Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2012, 12:41   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb al een tijdje terug voorspelt dat de N-VA een strategie gaat volgen om de mensen aan het lijntje te houden:

http://forum.politics.be/showpost.php?p=6017628&postcount=184

Het patroon is dat zelfs als het Vlaams Belang en de N-VA in 2014 67% van de Vlaamse stemmen halen ze toch zullen vragen om geduld te hebben tot 2019. Je kan nu al in hun discours horen dat ze het gefoefel met de grondwet afkeuren. Ze kunnen tijdens hun legislatuur in 2014 dus enkel bepalen welke grondwetsartikels ze wensen te wijzigen en dit motiveren. De wijziging zelf kan dan pas in 2019 worden doorgevoerd. Omdat ze de Franstaligen niet vertrouwen gaat alles tesamen moeten worden gestemd en dat zal dan pas uitgewerkt zijn tegen 2024.

Ondertussen zoeken ze een Yves Letermeke om maar de federale regering van lopende zaken te managen. Dat België zich ondertussen laat rollen in het rechthouden van onze banksector en onze energiesector daar blijven de Vlaams Nationalisten blind voor.
hahaha, u weet het altijd beter hé.
Oud 9 maart 2012, 12:42   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@guido 007

Ik ben niet de enige die deze analyse maakt.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 12:59   #23
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb al een tijdje terug voorspelt dat de N-VA een strategie gaat volgen om de mensen aan het lijntje te houden:

http://forum.politics.be/showpost.php?p=6017628&postcount=184

Het patroon is dat zelfs als het Vlaams Belang en de N-VA in 2014 67% van de Vlaamse stemmen halen ze toch zullen vragen om geduld te hebben tot 2019. Je kan nu al in hun discours horen dat ze het gefoefel met de grondwet afkeuren. Ze kunnen tijdens hun legislatuur in 2014 dus enkel bepalen welke grondwetsartikels ze wensen te wijzigen en dit motiveren. De wijziging zelf kan dan pas in 2019 worden doorgevoerd. Omdat ze de Franstaligen niet vertrouwen gaat alles tesamen moeten worden gestemd en dat zal dan pas uitgewerkt zijn tegen 2024.

Ondertussen zoeken ze een Yves Letermeke om maar de federale regering van lopende zaken te managen. Dat België zich ondertussen laat rollen in het rechthouden van onze banksector en onze energiesector daar blijven de Vlaams Nationalisten blind voor.
1) uw analyse steunt op het principe dubbeldemocratie. Onder een democratisch bestel geldt deze niet eens.
2) dit noem ik niet "aan het lijntje houden" maar wel "een haalbare roadmap".
3) het alternatief is eenzijdige verklaringen in Vlaanderen, enkelvoudige democratie dus.

Route 3 is waar ik op dit moment op hoop.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 13:03   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Effect

Voor zover ik het begrijp zal de N-VA nooit kiezen voor route 3 en is het enkel het Vlaams Belang en, op iets minder radicale wijze, de LDD die hier hoog mee oploopt.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 9 maart 2012, 13:25   #25
Wilhelmus
Burger

Wilhelmus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Effect

Voor zover ik het begrijp zal de N-VA nooit kiezen voor route 3
Misschien. Recente uitspraken van BDW doen anders vermoeden.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...0055341364.htm
Wilhelmus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 13:39   #26
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
@Effect

Voor zover ik het begrijp zal de N-VA nooit kiezen voor route 3 en is het enkel het Vlaams Belang en, op iets minder radicale wijze, de LDD die hier hoog mee oploopt.
Blijf bij de les man. De Wever heeft onlangs nog gezegd dat hij niet meer gelooft in een onderhandelde staatshervorming. Dit is in alle kranten verschenen. Ofwel leeft u onder een steen, ofwel bent u van kwade wil.

U geeft interessante perspectieven, waardoor u niet zo irritant bent als andere bebbers op dit forum. Maar dit soort posts zijn gewoon verspilling van uw en mijn tijd.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 14:29   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
... Maar dit soort posts zijn gewoon verspilling van uw en mijn tijd.
... net als alle andere posts van alle forumleden samen.
Oud 9 maart 2012, 14:34   #28
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Welke Belgisch-gezinde forummer wil mij dit plezier doen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=168584 ?
Oud 9 maart 2012, 14:38   #29
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Datzelfde argument wordt door de Vlaams Nationalisten gebruikt om niet in te gaan om de Franstalige eis om het minderhedenverdrag van de Raad van Europa te ratificeren.
Mooi hé?

De Brusselse fascisten bestrijden met hun eigen wapens... de N-VA zou het veel vaker moeten doen.
Oud 9 maart 2012, 14:42   #30
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
als ik het goed voor heb dan doet de regering dit om een aantal communautaire hervormingen door te voeren zoals ze die hebben onderhandeld, bijvoorbeeld de splitsing va BHV.
Nee, je mist de essentie. De regering doet dat omdat ze een aantal privileges voor de Franstaligen rond Brussel wil invoeren en verhinderen dat een volgende regering die nog terugschroeft.

Daarom wordt art. 195 na even opgeheven te zijn, weer ingesteld.
Oud 9 maart 2012, 15:03   #31
Wilhelmus
Burger

Wilhelmus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Datzelfde argument wordt door de Vlaams Nationalisten gebruikt om niet in te gaan om de Franstalige eis om het minderhedenverdrag van de Raad van Europa te ratificeren.
Het probleem is niet het minderhedenverdrag, maar de definitie van het begrip "minderheid". Voor zover ik weet, is het aan de lidstaten zelf om die definitie te bepalen. En onze franstalige vrienden hebben daar natuurlijk een andere mening over dan wij.

Het is trouwens interessant dat Polen geprobeerd heeft om Poolse immigranten in Duitsland te laten erkennen als minderheid. De Duitsers dachten daar terecht anders over.
Wilhelmus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 17:27   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Blijf bij de les man. De Wever heeft onlangs nog gezegd dat hij niet meer gelooft in een onderhandelde staatshervorming. Dit is in alle kranten verschenen. Ofwel leeft u onder een steen, ofwel bent u van kwade wil.

U geeft interessante perspectieven, waardoor u niet zo irritant bent als andere bebbers op dit forum. Maar dit soort posts zijn gewoon verspilling van uw en mijn tijd.
Bart De Wever is vooral goed in zijn demagogische retoriek. Je mag gerust geloven dat Bart De Wever ineens zijn kar gekeerd is en voluit kiest voor de unilaterale soevereiniteitsverklaring. Als hij er dan op wordt aangesproken na de verkiezingen komt hij af met de bewoordingen: "Wat ik nu zeg is exact hetzelfde dan toen en blablabla....".

Het Vlaams Belang laat over deze geen twijfel bestaan over haar standpunt.

Oud 9 maart 2012, 17:29   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilhelmus Bekijk bericht
Het probleem is niet het minderhedenverdrag, maar de definitie van het begrip "minderheid". Voor zover ik weet, is het aan de lidstaten zelf om die definitie te bepalen. En onze franstalige vrienden hebben daar natuurlijk een andere mening over dan wij.
Het zijn niet de lidstaten die deze definitie bepalen. Bij het ratificeren van het minderhedenverdrag wordt gewoon in wet gegoten wat de Raad van Europa aangeeft.

Oud 9 maart 2012, 20:00   #34
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn niet de lidstaten die deze definitie bepalen. Bij het ratificeren van het minderhedenverdrag wordt gewoon in wet gegoten wat de Raad van Europa aangeeft.
Een leugen en dat weet je: er is geen definitie van wat een minderheid precies is. Ieder land vult dat zelf in.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 22:53   #35
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Een leugen en dat weet je: er is geen definitie van wat een minderheid precies is. Ieder land vult dat zelf in.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...05:0415:NL:PDF

Oud 10 maart 2012, 09:23   #36
sepper
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Bart De Wever is vooral goed in zijn demagogische retoriek. Je mag gerust geloven dat Bart De Wever ineens zijn kar gekeerd is en voluit kiest voor de unilaterale soevereiniteitsverklaring. Als hij er dan op wordt aangesproken na de verkiezingen komt hij af met de bewoordingen: "Wat ik nu zeg is exact hetzelfde dan toen en blablabla....".

Het Vlaams Belang laat over deze geen twijfel bestaan over haar standpunt.
Waarom stem je dan niet voor Vlaams Belang?
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 10:47   #37
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Loool, stel u voor dat nva gelijk krijgt, dan is het bye bye staatshervorming!
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 12:43   #38
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dankzij n-va mag Lili Nabholz-Haidegger binnenkort nog een paar keer naar Brussel afzakken om leuke gesprekjes te voeren, goed te gaan tafelen en dan haar aanbeveling naar de assemblee te formuleren. En voor zover er daar ooit een resolutie zou van komen, moet je vooral even blijven stilstaan bij de meest fundamentele vraag : is die juridisch bindend voor een lidstaat ? Neen dus.

Weet n-va dat niet ? natuurlijk weten ze dat. Zij geven gewoon een koekje van eigen deeg terug aan de franstaligen die via Clerfayt hetzelfde spelletje hadden opgezet om de vlamingen te couilloneren, dat was in 2000 en zorgde ervoor dat er in 2002 een resolutie kwam die vlaanderen gewoon naast zich neer legde. Voor alle duidelijkheid : zeer terecht volgens mij.

Maar het is niet omdat je tegenstander/gesprekspartner zich bedient van kwestieuze technieken en puur boerebedrog om de publieke opinie te doen geloven dat dergelijke uitspraken ook maar IETS gaan veranderen op het terrein, dat vlaamse politici nu hun toedracht moeten zoeken in dezelfde truken van de foor.

Waarom zou het nu anders gaan ? zelfs al komt er binnen een jaar of twee een resolutie, die heeft toch geen bindende kracht en dat weet iedereen die de moeite doet om vijf minuten opzoekwerk te doen.

Antwoord : maar het is zo leuk om lezen in de gazet, en we kunnen weer allemaal blij achter een dooie mus aanlopen. Knap werk van Ben Weyts en zijn twee illustere onbekenden Dumery en Van Vaerenbergh die bij deze ook eens in de gazet zijn geraakt.

Op termijn zal blijken dat dit laatste waarschijnlijk nog het meest tastbare effect is dat dit non event heeft verwezenlijkt.

Maar doe gerust voort met high-fives uitdelen, laat de cheerleaders maar afkomen, Ben Weyts zijn populariteit kan er alleen maar bij verhogen.

Als ik hier reacties lees van "het einde van België..." enz lees, puur op basis van een dergelijk non-event, dan vraag ik mij af of men de bevolking echt alles kan wijsmaken...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 12:49   #39
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Waarom stem je dan niet voor Vlaams Belang?
To state the obvious; unilateraal soeveriniteit uitroepen is niet my-cup-of-tea.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 maart 2012 om 12:50.
Oud 10 maart 2012, 12:57   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dankzij n-va mag Lili Nabholz-Haidegger binnenkort nog een paar keer naar Brussel afzakken om leuke gesprekjes te voeren, goed te gaan tafelen en dan haar aanbeveling naar de assemblee te formuleren. En voor zover er daar ooit een resolutie zou van komen, moet je vooral even blijven stilstaan bij de meest fundamentele vraag : is die juridisch bindend voor een lidstaat ? Neen dus.

Weet n-va dat niet ? natuurlijk weten ze dat. Zij geven gewoon een koekje van eigen deeg terug aan de franstaligen die via Clerfayt hetzelfde spelletje hadden opgezet om de vlamingen te couilloneren, dat was in 2000 en zorgde ervoor dat er in 2002 een resolutie kwam die vlaanderen gewoon naast zich neer legde. Voor alle duidelijkheid : zeer terecht volgens mij.

Maar het is niet omdat je tegenstander/gesprekspartner zich bedient van kwestieuze technieken en puur boerebedrog om de publieke opinie te doen geloven dat dergelijke uitspraken ook maar IETS gaan veranderen op het terrein, dat vlaamse politici nu hun toedracht moeten zoeken in dezelfde truken van de foor.

Waarom zou het nu anders gaan ? zelfs al komt er binnen een jaar of twee een resolutie, die heeft toch geen bindende kracht en dat weet iedereen die de moeite doet om vijf minuten opzoekwerk te doen.

Antwoord : maar het is zo leuk om lezen in de gazet, en we kunnen weer allemaal blij achter een dooie mus aanlopen. Knap werk van Ben Weyts en zijn twee illustere onbekenden Dumery en Van Vaerenbergh die bij deze ook eens in de gazet zijn geraakt.

Op termijn zal blijken dat dit laatste waarschijnlijk nog het meest tastbare effect is dat dit non event heeft verwezenlijkt.

Maar doe gerust voort met high-fives uitdelen, laat de cheerleaders maar afkomen, Ben Weyts zijn populariteit kan er alleen maar bij verhogen.

Als ik hier reacties lees van "het einde van België..." enz lees, puur op basis van een dergelijk non-event, dan vraag ik mij af of men de bevolking echt alles kan wijsmaken...
Ik denk dat je het niet moet afdoen met gewoon wat politiek spel van de N-VA om in de gazet te komen. Er zit veel meer achter. Het is volledig uitgewerkt in motivatie. De N-VA zweert bij dura-lex-sed-lex. Zie ook het wetsontwerp dat de N-VA heeft ingediend om niet zomaar artikel 195 te schorsen.

Dit geeft hun een uitstel-excuus voor hun grote verwezenlijkingen. Ondertussen moeten de nutteloze idioten van dienst ( bewoording van N-VA) maar het werk opknappen zodat er geen smet op hun faam kan komen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 maart 2012 om 12:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be