![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Parlementslid
|
![]() Jawel:
http://inflandersfields.eu/2010/06/s...heeft-een.html Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat ze maar lullen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Kijk, ik weet dat het cliche klinkt, ik wil er niemand mee beledigen, maar dat zeiden ze van Hitler ook. Puur historisch feit.
In 1933, toen die bondskanselier werd. "Laat hem maar doen, lukt toch nooit. We geven hem een paar jaar, hij mislukt en dan zijn we er van af.". Conclusie: zeg nooit nooit!
Laatst gewijzigd door Nexer : 7 juni 2010 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ga jij alvast met je kont de lucht in dan maar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2) Ik zeg dat dit niet gaat om een democratisch recht. Als de Sharia4Belgium ooit slaagt in hun opzet, zal het ongetwijfeld volgens de theoretische regels van de democratie gaan, maar meer dan waarschijnlijk met niks dan stemmen uit angst. Neen... Je bevecht onderdrukking niet met nog meer onderdrukking. Het probleem is dat de mensen zich maar laten bepraten. Ze laten zich maar doen en slikken alles alsof het kraantjeswater is. Niemand denkt nog kritisch na. Het uiteindelijke gevolg leggen de mannen van sharia4Belgium zelf goed uit: geen stemrecht, de religie beslist alles. Niet akkoord staat gelijk aan de dood. Je verwijdert zoiets niet door onderdrukking. Dan gaan ze in een slachtofferrol. Je kan enkel het volk wijzen op de feiten, maar dan moet je eerst hun aandacht weten te trekken natuurlijk >_>
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() buiten. die godsdienstwaanzinnigen. dat ze ergens bij elkaar in een grote zandbak gaan zitten en ieder wie hen aanhangt erbij. Kunnen ze samen lekker vroom doen en over de ongelovige praten. Dat zou ideaal zijn, voor iedereen. Maar alleen praten over de ongelovige in hun stukje wereld is niet genoeg. De ongelovige stoort hen altijd, zelfs als die aan de andere kant van deze bol zit.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 8 juni 2010 om 07:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je jezelf moet afvragen is hoeveel moslims zichzelf zouden verzetten tegen de installatie van de sharia, wat natuurlijk daarom nog niet wil zeggen dat al die mensen bereid zijn actief daarvoor te ijveren. Ik denk dat dit een realistischer beeld geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een moslimpartij zou de grootste moeite hebben voldoende stemmen te halen omdat de diversiteit en evengoed eigen agenda's en machtsverhoudingen het allochtone landschap doen draaien; Maar ook zonder moslimpartij kan er bekomen worden dat de sharia wordt erkend naast ons rechtsystheem zoals in Engeland het geval is. Daarbij zullen niet moslims zichzelf verzetten, hoeveel moslims zouden daartegen in verzet komen denkt u? Dat is de kern van de discussie, wanneer sharia bijvoorbeeld bevoegd wordt voor familierecht, komt er dan protest onder onze Europse moslims hier, omdat zij achter onze grondrechten staan of accepteren zij een rechtsystheem gebaseerd op de Koran? Dat zegt iets over verbinding, verwevenheid en identiteit, en daar moeten we eens bij stilstaan, waar ligt de werkelijk loyaliteit van bevolkingsgroepen die al tot derde generatie hier wonen, nog steeds massaal binnenstromen, en een meerderheid gaan vormen over pakweg één generatie? U denkt vanuit uw referentiekader, dat moet je al eens aan de haak hangen om de realiteit goed in te schatten! Ik kan enkel zeggen dat naar mijn schatting 9/10 moslims geen enkel geluid zullen laten horen van kritiek mocht vanaf volgende week ook de sharia hier worden toegepast! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil dat juist niet vergelijken omdat dit niet klopt, en omdat er andere manieren zijn om bijvoorbeeld de sharia ook hier te installeren, waarbij je jezelf de vraag kunt stellen hoeveel moslims hier tegen zouden zijn, of dit gewoon accepteren, dat zegt iets over identiteit en verbondenheid het pijlers waarop onze samenleving is georganiseerd. Dat blijft u uit de weg gaan, waarom eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ga helemaal niets uit de weg, integendeel. Maar jouw paniekzaaierij is lachwekkend. Neen, er zijn geen andere manieren om de sharia in te voeren: daarvoor heb je minstens de helft van de stemmen in het parlement nodig (en wellicht 2/3). Tot dusver vraagt niemand dat, niet in het parlement en op enkelingen na niemand erbuiten. De vraag of "de moslims" daar voor of tegen zouden zijn is dan ook volstrekt irrelevant. Bovendien weet jij net zomin als ik of een grote meerderheid van de in België in moslims daar niet zouden tegen reageren. Je mag me anders altijd een bron bezorgen. Die hele sharia4belgium zijn een vijftal idioten die blijkbaar het oor hebben van enkele tientallen mensen en jij zit hier bezig over een meerderheid van die bevolkingsgroep. Is dat dan jouw professionele inzicht? Het spijt me, maar als de professionelen na hun opleiding zulke onzin uitkramen, dan zal ik Eberhard nog gelijk moeten geven over de integratie-industrie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Er zijn fascisten van allerlei slag en van allerlei religies...
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 9 juni 2010 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens u zijn er geen andere wegen om bijvoorbeeld de sharia als rechtsystheem in te voeren, bent u daar zeker van? Stel dat morgen vanuit de integratiesector, de moslimexecutieve,de Turkse unie, Marokkaanse federaties, vrouwen organisaties het signaal komt dat veel huiselijke problemen te wijten zijn aan het ontbreken van een islamitisch kader om familiezaken te regelen. Denkt u dan niet dat er geijvert kan worden om dat rechtsysteem via bestaande politieke partijen die een gat zien om allochtone stemmen te ronselen( groen bijvoorbeeld!)een dergelijk voorstel steun zou vinden? Denkt u dat er dan veel moslims zijn die zeggen" dat willen wij niet" of denkt u dat velen dit gewoonweg accepteren zonder commentaar? Ik kan u verzekeren dat de meerderheid onder moslims dit accepteert, wat niet zo zal zijn onder niet moslims. Ik denk dat u werkelijk geen idee hebt van de grootte van organisaties die dezelfde streefdoelen hebben als charia 4 Belgium, de organisatie jongeren voor islam bijvoorbeeld, nu de middenweg genaamd, heeft een 2000 leden onder jongeren en zwaait de plak in o.a de moskee op de Antwerpse St Bernardse steenweg maar evengoed hebben ze invloed in moskees in Berchem, Borgerhout en Antwerpen Noord. Er worden gesloten zittingen georganiseerd waar jongeren onderricht krijgen in het Islamitisch rechtsystheem waaronder sharia en zij worden aangezet hiernaar te leven en te eisen dat anderen dit respecteren. Wanneer u denkt dat dit enkel maar dat groepje idioten is van scharia' belgium vrees ik toch dat u weinig ervaring heeft het deze zaken, amper in aandachtwijken komt, zelden samenwerkt met een moskee en helemaal niet weet wie waar me bezig is. Ik geef u gelijk wanneer u zegt dat dit niet de meerderheid vormt onder moslims, maar dit minimaliseren zoals u hier doet kan ik moeilijk na jaren samengewerkt te hebben met moslims in aandachtswijken. Ik bepaal helemaal niet waar de discussie over gaat, evenmin zaai ik paniek, maar ik neem aan dat hier uw onmacht spreekt om een behoorlijke discussie aan te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb jaren voor een politiek aangestuurde bedrijfseenheid gewerkt, een Groene schepen en ik kan u garanderen dat iedere vorm van kritiek bij die partij ontbreekt en hun visie op samenleven met migranten en hun nazaten nergens in de realiteit bevestigd werd, wat ook maakt dat hun beleid als een tang op een varken slaat. Bedankt trouwens voor uw toelichting over de grondwet, zal me er zeker eens in verdiepen. Of SPA moslimvriendjes zijn zou ik niet onmiddellijk willen beweren, ze hebben inderdaad van zich afgebeten met het hoofddoekendebat, gelukkig maar! Gaat fiscale fraude enkel de van origine Vlaamse belastingbetaler aan?? Daarmee is uw voorbeeld gereduceerd tot brandhout,en negeert u opnieuw wat ik reeds heb uitgelegd,de meerderheid van moslims baseren hun identiteit op hun geloof, dat wil niet zeggen dat de meerderheid actief ijvert om de invloed van islam op de samenleving op te leggen, maar indien een minderheid erin zou slagen dit toch te doen zullen zij zich daar ook niet tegen verzetten. Dat spanningsveld zorgt voor problemen, juist omdat wij goed hebben gevonden dat mensen zichzelf gedragen alsof grondrechten een supermarkt zijn, godsdienstvrijheid willen we wel maar gelijke rechten voor vrouwen, holebi's, scheiding kerk en staat, democratie, is dan weer (afhankelijk met welke moslim je spreekt) tegen hun overtuiging. Dus wat er in moskees, op gesloten zittingen wordt vertelt aan onze moslims kan u niet schelen? Tja..u bent waarschijnlijk Groenstemmer! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ten tweede slaat terug op punt een; wat er nu aan het gebeuren is mag je niet blind voor zijn en door voorzieningheid moet je dingen voorkomen. Dat men in en buiten de moskeeën haat ligt te prediken is nu eenmaal iets dat een lastige waarheid blijkt voor sommige maar niet minder waar. (annex global warning dat ook met dat stigma af te rekenen heeft) Dit bepaalde feit zou dan ook weer ,zoals vele zaken, ieders belang moeten zijn. Tenslotte als we nu kiezen om dingen te negeren of te minimaliseren en doen alsof er niks aan de hand is maken we geen betere toekomst voor onze kinderen maar een slechtere. Spijt hebben is goed maar komt vaak te laat.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 9 juni 2010 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||