![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Zucht. Harrie 't wordt tijd dat ge u een zinvolle hobby zoekt
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet iedereen is tot het eeuwige leven geroepen: de meesten zullen sterven in hun eigen onnozelheid, beter: in die van de wetenschap die meent dat alles eindig is.
Dat ze zelf zal eindigen dat is wel zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() En gij zult eeuwig verderleven in al uw Glorie!
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik wil graag de lotto winnen, dan zit de wereld goed in mekaar. Als ik de lotto niet win, dan is het universum verkeerd.
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() En wie is Stephen Hawking ? De man die voor God speelt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, gewoon een natuurkundige.
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Hawking zei ook dat het universum zichzelf heeft geschapen, zonder God, via de zwaartekracht. Waar de zwaartekracht dan vandaan kon zei hij niet, dus dat argument vond ik niet zo sterk klinken. De [primaire] natuurwetten kunnen het ontstaan van de natuurlijke wereld gewoonweg niet verklaren, vermits ze zelf deel zijn van de natuurlijke wereld.
En neen, ik pretendeer echt niet dat ik intelligenter ben dan hem, maar ik denk gewoon dat hij zich over God vergist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
En verder maakt niemand zich druk over de eeuwen die hij niet geleefd heeft voor zijn geboorte. Dus over de eeuwen na onze dood hoeven we ons ook niet druk te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En zwaartekracht is er omdat er massa/energie kan bestaan en ook effectief bestaat in ons heelal met zijn 11 dimensies zoals men momenteel denkt. Citaat:
Uiteraard als je ver genoeg teruggaat kom je tot een moment waar je niet voorbij kan. The 'god of the gap' is blijkbaar teruggedrongen tot voorbij dat moment en die locatie waar fysica niet voorbijkan : de ontploffing van de singulariteit die de big bang vormde. Dat lijkt me nogal een onconfortabele positie voor een god . ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 16 mei 2011 om 22:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed, kan ik zelf niet over oordelen, ik moet nog een jaartje wachten op kwantumveldentheorie ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of dat nu een populaire strekking is onder fysici, heb ik niet echt een idee van. Blijkbaar is het wel de beste kanshebber om door te groeien naar Grand Unified Theory die er al geweest is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetenschappelijke theorieën of althans de gepopulariseerde versies begrijp ik bijlange niet voor het volle pond, maar af en toe klinken ze best (geloofw)aardig. De religieuze theorieën eromtrent, die begrijp ik zeer goed: ze zijn infantiel, inkonsistent, contradictorisch, en vaak gewoon ridicuul en nonsensicaal. Dan liever niet(s) weten dan de godsverhalencrap.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() ben ik de enige die het irrelevant vind wat Hawking daarover te vertellen heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Hawking gelooft zelf niet meer in de GUT.
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De clou van zijn boek is trouwens helemaal niet dit zinnetje, geciteerd door alle gelovige kritieken, maar eerder dat M theorie voorspelt dat er bijna oneindig veel universums geschapen zijn, en in een paar zijn de condities voor leven aanwezig (lees: de juiste verhoudingen van de elementaire krachten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo is het: want wat ik zeg is waar: de eindigheid heeft zijn grondslag in de eeuwigheid.
Zelfs de natuurkunde komt van God vandaan. Uit God zijn we gekomen en tot Hem zullen wij wederkeren. Zelfs Steven Hawking ontkomt daar niet aan. Moge God hem een nieuw lichaam gegeven en ook een betere Geest, die God kan begrijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nee: er zijn echt hogere ideeën in het leven. |
||
![]() |
![]() |