Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Nee of Ja?
Nee 53 75,71%
Ja 17 24,29%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2012, 16:58   #21
BonBon
Banneling

Standaard

Leve België, dat ie vlug mag splitsen. De korte pijn is de meest humane slachtmethode vind ik toch.

Laatst gewijzigd door BonBon : 7 september 2012 om 16:58.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 17:01   #22
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck Bekijk bericht
Indien ja, in welke vorm? Wat zouden dan de taal en grensverhoudingen zijn? En waarom denk jij dit?

Persoonlijk denk ik dat Belgie tegen die tijd allang opgelost zal zijn, maar ik wil graag horen hoe anderen erover na denken.

België opgelost ? oei keert Andres Pandy terug uit vervroegde invrijheidstelling ? welk zuur gaat hij gebruiken ?

Of bent U van de getuige van Jehova ? die geloven ook dat de wereld zal vergaan .

Of denkt u aan een aardverschuiving waardoor België onder nederland zou schuiven en nederland aan frankrijg komt te grenzen .

Wat een onzin man . hoe kan je van dit mooie kleine landje niet houden ?

hou aub op met het zelf naar de kloten te maken en leer wat apresiatie hebben voor je land .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 17:06   #23
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom niet? Maar België werkt, Vlaams-Nationalisten zoeken gewoon "problemen" die niet eens bestaan.
Iedereen weet dat Belgie niet aan de stabiele kant leunt in de politiek. Het heeft geen zin dit te ontkennen.

Ik zou zeggen, wie echt van Belgie houdt, steund beter confederalisme. Dit is de beste manier om een stabiel Belgie te behouden (Met steun aan Franse kant natuurlijk). Er is geen enkel ander model dat je nog kan gebruiken om Belgie stabiel te behouden.

Laatst gewijzigd door Raymond.De.Koninck : 7 september 2012 om 17:09.
Raymond.De.Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 17:18   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Blijf maar verder in jou francofiele droomwereldje leven, na de verkiezingen in 2014 is het afgelopen met belziek.

De traantjes in zuiden van dit land zouden nogal vloeien.
Droom maar verder over uw sprookjesverhaal. Mocht België echt stoppen te bestaan, zou het zo zijn en ik zou helemaal niet huilen. Maar ik geloof helemaal niet in zo'n scenario.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 17:18   #25
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
2050, dat is een beetje té ver om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

'Futurologen' worden al héél voorzichtig als het gaat over het voorspellen van 'trends' op een termijn van 5 jaar.

Ik ga nu niettemin toch eens héél driest zijn: volgens mij haalt "België" zijn 200e verjaardag niet, tenzij de politieke vertegenwoordigers van de Franstalige bevolking zich zouden kunnen neerleggen bij radicale hervormingen die er een democratischer staat (een 'état belgo-flamand') van maken. Dat zie ik echter niet onmiddellijk gebeuren.
Dat is het net: Oftewel een gehervormt Belgie, met meer autonomie en democratie. Of Geen Belgie op midden termijn. Het lijkt eerder op de tweede hoe het er nu uitziet. Daarom vraag ik die mensen waarom ze nog in een Belgie geloven, en dan zeggen ze: Belgie is perfect, hoeda? Omdat er geen oorlog in Belgie is volgens Everytime...

Laatst gewijzigd door Raymond.De.Koninck : 7 september 2012 om 17:19.
Oud 7 september 2012, 17:19   #26
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

'Futurologen' worden al héél voorzichtig als het gaat over het voorspellen van 'trends' op een termijn van 5 jaar.

Ik ga nu niettemin toch eens héél driest zijn: volgens mij haalt "België" zijn 200e verjaardag niet, tenzij de politieke vertegenwoordigers van de Franstalige bevolking zich zouden kunnen neerleggen bij radicale hervormingen die er een democratischer staat (een 'état belgo-flamand') van maken. Dat zie ik echter niet onmiddellijk gebeuren.
Onze politici zullen gewoon middelen vinden opdat België blijft bestaan, zo simpel is het.
Oud 7 september 2012, 17:21   #27
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Citaat:
Onze politici zullen gewoon middelen vinden opdat België blijft bestaan, zo simpel is het.
Zoals?
Oud 7 september 2012, 17:22   #28
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste jaren van België zijn geteld, get over it!
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 17:33   #29
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het net: Oftewel een gehervormt Belgie, met meer autonomie en democratie. Of Geen Belgie op midden termijn. Het lijkt eerder op de tweede hoe het er nu uitziet. Daarom vraag ik die mensen waarom ze nog in een Belgie geloven, en dan zeggen ze: Belgie is perfect, hoeda? Omdat er geen oorlog in Belgie is volgens Everytime...
Ik hou van de diversiteit van het land en van het feit met verschillende culturen in hetzelfde land te leven. Normaal gezien zou heel Vlaanderen evenveel Franstaligen als Vlamingen moeten tellen - hetzelfde trouwens voor Franstalig België - en dit op antwoord van de Vlaamse en Franstalige nationalisten die ons land kapot willen maken.
Oud 7 september 2012, 17:34   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals?
Ik ben geen politicus maar wel bewust dat de meeste politici geen splitsing van het land willen.
Oud 7 september 2012, 17:35   #31
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De laatste jaren van België zijn geteld, get over it!
Ja, ja, dat zeiden ze ook bij de eerste editie van de Ijzerbedevaart...............
Oud 7 september 2012, 17:36   #32
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik hou van de diversiteit van het land en van het feit met verschillende culturen in hetzelfde land te leven. Normaal gezien zou heel Vlaanderen evenveel Franstaligen als Vlamingen moeten tellen - hetzelfde trouwens voor Franstalig België - en dit op antwoord van de Vlaamse en Franstalige nationalisten die ons land kapot willen maken.
Dan moet je wel hard pleiten voor confederalisme zodat er een mooier Belgie kan opkomen dan een status que dat zogezegd een perfect Belgie illustreerd
Oud 7 september 2012, 17:37   #33
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Of tenzij de Vlamingen hun eigen politieke en mentale volwassenwording maar niets vinden en liever terug in hun oude vertrouwde knechtenrol kruipen, en daarbij bereid zijn om zich alles, maar dan ook alles te laten welgevallen om het behoud van dat ene, ondeelbare vaderland te verzekeren. Ja, dan heeft 'Belgique' ook nog een kans om nog steeds te bestaan in 2050.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 17:44   #34
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

In 2050 zal België inderdaad niet meer bestaan.

Het zeeniveau zal zo gestegen zijn dat Vlaanderen, met uitzondering van de Vlaamse Ardennen, onder water gelopen zal zijn. De Vlamingen zullen per boot overgebracht worden naar het beetje Vlaams land dat nog overblijft.

Uk uk uk.
Oud 7 september 2012, 17:45   #35
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een confederale Belgie vind ik niet slecht, alleen moet dit wel democratisch zijn.
Confederalisme (een contract tussen onafhankelijke staten) en democratie zijn het tegengestelde van elkaar.
Oud 7 september 2012, 17:46   #36
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen politicus maar wel bewust dat de meeste politici geen splitsing van het land willen.

Dat zijn dan wel de politici die bevoegdheden overdragen naar de deelstaten.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 17:48   #37
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Blijf maar verder in jou francofiele droomwereldje leven, na de verkiezingen in 2014 is het afgelopen met belziek.

De traantjes in zuiden van dit land zouden nogal vloeien.
Haalt het VB dan toch de meerderheid van de stemmen in 2014?

Laatst gewijzigd door speurneus : 7 september 2012 om 17:49.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 17:52   #38
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Confederalisme (een contract tussen onafhankelijke staten) en democratie zijn het tegengestelde van elkaar.
Onzin. Anyway, een unitaire Belgie op democratisch principes vindt ik ook geen slecht idee. Alleen denk ik niet dat de Franstalige willen worden gedomineerd door Nederlandstalige. Bij mij moet er een democratisch stelsel komen waar 1 stem even veel waard is, welke linguïstiek dan ook. Unitair is niet heel slecht moor onrealistisch waar jij vooral van droomt.

Er zijn verder 2 oplossingen verder: confederaal of splitsen.
Oud 7 september 2012, 17:53   #39
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Indien ja, in welke vorm? Wat zouden dan de taal en grensverhoudingen zijn? En waarom denk jij dit?

Persoonlijk denk ik dat Belgie tegen die tijd allang opgelost zal zijn, maar ik wil graag horen hoe anderen erover na denken.
Tegen die tijd is dit land al lang opgegaan in een Europese Politieke Unie.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 17:58   #40
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. Anyway, een unitaire Belgie op democratisch principes vindt ik ook geen slecht idee. Alleen denk ik niet dat de Franstalige willen worden gedomineerd door Nederlandstalige. Bij mij moet er een democratisch stelsel komen waar 1 stem even veel waard is, welke linguïstiek dan ook. Unitair is niet heel slecht moor onrealistisch waar jij vooral van droomt.

Er zijn verder 2 oplossingen verder: confederaal of splitsen.
Iets wat mij opvalt is dat er in bepaalde kringen altijd gewag wordt gemaakt van "democratie" waarbij, blijkbaar, enkel Vlamingen het voor het zeggen hebben. Ik refereer bij voorbeeld naar uw eigen quote waar Franstaligen gedomineerd zullen worden door Nederlandstaligen.

Rare manier om democratie te definiëren... Ik merk trouwens op dat zelfs in een unitaire staat, met federale kiekring, een regering zonder Vlaamse meerderheid perfect mogelijk is en dat het bijna onmogelijk zal zijn om regeringen te vormen zonder Franstalige partijen.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 7 september 2012 om 17:59.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be