![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Allemaal de schuld van mobiele telefoons met afkortingen en rekenmachientjes...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oud nieuws. Met de huidige gang van zaken vind ik dat diploma's (vooral masters) nog sterk overgewaardeerd zijn op de arbeidsmarkt. Iedereen die er goesting in heeft kan een masterdiploma afhalen de dag van vandaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als men tenminste niet streeft naar een elite,riskeren "universitaire diploma's" iets...euh...banaals...te worden. Mocht "het niveau" inderdaad dalen (daar heb ik geen zicht op),mocht inderdaad alles in verteerbare pakjes gesneden zijn,dan is er zelfs geen reden meer om regelmatig in een gebouw te verschijnen om "een les" te aanhoren... Er zijn dan waarschijnlijk meerdere voortreffelijke privé-organisaties die het ganse pakket als afstandsonderwijs kunnen aanbieden... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 18 september 2011 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Probeer ouders er maar eens van te overtuigen dat de toekomst van hun kind niét noodzakelijk om zeep is wanneer ze een beroeps- of technische richting kiezen in het secundair onderwijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
slechts 1 op 4 in de week is nog zat, las ik vorige week. Waar zijn die gasten dan mee bezig, vraag ik mij af? Zo hun studententijd vergooien, een schande.
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Dt-fouten worden voor zover ik weet vaak getolereerd aan de universiteit. Men let nog weinig op taal tenzij dat expliciet beoordeeld moet worden. Dat is jammer, maar ik weet niet in welke mate dat vroeger anders was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() De kwantificering van de onderwijskwaliteit, daar ligt het voornaamste probleem. Ik vind niet dat men de studenten daar de schuld van moet geven, want proffen werken er gretig aan mee. Ook hun niveau daalt overigens; zoveel mogelijk gepubliceerd worden is de boodschap, ook al heb je helemaal niets nieuws of interessants te zeggen.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 18 september 2011 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Dit vind ik toch ook wel een onzinnige uitspraak. Een aanzienlijk percentage van de studenten in nagenoeg elke richting valt af in het eerste jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik neem dat mee in de evaluatie. Het kan van een 10 een 9 maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Integralen bepalen van elementaire functies is a te veel gevraagd zonder hun multifunctionele rekenmachines, met als gevolg dat ze gewoon niks begrijpen van de fysica achter de operaties die ze uitvoeren. Ik moest in mijne tijd gewoon alles met de hand doen. Wiskunde en fysica hoort computerloos gegeven te worden btw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ohja, ook tegengekomen onlangs: een student ir. die zijn thesis compleet gefantaseerd had.
Alle data uit zijn duim gezogen. Moet ge toch maar durven...er zullen daar ook wel zijn die daar mee wegkomen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn dorp staat er zelfs zo'n automaat.
|
![]() |
![]() |