![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel, het gaat vaak om meer dan een meter. En fietspaden zijn niet automatisch goed voor de veiligheid van fietsers. In ons landje met zijn lintbebouwing vaak juist niet.
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En Bern. Een kleine stad gelegen in een meander van een rivier. Is daar veel reliëf? Ben er ook nooit geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Aarhus in Denemarken is behoorlijk heuvelachtig, ja. Niet heel Denemarken is zo vlak als Kopenhagen.
Bern valt relatief mee, de rivier ligt heel erg diep tov de stad, maar de bewoning van zowel de hellingen als de valleibodem zijn vrij beperkt, de meesten wonen op het plateau. Al heb ik daar ook fietsers gezien die op de wandelpaden naar boven fietsten. Ook van de Bärengraben naar de Zytglogge is een stevig hellinkje.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone Laatst gewijzigd door groentje : 1 mei 2010 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit het buitenland...
![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2010 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Bycicle als Nederlands volkslied, hoe komen ze erbij. Nee, doe dan maar liever op fietse,
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Ik heb heerlijk gefietst in België - vanaf Breskens via Oostende naar De Panne en Gravelines. Bij mooi weer een heerlijke tocht. Da's toch België hè? ........
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kan wel mooi "toeristisch" fietsen in België via speciale toeristische fietspaden, maar anders is het als je met de fiets naar je werk moet vb. Dan ben je verplicht om op grote wegen te fietsen waar ze je aan 70 km/h voorbijrazen, fietspaden die vol vuiligheid liggen, die plost ophouden, kom je in gevaarlijke situaties door de aangelegde infrastructuur .... en dat is net het verschil met Nederland vb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() ik was gaan fietsen in brussel dan een terrasje en hops mijne fiets gepikt
ik zei bijmezelf tzal weer ene van vlaanderen zijn !!!!!!!!! :-+
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Best is een goede fiets hebben en een wrak om op café te gaan, aan het station te zetten enz. In Nederland is het heus niet beter overigens, daar is het zelfs zo erg dat je bij aankoop van een fiets een verzekering kan afsluiten tegen diefstal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() het ergste is ook nog bij jullie, dat jullie allemaal dezelfde fietsen hebben vindt deze maar terug !!!!
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Had je hem vastgemaakt? Ik niet, en ik heb me dat nog beklaagd. Ook gepikt. Maar goed, we zullen dat maar mijn eigen stomme fout noemen. Het was overigens de 4e keer dat er een of andere onverlaat mijn fiets pikte. 2x in een provincienest (telkens op slot, een oude fiets, maar met een groot kader die ze 2x hebben gepikt, de tweede maal spijtig genoeg definitief), een keer in Leuven (fucking studenten), en een keer in Brussel. Voor het raam blijven zitten om te eten en mijn fiets in het oog te houden, ik ga afrekenen, en lap, mijn fiets is weg. Et oui, c'était un Maroccain, volgens de kinderen die er op de stoep speelden (en wellicht even Marokkaans waren).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ik woon in de streek waar het zo geroemde fietsroutenetwerk zijn oorsprong vindt. Nochthans tonen studies aand at hier weinig gerbuik gemaakt wordt van de fiets voor woon-werkverkeer. Als je vanuit de maaskant richting Genk moet rijden heb je al een redelijk hoogteverschil te overbruggen. Maar ook de infrastructur speelt een rol. Veel van die toeristische fietspaden liggen binnen natuurgebied, langs kanalen, op de maasdijk en een oud treinspoor. Allemaal plaatsen die onverlicht zijn. Daarom niet echt in aanmerking komen om veel te gebruiken in het donker. En op de gewone wegen rijden is niet altijd aangeraden. Fietspaden die plots stoppen aan de gemeentegrens, waar midden op het fietspad een houten paal staat om wagens te hinderen, waar je moet opletten voor openslaande deuren van autos. Gevaarlijke oversteekplaatsen net achter een rotonde. enz.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Be wil men de nog ILLEGALE "fietstap*" invoeren, hij wordt al gratis bij sommige kranten aangeboden.
Hoe is het eigenlijk in NL, is daar iets anders als de fietsbel toegelaten ? * Bron: Citaat:
![]() Schouppe en Co jaagt deze weggebruikers de illegaliteit in. Immers volgens verkeersreglement of wegcode: Citaat:
Het verplichte geluidstoestel voor een rijwiel is namelijk duidelijk bepaald in de wegcode: Citaat:
Persbericht: http://www.landbouwkrediet.be/docume...05_2010_NL.pdf Gratis bij aankoop krant: hier spreken ze wel van 83 dB ![]() Citaat:
http://www.christophoros.be/nl/forum....html#msg25347
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 juni 2010 om 14:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Zelfs niet vastgemaakt. Ik zeg het, echt wel mijn stomme fout, hoor.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() ik heb een wagen, maar hij is nog niet betaald !!!!!! ik moet nog 4 jaar betalen!! en men vrouw rijdt er volblutsen in in nederland hebben ze mijn rijbewijs afgenomen toch reed ik maar 120km/h maar ik reed op het fietspad want bij jullie zijn de fietspaden breeder dan de snelwegen!! ge moet het maar weten hé
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 19 juni 2010 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |