![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zal Benedictus XVI vervolgd worden ??? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,69% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
23 | 79,31% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De atheïstische zgn. "filosoof" Daniel Dennett zegt zeer duidelijk dat er geen "vrijheid" is, en hij meent het ook met zijn greedy reductionism en het determinisme op fysisch niveau. Spreek je hem tegen? Zo ja, wat is vrijheid dan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens greedy reductionism van Daniel en hierarchical reductionism van Dawkings, is leven gewoon een andere vorm van materie, en dit betekent er is geen leven en geen dood! Spreek je deze heren tegen? Zo ja, wat is zogenaamde "rebrale- "en" pulmonaire activiteit. Sommige beweren enkel pulmonaire activiteit. Zelfs daar kan men een verscheidenheid aan opinies en gedachte over hebben, waar vrijheid heerst"?? Waar vrijheid heerst??!! Maar wat is vrijheid? Je zegt leven is: zogenaamde "rebrale- "en" pulmonaire activiteit. Sommige beweren enkel pulmonaire activiteit. Zelfs daar kan men een verscheidenheid aan opinies en gedachte over hebben, waar vrijheid heerst"!! Dit ga ik herschrijven: zogenaamde "rebrale- "en" pulmonaire activiteit. Sommige beweren enkel pulmonaire activiteit. Zelfs daar kan men een verscheidenheid aan opinies en gedachte over hebben, waar zogenaamde "rebrale- "en" pulmonaire activiteit. Sommige beweren enkel pulmonaire activiteit. Zelfs daar kan men een verscheidenheid aan opinies en gedachte over hebben, waar zogenaamde "rebrale- "en" pulmonaire activiteit. Sommige beweren enkel pulmonaire activiteit. Zelfs daar kan men een verscheidenheid aan opinies en gedachte over hebben, waar zogenaamde "rebrale- "en" pulmonaire activiteit. Sommige beweren enkel pulmonaire activiteit. Zelfs daar kan men een verscheidenheid aan opinies en gedachte over hebben, waar [..]heerst"heerst"heerst"heerst" Als je meent dat vrijheid bestaat al er ""leven"" is, anders vervang je vrijheid door: "een woord waar bibliotheken .... ". Uw definitie is oneindig !!!!!! Laatst gewijzigd door porpo : 13 april 2010 om 18:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje zoals uw geleuter rond de pot.
Maar... Wat is "pot"? ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Wow, over rond de pot draaien gesproken.
Weer even teveel het licht gezien ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, volgens de hierarchical reductionism van Dawkings (wiekings?), is "later" gewoon een andere vorm van materie...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ze moeten het hele RK systeen vervolgen en afschaffen.
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hoeveelheid elektrische impulsen in de hersenen zouden bepalen wie een liberaal, christendemocraat of belanger is? Is het dat wat je wil zeggen ? Of denk je dat Dennett dat wil zeg? Wel ja, mijn definitie is oneindig, en dat zonder de hulp van Boven. Straf hé? De rest van uw 'post' begrijp ik niet. Oh ja, voor ik het vergeet, het is cerebraal, wanneer je "rebraal" gebruikt, vermoed ik dat je eigenlijk totaal niet weet het betekent. Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 april 2010 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Zouden de moslims ook harriechristus-figuren in hun rangen hebben??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb ja gestemd. Niet dat ik denk dat hij veroordeeld wordt.
Ben eens benieuwd hoe hij hier uitgeraakt. Onschendbaarheid? Rechter die zich onbevoegd verklaard? Stoppen met reizen? Misschien wordt er geen onderzoek gestart, maar zelfs dat is interessant. De wet is namelijk de wet, en het feit dat je "heel devoot katholiek het toch zo goed bedoeld" heeft daar geen enkele waarde. Enkel feiten, en dan nog bewijsbare. Ik zou dan wel eens willen weten op welke basis ze de aanklacht gaan verwerpen. Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 april 2010 om 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
EDIT: ik heb 'nee' gestemd, ik ben realistisch. Laatst gewijzigd door Steve_M : 13 april 2010 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Samengevat: Er is geen vrijheid en geen leven als we het reductionistische mensbeeld van de atheïstische priesters als Dawkins en Dennett, serieus zouden moeten nemen. Ga je niet akkoord met hun reductionismes? Indien dit het geval is, waarom en wat is vrijheid en leven dan? Laatst gewijzigd door porpo : 13 april 2010 om 20:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl D en H enkel werden aangehaald omdat zij de klacht indienen. Dat er geen vrijheid en geen leven is als hun "reductionistische mensbeeld" overweegt is geheel jouw stelling en niemand wenst niemand er op in te gaan ![]() Je lijkt wel artisjok die 5 keer hetzelfde vraagt ook al verklaar je het hem met cijfers EN de relevante wetteksten. Als je dat discussieren noemt ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij misleidt anti-religieuze fanatici en atheïst wanne be's die niet in staat zijn om zelf na te denken. Hij gaat 'strikt vrije wil' ontkennen (vanwege zijn achterlijke democritustische mensbeeld) en daarna probeert hij 'vrije wil' met het determinisme (compatibilisme) te verzoenen om de zeer duidelijke tegenstrijd tussen zijn overtuiging en realiteit te omzeilen, en wat hij doet is natuurlijk een grote onzin en top contradictie. Ik zeg niet voor niets dat je die bende niet serieus moet nemen, ik zeg dit omdat ze gewoon heel de tijd onzinnig babbelen. Laatst gewijzigd door porpo : 13 april 2010 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat kom je toch altijd aandraven met Dawking en Dennett? Beweren deze heren werkelijkheid dat er geen leven is???? Als dat zo is, dan verkopen ze zever, maar zoals ik zei, dat recht hebben ze... Ik ken een student filosofie die over Dennett een voordracht moest geven, hij heeft er een harde kluif aan gehad, er zijn dan ook geen vertalingen. Ik heb mijn twijfels of jij wel alles begrepen hebt. Het ging over trouwens over politieke vrijheden, rechten op vrije meningsuiting.Is dat zo moeilijk toe te geven, dat we hier meer vrijheden hebben, dan in om het even welke islamitische theocratie of éénpartij-democratie? De maieutiek die u probeerde te hanteren, was trouwens die van een kleuter die in zijn verwonderingsfase zit: " wat is A, wat is B, wat is C, wat is D ???" Atheisme is dikwijls maar één facet van vrijgevochten mensen die niet kiezen voor een slavenmoraal, maar de moeizame weg van levenskunst willen volgen. Het is geen kerk, wij hebben geen priesters, Dawking en Dennett kunnen me gestolen worden, maak er desnoods spotprenten van. Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 april 2010 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil maar gewoon hun onzin en tegenstrijdigheden voor nadenkende mensen verduidelijken.
Ze gaan niet direct zeggen dat er geen leven, vrijheid is. Het is hun reductionistische mensbeeld die er het ontkennen van leven, dood, vrije wil en dwang, insluit. Weet je waarom? Zie bijvoorbeeld het verenigen van vrije wil met determinisme door de atheistische priester Dennett. Dit is een zeer grote onzin en contradictie, maar hij heeft zelf geen keuze, de realiteit spreekt hun mensbeeld tegen. Citaat:
Ik ga iets noemen dat veel erger is dan slavernij (zoals jullie dat in romeinse cultuur kennen), en dat is "moord". Wat is het probleem met "moord" ? Laatst gewijzigd door porpo : 13 april 2010 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Voor de meeste allochtonen geen enkel. Even in de ogen kijken, per ongeluk aanraken of iets waardevol bij hebben op het verkeerde moment en tsjak tsjak, bye bye life.
Oh maar dat zijn toch gelovige moslims? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onkunde of kwaadwilligheid? Klunzig autodidact of papegaaitje van de imam? |
|
![]() |
![]() |