Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2010, 14:49   #1
Cdude
Banneling

Standaard zo lost men een gijzeling op in China

http://www.spitsnieuws.nl/archives/v...d_gepompt.html

pang , en nog eens 3 X pang als hij al op de grond ligt.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 14:50   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
http://www.spitsnieuws.nl/archives/v...d_gepompt.html

pang , en nog eens 3 X pang als hij al op de grond ligt.
Dat is ook de enige manier, om dat rap zonder al te veel gezeik op te lossen, ge vraagt het eens vriendelijk en als hij niet wil luisteren knal je die gewoon overhoop.

Al die psycho mumbo jumbo kost alleen maar veel geld.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 14:55   #3
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is ook de enige manier, om dat rap zonder al te veel gezeik op te lossen, ge vraagt het eens vriendelijk en als hij niet wil luisteren knal je die gewoon overhoop.

Al die psycho mumbo jumbo kost alleen maar veel geld.
Alleen vind ik die flik niet bepaald "handvastig" (zie het pistool in slowmo bij het eerste schot.
Normaal zet je daar een onzichtbare sniper op met BOEM HEADSHOT
Oud 8 juli 2010, 15:08   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen vind ik die flik niet bepaald "handvastig" (zie het pistool in slowmo bij het eerste schot.
Normaal zet je daar een onzichtbare sniper op met BOEM HEADSHOT
Zoals nen echte sportschutter, met een hand, zo moet dat, ...

het wapen komt pas in beeld na de kick die het geeft bij het afvuren, daarom dat het wat stuntelig overkomt, ... ik denk dat we hier eerder met een vrij zelfverzekerde schutter te makken hebben, om iemand om te leggen die ondertussen iemand anders bedreigt met een mes.

en dan genoeg lood, erin om zeker te zijn dat m niet meer gaat bewegen, ... dat meiske heeft haar les van de instructeurs goed geleerd.
Oud 8 juli 2010, 15:15   #5
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ondervragen is toch voor watjes, gewoon iedereen neerknallen.
Oud 8 juli 2010, 15:22   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ondervragen is toch voor watjes, gewoon iedereen neerknallen.
die heeft toch niks zinnigs te vertellen...
Oud 8 juli 2010, 15:35   #7
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik verschiet ervan dat ze het niet onmiddellijk met een granaat geprobeerd hebben. Maar misschien is dat eer iets voor de Ruskies.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 15:48   #8
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
die heeft toch niks zinnigs te vertellen...
Ik zou het niet weten, ik ken de man niet. Ik weet ook niet wat zijn intenties waren en of hij bijvoorbeeld bekend stond als geweldadig. Ik weet wel dat veel gijzelinen eindigen zonder doden. Ik weet ook dat ik het er niet mee eens ben als er op gijzeling de doodstraf staat, de balans tussen misdaad en straf is dan weg. En misschien was dit ook wel het goede om te doen, misschien beoordeelde de politie de situatie wel zo dat het risico dat hij haar binnenkort zou doden aanwezig was en hebben ze daarom gekozen om haar te redden ten koste van hem. Zelfde voor dat naschieten, misschien kwam hij wel tot drie keer toe mt zijn mes op de agente af gesprongen en heeft ze hem daarom getapt in plaats van een poging tot arrestatie te doen, maar misschien ook wel niet.
Oud 8 juli 2010, 15:55   #9
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou het niet weten, ik ken de man niet. Ik weet ook niet wat zijn intenties waren en of hij bijvoorbeeld bekend stond als geweldadig. Ik weet wel dat veel gijzelinen eindigen zonder doden. Ik weet ook dat ik het er niet mee eens ben als er op gijzeling de doodstraf staat, de balans tussen misdaad en straf is dan weg. En misschien was dit ook wel het goede om te doen, misschien beoordeelde de politie de situatie wel zo dat het risico dat hij haar binnenkort zou doden aanwezig was en hebben ze daarom gekozen om haar te redden ten koste van hem. Zelfde voor dat naschieten, misschien kwam hij wel tot drie keer toe mt zijn mes op de agente af gesprongen en heeft ze hem daarom getapt in plaats van een poging tot arrestatie te doen, maar misschien ook wel niet.
Nee hoor, na een schot lig je wel even plat en kan dat mes er uitgestampt worden.
Dit is een executie China style.
Oud 8 juli 2010, 16:04   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, na een schot lig je wel even plat en kan dat mes er uitgestampt worden.
Dit is een executie China style.
Ze gingen dat overigens toch doen, ... maar nu hebben ze niet eerst ne rechter moeten lastigvallen die ongetwijfeld betere dingen te doen heeft.
Oud 8 juli 2010, 16:19   #11
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik verschiet ervan dat ze het niet onmiddellijk met een granaat geprobeerd hebben. Maar misschien is dat eer iets voor de Ruskies.
Met dat theater toen ja...
Oud 8 juli 2010, 16:20   #12
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Ze gingen dat overigens toch doen, ... maar nu hebben ze niet eerst ne rechter moeten lastigvallen die ongetwijfeld betere dingen te doen heeft.
Goed punt, goed punt...

Noot: er worden in China veel mensen geëxecuteerd, maar er zijn ook veel mensen. Of de man in kwestie echt bij de zwaarste criminelen van China hoorde...
Oud 8 juli 2010, 19:26   #13
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed punt, goed punt...

Noot: er worden in China veel mensen geëxecuteerd, maar er zijn ook veel mensen. Of de man in kwestie echt bij de zwaarste criminelen van China hoorde...
Zwaarste criminelen dat weet ik niet mr de doodstraf wordt daar vlotjes, nekschot 7.62, toegepast op moord, drughandel ENNNN zware corruptie.
Die mannen van dat melanine(of zo iets) melkpoederfabriek hebben hdat geweten.

Laatst gewijzigd door Cdude : 8 juli 2010 om 19:26.
Oud 8 juli 2010, 19:44   #14
Sus Iratus
Banneling

Standaard

In China heeft de overheid van oudsher af nooit op een mensenleven meer of minder gekeken. Er zijn immers Chinezen zat die zo de vrijgekomen plek kunnen opvullen. Cynisch, maar waar.

Overigens puik werk van de agente in kwestie. Meteen lik op stuk. Wat mij betreft mag zulks hier in soortgelijke gevallen ook ingevoerd worden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 19:53   #15
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
In China heeft de overheid van oudsher af nooit op een mensenleven meer of minder gekeken. Er zijn immers Chinezen zat die zo de vrijgekomen plek kunnen opvullen. Cynisch, maar waar.

Overigens puik werk van de agente in kwestie. Meteen lik op stuk. Wat mij betreft mag zulks hier in soortgelijke gevallen ook ingevoerd worden.
Ik vond die man nou niet bepaald een bedreiging uitstralen. Een zeer vervelende situatie voor het slachtoffer, maar rechtvaardigd dat meteen doodschieten? En dan nog wel op zo'n risicovolle manier in plaats van bijvoorbeeld met een sniper van waar hij je niet kan zien? En die drie schoten na waren er in ieder geval wel een beetje over, niet?
Oud 8 juli 2010, 19:57   #16
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vond die man nou niet bepaald een bedreiging uitstralen. Een zeer vervelende situatie voor het slachtoffer, maar rechtvaardigd dat meteen doodschieten? En dan nog wel op zo'n risicovolle manier in plaats van bijvoorbeeld met een sniper van waar hij je niet kan zien? En die drie schoten na waren er in ieder geval wel een beetje over, niet?
Euuhm , hij had haar (of iemand?) reeds gestoken.
Oud 8 juli 2010, 20:08   #17
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Euuhm , hij had haar (of iemand?) reeds gestoken.
Oké, dat klopt inderdaad. De toch best redelijke bloedvlekken op haar shirt vallen me nu pas op. Dat veranderd de zaak inderdaad wel. Blijft het feit dat van alle opties die de politie had kunnen overwegen dit niet de meest risicoloze is voor het slachtoffer en wel een van de zekerste manieren om de dader hartstikke morsdood te maken, terwijl dat eerste schot in het gezicht toch best al wel genoeg was om de man te overmeesteren.
Oud 8 juli 2010, 20:09   #18
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oké, dat klopt inderdaad. De toch best redelijke bloedvlekken op haar shirt vallen me nu pas op. Dat veranderd de zaak inderdaad wel. Blijft het feit dat van alle opties die de politie had kunnen overwegen dit niet de meest risicoloze is voor het slachtoffer en wel een van de zekerste manieren om de dader hartstikke morsdood te maken, terwijl dat eerste schot in het gezicht toch best al wel genoeg was om de man te overmeesteren.
Wel, ik denk eerlijk gezegd dat het eerste schot niet raak/niet in het gezicht was.
Alleen zullen we dat nooit weten

Laatst gewijzigd door Cdude : 8 juli 2010 om 20:09.
Oud 8 juli 2010, 20:22   #19
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vond hem wel bedreigend voor zijn slachtoffer. Die politieagente dacht er blijkbaar ook zo over. En ja, dat rechtvaardigt zonder meer dat het gevaar geëlimineerd wordt. En waarom op een speciaal getrainde sluipschutter wachten, met risico op escalatie tijdens het wachten, als je die persoon zelf in een onbewaakt ogenblik ook kunt omleggen? En neen, die drie schoten erna vind ik er zeker niet over. Kwestie van er zeker van zijn dat hij niet opeens -gelijk een Jason in Friday the 13th- weer opstaat en wild om zich heen gaat staan kerven met dat mes.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 20:50   #20
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik vond hem wel bedreigend voor zijn slachtoffer. Die politieagente dacht er blijkbaar ook zo over. En ja, dat rechtvaardigt zonder meer dat het gevaar geëlimineerd wordt. En waarom op een speciaal getrainde sluipschutter wachten, met risico op escalatie tijdens het wachten, als je die persoon zelf in een onbewaakt ogenblik ook kunt omleggen?
Omdat de situatie al een uur aan de gang was. Als er binnen een uur geen schutter te vinden is begin ik toch te twijfelen aan de reputatie van de Chinese politie.
Citaat:
En neen, die drie schoten erna vind ik er zeker niet over. Kwestie van er zeker van zijn dat hij niet opeens -gelijk een Jason in Friday the 13th- weer opstaat en wild om zich heen gaat staan kerven met dat mes.
Jij kijkt, zoals je zelf al zegt, teveel films. Het probleem in films is dat mensen niet meer op hun hoede zijn zodra de slechterik dood lijkt. In het echte leven kan een agent(e) gewoon dat pistool op hem gericht houden vanaf een paar meter afstand terwijl er twee collega's aan komen rennen die op dat mes gaan staan en de man arresteren. Desnoods schiet je die man preventief een keer in zijn been. Dubbeltappen is erg handig in zombiefilms, in politiewerk is het vaak overbodig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be