Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2012, 12:33   #21
marjan
Burgemeester

Standaard

En wat met de wereldwijde en toenemende christofobie....

Christenen Indonesië bekogeld met rotte eieren en urine

Christenen in de Indonesische stad Bekasi, in de buurt van Jakarta, zijn bekogeld met rotte eieren, stenen en zakken urine en slootwater. Een groep van zo’n 600 moslims belaagde de 100 christenen en dreigde hun pastor te vermoorden.

De christenen hielden een dienst in de straten van Bekasi. De gemeenschap is in een lange strijd verwikkeld om kerkdiensten te houden in een eigen gebouw. De gemeente vroeg vijf jaar geleden een vergunning aan om een kerk te bouwen en eigen diensten te houden. Zo’n vergunning is verplicht. In 2009 ageerde het lokale gemeentebestuur tegen de samenkomsten en eiste dat de kerk zijn deuren zou sluiten.

De kerkelijke gemeente vocht die sluiting aan en in juli vorig jaar oordeelde het hooggerechtshof dat de kerk wel degelijk in aanmerking komt voor een vergunning en dus kerkdiensten mag houden in een eigen kerkgebouw. Maar onder druk van islamitische groepen hebben autoriteiten uit Bekasi het kerkbestuur gedwongen om diensten te houden op een plek zo’n 10 kilometer bij hun eigen kerk vandaan.

De politie keek toe terwijl de menigte moslims de protestantse kerk aanviel. Ook de regionale voorzitter van Front Pembela Islam (front van de verdedigers van de islam) maakte deel uit van de groep aanvallers. Pastor Palti Panjaitan heeft aangifte gedaan naar aanleiding van de doodsbedreiging.
www.cip.nl

25-5-2012
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 14:01   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat is hem nu net...die klachten worden geseponeerd en/of niet ontvankelijk verklaard en verdwijnen in de papierversnipperaar...

Zoek maar eens achter klachten waar het CGKR WEL burgelijke partij voor wilde spelen. met een autochtoon als slachtoffertje van allochtoons raciesme..of bestaat zoiets niet denkt ge..
klopt! ze maken groot misbaar over "meisje met hoofddoek wordt gevraagd deze af te zetten in de frituur" (mèt naam, toenaam en foto in de gazet)

maar niemand heeft een probleem met "meisje met schoenen wordt geweigerd in de moskee".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 14:38   #23
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat is hem nu net...die klachten worden geseponeerd en/of niet ontvankelijk verklaard en verdwijnen in de papierversnipperaar...

Zoek maar eens achter klachten waar het CGKR WEL burgelijke partij voor wilde spelen. met een autochtoon als slachtoffertje van allochtoons raciesme..of bestaat zoiets niet denkt ge..
Wel dat is net de vraag die ik stelde. De geseponeerde dossiers zitten oók in de cijfers van het CGKR die in het opiniestuk vermeld worden. Er wordt echter nergens hard gemaakt dat de dossiers met allochtoon-autochtoon-discriminatie, of wat eerder beweerd werd, discriminatie door moslims, minder serieus behandeld worden en dus minder tot burgerlijke partijstelling zouden leiden.

Er werd al meermaals gesteld dat het CGKR wel degelijk burgerlijke partij gespeeld heeft in zaken met dit soort discriminatie. Ik zal ze nog eens herhalen maar ik heb het gevoel dat u uw brein gewoon uitzet als uw ogen over die stukken tekst zoeven:
- Eremoord op Sadia Sheikh
- Haatboodschappen van Sharia4Belgium
- De zaak die Yous beschrijft van de vuile marro die gek werd toen hij een Marrokkaanse vrouw met een Belgische man zag
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 14:42   #24
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zèlf heb ik klacht ingediend over halal beenhouwers, welke NIET werd aanvaard, omdat dit blijkbaar niet racistisch is. Er werd verwezen naar tendensbedrijven zoals katholieke ziekenhuizen, waar ik nochtans nog nooit van heb gehoord dat je katholiek moest zijn om er te werken.
Klopt, voor religieuze zaken wordt er jammergenoeg een uitzondering gemaakt. Een vriendin van mij is vorig jaar nog ontslagen uit het katholiek onderwijs toen ze ontdekt hadden dat ze niet gedoopt was. Ze had nochtans de 2 vorige jaren steeds de beste evaluatie gekregen van heel het lerarenkorps daar

Een advocaat had toen ook laten weten dat deze klacht niet aanvaard zou worden omdat er een uitzondering is voor 'tendensbedrijven'. Dit is een uitzondering die er door onze religieuze vriendjes (vooral die met een kruisje dus) is doorgedrukt.

Het verbaast me trouwens dat u, gezien uw houding tegenover de islamietjes, in een halal-slagerij zou willen gaan werken

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 25 mei 2012 om 14:51.
Oud 25 mei 2012, 14:43   #25
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

De vraag is : wie is er begonnen ? Naar het schijnt volgens de bijbel is het met een broedermoord begonnen ; wanneer het stopt weet niemand: maar dat het zal (moeten) stoppen is duidelijk.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 14:49   #26
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Schiet me net te binnen:

Feryn had er dus beter aan gedaan zijn bedrijf in de statuten te beschrijven als: 'Christelijk Kantelpoortenbedrijf'
Oud 25 mei 2012, 16:47   #27
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik denk dat het er vooral aan ligt dat een 'vuile blanke', wanneer hij als dusdanig bejegend wordt, de dader eens goed zal uitlachen in plaats van huilend naar het CGKR te lopen. De vuile juif of vuile marro doet dat volgens mij veel sneller...

Maar ik stel voor dat Eigenzinnig eens met een voorbeeld op de proppen komt van een klacht over racisme tegen een autochtoon die werd ingediend bij het CGKR, maar niet met dezelfde inzet werd behandeld als de gemiddelde klacht over racisme tegen een allochtoon. Dan kan ik mijn foute visie eindelijk herzien...
Daar zijn genoeg voorbeelden voor. O.a. de zaak van de kinderen van de VB leden die geweigerd werden in hun kinderdag verblijf. Het was toen heel stil in het centrum.
Er is wel degelijk een verschil. De filosofie daar achter is, dat allochtonen een minderheidsgroep zijn, en "de blanken" alle macht in handen hebben, en dus moeten toezien hoe die machthebbers met de minderheden omgaan.
Er zijn heel wat dossiers waar het centrum spontaan opspringt zonder dat iemand zich BP stelt. In geval van haat door allochtonen gebeurt dit alleen als het er dubbel en dik op licht, en/of er druk is vanuit de politiek.
Mocht U een tijd in mijn huidskleur kunnen voortbewegen, en toch voor jezelf kunnen denken, dan zou je je mening wel herzien. Naar het centrum lopen, is hetzelfde als de taferelen die zich vroeger op de speelplaats afspeelde. Ik mocht zonder probleem iemand uitschelden voor dikzak, ziekenkasbrilletje, ... Als die naar de juffrouw of meester liepen, dan kregen die te horen dat ze maar weerbaarder moeten zijn. Als die zelfde maat één woord drufde uit te brengen dat op één of ander manier iets met mijn huidskleur of afkomst te maken had, dan kreeg die echt een ontzettend grote shitstorm over zich heen. Met zeer grote schaamte moet ik zeggen dat ik daar ook misbruik van heb gemaakt.
Dat misbruik (die morele chantage) zag ik dagelijks in mijn vorige job.
Is misschien nog een overblijfsel van de jaren 40 en de kolonisatie.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 17:29   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Daar zijn genoeg voorbeelden voor. O.a. de zaak van de kinderen van de VB leden die geweigerd werden in hun kinderdag verblijf. Het was toen heel stil in het centrum.
Er is wel degelijk een verschil. De filosofie daar achter is, dat allochtonen een minderheidsgroep zijn, en "de blanken" alle macht in handen hebben, en dus moeten toezien hoe die machthebbers met de minderheden omgaan.
Er zijn heel wat dossiers waar het centrum spontaan opspringt zonder dat iemand zich BP stelt. In geval van haat door allochtonen gebeurt dit alleen als het er dubbel en dik op licht, en/of er druk is vanuit de politiek.
Mocht U een tijd in mijn huidskleur kunnen voortbewegen, en toch voor jezelf kunnen denken, dan zou je je mening wel herzien. Naar het centrum lopen, is hetzelfde als de taferelen die zich vroeger op de speelplaats afspeelde. Ik mocht zonder probleem iemand uitschelden voor dikzak, ziekenkasbrilletje, ... Als die naar de juffrouw of meester liepen, dan kregen die te horen dat ze maar weerbaarder moeten zijn. Als die zelfde maat één woord drufde uit te brengen dat op één of ander manier iets met mijn huidskleur of afkomst te maken had, dan kreeg die echt een ontzettend grote shitstorm over zich heen. Met zeer grote schaamte moet ik zeggen dat ik daar ook misbruik van heb gemaakt.
Dat misbruik (die morele chantage) zag ik dagelijks in mijn vorige job.
Is misschien nog een overblijfsel van de jaren 40 en de kolonisatie.
I :hart: you!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2012 om 17:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 20:21   #29
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar niemand heeft een probleem met "meisje met schoenen wordt geweigerd in de moskee".
Maak me even wakker tegen de tijd dat je met een korte broek het Vaticaan in mag.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 mei 2012 om 20:21.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 23:17   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Volgens Jozef De Witte kan racisme alleen tegenover 'minderheden'
In een mail aan mij ontkent meneer staalhard dat hij dat gezegd heeft.

Citaat:
ik heb nooit gezegd dat een meerderheid niet kan gediscrimineerd worden, wat één enkele krant en bepaalde websites ook mogen beweren. Dat zou ook wel heel erg dom zijn van mij, wetende dat vrouwen in dit land een meerderheid zijn en wel degelijk te maken hebben met discriminaties (maar waar we als Centrum dus niet voor bevoegd zijn).
En dan nu de uitsmijter in zijn mail.

Citaat:
Maar rechtlijnig als het Centrum is treden we op in élk geval (binnen onze wettelijke bevoegdheden, uiteraard) waar er een vermoeden van discriminatie is
Zo 'rechtlijnig' dat ze zich zelfs niet burgelijk partij stelden toen een bende Turken een groep Joodse kinderen fysiek aanvielen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 mei 2012 om 23:26.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 08:36   #31
E. Migrant
Banneling

Standaard

Door welke partij(en) / perso(o)n(en) werd het Centrum voor Islamisering opgericht?

Wie stemt er voor deze partij(en) / perso(o)n(en)?
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 08:48   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Maak me even wakker tegen de tijd dat je met een korte broek het Vaticaan in mag.
Wanneer je afstudeert als misdienaar.
Oud 28 mei 2012, 08:49   #33
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Door welke partij(en) / perso(o)n(en) werd het Centrum voor Islamisering opgericht?
Groen, Spa en Open VLD (regering verhofstadt). Niet alleen werd dat proislam centrum opgericht (met als politiek doel het VB te bestrijden) maar werden ook wetten zoals de snel Belg wet (geef vreemdelingen de Belgische nationaliteit zodat zij uit de vreemdelingenstatistieken verdwijnen en voor ons, spa, groen kunnen stemmen was de gedacte erachter) het vreemdelingenstemrecht enz ingevoerd

Citaat:
Wie stemt er voor deze partij(en) / perso(o)n(en)?
Ik alvast niet

Laatst gewijzigd door smiley : 28 mei 2012 om 08:52.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 08:59   #34
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Groen, Spa en Open VLD (regering verhofstadt).
Open VLD, is dat niet de partij van Willy Declercq, die op leven dood voor het vreemdelingenstemrecht gevochten heeft?
Oud 28 mei 2012, 09:05   #35
smiley

Standaard

Citaat:
Open VLD, is dat niet de partij van Willy Declercq, die op leven dood voor het vreemdelingenstemrecht gevochten heeft?
Sommigen in die toenmalige partij hebben ertegen gevochten ja, maar hebben onder druk van 'progresieve' partijen zoals spa en groen en de 'progressieve vleugel (waaronder verhofstadt zelf, de gucht enz) van de eigen partij moeten inbinden. Die hebben later de links 'progressief' geworden open vld verlaten omdat volgens hen de liberale partij geen rechtse partij meer was en ik kan hen geen ongelijk geven.

Laatst gewijzigd door smiley : 28 mei 2012 om 09:05.
Oud 28 mei 2012, 09:21   #36
E. Migrant
Banneling

Standaard

Ik heb dit nog gevonden:

Citaat:
Quo vadis, VLD?
dinsdag 10 februari 2004Auteur: Marc De Vos

Het emotionele congres van afgelopen weekend moet voor de VLD een keerpunt zijn, vindt Marc De Vos. Met het ware liberalisme als inspiratie moet de partij zich een degelijke beleidspartij tonen. Het is tijd voor duidelijke keuzes, vaste engagementen en heldere communicatie.
VORIGE zaterdag beleefde een VLD-congres een zeldzaam moment van collectieve catharsis. Dankzij de massapsychologie van nestor Willy De Clercq en roerganger Guy Verhofstadt mondden uren discussie eensklaps uit in emotionele eendracht. De dissidenten schaarden zich ruiterlijk achter de congresbeslissing, en daarmee lijkt de duivel van het vreemdelingenstemrecht bezworen. De VLD-leden hebben een schisma vermeden en laten hun leiders aan de macht. Maar zullen de kiezers dat ook doen? Dat is de strategische vraag die de geesten nu moet beroeren.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=GB73P2UM
Dat berucht congres van de liberalen was op 7 februari. En wanneer werd dan juist de beslissing genomen om het Centrum voor Islamisering op te richten?

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 28 mei 2012 om 09:22.
Oud 28 mei 2012, 09:30   #37
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Wanneer wordt dat enge subsidieslurpende clubje cultureel-marxisten nu eens eindelijk opgedoekt?
Als de regimepartijen CD&V, VLD en SP-a vernietigd zullen zijn.
Oud 28 mei 2012, 09:37   #38
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nul-argument. De ene discriminatie heft de andere niet op, en ontslaat al helemaal het CGKR niet van haar opdracht om discriminatie te vervolgen.
Oud 28 mei 2012, 09:40   #39
smiley

Standaard

Citaat:
Ik heb dit nog gevonden:

Dat berucht congres van de liberalen was op 7 februari. En wanneer werd dan juist de beslissing genomen om het Centrum voor Islamisering op te richten?
ik heb gevonden dat het cgkr opgericht werd in 1993 (onder de regering dehaene 1 (cvp/sp). Het was gekend als centrum Leman. Leman die na 10 jaar ontslag nam vanwege de toegenomen politisering van het centrum. Leman werd in 2003 vervangen door voormalig 11.11.11 medewerker jozef dewitte. De toegenomen politisering van het centrum gebeurde onder de regering verhofstadt

Laatst gewijzigd door smiley : 28 mei 2012 om 09:49.
Oud 28 mei 2012, 09:45   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nul-argument. De ene discriminatie heft de andere niet op, en ontslaat al helemaal het CGKR niet van haar opdracht om discriminatie te vervolgen.
Lange broeken en bedekte schouders in het vaticaan, zijn een kwestie van baas in eigen huis.
Iedereen bepaalt in zijn kot de dresscode.

Het CGKR is een totaal overbodige, geldverslindende klote-organisatie.
Afschaffing ervan (ooit beloofd door Bart De Wever!) zou een mooie besparing betekenen, die niemand treft.
In tijden van (zogezegde) crisis voorwaar een mooi signaal.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be