Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2010, 20:21   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Fietsgebruik en fietsbeleid in Nederland

Met enkele interessante statistieken, concreet uitgewerkte voorbeelden, vergelijking met andere landen enz.

Check it out;

http://www.fietsberaad.nl/library/re...rlands2009.pdf
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 00:05   #2
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Interessante brochure. En heel duidelijk hoeveel afhangt van de politieke ingesteldheid.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 17:09   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Talking

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 11:24   #4
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
En daar is de Brede Maatschappelijke Discussie over wielrenners weer. Iedereen kent ze. Die aspirant babyboomers met hun Chinese karretjes van 2000 euro, die stad en land onveilig maken met hun sneue gestoemp op de openbare fietswegen.
Volwassen kerels die in de bloei van hun penopauze leven opeens besloten hebben nog even Museeuw te zijn. Saab-rijders op twee wielen. En dan die ploegjes; elf knakkers in een door de plaatselijke bakker gesponsord kerstboomshirt, die voorjaarsklassiekertje spelen.
En maar schreeuwen: "hoei, aan de kant" want ze hebben de fietsbel van 12 gram wegbezuinigd om nog sneller te kunnen. Dat dendert maar door dorpjes en over dijkjes, alles en iedereen van de weg drukkend met hun egoïstische 'ik doe aan sport' mentaliteit.
Tuigh is het. Hooligans met geschoren benen. Relschoppers met een helm op. En als je er wat van zegt, kun je een knal krijgen.

Laatst gewijzigd door Cdude : 24 april 2010 om 11:24.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 18:04   #5
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Met enkele interessante statistieken, concreet uitgewerkte voorbeelden, vergelijking met andere landen enz.
Spijtig genoeg kunnen we niet vergelijken met Vlaanderen.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 24 april 2010 om 18:04.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 20:50   #6
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Ik vind niet dat je alle wielertoeristen over dezelfde kam mag scheren.

Er zijn heel wat wielertoeristen die zich wel degelijk fatsoenlijk aan de verkeersregels houden maar als er een fietspad is dat in mijn ogen in slechte staat is(vol met gaten en scheuren, heel veel steenslag en of ander vuiligheid, verharde modder) dan zul je mij ook op de weg aantreffen ondanks de aanwezigheid van een fietspad.

Maar indien ik mij op de weg bevind probeer ik zo min mogelijk tot een last te zijn van het autoverkeer.
Overlaatst zag iets verder op het fietspad een gemoedelijk oud koppeltje met de fiets rijden en omdat ik toch een beetje vriendelijk wou zijn en niet met mijn belleke van 12gram lawaai wilde maken begaf ik me even van het verhoogde fietspad om op de weg te gaan maar omdat het fietspad zodanig goed verhoogd lag kon ik er niet meteen terug op rijden zonder op mijn smoel neer te gaan dus bleef ik nog even op de weg rijden maar een automobilist vond het zodanig leuk om met zijne toeter lawaai te maken, niet verwonderlijk was het een duur luxe merk van wagen want het zijn meestal dit soort achterlijke automobilisten die zich ergeren aan een fiets op de rijbaan want dan kunnen ze hun te snel weggedrag niet aanhouden zeker

Als ik mij fiets stoor ik mij vooral aan een soort hypocriete houding van de overheid en gemeenten aan fietsers, langs de ene kant steekt men miljoenen in nieuwe fietspaden en dergelijke maar langs de andere kant is er nul komma nul onderhoud aan, gebruikt met fietsband onvriendelijke materialen (het oogt mooi dus moet het ook maar goed voor de fiets zijn mentaliteit, zoals klinkers die na 2 winters overal krom en scheef liggen, een soort atletiek piste materiaal waar je gegarandeerd lek op rijd enz...)
Maar ook de leuke fietspaden hier in haspengouws limburg tart elke verbeelding, sommige liggen er al meer dan een jaar vol verharde modder en vuiligheid bij en geen kat die dat ook maar wilt opkuisen omdat koning auto hier toch niet door moet zeker!

een ander ergelijke zaak is dat men wel overal stukjes mooie fietspaden aan legt maar ze niet goed kan verbinden in veilige en nette omstandigheden, er zijn nog teveel verkeerspunten waar de fietser in een zeer gevaarlijke situatie word gebracht. er word simpelweg niet over nagedacht en het budget voor mooie fietspaden word beperkt tot de gemeentelijke dorpskern want dit is belangrijk voor de stemmen, de andere dorpskernen in een gemeente of stad moeten het maar doen met wat verf op de weg en fietspaden die eigenlijk de goot voorstellen

Dan heb je hier in limburg nog een ander probleem en dat is namelijk het fietstoerisme wat ik langs ene kant heel hard toejuich maar ga nooit zondag namiddag als wielertoerist fieten in limburg want overal word je gehinderd door de pratende en bijna stilstaande fietsers die zodanig met hun gesprekpartner bezig zijn die links en rechts van hun bevinden dat ze nog niet eens zouden zien als er een muur voor hun zou staan ineens
en als je dan vriendelijk van redelijke afstand belt dan bekijken ze je alsof je de meest arrogante zak van de wereld bent omdat je toevallig een normaal fiets tempo van 25 per uur wilt fietsen.

Dat ouders met kinderen mij hinderen in mijn normaal tempo vind ik helemaal niet erg en ik rij dan met plezier op een gezapig tempo even mee
maar volwassenen langs mekander die zelfs hun arrogante tegenliggers dikwijls van de weg rijden zijn in mijn ogen even erg als de arrogante wielertoerist die denk dat heel de weg als 1 fietsbaan is en hij de klassieker van zijn leven aan het rijden is

en zo heb je dus ook de arrogante automobilist die vind dat fietsen beter in een museum thuishoren en hun meestal luxe wagen het enige voertuig op de weg mag zijn.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 22:47   #7
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Interessante brochure. En heel duidelijk hoeveel afhangt van de politieke ingesteldheid.
Misschien wel maar het hangt in nog veel sterkere mate af van het reliëf. Je kan zoveel politieke ingesteldheid hebben dat je er misselijk van wordt, maar eens over de taalgrens in het bergachtige terrein daar is het gedaan met de fiets.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 22:49   #8
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Ik vind niet dat je alle wielertoeristen over dezelfde kam mag scheren.
(...)
Ongetwijfeld, maar wielertoerisme heeft niets te maken met mobiliteit.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 23:55   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik zie massa's wegen en straten waar men heel erg gemakkelijk een meter van de tuintjes kan wegnemen en er een veilig fietspad van kan maken met een scheiding van de straat en verkeer.
Massa's.
Maar niks veranderd er...nooit.
jamais l'argent !
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 00:02   #10
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zie massa's wegen en straten waar men heel erg gemakkelijk een meter van de tuintjes kan wegnemen en er een veilig fietspad van kan maken met een scheiding van de straat en verkeer.
Massa's.
Maar niks veranderd er...nooit.
jamais l'argent !
Weet u wel hoeveel dat kost? En ten tweede hoe zou u dat zélf vinden (ik bedoel dus dat de overheid zoiets bij uw tuin zou doen)?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 25 april 2010 om 00:03.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 00:18   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Weet u wel hoeveel dat kost? En ten tweede hoe zou u dat zélf vinden (ik bedoel dus dat de overheid zoiets bij uw tuin zou doen)?
Weet u wel wat dat kost aan mensen die hun kinderen niet meer thuis zien komen? En ik spreek niet over geld maar over gevoelens.
Alsof die meter tuin nu zo belangrijk is?
Doe je iets speciaals in die meter?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 00:25   #12
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Weet u wel wat dat kost aan mensen die hun kinderen niet meer thuis zien komen? En ik spreek niet over geld maar over gevoelens.
Alsof die meter tuin nu zo belangrijk is?
Doe je iets speciaals in die meter?
Ik geloof u meteen, dat er plekken zijn, waar zoiets verstandig is. Ik heb het alleen over de uitvoerbaarheid, je zal de eigenaren, wel moeten onteigenen. Hoe nobel een doel ook kan zijn, ik zal als ik u was, me er maar op instellen, dat er toch wel een aantal mensen zijn die hechten aan in principe niet zo zinvol benutte grond...
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 08:02   #13
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Misschien wel maar het hangt in nog veel sterkere mate af van het reliëf. Je kan zoveel politieke ingesteldheid hebben dat je er misselijk van wordt, maar eens over de taalgrens in het bergachtige terrein daar is het gedaan met de fiets.
Reliëf speelt zeker mee, maar hoe verklaar je dat in pakweg Aarhus (toch ook niet zo vlak) of Bern er meer gefietst wordt dan in Brussel of Luik? Zeker, als je de Cointeheuvel op moet, of naar Sart-Tilman, dan zal je even moeten steken. Maar een hellinkje houdt de mensen niet tegen op sommige andere plaatsen.

Soit, het is nog altijd niet zo dramatisch in België, ondanks dat er nog veel kan verbeteren, staan we toch maar mooi 3e in de ranglijst van fietsgebruikers. Slechts Denemarken en Nederland gaan ons voor (weliswaar met het dubbele van hier).
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 12:39   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik geloof u meteen, dat er plekken zijn, waar zoiets verstandig is. Ik heb het alleen over de uitvoerbaarheid, je zal de eigenaren, wel moeten onteigenen. Hoe nobel een doel ook kan zijn, ik zal als ik u was, me er maar op instellen, dat er toch wel een aantal mensen zijn die hechten aan in principe niet zo zinvol benutte grond...
Misschien dat weinigen de betekenis van de "rooilijn" nog kennen tegenwoordig.

De rooilijn is de lijn waar de gebouwen niet voorbij mag komen, alles voorbij die lijn is van de overheid om hun bestratingen en dergelijke.

Vroeger wanneer men een hek plaatste bleef men 1 meter van die rooilijn, dat is de "normale" plaats waar men dus hekkens of afsluitingen kan plaatsen.
Maar ja, iedereen vergeet dat wel eventjes tegenwoordig en plaatst alles op de rooilijn. Of als het kan zelfs nog wat er voorbij.

Het is dus een kwestie van de overheid eens hun rooilijn te inspecteren en daar waar nodig een aanpassing te maken.
En dan wat beton op gieten voor een veilig fietspad.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 13:12   #15
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Weet u wel hoeveel dat kost? En ten tweede hoe zou u dat zélf vinden (ik bedoel dus dat de overheid zoiets bij uw tuin zou doen)?
Toppunt van egoisme. Een meter tuin voor de veiligheid van fietsers , niet waard?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 13:36   #16
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Toppunt van egoisme. Een meter tuin voor de veiligheid van fietsers , niet waard?
IK wil alleen even duidelijk maken, dat het heel makkelijk roepen is van de zijkant, zeker wanneer het niet om je eigen tuin gaat. Het zal soms zeker nodig zijn, maar je moet niet raar staan opkijken, dat er inderdaad mensen zijn, die van zoiets een punt maken. Daarbij is het zeker, wanneer het hun grond is, geheel terecht dat ze er wel degelijk goed voor worden gecompenseerd.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 22:08   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
IK wil alleen even duidelijk maken, dat het heel makkelijk roepen is van de zijkant, zeker wanneer het niet om je eigen tuin gaat. Het zal soms zeker nodig zijn, maar je moet niet raar staan opkijken, dat er inderdaad mensen zijn, die van zoiets een punt maken. Daarbij is het zeker, wanneer het hun grond is, geheel terecht dat ze er wel degelijk goed voor worden gecompenseerd.
Ik vind dat compenseren relatief. Is de veiligheid van de fietser, hunzelf of kinderen of buren en vreemden dan geen compensatie op zichzelf al?
Maar goed hoe dan ook zonder centen geen contente mensen.
Echter waarde van grond is relatief nietwaar? Kan je iets bouwen op die meter?
Kan je het verkopen aan iemand anders? Bijgevolg is die meter op zichzelf zo goed als waardeloos feitelijk.
Misschien kan men 25 centiemen de lopende meter geven of zo?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 07:44   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Ik vind niet dat je alle wielertoeristen over dezelfde kam mag scheren.

Er zijn heel wat wielertoeristen die zich wel degelijk fatsoenlijk aan de verkeersregels houden maar als er een fietspad is dat in mijn ogen in slechte staat is(vol met gaten en scheuren, heel veel steenslag en of ander vuiligheid, verharde modder) dan zul je mij ook op de weg aantreffen ondanks de aanwezigheid van een fietspad.

Maar indien ik mij op de weg bevind probeer ik zo min mogelijk tot een last te zijn van het autoverkeer.
Overlaatst zag iets verder op het fietspad een gemoedelijk oud koppeltje met de fiets rijden en omdat ik toch een beetje vriendelijk wou zijn en niet met mijn belleke van 12gram lawaai wilde maken begaf ik me even van het verhoogde fietspad om op de weg te gaan maar omdat het fietspad zodanig goed verhoogd lag kon ik er niet meteen terug op rijden zonder op mijn smoel neer te gaan dus bleef ik nog even op de weg rijden maar een automobilist vond het zodanig leuk om met zijne toeter lawaai te maken, niet verwonderlijk was het een duur luxe merk van wagen want het zijn meestal dit soort achterlijke automobilisten die zich ergeren aan een fiets op de rijbaan want dan kunnen ze hun te snel weggedrag niet aanhouden zeker

Als ik mij fiets stoor ik mij vooral aan een soort hypocriete houding van de overheid en gemeenten aan fietsers, langs de ene kant steekt men miljoenen in nieuwe fietspaden en dergelijke maar langs de andere kant is er nul komma nul onderhoud aan, gebruikt met fietsband onvriendelijke materialen (het oogt mooi dus moet het ook maar goed voor de fiets zijn mentaliteit, zoals klinkers die na 2 winters overal krom en scheef liggen, een soort atletiek piste materiaal waar je gegarandeerd lek op rijd enz...)
Maar ook de leuke fietspaden hier in haspengouws limburg tart elke verbeelding, sommige liggen er al meer dan een jaar vol verharde modder en vuiligheid bij en geen kat die dat ook maar wilt opkuisen omdat koning auto hier toch niet door moet zeker!

een ander ergelijke zaak is dat men wel overal stukjes mooie fietspaden aan legt maar ze niet goed kan verbinden in veilige en nette omstandigheden, er zijn nog teveel verkeerspunten waar de fietser in een zeer gevaarlijke situatie word gebracht. er word simpelweg niet over nagedacht en het budget voor mooie fietspaden word beperkt tot de gemeentelijke dorpskern want dit is belangrijk voor de stemmen, de andere dorpskernen in een gemeente of stad moeten het maar doen met wat verf op de weg en fietspaden die eigenlijk de goot voorstellen

Dan heb je hier in limburg nog een ander probleem en dat is namelijk het fietstoerisme wat ik langs ene kant heel hard toejuich maar ga nooit zondag namiddag als wielertoerist fieten in limburg want overal word je gehinderd door de pratende en bijna stilstaande fietsers die zodanig met hun gesprekpartner bezig zijn die links en rechts van hun bevinden dat ze nog niet eens zouden zien als er een muur voor hun zou staan ineens
en als je dan vriendelijk van redelijke afstand belt dan bekijken ze je alsof je de meest arrogante zak van de wereld bent omdat je toevallig een normaal fiets tempo van 25 per uur wilt fietsen.

Dat ouders met kinderen mij hinderen in mijn normaal tempo vind ik helemaal niet erg en ik rij dan met plezier op een gezapig tempo even mee
maar volwassenen langs mekander die zelfs hun arrogante tegenliggers dikwijls van de weg rijden zijn in mijn ogen even erg als de arrogante wielertoerist die denk dat heel de weg als 1 fietsbaan is en hij de klassieker van zijn leven aan het rijden is

en zo heb je dus ook de arrogante automobilist die vind dat fietsen beter in een museum thuishoren en hun meestal luxe wagen het enige voertuig op de weg mag zijn.
Wielerterroristen rijden meestal op zondag voormiddag.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 08:57   #19
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind dat compenseren relatief. Is de veiligheid van de fietser, hunzelf of kinderen of buren en vreemden dan geen compensatie op zichzelf al?
Maar goed hoe dan ook zonder centen geen contente mensen.
Echter waarde van grond is relatief nietwaar? Kan je iets bouwen op die meter?
Kan je het verkopen aan iemand anders? Bijgevolg is die meter op zichzelf zo goed als waardeloos feitelijk.
Misschien kan men 25 centiemen de lopende meter geven of zo?
Je zou zeggen, dat een strook van 1 meter niet zoveel doet, maar het zou natuurlijk tot een relatieve waardevermindering kunnen leiden. Het is dan ook waarschijnlijk, dat diegenen die bezwaar maken, bang zijn voor een mogelijke waardevermindering, hiervoor zullen ze gecompenseerd willen worden.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 09:09   #20
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

wij rijden af en toe vanuit Zele naar Nederland met de fiets. het verschil is enorm, in Vlaanderen rij je meestal gewoon op straat naast de voorbijvliegende auto's, in Nederland rij je meestal afgescheiden van die auto's.

je ziet dat zelfs gewoon op de grensovergang, daar moeten echt geen paaltjes staan hoor om aan te duiden waar Nederland begint.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be