Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2010, 18:50   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Zo'n pracht van een vrouw, artsen zeiden ze wsch kerstmis niet zou halen, ik vrees dat ze verdomme nog gaan gelijk krijgen ook.
Dat er dan nog zijn die haar d'n duvel aandoen geraakt bij mij er gewoonweg niet in, totaal niet.
Daar gaat het niet, het gaat om het heengaan van een persoon aan een courante aandoening...

Ik begrijp eerlijk gezegd al de commotie niet.
Oud 23 november 2010, 18:52   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik had verleden maandag (gisteren dus) nog een babbel met één van mijn autistenklantjes over "de dood". Iedereen staat daar toch wat anders tegenover -
gezien mijn vorderende jaren heb ik reeds meerdere naasten en familie "zien gaan"
& het blijft droevig en verschillend jong of oud ; vermoord of door ziekte, ongeval.

& Inderdaad : kanker komt veel voor en is ook heel verschillend.

De mensen ddie er mee te maken krijgen reageren ook zeer verschillend : sommigen zijn heel gerustgesteld als ze het "papier" om euthanasie toe te laten "in orde hebben"
(zonder er daarom dadelijk gebruik van te maken). Anderen blijven hiopen tegen alles en iedereen in (en dan blijkt dat die hoop niet vergeefs is).

Terwijl ik de gedachte te weten wanner of hoe binnenkort ik moet sterven ondragelijk is,
kan men inderdaad nog enige "to do's" afbakenen. Leven alsof elke dag je laatste kan zijn lijkt me nogal moeilijk.

Het onvermijdelijke wordt niet beter geïllustreerd als in het verhaal van de ontmoeting tussen een tuinman en de dood. De tuinman die vlug zijn paard zadelt om te vluchten naar Ispahan en dood die aan een voorbijganger verklaart dat hij zeer verwonderd was aan te treffen rustig in zijn tuin "diegene die hij 's avonds halen zou in Ispahan".

Ik wens Mevr. Morel sterkte en de nodige rust van zodra "alles in orde is".

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 18:56   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101123_117
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 18:58   #24
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Daar gaat het niet, het gaat om het heengaan van een persoon aan een courante aandoening...

Ze is burgerlijk-rechts en wordt door sommige forummers een mooie vrouw bevonden.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 18:59   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat een marginale, kneuterige bende is dat toch.
Oud 23 november 2010, 19:00   #26
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ze gaat zo waardig om met haar ziekte dat ik er echt kippenvel van krijg en dat er dan nog zijn die haar het leven zo lastig maken is echt ongelofelijk zoals dat verhaal die de ronde doet dat op de facebookpagina van enkele vb leden stond leg de champagne maar koud, als dat waar zou zijn dan is dat om van te walgen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:01   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik had verleden maandag (gisteren dus) nog een babbel met één van mijn autistenklantjes over "de dood". Iedereen staat daar toch wat anders tegenover -
gezien mijn vorderende jaren heb ik reeds meerdere naasten en familie "zien gaan"
& het blijft droevig en verschillend jong of oud ; vermoord of door ziekte, ongeval.

& Inderdaad : kanker komt veel voor en is ook heel verschillend.

De mensen ddie er mee te maken krijgen reageren ook zeer verschillend : sommigen zijn heel gerustgesteld als ze het "papier" om euthanasie toe te laten "in orde hebben"
(zonder er daarom dadelijk gebruik van te maken). Anderen blijven hiopen tegen alles en iedereen in (en dan blijkt dat die hoop niet vergeefs is).

Terwijl ik de gedachte te weten wanner of hoe binnenkort ik moet sterven ondragelijk is,
kan men inderdaad nog enige "to do's" afbakenen. Leven alsof elke dag je laatste kan zijn lijkt me nogal moeilijk.

Het onvermijdelijke wordt niet beter geïllustreerd als in het verhaal van de ontmoeting tussen een tuinman en de dood. De tuinman die vlug zijn paard zadelt om te vluchten naar Ispahan en dood die aan een voorbijganger verklaart dat hij zeer verwonderd was aan te treffen rustig in zijn tuin "diegene die hij 's avonds halen zou in Ispahan".

Ik wens Mevr. Morel sterkte en de nodige rust van zodra "alles in orde is".
mooie tekst Roger.

Ik heb al een paar keer "mogen" meemaken dat mensen inderdaad de rust vinden als "het papier in orde is".
Ik mocht zelfs ooit de eer hebben (en ik bedoel "DE EER HEBBEN") om als getuige te mogen tekenen bij een kind even oud als het mijne. Er waren mensen uit haar naaste omgeving die dit hadden geweigerd. Ik kan daar nog steeds niet bij.
Betreffende persoon heeft in alle rust kunnen afscheid nemen, zonder nog dagen of weken aan een hersentumor te moeten bezwijken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:37   #28
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik begrijp perfect wat je zegt. Ik had het zelf gezegd kunnen hebben.
En toch voel ik heel erg mee met Marie-Rose Morel, het voelt bijna aan alsof er een vriendin dit meemaakt. Nochtans heb ik nooit contact gehad, nooit voor haar gestemd en ben ik het zelfs met de meeste van haar ideeen niet eens.

Dus, als er iemand mij kan uitleggen waarom ik me dit aantrek, ik zou het ook graag weten. Feit blijft dat ik het doe.
Oud 23 november 2010, 19:41   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
En toch voel ik heel erg mee met Marie-Rose Morel, het voelt bijna aan alsof er een vriendin dit meemaakt. Nochtans heb ik nooit contact gehad, nooit voor haar gestemd en ben ik het zelfs met de meeste van haar ideeen niet eens.

Dus, als er iemand mij kan uitleggen waarom ik me dit aantrek, ik zou het ook graag weten. Feit blijft dat ik het doe.
Waarschijnlijk omdat ze net de moed heeft gehad om mèt dat zwaard van Damocles boven haar hoofd, toch nog mee te doen met de vorige verkiezingen én hoopte op een verkozen plaats (was nodig voor haar inkomen trouwens). Vermits ze met 100.000 voorkeurstemmen blijkbaar toch niet verkozen geraakte is ze dan in arren moede maar een nieuwe zaak begonnen.
De MOED van deze vrouw is wat me steeds zal bijblijven, niet enkel de moed maar het vechten als een leeuwin voor gezondheid omwille van haar zoontjes!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:50   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ja, gewoon eens 'samen treuren' zeker, en samen daar eens aan denken dat er pietzakken zijn en 'pechtvogels'. En voila, dat het niet altijd eerlijk verdeeld is het leven. En zo'n voorbeeld die iedereen kent, spreekt aan. En het stond vandaag in de gazet, dus ik vond het goed genoeg om er een bericht over te maken. ik zou dat geen commotie noemen, noem het een prematuur meetreuren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 20:03   #31
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Ik heb met dat mens geen compassie, dit heeft ze lang geleden reeds verspild. Een moeder denkt niet aan eigenbelang en van ikke en de rest kan stikke. Als ge niet lang meer te leven hebt dan spendeer je alle tijd met je kinderen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 20:16   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omdat je mens bent?
Oud 23 november 2010, 20:16   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik heb met dat mens geen compassie, dit heeft ze lang geleden reeds verspild. Een moeder denkt niet aan eigenbelang en van ikke en de rest kan stikke. Als ge niet lang meer te leven hebt dan spendeer je alle tijd met je kinderen.
Je spreekt uit ervaring zeker?
Oud 23 november 2010, 20:22   #34
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je spreekt uit ervaring zeker?
Door haar daden ben ik tot die conclusie gekomen. Ze is niet de heilige die we kennen zoals uit de boekskes. Ik was vroeger een voorstander van Morel maar sinds het laatste jaar een tegenstander geworden. Ik hoop dat voor haar de mirakel op genezing mag komen. Kanker wens je niemand toe, zelfs je tegenstanders niet maar compassie met haar heb ik niet meer.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 20:41   #35
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Bij een hersenscan hebben ze 3 gezwellen ontdekt, dan weet je het wel.
Ze wist het al toen bleek dat de chemo niet aansloeg. Het is in dat geval dat niets meer kan baten. Wegsnijden van de uitzaaiingen heeft dan immers geen zin omdat dit de levensverwachtingen niet meer kan verlengen... de kanker wordt immers zo aggressief dat men over enkele maanden alweer een veelvoud nieuwe gezwellen zouden vinden... en men kan niet blijven snijden.

Voor haar rest nog maar een waardige uitstap.

Ik wens haar alvast veel success
Oud 23 november 2010, 20:45   #36
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is duidelijk dat het om niemand nabij u gaat. Het is uw ziel, vermoed ik dan maar ... Zie wel dat je geen eiwitten begint uit te pissen als gevolg van een exotischere vorm van kanker... ik zou u niet graag de courantere aandoeningen towensen.
Oud 23 november 2010, 21:41   #37
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Dit is omdat je een persoon met een ziel bent. Je hebt je eigen overtuigingen, je eigen visies, je dromen. Je droomt van een betere wereld. Maar in die wereld van jouw vind je tegenstanders, mensen met andere visies, met ideeën dewelke je haar soms recht doen staan. Maar je ziet je tegenstanders als medemens, misschien onbewust. Tussen pot en pint kan je er misschien op schelden, je echt kwaad maken, maar je maakt je kwaad over de discussie, niet over de mens zelve.

Heel belangrijk, dit toont aan dat je een persoon bent dewelke handelt uit de ziel, niet uit eigen bewin. Medevoelen met je tegenstanders, handelen uit principes, is maar weinigen gegeven.

Als je tegenstander dan echt in nood zit, je echte ik staat op, en je ziet een mens in nood, en dat pakt je dan. Je gelooft in de mensen, je bent niet boos op je "politieke" tegenstanders, eerst zie jij een mens, een moeder, en dan pas de verschillen in mening

Laatst gewijzigd door flatliner : 23 november 2010 om 21:43.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 21:56   #38
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

En toch geef haar Kombucha , zeker een liter per dag, ook beta glucans, niks van vlees of zuivel en alleen nog veel rauwe groenten en fruit. Ik denk dat ze nog een kans maakt. Ik heb haar ge e-mailed maar geen reaktie. Kanker heeft veel te maken met de lever die comlpeet overdaan is.

Ronald Reagan kreeg liters kombucha met zijn kanker en is dan nog 90 jaar geworden!
Oud 23 november 2010, 21:58   #39
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Op je 52 sterven is nochtans iets wat doorheen de geschiedenis en nu nog steeds voor vele mensen een 'rijkdom' is.

Niét te hoeven werken tot je sterfdatum is op zich al een Walhallazaak voor het overgrote deel van de mensheid.
komkom niet cynisch worden lombas.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 22:00   #40
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het leven zoals het is. Voor eenieder met kanker.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be