![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
|
![]() Vandaag in Knack:
Citaat:
Een tram van Antwerpen naar Brasschaat: makkelijk toch?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
|
![]() Tja, ik heb heel lang in Tervuren gewoond - een de tram - lijn 44 - was toch een bron van criminaliteit, vooral ivm met diefstal van fietsen (noot: ik heb zelfs eenmaal zo 'n diefstal kunnen vermijden - niets heroisch hoor - ik zag de jonge allochtoon wriemelen aan het slot, en ondanks het feit dat hij het kapot kreeg zag hij ook dat ik hem dat zag doen; kereltje ging weg en ik bracht de fiets naar de politiebureau, maar dat terzijde).
Nu, ik weet niet genoeg, en begrijp niet genoeg om uit te leggen waarom een tram anders is dan een bus, maar toch is het zo. Hopelijk is hier iemannd die daar meer licht op kan werpen. Anderzijds moet ik zeggen dat die tram wel handig was, zeker in het Brusselse omdat die niet zo gevoelig was voor files en verkeersinfarcten (toch een beetje hoor want autos gingen, als het verkeer niet vlotte, vaak over de sporen staan, maar soit).
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 27 juni 2012 om 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
|
![]() Ik denk dat een stad als antwerpen eerder moet denken aan een metro ipv alles bovengronds proberen op te lossen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
|
![]() Wat is er overigens racistisch aan het afkeuren van halalvlees of hoofddoeken in een supermarkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Wat Antwerpen nodig heeft is: - Een beter uitgebouwd netwerk van stoptreinen. Alle L-treinen naar Antwerpen zouden eigenlijk elk kwartier moeten rijden. - Tarief integratie. Een kaartje van Boechout naar Antwerpen moet op zowel trein, tram als bus geldig zijn. Op die manier hoeven dan streekbussen bijvoorbeeld de stad niet meer in, maar kunnen die gewoon naar een station in de rand rijden waar iedereen overstapt.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
|
![]() Citaat:
Dat van die streekbussen wordt overigens binnenkort gedeeltelijk geïmplementeerd. In september worden een aantal tramroutes aangepast, en zullen een aantal bussen niet meer de stad binnenrijden, maar stoppen bij tramhaltes buiten het centrum. Een stapje in de goeie richting.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
|
![]() Citaat:
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
|
![]() De ideale wereld, zoals we die hier in Evergem hebben. Leve tramlijn 1 !
__________________
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.867
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
|
![]() Dus dan is vanaf nu Boechout ook een stad??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Het "lijkt" niet zo goed te werken omdat het Vlaamse Gewest geen zeggenschap heeft over het treinvervoer. Wat je in Duitsland in Nederland steeds meer ziet is dat lokale spoorlijnen uitgebaat worden door hetzelfde bedrijf dat ook de bussen uitbaat. En dan gaat dat afstemmen prima.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
|
![]() In elke stad in Duitsland bestaat er een afdeling van de DB "S-Bahn" ; deze vormt dan samen met het ander stedelijk vervoer een gezamelijke uitbating van het openbaar vervoer. Op die manier is er een samenwerking tussen spoor, trams en bussen en rijden er rgelmatig stoptreinen tussen de spoorstations, die eveneens een knooppunt vormen voor het stedelkijk tram/bus/metro verkeer. Binnen zulk systeem zullen er dan waarschijnlijk meer treinstopplaatsen nodig zijn/ De stadsspoorweg/GEN spoorweg zal meer het aspect van een metro bekomen - diverse "dubbele" investeringen zullen kunnen vermeden worden.
Konkreet voor Antwerpen zou het station "Antwerpen-Oost" kunnen voorzien worden van een busstation zodat het een knooppunt kan worden voor het inkomende busverkeer vanuit Ranst, Herentals, Turnhout...De huidige spoorwegring zou regelmatiger kunnen bediend worden en er zou een station kunnen bijgecreerd worden aan de Singel/J.Van Rijswijklaan... er zou een stoptrein kunnen rijden vanaf Hoboken Polderstad tot Ekeren..
__________________
Tempo toleras sed vero aperas |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
|
![]() Citaat:
Wat het afstemmen van bus op trein en omgekeerd betreft : als de busfrequentie een kwartier is, dan heeft het niet veel belang als de aansluiting gemist wordt, 15 minuten vind ik nog een aanvaardbare wachttijd. Als dat langer is......aiaiaiai. Als ik zeker en vast op een bepaald uur ergens moet zijn neem ik tegenwoordig de trein een uur (jazeker EEN UUR) eerder. Zo ben ik niet te laat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
|
![]() Brasschaat kent om dezelfde reden ook geen nachtwinkels.
Het is een heel ander soort dorp dan de rest van noord-Antwerpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Het gegeven is dat nu alles (toch bijna echt alles) wat met mobiliteit te maken heeft, gewestelijke bevoegdheid is (wegen, Lijn ..) behalve de trein En dat daar wat onderlinge afstemming nuttig zou zijn, waar dat nu twee aparte werelden uit verschillende sterrenstelsels zijn) Het verhaal ging zo, maar langdradiger natuurlijk: - voorstel Weverke: nmbs splitsen Joël: non - voorstel: nmbs gedeeltelijk splitsen Joël: non - voorstel: raad van bestuur voor de helft vanuit de gewesten Joël: non - voorstel: in raad van bestuur één afgevaardigde vanuit de gewesten Joël: non - voorstel: in raad van bestuur één afgevaardige vanuit de gewesten, met adviserende bevoegdheid, dus zonder stemrecht Joël : ...... misschien. Weverke belt direct naar het partijsecretariaat dat er een doorbraak zit aan te komen. Secretariaat aanhoort en zegt droog "Weverke, komt gij eens vlug naar hier, zijt gij nu helemaal Stockholm-syndroom geworden???" .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Verder zijn er tegenwoordig vijf soorten van datte: treinen, light rail treinen, trammen, metro en bussen. (en waarom niet nr. zes: belbussen ...) Van heel vroeger herinner ik me dat toen de regel voor metro was: de stad/agglomeratie moet 1 mio inwoners tellen, anders is het ronduit onrendabel. Ik weet niet of dat nu nog zo is. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
|
![]() Het voorstel is om de tram door te trekken naar Loenhout. Men is in Brasschaat tegen de tram omdat dit uit Antwerpen een influx gaat geven van criminaliteit. Zo wordt het voor straatjongeren veel makkelijker om de tram te pakken naar het park van Brasschaat om daar te vervuilen en problemen te veroorzaken, zegt men.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
|
![]() Citaat:
Hier hebben ze alles gesplitst en volgens sommige gaat de splitsing nog verder moeten gaan dus die oplossing gaat er nooit komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |