![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Metropoolregio Amsterdam, waartoe onder andere Almere, Het Gooi, Haarlem, Zaanstad en Purmerend worden gerekend, heeft ongeveer 2,3 miljoen inwoners. Noot: ik sprak wel van lang geleden; toen reeds was de grote Brusselse agglo ongeveer bijna een mio. Dat was dus in mijn jonge tijd. En toen was er een pré-metro; nog geen metro. http://nl.wikipedia.org/wiki/Premetro .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 juni 2012 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zou graag een link zien die weergeeft wat Jambon daarover zegt. Waarom Jambon? Omdat hij vernoemd werd in de draad. En omdat de huidige schepen Jambon, de gedoodverfde nieuwe burgemeester is van Brasschaat. Ik zie af van een link te eisen, mocht jij de woordvoerder zijn van Jan. ![]() .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ge had het over de stad/agglomeratie, die regio die u aanhaalt is heel wat meer dan dat. Laatst gewijzigd door santos : 27 juni 2012 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
klein probleempje, dankzij het sublieme vooruitzicht van de vlaamse overheid zijn ondertussen reeds stations antwerpen oost en antwerpen dam gesloten voor gebruik vanwege de ooit eens te bouwen tunnel of brug of wie weet wat ze nog uit de mouw schudden die daar de ring zou moeten sluiten.... Een mens kan niet eens meer een optreden in Hof ter Loo meepikken met het openbaar vervoer ![]() Nu in deze, de bredabaan loopt door Brasschaat en dat is echt niet moeilijk om die tram via de bredabaan wat verder door te trekken. Die angst heeft weinig met links / rechts te maken. We zien hier gewoon politieke spelletjes waar partijen geen interesse hebben in hun gemeente doch gewoon kijken waar de ander voor staat en daar zij ze dan tegen. Daarmee dat je ook ziet, in Brasschaat bijvoorbeeld is het de nva, in andere gemeentes zullen het andere partijen zijn.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 27 juni 2012 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg ook dat ik niet weet of dat nu meer/minder/hetzelfde is. Dus wel akkoord: mijn gezegdes zijn niet veel waard. Maar ik lieg niet: dat werd toen gezegd. noot: voor ik jouw reply zag, had ik al wat toegevoegd aan mijn post.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Denk toch dat we af en toe moeten denken aan het transport van de weg af te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is maar hoe je een en ander organiseert.
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Amsterdam:
De grootstedelijke agglomeratie telt in augustus 2010 ongeveer 1,1 miljoen inwoners. (bron wiki) Brussel: De morfologische agglomeratie Brussel telt 1.350.000 inwoners, verspreid over een grondgebied van 520 km2. (bron wiki) Antwerpen: Antwerpen, een langgerekt stadsgewest, 50 kilometer van noord naar zuid De morfologische agglomeratie Antwerpen strekt zich uit over een grote oppervlakte (592 km2), van de Nederlandse grens, via de Antwerpse metropool tot het centrum van de historische stad Mechelen, zetel van het Aartsbisdom België. Momenteel telt de agglomeratie 913.000 inwoners maar de bevolkingscijfers vertonen sinds 1971 een dalende trend. (bron http://forum.politics.beshowthread.php?p=4073278) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Mijn ervaring is van Zurich is dat het naadloos is tussen trein en tram. Maar met de bus kan je toch nog wel een aanzienlijke wachttijd hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() 2.
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar waar ik op wou wijzen is dat in bijvoorbeeld Zürich geen enkele streekbus in het stadcentrum komt. Die rijden allemaal naar een of ander station in een buitenwijk waar overgestapt wordt. Als je naar Antwerpen of Gent kijkt dan zie je dat de bussen daar veel tijd verliezen met het laatste stuk van hun route door het stadscentrum. Maar het grootste probleem in Vlaanderen is wel dat de tarieven van De Lijn gewoon te laag zijn. Dat is eigenlijk het grootste obstakel voor verdere integratie met het spoor.
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar het klopt wel wat je zegt over hoe het systeem werkt bij hun, maar dan zit je natuurlijk wel met soms enkele overstappen die rit langer maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ma goed, dan vragen we wel visie, durf en moed. véél te veel gevraagd voor de gewone politicus.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() ²
Laatst gewijzigd door santos : 27 juni 2012 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jan Jambon bezig gehoord in de zevende dag ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Bredabaan is net vernieuwd : speciaal voor de verkiezingen en speciaal om de tram tegen te houden ... |
|
![]() |
![]() |