Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2010, 14:14   #21
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik zie er juist altijd heel vriendelijk en innemend uit. En dan komen die figuren op je af: "meneer, mag ik u wat vragen?". Waarop het standaardantwoord dan uiteraard is: "dat heeft u dan bij deze gedaan, goedendag", en dan loop ik verder.
Of ze komen op me af en beginnen te zagen over weet-ik-wat, en dan ga ik zo eens een beetje half over ze heen hangen terwijl ik tamelijk luid in hun oren toeter: "JAAA?!?!??" Dan zijn ze ook zo weg.
En als ik tijd teveel heb, dan ga ik, puur om te gallen omdat ze me lastigvallen, met dat soort linkse hippies eens een fijne boom opzetten midden op straat. En ze achterna lopen en door blijven argumenteren zodra ze het gesprek afbreken en hun weg vervolgen.
Dat heb ik ook wel al eens gedaan, met zo'n Greenpeace-kerel. Die vroeg op den duur of hij alsjeblieft andere mensen mocht gaan ronselen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 14:18   #22
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat heb ik ook wel al eens gedaan, met zo'n Greenpeace-kerel. Die vroeg op den duur of hij alsjeblieft andere mensen mocht gaan ronselen.
Voila
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 14:25   #23
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een overblijfsel van mijn Deurnese jaren, denk ik. Soms is dat wel grappig, dan zie je zo'n Amnesty- of Greenpeacefiguur afkomen, om zich dan te bedenken en aarzelend weg te gaan zonder iets te vragen. Een ander trucje is gewoon wijzen naar de oortjes van je mp3-speler en dan je schouders ophalen. Enorm hufterig, maar wel doeltreffend.
Als zulke mensen mij aanspreken met de klassieke opener 'Mijnheer, mag ik u iets vragen?' is mijn antwoord steevast: 'Ja, maar geen geld!' Als ze daar dan nog steeds zijn, laat ik ze even hun verhaal doen en wanneer de aap dan uit de mouw komt en ze om een financiële bijdrage verzoeken, herinner ik hen gewoon even aan mijn eerdere woorden: 'Wat heb ik je zonet gezegd? Geen geld!'...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 14:33   #24
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik zie er juist altijd heel vriendelijk en innemend uit. En dan komen die figuren op je af: "meneer, mag ik u wat vragen?". Waarop het standaardantwoord dan uiteraard is: "dat heeft u dan bij deze gedaan, goedendag", en dan loop ik verder.
Typische 'Pink Panther'-humor.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 14:38   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Typische 'Pink Panther'-humor.
Does your dog bite ?....

That is not my doggggg....
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 23:30   #26
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

ben er ook eens aan geribbeld in Barcelona. een Engelsman stapt naar me toe op de luchthaven.. typische smalltalk. hij vertelt dat ie gewelddadig bestolen is, toont me een knie die opgezwollen is (echt een rode, etterende bult). dat beeld overtuigde me toch. hij terug wil naar Engeland om daar naar het ziekenhuis te gaan. hij heeft 24€ nodig. ik geef de man 25€ en laat hem mee eten van m'n zak chips (tja, ik had niks anders bij om te eten). hij blijft bij me zitten we babbelen wat verder, kerel is extreem dankbaar. hij vraag me m'n email en beloofd me later het geld terug te sturen eens ie terug is in Sussex.

ik heb nooit die man teruggehoord.

tip die ik pas later besefte: als iemand echt geld nodig heeft en je besluit die persoon helpen, stel gewoon voor "ok we gaan je ticket tesamen gaan halen". als die persoon raar reageert weet onmiddellijk dat het geld voor iets anders is. het moment dat iemand met je geld niet daar de ticketbalie loopt is het moment dat je hem best bij de kraag grijpt

Where is Gary toch eens checken, benieuwd om te zien!

Laatst gewijzigd door Tamam : 15 december 2010 om 23:32.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 23:48   #27
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Hey, ik ben ook zoek naar de documentaire gemaakt door een Belg (denk ik), over iemand die geld vraagt op op treinstations (of was het luchthavens?), onder het mom dat ie juist bestolen geweest is.

De documentairemaker -die zelf bestolen geweest is door die kerel- probeert de persoon te traceren in zijn film.

De documentarie's naam begint denk ik met de woorden "Where is..." ?

Iemand die me verder kan helpen?
Het enige dat ik je kan zeggen is dat dit een al ouwe truc is, gebruikt door niet één, maar honderden, met de nodige varianten...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 23:51   #28
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Laat het ons zo zeggen, dat van zodra er zo een figuur dicht genoeg komt die meestal wel door heeft, dat m best niet dichter komt.
Want ?...
Oud 16 december 2010, 12:24   #29
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Dat je er 1 keer intrapt uit begrip of medelijden siert je.

Maar meerdere keren?

Kan jij zomaar aan iedereen zien of ze het menen of niet ?
Ik heb in Brussel Zuid zoal eens een gezin vluchtelingen met kinderen die naar Antwerpen probeerden te geraken waar ze familie hadden in de regen laten staan. Nu de maand daarop kreeg iedereen die er naar vroeg geld.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 12:40   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Want ?...
Als ge ooit in contact gekomen zijt met den blik die ge dan toegeworpen krijgt, zult ge die vraag niet meer stellen...

Nee echt, ben "Garry" nog niet tegengekomen en ik heb toch al wat luchthavens onveilig gemaakt. Trouwens als er mij ene komt vragen van geeft, mij eens x euro om ... dan is het antwoord gewoon nee.

Ah ik heb ooit wel eens een madammeke geholpen, ... maar die zat wel echt in de problemen, ... en dat was dan bovendien nog geweldig lachwekkend. In de UK zijn er zo van die zonnebanken en die werken met klein geld, ... op ne morgen passeer ik zo een tent, staat er daar een in het deurgat, zonder schoenen aan, zo wat te treuzelen, ... hebt ge mij geen 50 pence, ... want mijn schoenen en sjakosjh staan nog in dat zonnebankkot... Kom ik heb dat kind dan maar geholpen.... en mij daarna bescheurd van t lachen, ...
Oud 16 december 2010, 12:41   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Kan jij zomaar aan iedereen zien of ze het menen of niet ?
Ik heb in Brussel Zuid zoal eens een gezin vluchtelingen met kinderen die naar Antwerpen probeerden te geraken waar ze familie hadden in de regen laten staan. Nu de maand daarop kreeg iedereen die er naar vroeg geld.
Waarom ...
Oud 16 december 2010, 13:16   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ikke... tijdje geleden op de Groenplaats, Antwerpen

Was een Schot... en tja, ik ben zo'n sebedeseke.
Een wat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 13:25   #33
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Een wat?
van zebedeüs : goedgelovige, niet al te snugger.

Zoals in :
Ja maat, die mannen die geloven dat wikileaks opgezet spel is van de CIA of iets dergelijks, zijn nogal eens zebedeüssen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 16 december 2010 om 13:27.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 13:26   #34
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Aan station Antwerpen-Centraal is er ook steeds zo'n irritant ventje dat om geld komt vragen. Ik tel gewoon de keren dat ie dat al heeft gedaan en meldt dan de som van de keren dat ie me lastig kwam vallen. Dan is ie snel weg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 13:27   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
van zebedeus : goedgelovige, niet al te snugger.

Zoals in :
Ja maat, die mannen die geloven dat wikileaks opgezet spel is van de CIA of iets dergelijks, zijn nogal eens zebedeussen.
Oud 16 december 2010, 23:03   #36
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge ooit in contact gekomen zijt met den blik die ge dan toegeworpen krijgt, zult ge die vraag niet meer stellen...

Nee echt, ben "Garry" nog niet tegengekomen en ik heb toch al wat luchthavens onveilig gemaakt. Trouwens als er mij ene komt vragen van geeft, mij eens x euro om ... dan is het antwoord gewoon nee.

Ah ik heb ooit wel eens een madammeke geholpen, ... maar die zat wel echt in de problemen, ... en dat was dan bovendien nog geweldig lachwekkend. In de UK zijn er zo van die zonnebanken en die werken met klein geld, ... op ne morgen passeer ik zo een tent, staat er daar een in het deurgat, zonder schoenen aan, zo wat te treuzelen, ... hebt ge mij geen 50 pence, ... want mijn schoenen en sjakosjh staan nog in dat zonnebankkot... Kom ik heb dat kind dan maar geholpen.... en mij daarna bescheurd van t lachen, ...
Als je nu iemand zo vies bekijkt, en die haalt een revolver boven, en zegt "geef mij al wat je hebt of ik schiet uw kop eraf " , wat dan ?
Oud 16 december 2010, 23:05   #37
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een overblijfsel van mijn Deurnese jaren, denk ik. Soms is dat wel grappig, dan zie je zo'n Amnesty- of Greenpeacefiguur afkomen, om zich dan te bedenken en aarzelend weg te gaan zonder iets te vragen. Een ander trucje is gewoon wijzen naar de oortjes van je mp3-speler en dan je schouders ophalen. Enorm hufterig, maar wel doeltreffend.
Ik zeg meestal gewoon eerlijk: "Nee, ik heb geen tijd voor u."

Enfin, ik heb altijd wél tijd uiteraard, maar ik ben er toch eerlijk in dat ik lieg.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be