Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 augustus 2010, 10:42   #21
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ze hebben in ieder geval genoeg macht om alles te blokkeren.

ik vraag me trouwens af in welke taal de huidige onderhandelingen gebeuren.
Zegt men doventaal? In het Frans zegt men "language de sourds".
Everytime is offline  
Oud 13 augustus 2010, 10:45   #22
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als u het over BHV hebt, is dit een probleem op te lossen.
Nee, ik heb het over de niet-benoeming van de burgemeesters in de randgemeenten.
Zwartengeel is offline  
Oud 13 augustus 2010, 10:46   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nee, ik heb het over de niet-benoeming van de burgemeesters in de randgemeenten.
en de toepassingen van de faciliteiten.
Oud 13 augustus 2010, 10:48   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Iets verbonden met BHV, dus. Iets op te lossen.
Everytime is offline  
Oud 13 augustus 2010, 10:51   #25
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die twee zaken hebben totaal niets met elkaar te maken.
Zwartengeel is offline  
Oud 13 augustus 2010, 11:02   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat heeft daar dus in de verste verte niets mee te maken. Het niet naleven van de wetten door wannabee burgemeesters valt niet te linken met de ongrondwettelijkheid van een kieskring.
fox is offline  
Oud 13 augustus 2010, 13:12   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Uit een andere draad verneem ik dat Beatrice Delvaux aan het panikeren is.
Het gaat dus goed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 13 augustus 2010, 13:13   #28
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Vandaar dat ons Bea voor mij als koolmijnkanarie geldt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 13 augustus 2010, 13:31   #29
zeef
Burger

Standaard

Bart De Wever in "Bommeke en de Splitsograaf": http://zeefatorium.wordpress.com/201...-splitsograaf/
Oud 13 augustus 2010, 13:35   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Nu is de vraag: wat betekent voor u 'goed' ?
Voor mij betekent "goed" dat Belgie op weg is naar de afgrond.

Nog een beetje geduld en de grote Franstalige natie die Belgie is implodeert.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 augustus 2010 om 13:35.
Xenophon is offline  
Oud 13 augustus 2010, 13:36   #31
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat we duidelijk naar de splitsing van het land gaan.
Vindt u dat duidelijk? Ik niet. Ik zie geen enkele evolutie op korte termijn die kan leiden tot het uiteenvallen van België.

Wat denkt u dat het scenario zal zijn, gewoon uit interesse?
Vito is offline  
Oud 13 augustus 2010, 13:45   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Vindt u dat duidelijk? Ik niet. Ik zie geen enkele evolutie op korte termijn die kan leiden tot het uiteenvallen van België.

Het zal een beetje afhangen van de invulling die u geeft aan het begrip "korte termijn'.

Zo rap zal Belgie inderdaad niet uiteen vallen, er komt minstens nog èèn federale Vlaamse minderheidsregering.
Oud 13 augustus 2010, 13:45   #33
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Ach, een akkoord. Ze hebben over BHV nog met geen woord gerept.
Fredo is offline  
Oud 13 augustus 2010, 14:12   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er zeker van dat er een oplossing uit de bus gaat komen nog tijdens de grote vakantie.

Alleen ben ik niet zeker hoe lang de grote vakantie zal duren, gezien Pasen zo ook al eens uitgesteld geweest is.

Wedden dat ze gaan moeten morrelen met het parlement voor de eerste keer terug bijeen te roepen ?
Want vanaf dat ogenblik gaan er wetsvoorstellen ingediend worden, vragen gesteld ... maw, gedaan met de rustige onderhandelingen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 augustus 2010, 14:14   #35
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht

Het Vlaams zelfbewustzijn is zodanig op nivo aan het komen dat het zijn rechtmatige plaats in België wil innemen. Dit betekent gelijke rechten voor iedereen. Men zal niet rusten voordat dit bereikt is.

Dit is duidelijk een brug te ver voor de Franstaligen, welke alles op alles zullen zetten om hun politieke voorrechten te behouden (oververtegenwoordiging, vetorechten en zelfs stemrechten in Vlaanderen)
Deze voorrechten zouden geen probleem zijn, als ze in gelijke mate zijn uitgesmeerd over de bevolking. Maar dan zouden het geen voorrechten meer zijn, maar rechten. Als de Franstaligen akkoord kunnen gaan dat voor hen dezelfde rechten gelden als voor de andere Belgen, dan kan België gered worden.

Het is echter waarschijnlijk dat zij dit niet kunnen accepteren, of in ieder geval zullen ze nog 50 jaar de boel blokkeren om dit tegen te houden.
Het is dus zaak dat de Vlamingen dit slim spelen en zorgen dat het de Franstaligen te gortig wordt en zij de stekker eruit trekken 'dan liever de lucht in'.

De Franstaligen wéten dit, en zullen alles op alles zetten om te zorgen dat het juist de Vlamingen zijn die de stekker eruit trekken. Nu is het dus een spelletje 'staren' geworden. Wie het eerst met de ogen knippert verliest en krijgt de zwarte piet. De Franstalige onderhandelaars en in mindere mate de Vlamingen beseffen dat aan België een einde gaat komen. De vraag is echter wie het spelletje verliest en dus de zwarte piet gaat krijgen van het verlies.
Hollander is offline  
Oud 13 augustus 2010, 14:18   #36
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Toekomstvoorspellingen hebben we hier de laatste jaren al veel gehoord.
BWarrior is offline  
Oud 13 augustus 2010, 14:37   #37
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het Vlaams zelfbewustzijn is zodanig op nivo aan het komen dat het zijn rechtmatige plaats in België wil innemen. Dit betekent gelijke rechten voor iedereen. Men zal niet rusten voordat dit bereikt is.

Dit is duidelijk een brug te ver voor de Franstaligen, welke alles op alles zullen zetten om hun politieke voorrechten te behouden (oververtegenwoordiging, vetorechten en zelfs stemrechten in Vlaanderen)
Deze voorrechten zouden geen probleem zijn, als ze in gelijke mate zijn uitgesmeerd over de bevolking. Maar dan zouden het geen voorrechten meer zijn, maar rechten. Als de Franstaligen akkoord kunnen gaan dat voor hen dezelfde rechten gelden als voor de andere Belgen, dan kan België gered worden.

Het is echter waarschijnlijk dat zij dit niet kunnen accepteren, of in ieder geval zullen ze nog 50 jaar de boel blokkeren om dit tegen te houden.
Het is dus zaak dat de Vlamingen dit slim spelen en zorgen dat het de Franstaligen te gortig wordt en zij de stekker eruit trekken 'dan liever de lucht in'.

De Franstaligen wéten dit, en zullen alles op alles zetten om te zorgen dat het juist de Vlamingen zijn die de stekker eruit trekken. Nu is het dus een spelletje 'staren' geworden. Wie het eerst met de ogen knippert verliest en krijgt de zwarte piet. De Franstalige onderhandelaars en in mindere mate de Vlamingen beseffen dat aan België een einde gaat komen. De vraag is echter wie het spelletje verliest en dus de zwarte piet gaat krijgen van het verlies.
nagel op de kop Hollander!

Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 augustus 2010 om 14:37.
Shadowke is offline  
Oud 13 augustus 2010, 14:52   #38
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat er een oplossing uit de bus gaat komen nog tijdens de grote vakantie.

Alleen ben ik niet zeker hoe lang de grote vakantie zal duren, gezien Pasen zo ook al eens uitgesteld geweest is.

Wedden dat ze gaan moeten morrelen met het parlement voor de eerste keer terug bijeen te roepen ?
Want vanaf dat ogenblik gaan er wetsvoorstellen ingediend worden, vragen gesteld ... maw, gedaan met de rustige onderhandelingen ...
Dat Parlement kunnen ze met een vingerknip lam leggen, maak u geen zorgen. Wetsvoorstellen indienen tot daar aan toe, maar ze dan ook nog eens behandeld krijgen, da's wat anders. Wie gaat daar de ministeriële honneurs waarnemen? Ontslagnemende ministers? I don't think so. Hetzelfde geldt voor de onzinnige vragen. De parlementaire traditie wil dat die niet kunnen worden gesteld aan een ontslagnemende regering. Nu ja, tradities zijn er om gesloopt te worden uiteraard. Maar van het Parlement en zijn bewoners zou ik alvast niet te veel verwachten. Die gedragen zich al ettelijke jaren als een bonte bende zakkenwassers eerste klas die met de vinger op de naad van de broek in 't gelid springen als de regering dat vraagt.
den ambetantsten is offline  
Oud 13 augustus 2010, 15:20   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Dat Parlement kunnen ze met een vingerknip lam leggen, maak u geen zorgen. Wetsvoorstellen indienen tot daar aan toe, maar ze dan ook nog eens behandeld krijgen, da's wat anders. Wie gaat daar de ministeriële honneurs waarnemen? Ontslagnemende ministers? I don't think so. Hetzelfde geldt voor de onzinnige vragen. De parlementaire traditie wil dat die niet kunnen worden gesteld aan een ontslagnemende regering. Nu ja, tradities zijn er om gesloopt te worden uiteraard. Maar van het Parlement en zijn bewoners zou ik alvast niet te veel verwachten. Die gedragen zich al ettelijke jaren als een bonte bende zakkenwassers eerste klas die met de vinger op de naad van de broek in 't gelid springen als de regering dat vraagt.
Als het reces gedaan is, wordt de verleiding te groot en is er veel te veel gelegenheid om de andere uit te dagen, of om in te gaan op uitdagingen en pikkende verklaringen van de tegenstrever.
Nu, in de grondwet staat dat ze pas bijeen moeten komen, de eerste dinsdag van oktober ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 augustus 2010, 15:23   #40
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu, in de grondwet staat dat ze pas bijeen moeten komen, de eerste dinsdag van oktober ...
En een jaartal staat daar niet bij zeker ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be