Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2010, 22:56   #21
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ayatollah Khameini moet van muziek niet veel hebben. Vermits zijn opvattingen als bevelen moeten worden opgevolgd, mag muziek niet langer onderwezen of bestudeerd worden...
Nog maar eens een zoveelste uiting van de " verdraagzaamheid " der islam-aanhangers...
Je noemt geen bron. Ik heb zelf maar even gezocht en ook nog iets anders gevonden.
Citaat:
Iran's supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei, said today that music is "not compatible" with the values of the Islamic republic, and should not be practised or taught in the country.

In some of the most extreme comments by a senior regime figure since the 1979 revolution, Khamenei said: "Although music is halal, promoting and teaching it is not compatible with the highest values of the sacred regime of the Islamic Republic."

Khamenei's comments came in response to a request for a ruling by a 21-year-old follower of his, who was thinking of starting music lessons, but wanted to know if they were acceptable according to Islam, the semi-official Fars news agency reported. "It's better that our dear youth spend their valuable time in learning science and essential and useful skills and fill their time with sport and healthy recreations instead of music," he said. (more ...)
http://www.guardian.co.uk/world/2010...er-music-islam
Maak kennis met de Iraanse muziek in het Tropentheater en luister naar een trailer.
http://www.tropentheater.nl/smartsit...ooklyn%20Rider

Citaat:
Iran cancels concert over women musicians: report
February 23, 2010

Iranian authorities have cancelled a traditional music concert in the western city of Tabriz because two members of the band are women, the ISNA news agency reports.

The cancellation of well-known traditional Iranian singer Homayoun Shajarian's concert, due to take place later this week, appears to contradict government policy, with women officially permitted to play musical instruments in public concerts.

Under Iranian law, women who form part of a group are allowed to perform in concert, and only when they sing solo are their performances limited to women audiences.
http://www.smh.com.au/world/iran-can...0223-os7h.html
En die opvattingen wil Khameini exporteren naar barbaarse landen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 22:22   #22
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Ik niet , Iran gaat namelijk geen zelfmoord plegen door een a-bom ook werkelijk in te zetten .

Wat ik werkelijk barbaars vind is het binnenvallen en bombarderen van een compleet land , een land waar geen gewapend conflict heerste , dat relatief stabiel was , waarvan de burgers niet hebben gevraagt om een inval waarbij velen van hen de dood vinden.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 17 augustus 2010 om 22:25.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 22:55   #23
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik niet , Iran gaat namelijk geen zelfmoord plegen door een a-bom ook werkelijk in te zetten .

Wat ik werkelijk barbaars vind is het binnenvallen en bombarderen van een compleet land , een land waar geen gewapend conflict heerste , dat relatief stabiel was, waarvan de burgers niet hebben gevraagt om een inval waarbij velen van hen de dood vinden.
Barbaars? De veiligheidsraad heeft geen bezwaar gemaakt tegen de inval in Irak en de VN heeft geen sancties tegen de USA en GB uitgevaardigd. Dit zal de westerse geschiedenisboeken ingaan als de frauduleuze oorlog of de grote vergissing.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 23:20   #24
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Iran kondigt aan vandaag zijn olie niet meer te zullen verhandelen in dollars én Euros als gevolg van de sancties tegen Iran door de VS en Europa.
Belanrijker nieuws zou ik zeggen. Wat Europa met die sancties hoopt te bereiken, tenzij anderen een pleziertje te doen ten koste van zijn eigen positie in de wereld, is me een raadsel.
In wélke munt wensen zij hun olie dan te verhandelen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 23:29   #25
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In wélke munt wensen zij hun olie dan te verhandelen ?
De vorige keer dat ik er iets over vernam, wilde Iran de dollar inruilen voor de yen en de euro. Ik veronderstel dat men nu zal opteren voor de yen, en mogelijk ook de roebel of de yuan. Er zijn voldoende wereldmunten. Of Iran haar dreigement gaat kunnen waarmaken is nog iets anders natuurlijk. Het betekent bvb - als voldoende landen Iran hierin volgen - dat de VS op lange termijn gedwongen worden hun begrotingen op orde te brengen. Dat lijkt me voor Wall Street een voldoende reden om een nieuwe oorlog te ontketenen. Een plan B bestaat daar al lang niet meer.

Laatst gewijzigd door Andy : 17 augustus 2010 om 23:35.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 23:53   #26
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De vorige keer dat ik er iets over vernam, wilde Iran de dollar inruilen voor de yen en de euro. Ik veronderstel dat men nu zal opteren voor de yen, en mogelijk ook de roebel of de yuan. Er zijn voldoende wereldmunten. Of Iran haar dreigement gaat kunnen waarmaken is nog iets anders natuurlijk. Het betekent bvb - als voldoende landen Iran hierin volgen - dat de VS op lange termijn gedwongen worden hun begrotingen op orde te brengen. Dat lijkt me voor Wall Street een voldoende reden om een nieuwe oorlog te ontketenen. Een plan B bestaat daar al lang niet meer.
Sadam heeft in zijn tijd ook gezegd dat hij zijn olie niet meer in dollars wou verhandelen. We weten hoe dat afgelopen is...Iran weet dat ook . Wat zoeken zij ?
Oud 17 augustus 2010, 23:55   #27
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

vrijhandel?
Oud 18 augustus 2010, 00:03   #28
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
vrijhandel?
Ah ! Dat zijn liberalen ! Slecht dus ?
Oud 18 augustus 2010, 00:08   #29
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ! Dat zijn liberalen ! Slecht dus ?
Is dat uw sterkste repliek: 'slecht' of 'liberaal'? Kiezen met wie en hoe je handel drijft is niet alleen liberaal, het is ook een essentieel onderdeel van het zelfbeschikkingsrecht. Ik meen dat Iran dat recht heeft, ongeacht of dat recht nu liberaal is of niet. Ongeacht ook wat de VS daarvan vindt. De imperialisten zijn echter een andere mening toegedaan.

Als de VS het nodig acht om voor zulke dingen voortdurend oorlogen te ontketenen, dan is de VS een dolgeslagen beest dat krampachtig met militaire macht tracht te bereiken wat het met overreding, redelijkheid of aanzien al lang niet meer kan verwezenlijken. Een Athene van de Zeebond dus.

Laatst gewijzigd door Andy : 18 augustus 2010 om 00:10.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 23:04   #30
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat uw sterkste repliek: 'slecht' of 'liberaal'? Kiezen met wie en hoe je handel drijft is niet alleen liberaal, het is ook een essentieel onderdeel van het zelfbeschikkingsrecht. Ik meen dat Iran dat recht heeft, ongeacht of dat recht nu liberaal is of niet. Ongeacht ook wat de VS daarvan vindt. De imperialisten zijn echter een andere mening toegedaan.

Als de VS het nodig acht om voor zulke dingen voortdurend oorlogen te ontketenen, dan is de VS een dolgeslagen beest dat krampachtig met militaire macht tracht te bereiken wat het met overreding, redelijkheid of aanzien al lang niet meer kan verwezenlijken. Een Athene van de Zeebond dus.
Hoho, wat een verontwaardigde woede !!
Voor mij mag Iran gerust zijn olie in euros verkopen hoor. Dat is goed voor Europa. In andere munten zou mij minder bevallen.
Wat mij ook niet bevalt is hoe die olielanden met ons voeten spelen, enkel en alleen omdat er wat oliebronnen onder hun voeten liggen. Dat ze maar oppassen dat er mensen het beu worden, en alles gewoon komen afpakken...
Oud 18 augustus 2010, 23:13   #31
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoho, wat een verontwaardigde woede !!
Er staan dan ook erg veel mensenlevens op het spel. Een eventuele oorlog in Iran is niet proper. Dat hebben we al mogen zien in Afghanistan en Irak. Waarom zou je de Iraanse bevolking hetzelfde toewensen?
Citaat:
Voor mij mag Iran gerust zijn olie in euros verkopen hoor. Dat is goed voor Europa. In andere munten zou mij minder bevallen.
Iran luistert niet naar u. Het doet waar het goesting in heeft. En als de EU een voor Iran aanvaardbare politiek voert, dan kiest het wellicht (deels) voor de euro. If not, dan gaan de extra inkomsten naar een ander. Dat gaat niet om erg veel geld voor Europa, maar het is in dit stadium een van de weinige dingen waar Iran wel controle op heeft.
Citaat:
Wat mij ook niet bevalt is hoe die olielanden met ons voeten spelen, enkel en alleen omdat er wat oliebronnen onder hun voeten liggen. Dat ze maar oppassen dat er mensen het beu worden, en alles gewoon komen afpakken...
Het is omwille van dat soort hebzucht dat de Iraanse oppositie al verklaard heeft zich aan te zullen sluiten bij het verzet, en dat Iran duidelijk maakt dat het de oliebevoorrading uit de Perzische Golf zal verstoren. Als dat soort acties te duur uitvalt voor Westerse machten, dan denken die (hopelijk) tweemaal na vooraleer ze een paar miljoen Iraniërs gaan afmaken.
Oud 18 augustus 2010, 23:50   #32
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Er staan dan ook erg veel mensenlevens op het spel. Een eventuele oorlog in Iran is niet proper. Dat hebben we al mogen zien in Afghanistan en Irak. Waarom zou je de Iraanse bevolking hetzelfde toewensen?

Iran luistert niet naar u. Het doet waar het goesting in heeft. En als de EU een voor Iran aanvaardbare politiek voert, dan kiest het wellicht (deels) voor de euro. If not, dan gaan de extra inkomsten naar een ander. Dat gaat niet om erg veel geld voor Europa, maar het is in dit stadium een van de weinige dingen waar Iran wel controle op heeft.

Het is omwille van dat soort hebzucht dat de Iraanse oppositie al verklaard heeft zich aan te zullen sluiten bij het verzet, en dat Iran duidelijk maakt dat het de oliebevoorrading uit de Perzische Golf zal verstoren. Als dat soort acties te duur uitvalt voor Westerse machten, dan denken die (hopelijk) tweemaal na vooraleer ze een paar miljoen Iraniërs gaan afmaken.

Ik ben VOOR geen enkele oorlog. Daarom wens ik ook dat de Iraniërs nooit (een) atoombom(men) in hun bezit zullen krijgen.

Laatst gewijzigd door den dinges : 18 augustus 2010 om 23:50.
Oud 19 augustus 2010, 00:03   #33
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben VOOR geen enkele oorlog. Daarom wens ik ook dat de Iraniërs nooit (een) atoombom(men) in hun bezit zullen krijgen.
Vreemde redenering. Iran werkt niet aan een atoombom, terwijl het bezit van een atoombom (en een raket die in staat is dat ding voldoende ver te dragen) wellicht de enige serieuze garantie is dat Iran niet aangevallen wordt. Zolang Iran geen atoombom heeft blijft dat reguliere leger een sitting duck voor het VS-leger.
Oud 19 augustus 2010, 00:45   #34
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Je zou zelf eens moeten weten hoezeer je de spijker op de kop slaat ........
Oud 19 augustus 2010, 01:27   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd toch dat U zich totaal géén zorgen maakt om landen zoals Pakistan...

Als de fundi's daar de macht in handen krijgen hoeven ze alléén nog op het knopje te drukken....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be