![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Apart benaderen in specifieke situatie is het enigste dat gelijk hoeft te zijn voor iederen.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In welke gevallen is dat bijvoorbeeld absurd?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of gaat u echt beweren dat een Bach en bvb Sam Gooris gelijkwaardig zijn? Dat de boekhouder gelijkwaardig is aan de uitvinder van pakweg Penicilline? Het gelijk / gelijkwaardigheidsideaal is niet veel anders dan het ontkennen van de werkelijkheid en het onderwaarderen/overwaarderen van iedereen die boven/onder de middelmaat uitsteekt. Ik geloof dat de meritocratie en veel beter model is, dat in tegenstelling tot het gelijkheidsmodel veel meer vooruitgang verwezenlijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tis te zeggen: ze zijn beide niets waard.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 29 januari 2011 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten derde: wat is bijdragen aan de maatschappij? Wat draagt een voetballer/bokser/judoka bij aan de maatschappij (met alle respect voor die mensen)? Wordt de waarde van iemand bepaald door het feit dat die een vetbetaalde job uitoefent? Is een metser minderwaardig aan een arts? Die arts zal nochtans blij zijn met zijn villa die door de metser gebouwd werd hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien richt die dopper minder schade aan uiteindelijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft staan we morgen allemaal aan den dop en crashen we het huidig systeem. Het moet immers ooit gebeuren Laatst gewijzigd door Xing Ho : 30 januari 2011 om 00:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is een andere visie die ik onmenselijk vind. Die andere visie heeft immers alleszins niet het menselijk belang voor ogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk vind ik die gelijkwaardig. Een mens staat voor mij dan ook niet gelijk aan de som van zijn prestaties.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burger
|
![]() Citaat:
1 Omdat eleKtriciteit geen uitvinding is maar een ontdekking. 2 Parasieten zijn er misschien enkele, maar je kan nooit over zo'n situaties oordelen, omdat die mensen hun omgeving & leefwereld tot zulke fenomenen als 'profiteren' lijd. ELKE mens is gelijk, maar heeft verschillen, en uiteraard zijn ze ook gelijk'waardig' Het feit dat mensen niet exact zijn, komt door ons DNA dat verschillende componenten bevat, en andere combinaties maakt. Maar in essentie is ieder mens gelijk. Laatst gewijzigd door Spiritus : 30 januari 2011 om 01:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burger
|
![]() Het menselijk belang? En wat is die dan wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zouden we zonder die parasiet geen electriciteit hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling