![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Ikzelf speculeerde erop los als 14/15-jarige en maakte daarmee monsterwinsten. Dat ik dit op een computerspel deed en dat het om fictief geld ging, kan dit voor mij rechtvaardigen. Als 'ervaringsdeskundige' stelde ik vast dat hoe meer geld je hebt, hoe makkelijker je geld kan verdienen door te speculeren. Met veel geld kan je zelfs zowat een hele markt opkopen om zo het aanbod even fors te laten dalen om zo de prijs in de lucht te laten schieten. Ook begreep ik al snel dat mijn geld niet zo maar uit het niets tevoorschijn kwam, dat er wel degelijk mensen verliezen lijden door de winsten van de speculant. Als speculant kan je simpelweg leven van de verliezen van anderen. In mijn ogen zijn speculanten legale criminelen.
Omdat de speculant geen bijdrage levert aan de maatschappij, hij is integendeel een parasiet, en omdat ik de welvaart van alle mensen voor ogen heb, zal ik zelfs niet proberen om echt geld te verdienen door te speculeren. Ik raad dan ook aan niemand die ook maar een beetje om andere mensen geeft aan om te speculeren, ook al heb je daar talent voor. Ook raad ik aan niemand aan om geld te beleggen op een bank, want dan laat je andere mensen speculeren met jouw geld, wat je geen haar beter maakt dan de speculanten zelf. Wil je jouw overschot aan geld niet schadelijk, maar wel goed laten zijn voor de maatschappij, dan raad ik je aan om aandelen te kopen bij bedrijven (en die dan ook niet direct te verkopen). Laatst gewijzigd door Robinus V : 8 juli 2010 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() De huidige bestaande producerende industrie is reeds honderden jaren georganiseerd door, eigendom van, voorouders van, deze elite en jetset.
Er is een massale overproductie, dit door de 24 op 24u draaiende automatische machinerie. Deze bende (economische dictators) zijn niet van hun troon te stoten. Nieuwgeborenen hebben weinig of geen kans op onze planeet, de koek is reeds verdeeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() De nomenclatuur, elite en jetset:
De nomenclatuur kan weer beroep doen op spotgoedkoop allochtoon en daardoor ook autochtoon personeel, deze zijn: Koks, hoveniers, werkvrouwen, onderhoudspersoneel, meiden en knechten enz. De heren nomenclatuur vogelen de vrouwelijke allochtone personeelsleden nog het liefst in de kelder van hun villa’s, terwijl moeder de vrouw boven het huiswerk met de kinderen maakt. Het is altijd andermans dochter die wordt verkracht door deze varkens. Zo worden derderangsburgers op middeleeuwse wijze verknecht, de middeleeuwen zijn terug en het liberalisme met een menselijk gelaat is verworden tot een neoliberale heerschappij. Om het consumentisme te bevorderen worden culturele identiteiten, natuurlijke rijkdommen, ecosystemen en sociale gemeenschappen platgewalst. Het is misbruik maken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer mogelijkheden en vrijheden te verwerven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 8 juli 2010 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang we blijven steken in het dogma van de globalisering zal er niets veranderen. Landen en streken moeten het recht in eigen handen nemen en werken aan lokale productie. Meer soevereiniteit en meer protectionisme is de boodschap. Schaf om te beginnen het IMF af. Beter nog: stel hen terecht voor massamoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die marginale minderheid (<1%) van de bevolking die vertegenwoordigt wordt door commie's gewoon negeren lijkt mij beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Advocaten gaan het systeem waar ze zelf uit eten niet veranderen hoor. De enige werkelijke lange termijn kracht zal een Grieks scenario zijn, dat van de rechtstreekse confrontatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben het met je eens, of ik denk toch dat jij er ook zo over denkt, dat ongelijkheden tussen landen er niet voor mogen zorgen dat het ene land door het andere uitgebuit wordt en op die manier de ongelijkheden vergroot worden. Dat los je niet op door globalisering te stoppen, maar wel door globalisering anders aan te pakken. Die andere aanpak houdt in dat er naast de huidige economische globalisering ook een politieke en sociale globalisering ontstaat, dat er m.a.w. een democratisch verkozen wereldregering ontstaat met een beperkt aantal bevoegdheden die o.a. een wereldwijde sociale zekerheid in kan voeren. Op die manier ontstaat er een aarde met in principe één land met deelstaten waar na een tijd overal gelijke kansen bestaan. Dit tegenover jouw voorstel dat 'eventueel gelijke kansen zou kunnen scheppen' en dat de vrijheid van de mens heel hard beknot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Food Speculation The Main Factor of the Price Bubble in 2008 by Peter Wahl http://www.weed-online.org/ Speculation in food commodity markets by Thomas Lines http://www.wfp.org/stories/dr-timmer http://www.un.org/apps/news/story.as...isis&Cr1=trade Commodities Market Speculation: The Risk to Food Security and Agriculture Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, het huidige beetje verschil: De super-rijke heersen over elke vierkante centimeter van het aardoppervlak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |