![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In die zin is de vorige vraag dus ook een persoonlijke aanval, omdat ik iets vraag over een persoonlijke overtuiging? |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik citeer nog even een moderator. Dit betekent dat wij elke opmerking die op de persoon is gericht in plaats van op het bericht zelf kunnen beschouwen als een persoonlijke aanval.http://forum.politics.be/showpost.ph...74&postcount=1 |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is heel dit topic een persoonlijke aanval...
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar u hebt gelijk. De mod's mogen wat dit betreft best wat harder optreden. Om de 5 seconden moeten lezen dat je moslima bent draagt niets bij tot een deftige dicussie. Maar wat verwacht je van islamhaters die zonder argumenten zitten?
![]() |
![]() |
#25 | |
Super Moderator
|
![]() Citaat:
We veronderstellen dat iedereen die in staat is om op dit forum in te loggen ook vrij goed snapt wat een persoonlijke aanval is. Persoonlijke aanval: "Je bent een idioot." Geen discussie mogelijk, er wordt enkel op de man gespeeld. Geen persoonlijke aanval:"Je hebt hier een idiote redenering geplaatst" Wanneer een poster zich uitsluitend beperkt tot het catalogeren van een mening, ideologie of opinie, dan is dat geen persoonlijke aanval, zelfs als dit gepaard gaat met adjectieven zoals: belachelijk, achterlijk, etc. Een opinie, mening of ideologie aanvallen, is niet hetzelfde als een persoon aanvallen. Een mening hang je vrijwillig aan, en wat daarbij belangrijk is: na confrontatie met andere meningen, kan je je mening bijsturen als je inziet dat ze terecht als belachelijk werd gebrandmerkt. En dan zijn er nog de randgevallen. Maar daar rekenen we op begrip en verdraagzaamheid om niet voor elk wissewasje te via de moderatie-censuur uw gelijk te proberen halen. Kort de tenen wat in, en bedenk dat wie u persoonlijk aanvalt, in feite blijk geeft zonder relevante argumenten voor de discussie te zitten. Waarom zou u via de moderatie vragen om dat bewijsmateriaal te vernietigen? Pontifex Laatst gewijzigd door Pontifex : 28 december 2011 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarvoor zijn er toch andere punten in het forumreglement. Laatst gewijzigd door artisjok : 28 december 2011 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
... ik lees geen 'lieve',verbloemde dingen, maar toch ook niks dat enig ingrijpen noodzakelijk maakt, me dunkt. ik lees daar geen enkele scheldpartij op de persoon als daar zou zijn in "jij bent een xxxx" laat me verduidelijken, als iemand schrijft 'jij gedraagt je als een xxxx' zou ik daar ook geen graten in zien 'jij bent een xxxx' ok, da's erover, maar dat is dan ook alles ... allemaal laten staan, t is aan elke forummer voor zich, om daarop te reageren, of om het te negeren. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
meer zelfs, dan is elke discusie met iemand die er een andere politieke/religieuze overtuiging op na houdt, een persoonlijke aanval ... dan kan men beter heel het forum dichtdoen ... |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het niet met elkaar eens zijn is geen persoonlijke aanval ; indien dit wel zo zou zijn is dit forum zinloos.
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
m.i. hoort er voor alle duidelijkheid alleen nog bij : religie is ook een vrijwillig gekozen ideologie. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind die nl. strontvervelend!
![]() |
#35 | |||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
[quote] Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2011 om 13:19. |
|||||
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een alien die deze thread leest zal moeiteloos vaststellen: "dat forum is uit het land van René Magritte"!
![]()
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De opmerking "Kort de tenen wat in" doet denken dat een persoonlijke aanval per definitie ook beledigend zou zijn. Is dit de mening van de moderatie? Waarom dan het onderscheid maken met dat andere punt in het forumreglement "schelden in de loop van een onderwerp gericht aan forumdeelnemer (4 bp)" Het voorbeeld dat je aanhaalt "Je bent een idioot." zou ik eerder bij schelden rekenen. Schelden is immers ook altijd een persoonlijke aanval. Maar een persoonlijke aanval, op de persoon spelen, hoeft niet beledigend te zijn. Dat bewijsmateriaal hoeft voor mij niet te verdwijnen, maar het is wel lastig om erover te scrollen, en toch nog de eventuele posts met argumentatie terug te vinden. Verder dacht ik toch dat het de bedoeling is, dat iedereen zich aan het forumreglement houdt. Ik dacht dat een duidelijke en eenduidige uitleg van de moderatie daartoe zou bijdragen |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Een forummer die klaagt dat hij het slachtoffer is van een persoonlijke aanval pleegt dus een persoonlijke aanval tegen wie hem aanviel?
![]() Dat lijkt meer op heiligschennis dan op een persoonlijke aanval. ![]() Anders is 't "Opfer hat schuld", zoals vroeger bij verkrachtingen. |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn inziens is dit een persoonlijke aanval, omdat er op de persoon gespeeld wordt. Merk op dat de argumentatie = 0 |
|
![]() |