Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2010, 15:15   #21
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u even quoten waar ik ooit heb geweerd dat moslims hier niet thuishoren?? U heeft toch wel Arti trekjes, u maakt conclusies op basis van uw eigen vooroordelen, daar ben ik niet verantwoordelijk voor en daarmee wekt u de indruk nogal onzeker in de discussie te staan.
Goed "teruggezegd". Ik voel me alles behalve onzeker in deze discussie.

Citaat:
Ik heb jaren voor een politiek aangestuurde bedrijfseenheid gewerkt, een Groene schepen en ik kan u garanderen dat iedere vorm van kritiek bij die partij ontbreekt en hun visie op samenleven met migranten en hun nazaten nergens in de realiteit bevestigd werd, wat ook maakt dat hun beleid als een tang op een varken slaat. Bedankt trouwens voor uw toelichting over de grondwet, zal me er zeker eens in verdiepen.
Het antwoord is dus nee. Geen enkele partij heeft de invoering van de sharia op het programma staan, geen enkele partij heeft ooit een voorstel in die richting gelanceerd. De sharia kan alleen ingevoerd worden door een ingrijpende wetswijziging, waarvoor de stemmen niet te vinden zijn. Leuk dat we daar uit zijn.

Citaat:
Of SPA moslimvriendjes zijn zou ik niet onmiddellijk willen beweren, ze hebben inderdaad van zich afgebeten met het hoofddoekendebat, gelukkig maar!
Goed, dan blijft alleen Groen! nog over als "moslimvriendjes". Hoeveel percent van de stemmen vertegenwoordigt die partij?

Citaat:
Gaat fiscale fraude enkel de van origine Vlaamse belastingbetaler aan??
Voornamelijk. Autochtonen zijn nog steeds een meerderheid in dit land. Ik lees hier trouwens te pas en te onpas dat allochtonen nauwelijks bijdragen tot de sociale zekerheid. Ik mag dan toch aannemen dat die belastingbetalende Belg dan in opstand komt tegen de fiscale fraude. Mensen, autochtoon en allochtoon, verzetten zich uiterst zelden. Ik heb ook nog steeds geen bron gezien voor de bewering dat de meerderheid van de moslims zich niet zou uitspreken tegen de invoering van de sharia.

Citaat:
Daarmee is uw voorbeeld gereduceerd tot brandhout,en negeert u opnieuw wat ik reeds heb uitgelegd,de meerderheid van moslims baseren hun identiteit op hun geloof, dat wil niet zeggen dat de meerderheid actief ijvert om de invloed van islam op de samenleving op te leggen, maar indien een minderheid erin zou slagen dit toch te doen zullen zij zich daar ook niet tegen verzetten.
Allez, nog eens: hoe gaat die minderheid dat dan doen? Zo moeilijk is de vraag niet, hoor, je zit hier de hele tijd te beweren dat er ook andere wegen zijn, vertel dan wat die wegen zijn. Hoe gaat een minderheid van een minderheid zoiets ingrijpends opleggen als ze er nog niet in slagen luidsprekers aan hun moskee te hangen in een dorp waar moslims een aanzienlijk deel van de bevolking uitmaken.

Citaat:
Dat spanningsveld zorgt voor problemen, juist omdat wij goed hebben gevonden dat mensen zichzelf gedragen alsof grondrechten een supermarkt zijn, godsdienstvrijheid willen we wel maar gelijke rechten voor vrouwen, holebi's, scheiding kerk en staat, democratie, is dan weer (afhankelijk met welke moslim je spreekt) tegen hun overtuiging.
Is de democratie afgeschaft? Is de scheiding van kerk en staat (waarvan ik in een andere draad al uitvoerig heb aangetoond dat die alleen op papier bestaat) uit de wet verwijderd? Zijn er rechten voor holebi's weggevallen? Wat ik wel heb gezien is dat we de godsdienstvrijheid zoals die gedefinieerd is in het EVRM vlotjes aan de kant hebben geschoven om de hoofddoek te verbieden (waar ik niet eens tegen ben in bepaalde situaties). Dat doet men zelfs niet in de VS, Canada of Australië.

Citaat:
Dus wat er in moskees, op gesloten zittingen wordt vertelt aan onze moslims kan u niet schelen?
Nee, dat boeit mij niet. Net zoals het mij niet boeit wat VB'ers op gesloten zittingen vertellen. Ik heb vroeger genoeg gehoord in cafés in Deurne waar allochtonen niet welkom zijn. Vind ik dat een bedreiging? Eerlijk gezegd niet.

Citaat:
Tja..u bent waarschijnlijk Groenstemmer!
Ik heb nog nooit Groen! gestemd.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 15:29   #22
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Sharia4Belgium? LOL!
Nee eerst Sharia4Islamicworld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Patrick Janssens pogingen om de huwelijksmigratie tegen te gaan
Hier!
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 15:44   #23
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke beslissing heb je het? Is er dan beslist de sharia in te voeren? Heeft enige politieke partij dat op het programma? Kijk, als je op café zit, hoor je ook mensen zeggen dat alle vreemdelingen best op een boot konden gezet worden om er vervolgens op zee de stop uit te zetten. Is er nu een dreiging van een genocide? Ik vind van niet.
Ik spreek over algemeenheid van het nemen in een beslissing.
Momenteel is er nog niets ingesteld maar dat is dus wat ik bedoel: niets doen of ondernemen om de voedingsbodem weg te nemen dat het mogelijk maakt dat dit wel gebeurt moet je nu doen. Eens dat het gebeurt is is het vaak te laat.
Citaat:
Natuurlijk lopen er gekken rond. Ik weiger alleen een oordeel te vellen over een bepaalde bevolkingsgroep omdat er enkele gekken tussen zitten. En nog minder ben ik van plan die groep te veroordelen omdat ik uit persoonlijke ervaring denk "dat de rest zich daar niet tegen verzet". Ik zie ook maar weinig VB'ers zich komen verontschuldigen voor B&H-types. Dat hoeft voor mij trouwens ook niet.
Groepjes als sharia4belgium moeten vooral goed in de gaten gehouden worden door de overheid en ik twijfel er niet aan dat dat ook gebeurt. Zaken buiten alle proportie opblazen en elkaar wat zitten opnaaien op een of ander forum verandert echter niets aan de situatie.
Deels heb je daar gelijk in natuurlijk. Toch moet ik weer verwijzen naar wat ik dus eerder zei. Vooral bedoel ik dan ook dat we meer dialoog moeten houden dan debat. We mogen inderdaad dingen niet buiten proporties blazen maar ze zelker niet minimaliseren of zelfs stijf ontkennen en dat gebeurt hier bv vaker dan goed is voor ons.
Mijn bedoeling en voornamelijk hoop is dan ook dat bepaalde dogmatisme doorbroken raken zodat we eens samen naar de oplossing toe kunnen gaan ipv argumentatie na argumentatie tegen elkaar op te moeten smijten om alleen maar gelijk te halen. Zo raakt er dus inderdaad niets opgelost.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 15:49   #24
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Vooral bedoel ik dan ook dat we meer dialoog moeten houden dan debat. We mogen inderdaad dingen niet buiten proporties blazen maar ze zelker niet minimaliseren of zelfs stijf ontkennen en dat gebeurt hier bv vaker dan goed is voor ons.
Mijn bedoeling en voornamelijk hoop is dan ook dat bepaalde dogmatisme doorbroken raken zodat we eens samen naar de oplossing toe kunnen gaan ipv argumentatie na argumentatie tegen elkaar op te moeten smijten om alleen maar gelijk te halen. Zo raakt er dus inderdaad niets opgelost.
Hier heb je absoluut een punt.
Oud 9 juni 2010, 16:10   #25
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed "teruggezegd". Ik voel me alles behalve onzeker in deze discussie.

Het antwoord is dus nee. Geen enkele partij heeft de invoering van de sharia op het programma staan, geen enkele partij heeft ooit een voorstel in die richting gelanceerd. De sharia kan alleen ingevoerd worden door een ingrijpende wetswijziging, waarvoor de stemmen niet te vinden zijn. Leuk dat we daar uit zijn.

Goed, dan blijft alleen Groen! nog over als "moslimvriendjes". Hoeveel percent van de stemmen vertegenwoordigt die partij?

Voornamelijk. Autochtonen zijn nog steeds een meerderheid in dit land. Ik lees hier trouwens te pas en te onpas dat allochtonen nauwelijks bijdragen tot de sociale zekerheid. Ik mag dan toch aannemen dat die belastingbetalende Belg dan in opstand komt tegen de fiscale fraude. Mensen, autochtoon en allochtoon, verzetten zich uiterst zelden. Ik heb ook nog steeds geen bron gezien voor de bewering dat de meerderheid van de moslims zich niet zou uitspreken tegen de invoering van de sharia.

Allez, nog eens: hoe gaat die minderheid dat dan doen? Zo moeilijk is de vraag niet, hoor, je zit hier de hele tijd te beweren dat er ook andere wegen zijn, vertel dan wat die wegen zijn. Hoe gaat een minderheid van een minderheid zoiets ingrijpends opleggen als ze er nog niet in slagen luidsprekers aan hun moskee te hangen in een dorp waar moslims een aanzienlijk deel van de bevolking uitmaken.

Is de democratie afgeschaft? Is de scheiding van kerk en staat (waarvan ik in een andere draad al uitvoerig heb aangetoond dat die alleen op papier bestaat) uit de wet verwijderd? Zijn er rechten voor holebi's weggevallen? Wat ik wel heb gezien is dat we de godsdienstvrijheid zoals die gedefinieerd is in het EVRM vlotjes aan de kant hebben geschoven om de hoofddoek te verbieden (waar ik niet eens tegen ben in bepaalde situaties). Dat doet men zelfs niet in de VS, Canada of Australië.

Nee, dat boeit mij niet. Net zoals het mij niet boeit wat VB'ers op gesloten zittingen vertellen. Ik heb vroeger genoeg gehoord in cafés in Deurne waar allochtonen niet welkom zijn. Vind ik dat een bedreiging? Eerlijk gezegd niet.

Ik heb nog nooit Groen! gestemd.
Wat er in moskees vertelt wordt zou u anders wel mogen boeien, omdat er vooral binnen Pakistaanse en ook een aantal Marokkaanse moskees een regelrecht conflictmodel wordt gepredikt, onze Nourdine kan als model dienen!
Daarmee zet je groepen die toch al weinig kansen hebben nog meer achteruit, er is een duidelijke link tussen die boodschap uit een aantal moskees, drugshandel, geweld, agressie en overlast in dezelfde wijken, uw voorbeeld van cafepraat heeft daar dus niets mee te maken en nog minder het Vlaams belang.

Inderdaad, nog geen enkele partij heeft het voorstel tot installatie van sharia gelanceerd, maar dat wil niet zeggen dat geen enkele partij dit nooit zal doen, om hun allochtone stemmers te bereiken en te binden.
Maar dat buiten beschouwing gelaten verandert het niets aan wat ik heb opgemerkt; wanneer dit zou gebeuren moet je onder moslims geen protest verwachten, ookal ijveren zij niet actief voor de sharia, dat wil niet zeggen dat zij afwijzend staan wat onder Vlamingen wel zo is voor de meerderheid.

U heeft geprobeert aan te tonen dat volgens u de scheiding kerk en staat niet volledig is en daarop repliek gekregen, wat niet gelijk is aan uw punt bewezen te hebben.
Het was uw mening tegenover die van anderen, daaruit concluderen dat je je gelijk hebt aangetoond is wat hooghartig!

Heb ik ergens beweert dat bijvoorbeeld democratie is afgeschaft? Wanneer u geen moeite doet te lezen en inhoudelijk te reageren verdoe ik mijn tijd.
Enig idee hoeveel moslims van mening zijn dat de wil van Allah boven de wet staat?
Hoe staat het in die subculturen met gelijkheid man en vrouw en holebirechten???
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 16:17   #26
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Enig idee hoeveel moslims van mening zijn dat de wil van Allah boven de wet staat?
Hoe staat het in die subculturen met gelijkheid man en vrouw en holebirechten???
Zelfs binnen de gematigde moslims die niet per se de fundamentalisten zijn is dat iets dat zeer zeker leeft in de negatieve zin. Voor hun is kerk en staat niet gescheiden en dat maakt het hun zo moeilijk zich van hun geloof te bedienen binnen de Westerse of onze leefwereld. Een fundamentalist hoeft dan ook niet veel moeite te doen om deze mensen mee te krijgen.
Dat is ook weer iets dat we niet mogen vergeten in onze gedachtenvorming tov deze groep mensen en onze maatschappij.
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 9 juni 2010 om 16:18.
Oud 9 juni 2010, 16:25   #27
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wat er in moskees vertelt wordt zou u anders wel mogen boeien, omdat er vooral binnen Pakistaanse en ook een aantal Marokkaanse moskees een regelrecht conflictmodel wordt gepredikt, onze Nourdine kan als model dienen!
Daarmee zet je groepen die toch al weinig kansen hebben nog meer achteruit, er is een duidelijke link tussen die boodschap uit een aantal moskees, drugshandel, geweld, agressie en overlast in dezelfde wijken, uw voorbeeld van cafepraat heeft daar dus niets mee te maken en nog minder het Vlaams belang.
Je claimt met andere woorden een oorzakelijk verband tussen de praat in sommige moskeeën en drughandel en geweld. Ik durf dat te betwijfelen. Wat ik wel wil aannemen is dat sommige daders zich daarachter verschuilen.

Citaat:
Inderdaad, nog geen enkele partij heeft het voorstel tot installatie van sharia gelanceerd, maar dat wil niet zeggen dat geen enkele partij dit nooit zal doen, om hun allochtone stemmers te bereiken en te binden.
Maar dat buiten beschouwing gelaten verandert het niets aan wat ik heb opgemerkt; wanneer dit zou gebeuren moet je onder moslims geen protest verwachten, ookal ijveren zij niet actief voor de sharia, dat wil niet zeggen dat zij afwijzend staan wat onder Vlamingen wel zo is voor de meerderheid.
Je kan veel beweren natuurlijk. Heb je daar ook een bron voor? En als we ons moeten bezighouden met wat sommige partijen misschien ooit wel eens zouden kunnen doen, dan kunnen we nog lang discussiëren.

Citaat:
U heeft geprobeert aan te tonen dat volgens u de scheiding kerk en staat niet volledig is en daarop repliek gekregen, wat niet gelijk is aan uw punt bewezen te hebben.
Het was uw mening tegenover die van anderen, daaruit concluderen dat je je gelijk hebt aangetoond is wat hooghartig!
Aangezien het voor jou blijkbaar erg moeilijk is me als een ernstige discussiepartner te behandelen:

http://www.law.kuleuven.be/jura/art/41n1/stox.html

Maar wellicht weet je het ook beter dan deze heren.

Citaat:
Heb ik ergens beweert dat bijvoorbeeld democratie is afgeschaft? Wanneer u geen moeite doet te lezen en inhoudelijk te reageren verdoe ik mijn tijd.
Ik probeer je de hele tijd uit te leggen dat dat irrelevant is. Er zijn genoeg Vlamingen die tegen holebi's zijn en waarvan hun vrouw niet buiten mag. Ik ken ook Vlamingen die democratie maar onnozel vinden (zelfs hier op dit forum). Het enige wat er toe doet is hoe dat wettelijk geregeld is. Al de rest is praat voor de vaak.
Oud 9 juni 2010, 16:27   #28
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Zelfs binnen de gematigde moslims die niet per se de fundamentalisten zijn is dat iets dat zeer zeker leeft in de negatieve zin. Voor hun is kerk en staat niet gescheiden en dat maakt het hun zo moeilijk zich van hun geloof te bedienen binnen de Westerse of onze leefwereld. Een fundamentalist hoeft dan ook niet veel moeite te doen om deze mensen mee te krijgen.
Dat is ook weer iets dat we niet mogen vergeten in onze gedachtenvorming tov deze groep mensen en onze maatschappij.
Klopt gedeeltelijk. Echter:

http://www.nrc.nl/binnenland/article...kerkelijkt_ook

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet gebeurt in België.
Oud 9 juni 2010, 17:01   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle4749183.ece

http://www.nrc.nl/opinie/article2294...olop_toegepast

http://www.lchaim.nl/logboek/index.p...tje-amsterdam/

enzovoort...
Citaat:
..

SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 18:44   #30
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je claimt met andere woorden een oorzakelijk verband tussen de praat in sommige moskeeën en drughandel en geweld. Ik durf dat te betwijfelen. Wat ik wel wil aannemen is dat sommige daders zich daarachter verschuilen.

Je kan veel beweren natuurlijk. Heb je daar ook een bron voor? En als we ons moeten bezighouden met wat sommige partijen misschien ooit wel eens zouden kunnen doen, dan kunnen we nog lang discussiëren.

Aangezien het voor jou blijkbaar erg moeilijk is me als een ernstige discussiepartner te behandelen:

Ik probeer je de hele tijd uit te leggen dat dat irrelevant is. Er zijn genoeg Vlamingen die tegen holebi's zijn en waarvan hun vrouw niet buiten mag. Ik ken ook Vlamingen die democratie maar onnozel vinden (zelfs hier op dit forum). Het enige wat er toe doet is hoe dat wettelijk geregeld is. Al de rest is praat voor de vaak.
Ik merk op dat u vooral alles irrelevant vind, zowel wat in moskees vertelt wordt en aanzet tot maatschappelijk conflict, of het niet respecteren van grondrechten zoals gelijkheid man en vrouw of holebirechten, bovendien bent u zelfr nogal kleinerend in uw opmerkingen om vervolgens verongelijkt te stellen dat u niet als enstige discussiepartner behandelt wordt!
U durft het verband tussen radicalisering en criminaliteit te betwijfelen, uiteraard mag u dit, maar ik verzeker u dat dit verband in wijken vast te stellen is maar zorgvuldig uit de media aandacht moet blijven. Radicalisering Steve, wordt trouwens ook via drughandel gefinancieerd.

Kunt u even samenvatten wat die heren volgens u te vertellen hebben? Het is nogal een lange tekst, dus vat u maar even samen wat u van belang lijkt.
En ja hoor, daar gaan we weer, er zijn ook Belgen wiens vrouw niet buiten mag..vast wel in uw kennisenkring?
Volgens mij is dit langs geen kanten te vergelijken met de situatie van te veel moslima's wiens vrijheden volledig afhankelijk zijn van de man, omdat Allah dat zo bepaald zou hebben.
Ik wil u best ernstig nemen maar dan zult u toch met betere argumenten moeten afkomen.
Oud 9 juni 2010, 19:31   #31
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Yoh gast je hebt 1 van die 72 maagden al lang verdient. Hoepel nu maar op en haal je prijs. Uw verdediging van de haatreligie islam is werkelijk bombastisch.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 19:41   #32
Steve_M

Standaard

Citaat:
Kunt u even samenvatten wat die heren volgens u te vertellen hebben? Het is nogal een lange tekst, dus vat u maar even samen wat u van belang lijkt.
Hun conclusie:

"De betekenis van de titel “Een paradoxale scheiding” zou nu volledig ontrafeld moeten zijn, niettemin is een verdere verduidelijking wellicht gewenst. Bij de bespreking van de verhouding tussen Kerk en Staat in België is gebleken de scheiding tussen beiden helemaal niet volledig is. Veel auteurs hebben deze verhouding trachten te kwalificeren en evenveel kwalificaties hebben het licht gezien. Steeds wordt dezelfde paradox in de rechtsleer blootgelegd: enerzijds wordt de godsdienstvrijheid benadrukt en worden alle erediensten als gelijk beschouwd, anderzijds heeft met een systeem van erkenning ontwikkelt met belangrijke financiële gevolgen. In Frankrijk is de verhouding tussen Kerk en Staat in grotere mate een uitgesproken scheiding."
Oud 9 juni 2010, 19:43   #33
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Yoh gast je hebt 1 van die 72 maagden al lang verdient. Hoepel nu maar op en haal je prijs. Uw verdediging van de haatreligie islam is werkelijk bombastisch.
Ik heb niet de gewoonte in discussie te treden met gespuis dat vuile praat over mijn vriendin meent te moet vertellen, maar ik bepaal zelf wel wanneer ik ophoepel. Verder verdedig ik juist niks.
Oud 9 juni 2010, 19:49   #34
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de gewoonte in discussie te treden met gespuis dat vuile praat over mijn vriendin meent te moet vertellen, maar ik bepaal zelf wel wanneer ik ophoepel. Verder verdedig ik juist niks.
(ik hoop voor jou dat je vriendin geen maagd meer is )
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 19:57   #35
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
(ik hoop voor jou dat je vriendin geen maagd meer is )
Oud 9 juni 2010, 21:06   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun conclusie:

"De betekenis van de titel “Een paradoxale scheiding” zou nu volledig ontrafeld moeten zijn, niettemin is een verdere verduidelijking wellicht gewenst. Bij de bespreking van de verhouding tussen Kerk en Staat in België is gebleken de scheiding tussen beiden helemaal niet volledig is. Veel auteurs hebben deze verhouding trachten te kwalificeren en evenveel kwalificaties hebben het licht gezien. Steeds wordt dezelfde paradox in de rechtsleer blootgelegd: enerzijds wordt de godsdienstvrijheid benadrukt en worden alle erediensten als gelijk beschouwd, anderzijds heeft met een systeem van erkenning ontwikkelt met belangrijke financiële gevolgen. In Frankrijk is de verhouding tussen Kerk en Staat in grotere mate een uitgesproken scheiding."
Tja.. dat artikel klopt natuurlijk ergens wel...maar wanneer ik het goed begrepen heb gaat het over de financiering van religies en daaraan gekoppelde voorwaarden die volgens mij volkomen terecht zijn, maar dit erbuiten gelaten. Maar wat ik u heb geprobeert duidelijk te maken is dat een belangrijke factor van kerk en staat die uw en mijn leven veel meer beinvloed dat de fin van religies, wel gerealiseerd is.
Niet de kerk of moskee maar de staat bepaalt de burgelijke rechten en plichten en juist dit wordt door vooral sommige moslims steeds in vraag gestelt, daar ben ik het niet mee eens!
Maak ik mijn punt voldoende duidelijk voor u?
Oud 9 juni 2010, 21:19   #37
Steve_M

Standaard

Citaat:
Tja.. dat artikel klopt natuurlijk ergens wel...maar wanneer ik het goed begrepen heb gaat het over de financiering van religies en daaraan gekoppelde voorwaarden die volgens mij volkomen terecht zijn, maar dit erbuiten gelaten. Maar wat ik u heb geprobeert duidelijk te maken is dat een belangrijke factor van kerk en staat die uw en mijn leven veel meer beinvloed dat de fin van religies, wel gerealiseerd is.
Niet de kerk of moskee maar de staat bepaalt de burgelijke rechten en plichten en juist dit wordt door vooral sommige moslims steeds in vraag gestelt, daar ben ik het niet mee eens!
Maak ik mijn punt voldoende duidelijk voor u?
Ja hoor. Je moet me ook niet verkeerd begrijpen, ik vind ook wel dat moskeeën waar radicale zaken gepreekt worden en groupuscules als S4B in de gaten gehouden moeten worden. Ik denk ook dat dat gebeurt. In dat opzicht vind ik het ook goed dat ze hun boodschap luidkeels verkondigen, dan weten we tenminste waar ze zitten.
Oud 9 juni 2010, 23:24   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja hoor. Je moet me ook niet verkeerd begrijpen, ik vind ook wel dat moskeeën waar radicale zaken gepreekt worden en groupuscules als S4B in de gaten gehouden moeten worden. Ik denk ook dat dat gebeurt. In dat opzicht vind ik het ook goed dat ze hun boodschap luidkeels verkondigen, dan weten we tenminste waar ze zitten.
Nee, dat in de gaten houden gebeurt in de praktijk nu juist niet, om iets in de gaten te houden, positief of negatief, moet je investeren in contacten met die mensen, dialoog opzetten, proberen om samen concrete zaken met meetbare resultaten te realiseren.

Je moet meer doen dan in de gaten houden, maar tegengas geven, radicale organisaties uit het duister lichten wat juist dat geeft hen macht, geef hen gerust het podium met spotlight want dat zet aan het denken, bij een breed publiek!
Politici negeren vaak de problemen en laten de ruimte voor het Vlaams belang, knap fout, dat mag ik wel zeggen.
Maar blij dat u wat minder blaft! U bijt niet, das een meevaller...
Oud 10 juni 2010, 00:00   #39
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:

Hmm bij het zien staan van CBS was me eerste reflex niet doorlezen.
Toch gedaan maar het artikel heeft me niet overtuigd. Pas op mocht het waar zijn is het wel goed nieuws wat mij betreft.
Tevens waar of niet het kerk of moskee bezoek staat niet garant voor een ommezwaai in de geloofsbeleving an sich laat staan voor een aangepast gedrag. Dat is zo goed als nu reeds bewezen lijkt me.
- Albert Einstein
Oud 10 juni 2010, 09:26   #40
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Uw vriendin is 1 van die 72 maagden.
Je zit tot over je nek in de islam. Bravo grimbergen. Hij "doet " het "nog niet "met een islammaagd. Wanneer gaat hem ze ontmaagden? Als hem dood is? Wat een grap ! Islamliefde in werkelijkheid.
Gespuis in aktie. Lachen met die religiezotten op een politiekforum.

Laatst gewijzigd door NOEKIE : 10 juni 2010 om 09:28.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be