Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2010, 21:12   #21
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Omdat de situatie al een uur aan de gang was. Als er binnen een uur geen schutter te vinden is begin ik toch te twijfelen aan de reputatie van de Chinese politie.

Jij kijkt, zoals je zelf al zegt, teveel films. Het probleem in films is dat mensen niet meer op hun hoede zijn zodra de slechterik dood lijkt. In het echte leven kan een agent(e) gewoon dat pistool op hem gericht houden vanaf een paar meter afstand terwijl er twee collega's aan komen rennen die op dat mes gaan staan en de man arresteren. Desnoods schiet je die man preventief een keer in zijn been. Dubbeltappen is erg handig in zombiefilms, in politiewerk is het vaak overbodig.
Ik denk juist dat dit de reputatie van de Chinese politie correct weergeeft. Kordaat optreden zodra mogelijkheid zich aandient en dat is dan ook de enige manier om 1,3 milliard mensen in het gareel te houden. En zoals gezegd: China heeft een eeuwen-, zo niet milleniumlange traditie van niet op een mensenleven meer of minder kijken en een rigide ordening van de samenleving. Het confucianisme zit er diep ingebakken daar.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 21:46   #22
Cdude
Banneling

Standaard

Ik dacht dat Duitsland en Frankrijk ook een vrij "streng" beleid hanteert bij gijzelingen.
Kinderen bedreigen of gijzelaar doden = headshot.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 15:17   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

De vrouw was zeker bedreigd. In het filmpje zie je zelf dat hij haar in de arm steekt. Het kordate optreden is dus zeker te rechtvaardigen, maar dat 3 keer naschieten vond ik dan weer zeer schokkend. Het gevaar was geweken. Ik ben zowieso al tegen de doodstraf dus voor dergelijk feit vind ik dat zeker niet gerechtvaardigd.

Maar bon, zoals hier ook al gezegd werd, is het inderdaad wel zo dat 1,3 miljard chinezen in het gareel houden geen evidentie is.

Wat ik ook schokkend vond, was het feit dat die vrouw net na de daad stond te lachen voor de camera. Dat wil dus zeggen dat ze het al gewoon was en ik vind het vrij onrustwekkend dat een politieagente geen greintje empathie bezit.

Laatst gewijzigd door fox : 9 juli 2010 om 15:18.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 23:23   #24
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat ik ook schokkend vond, was het feit dat die vrouw net na de daad stond te lachen voor de camera. Dat wil dus zeggen dat ze het al gewoon was en ik vind het vrij onrustwekkend dat een politieagente geen greintje empathie bezit.
Adrenaline.
Oud 13 juli 2010, 00:04   #25
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
http://www.spitsnieuws.nl/archives/v...d_gepompt.html

pang , en nog eens 3 X pang als hij al op de grond ligt.
Had wellicht toch de doodstraf ofzo gekregen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be