![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is niet eigen aan vlaams-nationalisten, maar voor discussies tussen mensen in het algemeen. Als ik zeg dat de zon rond de aarde draait tot vervelens toe terwijl jij al 10 keer hebt uitgelegd dat het net andersom is, en je kan dit staven, dan zal ook jij uiteindelijk op de man spelen. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 11 november 2011 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Ik ga maar even in de foute redenering mee dat alle niet-Vlaams-nationalisten collaborateurs zijn, zodat we op dezelfde golflengte kunnen discussiëren.) |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is enkel een verlaging van de democratie wanneer het gebruikt wordt. Dat is maar héél zelden het geval, dus heeft dat ook een minimale invloed op het gemiddelde democratische gehalte van een beslissing in België, op procenten afgerond 0.
Daarbij is democratie een middel en geen doel. Het doel definieer je voor jezelf. Ik definieer het als algemeen welzijn. Ik heb dan ook op zich geen problemen met het afblokken van een democratische discriminatie, aangezien discriminaties slecht zijn voor dat algemeen welzijn. Er zijn zaken die een veel grotere negatieve invloed op het democratische gehalte hebben en bovendien helemaal niets bijdragen aan het algemeen welzijn. De opsplitsing in 11 kieskringen in plaats van in één Belgische kieskring te laten stemmen bijvoorbeeld. Daar is ruim 5% democratisch gehalte mee te winnen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 11 november 2011 om 20:55. |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het bezit van een atoombom verandert niets aan (internationale) machtsverhoudingen aangezien deze zelden gebruikt worden, op procenten afgerond 0. ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 november 2011 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verwacht jij nu werkelijk dat er mensen zijn met een IQ boven de 90 die daar kunnen intrappen? (Ach ja, elk geheel van ideeën heeft zo zijn publiek om ervan overtuigd te kunnen worden.) Dit is gewoonweg gruwelijk. Al even gruwelijk als de bewering enkele maanden geleden dat een kernramp Groen! goed uitkomt. Het lijkt wel alsof er een significante afwijking is in het voorkomen van zieke gedachten bij Vlaams-nationalisten... Laatst gewijzigd door Robinus V : 11 november 2011 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
misschien zitten de de zieke geesten zitten in uw kamp http://lvb.net/item/5081 ![]() ![]() maar dat was al langer duidelijk voor iemand met een iq>90 En uiteraard zou een kernramp groen goed uitkomen, net zoals een dioxine-crisis. Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 november 2011 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen, de Groen!-leden zijn absoluut niet blij als zo'n dingen gebeuren. Ze willen net dat zo'n dingen absoluut NIET gebeuren! De bewering is dan ook absoluut walgelijk. |
||
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() de relevantie is dat het aantoont dat uw argument nergens op slaat ("het gebeurt niet dikwijls en dus is het onbelangrijk")
waarom jij het nodig vond om groen en de N-VA hierbij te betrekken is een raadsel (waarschijnlijk om de vis in het water te verdrinken en zo uw ondraaglijke lichtheid te verdoezelen) Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 november 2011 om 22:37. |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, ze gaan dat argument wel degelijk gebruiken om de kerncentrales te sluiten en zo Belgie goed in de problemen helpen. Groen is niet naar Japan gereisd om even de aarde vast te nemen en er goed mee te schudden. Ze zijn dus niet verantwoordelijk voor wat er daar gebeurd is, en dat ze niet gelukkig zijn dat het gebeurt, dat is niemand overigens, dat lijkt me logisch tenzij het psychopaten zouden zijn. Maar ze gaan het gegeven wel gebruiken en eerlijk gezegd ik zie ook niet in waarom niet. Uw houding in deze is op zijn zachtst gezegd hypocriet net als de reactie van groen zelf op de stelling zelf overigens. Verontwaardiging verhult de waarheid niet noch weerlegt ze ze. goed uitkomen = het gegeven gebruiken om uw eigen doelstellingen door te drukken het gegeven zorgt ervoor dat je meer stemmen kan halen Laatst gewijzigd door stuyckp : 11 november 2011 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg zelfs ook helemaal niet "Het gebeurt niet dikwijls en dus is het onbelangrijk." Ik zeg "Het gebeurt niet dikwijls, waardoor het afgerond op percenten slechts 0% afwijkt qua democratisch gehalte van de situatie waarbij die mechanismen niet bestonden." Wat ik zeg, is in deze kwestie een objectieve waarheid. Of je iets belangrijk vindt of niet is een subjectieve mening. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu is het ver gekomen. De Nederlandse taal wordt hier even aangepast voor politieke doeleinden. Het doel heiligt de middelen... al dacht ik dat het behoud van de Nederlandse taal net één van de doelen van Vlaams-nationalisten was.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 12 november 2011 om 00:47. |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In ons Belgische systeem zou dat juist leiden tot MINDER democratie. Dat is intussen genoegzaam bekend:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() Elke burger één stem en de rest is zever. Als Belgistan dat niet kan, dan moet het maar afgeschaft worden.
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inhoudelijk heb je uiteraard gelijk. Bijna niet te geloven dat er nog mensen zijn die de meest elementaire zaken blijkbaar niet snappen. |
|
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |