![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Momenteel is er nog niets ingesteld maar dat is dus wat ik bedoel: niets doen of ondernemen om de voedingsbodem weg te nemen dat het mogelijk maakt dat dit wel gebeurt moet je nu doen. Eens dat het gebeurt is is het vaak te laat. Citaat:
Mijn bedoeling en voornamelijk hoop is dan ook dat bepaalde dogmatisme doorbroken raken zodat we eens samen naar de oplossing toe kunnen gaan ipv argumentatie na argumentatie tegen elkaar op te moeten smijten om alleen maar gelijk te halen. Zo raakt er dus inderdaad niets opgelost.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarmee zet je groepen die toch al weinig kansen hebben nog meer achteruit, er is een duidelijke link tussen die boodschap uit een aantal moskees, drugshandel, geweld, agressie en overlast in dezelfde wijken, uw voorbeeld van cafepraat heeft daar dus niets mee te maken en nog minder het Vlaams belang. Inderdaad, nog geen enkele partij heeft het voorstel tot installatie van sharia gelanceerd, maar dat wil niet zeggen dat geen enkele partij dit nooit zal doen, om hun allochtone stemmers te bereiken en te binden. Maar dat buiten beschouwing gelaten verandert het niets aan wat ik heb opgemerkt; wanneer dit zou gebeuren moet je onder moslims geen protest verwachten, ookal ijveren zij niet actief voor de sharia, dat wil niet zeggen dat zij afwijzend staan wat onder Vlamingen wel zo is voor de meerderheid. U heeft geprobeert aan te tonen dat volgens u de scheiding kerk en staat niet volledig is en daarop repliek gekregen, wat niet gelijk is aan uw punt bewezen te hebben. Het was uw mening tegenover die van anderen, daaruit concluderen dat je je gelijk hebt aangetoond is wat hooghartig! Heb ik ergens beweert dat bijvoorbeeld democratie is afgeschaft? Wanneer u geen moeite doet te lezen en inhoudelijk te reageren verdoe ik mijn tijd. Enig idee hoeveel moslims van mening zijn dat de wil van Allah boven de wet staat? Hoe staat het in die subculturen met gelijkheid man en vrouw en holebirechten??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is ook weer iets dat we niet mogen vergeten in onze gedachtenvorming tov deze groep mensen en onze maatschappij.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 9 juni 2010 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.law.kuleuven.be/jura/art/41n1/stox.html Maar wellicht weet je het ook beter dan deze heren. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
http://www.nrc.nl/binnenland/article...kerkelijkt_ook Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet gebeurt in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.nrc.nl/opinie/article2294...olop_toegepast http://www.lchaim.nl/logboek/index.p...tje-amsterdam/ enzovoort...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U durft het verband tussen radicalisering en criminaliteit te betwijfelen, uiteraard mag u dit, maar ik verzeker u dat dit verband in wijken vast te stellen is maar zorgvuldig uit de media aandacht moet blijven. Radicalisering Steve, wordt trouwens ook via drughandel gefinancieerd. Kunt u even samenvatten wat die heren volgens u te vertellen hebben? Het is nogal een lange tekst, dus vat u maar even samen wat u van belang lijkt. En ja hoor, daar gaan we weer, er zijn ook Belgen wiens vrouw niet buiten mag..vast wel in uw kennisenkring? Volgens mij is dit langs geen kanten te vergelijken met de situatie van te veel moslima's wiens vrijheden volledig afhankelijk zijn van de man, omdat Allah dat zo bepaald zou hebben. Ik wil u best ernstig nemen maar dan zult u toch met betere argumenten moeten afkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
"De betekenis van de titel “Een paradoxale scheiding” zou nu volledig ontrafeld moeten zijn, niettemin is een verdere verduidelijking wellicht gewenst. Bij de bespreking van de verhouding tussen Kerk en Staat in België is gebleken de scheiding tussen beiden helemaal niet volledig is. Veel auteurs hebben deze verhouding trachten te kwalificeren en evenveel kwalificaties hebben het licht gezien. Steeds wordt dezelfde paradox in de rechtsleer blootgelegd: enerzijds wordt de godsdienstvrijheid benadrukt en worden alle erediensten als gelijk beschouwd, anderzijds heeft met een systeem van erkenning ontwikkelt met belangrijke financiële gevolgen. In Frankrijk is de verhouding tussen Kerk en Staat in grotere mate een uitgesproken scheiding." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Ik heb niet de gewoonte in discussie te treden met gespuis dat vuile praat over mijn vriendin meent te moet vertellen, maar ik bepaal zelf wel wanneer ik ophoepel. Verder verdedig ik juist niks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de kerk of moskee maar de staat bepaalt de burgelijke rechten en plichten en juist dit wordt door vooral sommige moslims steeds in vraag gestelt, daar ben ik het niet mee eens! Maak ik mijn punt voldoende duidelijk voor u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet meer doen dan in de gaten houden, maar tegengas geven, radicale organisaties uit het duister lichten wat juist dat geeft hen macht, geef hen gerust het podium met spotlight want dat zet aan het denken, bij een breed publiek! Politici negeren vaak de problemen en laten de ruimte voor het Vlaams belang, knap fout, dat mag ik wel zeggen. Maar blij dat u wat minder blaft! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toch gedaan maar het artikel heeft me niet overtuigd. Pas op mocht het waar zijn is het wel goed nieuws wat mij betreft. Tevens waar of niet het kerk of moskee bezoek staat niet garant voor een ommezwaai in de geloofsbeleving an sich laat staan voor een aangepast gedrag. Dat is zo goed als nu reeds bewezen lijkt me.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Je zit tot over je nek in de islam. Bravo grimbergen. Hij "doet " het "nog niet "met een islammaagd. Wanneer gaat hem ze ontmaagden? Als hem dood is? Wat een grap ! Islamliefde in werkelijkheid. ![]() Gespuis in aktie. Lachen met die religiezotten op een politiekforum. Laatst gewijzigd door NOEKIE : 10 juni 2010 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |