Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2012, 12:22   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dat lijkt me sterk, dan zou de metro in amsterdam er al lang niet meer zijn.
Wiki:
De Metropoolregio Amsterdam, waartoe onder andere Almere, Het Gooi, Haarlem, Zaanstad en Purmerend worden gerekend, heeft ongeveer 2,3 miljoen inwoners.

Noot: ik sprak wel van lang geleden; toen reeds was de grote Brusselse agglo ongeveer bijna een mio. Dat was dus in mijn jonge tijd. En toen was er een pré-metro; nog geen metro.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Premetro

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 juni 2012 om 12:28.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 12:26   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het voorstel is om de tram door te trekken naar Loenhout. Men is in Brasschaat tegen de tram omdat dit uit Antwerpen een influx gaat geven van criminaliteit. Zo wordt het voor straatjongeren veel makkelijker om de tram te pakken naar het park van Brasschaat om daar te vervuilen en problemen te veroorzaken, zegt men.
Ik wil dat best geloven, dat dat de parler is van de mensen in Brasschaat.

Maar ik zou graag een link zien die weergeeft wat Jambon daarover zegt.
Waarom Jambon? Omdat hij vernoemd werd in de draad.
En omdat de huidige schepen Jambon, de gedoodverfde nieuwe burgemeester is van Brasschaat.
Ik zie af van een link te eisen, mocht jij de woordvoerder zijn van Jan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 juni 2012, 12:27   #23
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wiki:
De Metropoolregio Amsterdam, waartoe onder andere Almere, Het Gooi, Haarlem, Zaanstad en Purmerend worden gerekend, heeft ongeveer 2,3 miljoen inwoners.

.
De metro komt niet eens zo ver. Dus uw cijfer is van weinig waarde.

Ge had het over de stad/agglomeratie, die regio die u aanhaalt is heel wat meer dan dat.

Laatst gewijzigd door santos : 27 juni 2012 om 12:30.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 12:29   #24
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Antwerpen is te klein voor een metro. Juist omdat men zoveel geld in die premetro gestopt heeft is het tramnet lang verwaarloosd.

Wat Antwerpen nodig heeft is:
- Een beter uitgebouwd netwerk van stoptreinen. Alle L-treinen naar Antwerpen zouden eigenlijk elk kwartier moeten rijden.
- Tarief integratie. Een kaartje van Boechout naar Antwerpen moet op zowel trein, tram als bus geldig zijn.

Op die manier hoeven dan streekbussen bijvoorbeeld de stad niet meer in, maar kunnen die gewoon naar een station in de rand rijden waar iedereen overstapt.
²
klein probleempje, dankzij het sublieme vooruitzicht van de vlaamse overheid zijn ondertussen reeds stations antwerpen oost en antwerpen dam gesloten voor gebruik vanwege de ooit eens te bouwen tunnel of brug of wie weet wat ze nog uit de mouw schudden die daar de ring zou moeten sluiten....
Een mens kan niet eens meer een optreden in Hof ter Loo meepikken met het openbaar vervoer

Nu in deze, de bredabaan loopt door Brasschaat en dat is echt niet moeilijk om die tram via de bredabaan wat verder door te trekken. Die angst heeft weinig met links / rechts te maken. We zien hier gewoon politieke spelletjes waar partijen geen interesse hebben in hun gemeente doch gewoon kijken waar de ander voor staat en daar zij ze dan tegen. Daarmee dat je ook ziet, in Brasschaat bijvoorbeeld is het de nva, in andere gemeentes zullen het andere partijen zijn.

Laatst gewijzigd door the_dude : 27 juni 2012 om 12:39.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 12:30   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De metro komt niet eens zo ver. Dus uw cijfer is van weinig waarde.
Ik zeg dat dat toen gezegd werd.
Ik zeg ook dat ik niet weet of dat nu meer/minder/hetzelfde is.

Dus wel akkoord: mijn gezegdes zijn niet veel waard. Maar ik lieg niet: dat werd toen gezegd.

noot: voor ik jouw reply zag, had ik al wat toegevoegd aan mijn post.

Oud 27 juni 2012, 12:30   #26
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil dat best geloven, dat dat de parler is van de mensen in Brasschaat.

Maar ik zou graag een link zien die weergeeft wat Jambon daarover zegt.
Waarom Jambon? Omdat hij vernoemd werd in de draad.
En omdat de huidige schepen Jambon, de gedoodverfde nieuwe burgemeester is van Brasschaat.
Ik zie af van een link te eisen, mocht jij de woordvoerder zijn van Jan.

.
Jan Jambons officiele parlee heb ik geen weet van. Ik weet wel hoe het hier aan toe gaat, en ik kan geloven dat Jambon gesofistikeerde materie gaat bovenhalen om de tram tegen te houden.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 12:31   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen in Brasschaat leeft angst voor de tram. Ook in de andere rijke suburbia leeft de angst.

‘Het is een angst die door wetenschappers al vaak beschreven is’, zegt Ruth Soenen, docente antropologie aan Sint Lucas. ‘The Urban Fear: Vlaanderen lijdt er massaal aan. De tram is daar het symbool van, voor veel mensen is dat de stad op wielen die binnenrijdt. In tegenstelling tot de bus, die een veel parochialer imago heeft. De bus is het dorp, de tram de stad.’

Het gaat trouwens niet alleen om de tram, zegt Soenen. Onlangs is er in Brasschaat een Albert Heijnsupermarkt opengegaan. Er ontstond heel wat deining toen bleek dat daar halalvlees verkocht werd en hoofddoeken opdoken. Ik vond dat heel frappant. Racisme of onverdraagzaamheid wordt steeds meer iets van de rand. Niet dat iedereen in de stad nu plots op dezelfde partij stemt of even lief is voor elkaar. Maar mensen leven daar wel dag in dag uit met elkaar samen. Ze zijn elkaar gewoon.’
Tiens tiens... in mijn gemeente probeerde GROEN! de tram tegen te houden, wat hun niet gelukt is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 12:32   #28
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat dat toen gezegd werd.
Ik zeg ook dat ik niet weet of dat nu meer/minder/hetzelfde is.

Dus wel akkoord: mijn gezegdes zijn niet veel waard. Maar ik lieg niet: dat werd toen gezegd.

noot: voor ik jouw reply zag, had ik al wat toegevoegd aan mijn post.
Niet erg hoor, maar als we de stad of agglomeratie nemen van amsterdam gaan we misschien nu aan 1 miljoen komen.
Denk toch dat we af en toe moeten denken aan het transport van de weg af te houden.
Oud 27 juni 2012, 12:33   #29
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En in die landen is alles naadloos in elkaar gevloeid?
Hier hebben ze alles gesplitst en volgens sommige gaat de splitsing nog verder moeten gaan dus die oplossing gaat er nooit komen.
In Zürich is het hoe dan ook "naadloos", en dat ondanks het feit dat er tientallen bedrijven bij betrokken zijn, waaronder 5 spoorwegbedrijven, 3 trambedrijven en zelfs een scheepvaartbedrijf...

Het is maar hoe je een en ander organiseert.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 12:39   #30
santos
Minister

Standaard

Amsterdam:
De grootstedelijke agglomeratie telt in augustus 2010 ongeveer 1,1 miljoen inwoners. (bron wiki)
Brussel:
De morfologische agglomeratie Brussel telt 1.350.000 inwoners, verspreid over een grondgebied van 520 km2. (bron wiki)

Antwerpen:

Antwerpen, een langgerekt stadsgewest, 50 kilometer van noord naar zuid

De morfologische agglomeratie Antwerpen strekt zich uit over een grote oppervlakte (592 km2), van de Nederlandse grens, via de Antwerpse metropool tot het centrum van de historische stad Mechelen, zetel van het Aartsbisdom België.

Momenteel telt de agglomeratie 913.000 inwoners maar de bevolkingscijfers vertonen sinds 1971 een dalende trend. (bron http://forum.politics.beshowthread.php?p=4073278)
Oud 27 juni 2012, 12:40   #31
santos
Minister

Standaard

Citaat:
In Zürich is het hoe dan ook "naadloos", en dat ondanks het feit dat er tientallen bedrijven bij betrokken zijn, waaronder 5 spoorwegbedrijven, 3 trambedrijven en zelfs een scheepvaartbedrijf...

Het is maar hoe je een en ander organiseert.
Mijn ervaring is van Zurich is dat het naadloos is tussen trein en tram. Maar met de bus kan je toch nog wel een aanzienlijke wachttijd hebben.
Oud 27 juni 2012, 12:41   #32
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is iets wat ook Brussel nodig heeft, maar dan met metro natuurlijk. Treinen die stoppen aan de rand en dan iedereen met bus/tram/metro verder. naast die stations dan nog eens megaparkingen zodat iedereen die in Brussel moet zijn, kan overstappen op dat openbaar vervoer.
Voor Brussel zou het bovendien ook handig zijn dat doorgaande treinen over een soort van ringspoor rond Brussel rijden, in plaats van dat ze nu allemaal verplicht door de konijnenpijp van de Noord-Zuid-verbinding moeten en zo bij de minste problemen vertragingen veroorzaken op het hele spoorwegnet tot in de verste uithoeken van het land.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 12:52   #33
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

2.
Oud 27 juni 2012, 13:12   #34
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Mijn ervaring is van Zurich is dat het naadloos is tussen trein en tram. Maar met de bus kan je toch nog wel een aanzienlijke wachttijd hebben.
Hangt een beetje van de lijn af. Ik heb anderhalf jaar naar Zürich gependelt, dus ik heb wel wat ervaring...

Maar waar ik op wou wijzen is dat in bijvoorbeeld Zürich geen enkele streekbus in het stadcentrum komt. Die rijden allemaal naar een of ander station in een buitenwijk waar overgestapt wordt.

Als je naar Antwerpen of Gent kijkt dan zie je dat de bussen daar veel tijd verliezen met het laatste stuk van hun route door het stadscentrum.

Maar het grootste probleem in Vlaanderen is wel dat de tarieven van De Lijn gewoon te laag zijn. Dat is eigenlijk het grootste obstakel voor verdere integratie met het spoor.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 13:16   #35
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Hangt een beetje van de lijn af. Ik heb anderhalf jaar naar Zürich gependelt, dus ik heb wel wat ervaring...

Maar waar ik op wou wijzen is dat in bijvoorbeeld Zürich geen enkele streekbus in het stadcentrum komt. Die rijden allemaal naar een of ander station in een buitenwijk waar overgestapt wordt.

Als je naar Antwerpen of Gent kijkt dan zie je dat de bussen daar veel tijd verliezen met het laatste stuk van hun route door het stadscentrum.

Maar het grootste probleem in Vlaanderen is wel dat de tarieven van De Lijn gewoon te laag zijn. Dat is eigenlijk het grootste obstakel voor verdere integratie met het spoor.
Heb enkele jaren tussen luxemburg en zurich gependeld en heb goede en slechte ervaringen. Maar je kan moeilijk de bussen duurder maken omwille van integratie met andere diensten.
Maar het klopt wel wat je zegt over hoe het systeem werkt bij hun, maar dan zit je natuurlijk wel met soms enkele overstappen die rit langer maken.
Oud 27 juni 2012, 13:33   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Voor Brussel zou het bovendien ook handig zijn dat doorgaande treinen over een soort van ringspoor rond Brussel rijden, in plaats van dat ze nu allemaal verplicht door de konijnenpijp van de Noord-Zuid-verbinding moeten en zo bij de minste problemen vertragingen veroorzaken op het hele spoorwegnet tot in de verste uithoeken van het land.
wat dus al kan hé, je kan met de trein al een stuk rond Brussel.
ma goed, dan vragen we wel visie, durf en moed.

véél te veel gevraagd voor de gewone politicus.
Oud 27 juni 2012, 13:36   #37
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat dus al kan hé, je kan met de trein al een stuk rond Brussel.
ma goed, dan vragen we wel visie, durf en moed.

véél te veel gevraagd voor de gewone politicus.
²

Laatst gewijzigd door santos : 27 juni 2012 om 13:36.
Oud 27 juni 2012, 13:43   #38
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Tiens tiens... in mijn gemeente probeerde GROEN! de tram tegen te houden, wat hun niet gelukt is.
kinderen spelen nu eenmaal graag met vuur zonder omzien naar de gevolgen en daar brengt huidskleur geen enkele verandering in.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 15:16   #39
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Vandaag in Knack:

Persoonlijk vind ik zo'n tram vanuit Vlaams-Brabantse gemeenten naar Brussel juist dé oplossing voor het verkeer. Het spreekt voor zich dat iedereen die er gebruik van wil maken om zich te verplaatsen van plaats A naar plaats B, dat ook moet kunnen.

Een tram van Antwerpen naar Brasschaat: makkelijk toch?

Jan Jambon bezig gehoord in de zevende dag ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 15:22   #40
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
²
klein probleempje, dankzij het sublieme vooruitzicht van de vlaamse overheid zijn ondertussen reeds stations antwerpen oost en antwerpen dam gesloten voor gebruik vanwege de ooit eens te bouwen tunnel of brug of wie weet wat ze nog uit de mouw schudden die daar de ring zou moeten sluiten....
Een mens kan niet eens meer een optreden in Hof ter Loo meepikken met het openbaar vervoer

Nu in deze, de bredabaan loopt door Brasschaat en dat is echt niet moeilijk om die tram via de bredabaan wat verder door te trekken. Die angst heeft weinig met links / rechts te maken. We zien hier gewoon politieke spelletjes waar partijen geen interesse hebben in hun gemeente doch gewoon kijken waar de ander voor staat en daar zij ze dan tegen. Daarmee dat je ook ziet, in Brasschaat bijvoorbeeld is het de nva, in andere gemeentes zullen het andere partijen zijn.
Die twee stations zijn gesloten omdat men nu nieuwe bruggen voor het spoorverkeer is aan het plaatsen over het Albertkanaal. Die moeten een container hoger komen te liggen en waren aan vervanging toe. Door die werken kan enkel nog het goederenvervoer langs dam en oost. Twee sporen ipv vier kunnen dat niet slikken. Maar misschien is het ook wel voor wat jij zegt maar voor den oost zou dat toch raar zijn.

De Bredabaan is net vernieuwd : speciaal voor de verkiezingen en speciaal om de tram tegen te houden ...
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be