![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het linkse multicul groepje zorgt uitstekend voor zichzelf. De voorbeelden daarvan liggen op straat maar worden door de linkse pers zorgvuldig gemeden dan wel monddood gemaakt.
Om iets kostenloos van een linkse partij gedaan te krijgen is een unicum.
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Ik was overigens nooit in staat langer dan 15 seconden naar haar en Paul Rosenmöller te luisteren. Dan ging de knop om of ik maakte mij uit de voeten wegens dat herhaalde beschuldigende gedram. Haar eerste jaren van stompzinnig verongelijkt venijn komen dan weer voor mijn geest. Ze heeft zich wel verbeterd maar voor mij was het te laat. De enige die ik nog minder kan uitstaan is windvaan Eelco Brinkman. Die staat gereed terug te keren in de politiek. Ze zijn hem zeker zat in de bouwwereld. Het zijn en blijven sombere tijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-e...-politici.html http://www.parlement.com/9291000/modulesf/gpql3r8j Citaat:
Citaat:
Gaat ze voor die tijd weer 'werken' en onverhoopt minder 'verdienen' (m.i. is het enige wat zij verdient pek & veren), wordt haar salaris door de schatkist (door u en mij dus) aangevuld tot die 80% of 70%. En dan hebben we het niet eens gehad over al die onkostenvergoedingen e.d. die ze tijdens haar jaren in de Tweede Kamer heeft genoten. Onkostenvergoedingen waar een gewone werknemer alleen maar van kan dromen. Net zoals een gewone werkgever alleen maar kan dromen van een uitkering als hij vrijwillig opstapt, want die krijgt hij dan namelijk niet. Neen, de dames en heren politici zorgen uit-ste-kend voor zichzelf en elkaar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We zijn solidair met de armen, maar voor onszelf mag het een tikkeltje meer zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() Seriously: Femke is één van de enige politici waar ik altijd met graagte naar heb geluisterd, niet alleen om wat ze zegt, maar ook om haar prachtige Nederlands, en eenzekere oprechtheid en intelligentie die bij de meetse anderen ontbreken. En ook ik stem NIET op GL. (Verder heeft ze GL wél uit het Mao-rijnissen stramien gehaald, én de islamisering zelfs bij GL bespreekbaar gemaakt.)
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 18 december 2010 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat ze de islamisering bij GL bespreekbaar maakte komt enkel en alleen omdat de PVV van Wilders veel te veel stemmen afsnoepte van GL. Onder haar leiding heeft GL jarenlang een pro-islam politiek gevoerd. Pas op het eind draaide ze bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
"LINKS MOET KRITISCHER ZIJN OVER ISLAM" (F. Halsema) http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...over-islam.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze draad vertoont een zeldzame kwaliteit: de standpunten vullen elkaar klaarblijkelijk aan en er wordt naar een genuanceerd totaalbeeld gestreefd. Jammer dat ik mijn steentje niet kan bijdragen!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze heeft dat namelijk niet uit ideologische of morele overtuiging gedaan, maar vanuit puur politiek opportunisme. Wilders, en voor hem o.a. Fortuyn en Bolkenstein, zet het op de politieke agenda, nadat het jaaaaarenlang door haar partij compleet genegeerd is, terwijl haar partij de mening van tegen de islamisering protesterende bevolking immer afschilderde als niet relevant en 'onderbuikgevoelens' etc. Wilders scoort daar hoog mee, o.a. ten koste van een deel van het electoraat van GroenLinks en collega-linkse partijen. En pas dan, als Wilders met zijn PVV op een gigantische verkiezingsoverwinning dreigt af te stevenen, pas dan gaat Femke H. opeens vinden dat 'links kritischer over de islam moet zijn'. Dat doet ze dus voornamelijk om een andere politieke partij dwars te zitten, en niet zozeer omdat er opeens een lampje bij haar is gaan branden. IJskoude politieke berekening en opportunisme noem ik zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik heb bepaald geen hekel aan haar, ze is en blijft altijd correct ook al kan ze zo gemeen zijn als een ratelslang op een gloeiende plaat. Maar vergeet niet dat ze superintelligent is en een door en door de de wolgeverfde politica.
Ze heeft inmiddels een leerstoel aan een of andere hogeschool. Ergens in het Brabantse als ik het goed beluisterd heb. Ik denk dat er van haar best wel wat te leren valt.
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
En dat zie ik een Pascalleke nog niet zo gauw doen. Of een Carolientje. Dat ge-waarom is slechts gespeculeer, lekker voor op het brood.
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 18 december 2010 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Los van de standpunten heb ik Halsema altijd een ontzettend zeurmens gevonden. Nog niet zo erg als Agnes Kant, maar toch. De microfoons in de Tweede Kamer zullen de komende jaren een stuk droger zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Maar vertel mij eens, Lib-NL, wie jij dan wél leuk vindt om te horen? Behalve Mark R? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vond Halsema als politica vaak onterecht erg arrogant en verongelijkt. Toch kon ze goed debatteren en heeft ze van GroenLinks een links-liberale partij gemaakt. Een verlies voor de partij is haar vertrek dus zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kwestie van wat verder (proberen te) kijken dan mijn neus lang is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
En ik kan alleen maar hopen dat "links" België binnen zo'n 10 jaar ook zo ver zal staan als Femke ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Loze woorden kan iedereen uitspreken. Het gaat erom wat ermee gedaan wordt.
En wat betreft Halsema en haar partij is dat dus niet zoveel. Eerst zeggen dat de problematiek van de islam bespreekbaar gemaakt moet kunnen worden binnen links, en vervolgens wel mede-initiatiefneemster zijn van een motie die stelde dat tegengaan van de islamisering in Nederland geen doel van het regeringsbeleid mag zijn. Maar inderdaad Polly, u heeft gelijk hoor, ze heeft het toch maar gezegd dat links kritischer moet zijn over de islam. Er naar handelen is er echter niet bij, integendeel zelfs. |
![]() |
![]() |