Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 januari 2011, 15:56   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De ultieme beslissingsmacht ligt immers al lang bij IMF en €U.
Ik begrijp die obsessie niet van "het IMF". Als je een begroting in orde hebt, en geen schulden hebt uitstaan, dan kan geen enkele financiele instelling je wat. En ben je zo dom om op de poef te leven en te blijven leven, tja, dan ben je natuurlijk afhankelijk van je geldschieters, he. Die zijn niet verplicht je boven-de-stand-leven te blijven onderhouden. Als ze dat echter niet braafjes blijven doen, dan zijn ze de gemene boosdoeners en de stoute speculanten en machtswellustelingen. Rare redenering noem ik dat.
patrickve is offline  
Oud 5 januari 2011, 15:57   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Het achterlijke volk = alle europeanen "moet eerst een pak slaag krijgen" - dzat pak slaag hebben we in de periode 1914-1945 reeds gekregen : de les hebben we nog niet (helemaal) begrepen. Feit is dat de aard van de maatschappij zeer sterk veranderd : vanaf 1945 tot nu is oa. de wereldbevolking meer dan verdubbeld, met alle gevolgen inzake uitputting van grondstoffen en migraties.

Het nationalistische idee van een "eigen" leefruimte voor een "eigen" volk is totaal achterhaald.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 5 januari 2011, 15:57   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Absoluut. Vooral dat als we bij mirakel dan toch zo een scharminkel op poten zouden krijgen, die bij de eerste "moedige" beslissing weer op haar bek zal zitten. En vooral, dat de verleiding voor nog wat meer klooierswerk er dik zal in zitten. Misschien worden de belgische financien wel het beste gediend door de onmogelijkheid om een federale regering te vormen.
Prachtig !
Een sterke Vlaamse regering, d�*t hebben WIJ nodig.
Boduo is offline  
Oud 5 januari 2011, 16:02   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het achterlijke volk = alle europeanen "moet eerst een pak slaag krijgen" - dzat pak slaag hebben we in de periode 1914-1945 reeds gekregen : de les hebben we nog niet (helemaal) begrepen. Feit is dat de aard van de maatschappij zeer sterk veranderd : vanaf 1945 tot nu is oa. de wereldbevolking meer dan verdubbeld, met alle gevolgen inzake uitputting van grondstoffen en migraties.

Het nationalistische idee van een "eigen" leefruimte voor een "eigen" volk is totaal achterhaald.
En toch wordt het de hele wereldwijd gebruikt en is het de basis voor zowat alle landen die bestaan. De werkelijkheid die de wereld beheerst staat in conflict met uw gedachten blijkbaar.
Oud 5 januari 2011, 16:03   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De les hebben 'we' nog helemaal niet begrepen.

Citaat:
Ik denk dat het zelfs pijnlijk actueler dan ooit is geworden.
Pelgrim is offline  
Oud 5 januari 2011, 16:04   #26
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Prachtig !
Een sterke Vlaamse regering, d�*t hebben WIJ nodig.
Dat is een contradictie, een sterke Vlaamse regering.
Pelgrim is offline  
Oud 5 januari 2011, 16:17   #27
De Juiste Gids
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp die obsessie niet van "het IMF". Als je een begroting in orde hebt, en geen schulden hebt uitstaan, dan kan geen enkele financiele instelling je wat. En ben je zo dom om op de poef te leven en te blijven leven, tja, dan ben je natuurlijk afhankelijk van je geldschieters, he. Die zijn niet verplicht je boven-de-stand-leven te blijven onderhouden. Als ze dat echter niet braafjes blijven doen, dan zijn ze de gemene boosdoeners en de stoute speculanten en machtswellustelingen. Rare redenering noem ik dat.
De wals van als... is niet voor België...

Laatst gewijzigd door De Juiste Gids : 5 januari 2011 om 16:18.
De Juiste Gids is offline  
Oud 5 januari 2011, 16:19   #28
De Juiste Gids
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Wie is die "we"? Wij? Wat hebben wij te koeken in heel dat verhaal? Het maakt niets uit wat "wij" leren, niet leren, doen en niet doen. "Wij" ondergaan. Punt.
Oud 5 januari 2011, 18:12   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een contradictie, een sterke Vlaamse regering.
waarom ?
Boduo is offline  
Oud 5 januari 2011, 18:41   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Juiste Gids Bekijk bericht
Hoe lang gaat het nog duren eer het IMF & Co. gaan ingrijpen? De Belgische politici kunnen het allemaal niet aan. De politieke structuur is een kluwen. Economisch weet men niet van welk hout pijlen te maken en sociaal is niet meer de juiste term voor het beleid dat men op dat vlak wenst te voeren.

Lees ook eens het interview met Blanpain in Knack. En lees eens het rapport van Freddy Heylen over Duitsland. Lees eens wat die man zegt in Trends. Zelfs Vandeurzen heeft interessante dingen gezegd vorige week.

Het is over en out. Voor België, maar ook voor Vlaanderen.
Het IMF zal (waarschijnlijk) NIET ingrijpen.
In de "ratings" van 30/12/'10 komt Belgie ONMIDDELLIJK achter Nederland en Duitsland.
Belgie is de derde beste leerling v.d. EU klas !
Et alors ?

Laatst gewijzigd door Boduo : 5 januari 2011 om 18:43.
Boduo is offline  
Oud 5 januari 2011, 21:06   #31
De Juiste Gids
Burgemeester

Standaard

Citaat:
In de "ratings" van 30/12/'10 komt Belgie ONMIDDELLIJK achter Nederland en Duitsland.
Belgie is de derde beste leerling v.d. EU klas !
Et alors ?
Ah ok, goh zeg, waar maken we ons druk over... tss, al die economische onzin. Die heeft geen enkele invloed op België. Dus ja.. et alors?
Oud 5 januari 2011, 21:09   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het IMF "grijpt nooit in", he. Het is maar als je HULP ROEPT dat je bij het IMF eventueel terecht kan, onder hun voorwaarden natuurlijk.

Wat wel kan natuurlijk is dat investeerders het niet meer interessant vinden om belgische staatsbonnen die worden uitgegeven, op te kopen behalve tegen hogere interesten (de zogenaamde "aanvallen van speculanten").

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 januari 2011 om 21:12.
patrickve is offline  
Oud 5 januari 2011, 21:41   #33
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ook de Vlaamse regering zal niet in staat zijn de knal op te vangen. Zoveel is zeker.
Ik heb geen probleem met die knal, ze is onvermijdelijk en ik weet dat. Maar ik wil wel dat iedereen zijn deel doet. Solidariteit met mensen die nood hebben ja, maar niet met mensen die zichzelf noodlijdend verklaren. Niet met wie moedwillig, goed bewust, de verkeerde keuzes maakt.

Ik wil een politiek die kan en dus mag beslissen en niet eentje die moet compromissen over van alles tot in den treure opdat iedereen zou akkoord gaan met een dode mus.

Indien de Franstaligen vinden dat ze 'anders' zijn en recht hebben op bescherming als minderheid, dan ok, dan bieden we ze autonomie aan. Indien ze die autonomie weigeren omdat ze Belgen zijn en alle Belgen gelijk zijn en moeten behandeld worden. Prima, maar dan zijn er ook alleen maar Belgen wanneer dat te stemmen valt; dan moeten ze niet afkomen met 'maar wij zijn toch wel Franstalig en dat is anders...'
Burry is offline  
Oud 5 januari 2011, 21:43   #34
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit achterlijke volk verdient het niet zelfstandig te worden. Het moet eerst nog eens een goed pak slaag krijgen.
Maar na die slaag, wat dan?
Wat wil je dan wel?
Zelf weglopen en de boel de boel laten? Of wil je je plannen delen?
Burry is offline  
Oud 5 januari 2011, 21:45   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met die knal, ze is onvermijdelijk en ik weet dat. Maar ik wil wel dat iedereen zijn deel doet. Solidariteit met mensen die nood hebben ja, maar niet met mensen die zichzelf noodlijdend verklaren. Niet met wie moedwillig, goed bewust, de verkeerde keuzes maakt.

Ik wil een politiek die kan en dus mag beslissen en niet eentje die moet compromissen over van alles tot in den treure opdat iedereen zou akkoord gaan met een dode mus.

Indien de Franstaligen vinden dat ze 'anders' zijn en recht hebben op bescherming als minderheid, dan ok, dan bieden we ze autonomie aan. Indien ze die autonomie weigeren omdat ze Belgen zijn en alle Belgen gelijk zijn en moeten behandeld worden. Prima, maar dan zijn er ook alleen maar Belgen wanneer dat te stemmen valt; dan moeten ze niet afkomen met 'maar wij zijn toch wel Franstalig en dat is anders...'

Voila se. Dikke 2. Mijn reden waarom ik het Belgische federale niveau kotsbeu ben.
patrickve is offline  
Oud 5 januari 2011, 21:48   #36
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je eigen leefruimte ziet als eigen 'soevereine' staat, nee dan moet dat zeker niet. Maar een eigen leefruimte waarbij een andere geen politieke privileges krijgt, geen uitzonderingen, geen meerderwaardigheidscomplexen aangereikt krijgt, met culturele/financiële... autonomie, dan moet dit wel kunnen.

Het probleem in dit land is niet 'het land', maar hoe men systemen in het leven riep die Brussel verheerlijkt om z'n middelmatigheid, siert met een waterhoofd en ze buiten hun grenzen privileges geeft. Met pure democratie - en met een dubbele meerderheid voor grondwetsherzieningen - is een regering vorm- en werkbaar en is de echte, gerechtvaardigde bescherming van de Walen een feit.
In een federaal land is de hoofdstad neutraal en dient die een toontje lager te zingen.

Laatst gewijzigd door Burry : 5 januari 2011 om 21:49.
Burry is offline  
Oud 5 januari 2011, 21:58   #37
De Juiste Gids
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Akkoord tot aan de derde paragraaf. Sinds wanneer bieden Vlamingen autonomie of zoiets dergelijks aan franstaligen aan? Het is verdorie omgekeerd!
Oud 5 januari 2011, 22:00   #38
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Akkoord tot aan de derde paragraaf. Sinds wanneer bieden Vlamingen autonomie of zoiets dergelijks aan franstaligen aan? Het is verdorie omgekeerd!
Euh? Welke autonomie hebben de Vlamingen geweigerd?
Burry is offline  
Oud 5 januari 2011, 22:03   #39
De Juiste Gids
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Euh? Welke autonomie hebben de Vlamingen geweigerd?
Het gaat niet over weigeren of aanvaarden. Het gaat over wie kent wat toe. En wie betaalt waarvoor. Maar goed. Deze draad gaat daar niet over. Wel over het IMF.
Oud 5 januari 2011, 22:15   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar na die slaag, wat dan?
Wat wil je dan wel?
Zelf weglopen en de boel de boel laten? Of wil je je plannen delen?
Waarom zou ik? Dit lompe tsjevenvolk moet zelf maar leren nadenken. Ik neem m'n voorzorgen en het zal noch 'vlaams' noch 'belgisch' zijn. Beiden zijn virtueel reeds afgeschreven, men leeft enkel nog in ontkenning.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be