Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Bekijk resultaten enquête: Gaan onervaren (NVA) burgemeesters problemen geven?
Nee, die mensen gaan dat goed doen. 14 46,67%
Ja, dat gaat hier en daar toch voor problemen zorgen. 12 40,00%
Ik heb geen flauw idee. 4 13,33%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 19 oktober 2012, 15:53   #21
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik ben er dus nogal gerust in dat de partij die mensen zal ondersteunen. Zoals met de witte raven, zoals ik ook al aanhaalde.
Hoeveel goede bedoelingen men ook heeft, altijd kan er wat verkeerd lopen, wat de politieke tegenstander medogenloos zal uitbuiten.
(Zie geval Schilde in een andere draad)
Anselmo is offline  
Oud 19 oktober 2012, 15:57   #22
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, maar that's the game zeker.

De nieuwe v-a'ers moeten niet verwachten dat ze sympathiek behandeld zullen worden door de oude garde. Maar ik denk ook niet dat ze zo naïef zijn.

Als ze het grandioos verprutsen zullen de n-va kiezers hen dat ook niet in dank afnemen. Ze hebben per slot van rekening de verantwoordelijkheid opgenomen.
Liederik is offline  
Oud 19 oktober 2012, 17:00   #23
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
"Op de NVA-lijsten stonden echter veel mensen die nog nooit aan politiek hebben gedaan. Daar gaan er nu logischerwijs toch een aantal burgemeester van worden."

Is dat zo? Kan je mij een voorbeeld geven van één enkel zo'n geval?
Schilde.
omaplop is offline  
Oud 20 oktober 2012, 10:32   #24
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Waar we wel kunnen van uitgaan is dat daar waar de N-VA gaat besturen er zoveel mogelijk gaat geboycot worden door de andere partijen om de N-VA in een slecht daglicht te stellen. "Allemaal in het belang van de mensen" zou Carolien Genez zeggen.
Dat zal wel maar dat is van alle tijden.
Overal waar een partij de macht na vele jaren overneemt zal die partij met argusogen gevolgd worden. En zal de oppositie moeite doen om die partij onderuit te halen.
Dat hoort nu eenmaal bij het politieke spelletje. De NVA had dat kunnen voorzien (ze zullen dat ook wel gedaan hebben) en moeten zich daar nu niet over komen beklagen.
Oud 20 oktober 2012, 10:36   #25
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ik denk dat dit artikel direct ook je vraag beantwoord ivm voldoende steun voor onervaren burgemeesters.
Tsja, een spoedcursus...
Hopelijk volstaat dat in die gevallen.
Alhoewel ik persoonlijk liever mijn auto laat repareren door een garagist met jaren ervaring dan door iemand die net een spoedcursus garagist achter de rug heeft. Niet dat die het sowieso slecht zal doen, maar ik zou me toch geruster voelen bij een garagist met ervaring.

Citaat:
Dank je voor het artikel. Persoonlijk wist ik ook niet dat het er zo veel waren. En ik ga ook niet elk geval appart bekijken. In het geval van die Ivo maak ik mij geen zorgen. Heeft toch wel wat ervaring met beheer.
Ik had eerlijk gezegd ook geen idee, maar aangezien NVA op vele plaatsen 'snelsnel' een lijst heeft samengesteld leek het mij bijna onvermijdelijk dat er enkel onervaren personen op de burgemeesterstoel terecht komen.
Oud 20 oktober 2012, 11:42   #26
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Op de NVA-lijsten stonden echter veel mensen die nog nooit aan politiek hebben gedaan. Daar gaan er nu logischerwijs toch een aantal burgemeester van worden."

Is dat zo? Kan je mij een voorbeeld geven van één enkel zo'n geval?
In Geel wordt Vera Celis van N-VA burgemeester; zij is vlaams volksvertegenwoordiger. Maar gemeenteraadslid is zij niet geweest, evenmin als één van de andere dertien verkozenen.

Gaat dit fout? De kiezers menen alvast niet.

Geel heeft zo lang ik weet een volstrekte CD&V meerderheid gehad.
Bij deze verkiezingen gingen zij 25 % achteruit, N-VA ging 33 % vooruit.

CD&V heeft dus een onbekwaamheidsrapport van de kiezer gekregen, N-VA kan zich volledig bewijzen.

Het is niet omdat je nieuw bent, dat je onbekwaam bent. Hoeveel nieuwelingen stappen jaarlijks in een job?

Laatst gewijzigd door Jasper : 20 oktober 2012 om 11:43.
Jasper is offline  
Oud 20 oktober 2012, 13:29   #27
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Tsja, een spoedcursus...
Alhoewel ik persoonlijk liever mijn auto laat repareren door een garagist met jaren ervaring dan door iemand die net een spoedcursus garagist achter de rug heeft. Niet dat die het sowieso slecht zal doen, maar ik zou me toch geruster voelen bij een garagist met ervaring.
Ook als je weet dat die garagist met jaren ervaring, een kwakzalver is die al jaren slechte 2e hands onderdelen in je auto stopt? Dan zou ik toch wel eens de beginende garagist proberen die hard zijn best doet om klienteel te winnen en zijn best om zich te bewijzen.
Athelas is offline  
Oud 20 oktober 2012, 18:15   #28
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsja, een spoedcursus...
Die met de jarenlange ervaring laat het werk achter je rug uitvoeren door een illegale Nigeriaan die voor de eerste keer een auto ziet en totaal niet gemotiveerd is om te werken.
Citaat:
Ik had eerlijk gezegd ook geen idee, maar aangezien NVA op vele plaatsen 'snelsnel' een lijst heeft samengesteld leek het mij bijna onvermijdelijk dat er enkel onervaren personen op de burgemeesterstoel terecht komen.
Totale onzin. Je hoeft maar eens na te gaan hoe gretig de andere partijen in het verleden in de enorme ton aan poltiiek talent van de Volksuinie hebben gegraaid.
fonne is offline  
Oud 20 oktober 2012, 18:27   #29
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
In staden is iemand van 24 verkozen als burgemeester. Stond op lijst VLD dus u is niet dat dd andere partijen enkel maar ervaren politiekers op de eerste plaats staan hadden. Daarenboven heb ik liever politiek onbekwame mensen die hebt beste voorhebben voor mijn stad dan "grote" politiekers die enkel denken aan hun eigen ego
juist, een coiffeurke. totale neofiet in de politiek. En dat in een landbouwgemeente in de west-vloanders. Dat is echt de stok in het hoenderhok gooien.
peter1962 is offline  
Oud 20 oktober 2012, 18:32   #30
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Die met de jarenlange ervaring laat het werk achter je rug uitvoeren door een illegale Nigeriaan die voor de eerste keer een auto ziet en totaal niet gemotiveerd is om te werken.

Totale onzin. Je hoeft maar eens na te gaan hoe gretig de andere partijen in het verleden in de enorme ton aan poltiiek talent van de Volksuinie hebben gegraaid.
Soms met succes, bv Bart Somers, maar soms ook de totale mislukking zoals Bert Bleiter.
peter1962 is offline  
Oud 20 oktober 2012, 18:39   #31
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Hoeveel goede bedoelingen men ook heeft, altijd kan er wat verkeerd lopen, wat de politieke tegenstander medogenloos zal uitbuiten.
(Zie geval Schilde in een andere draad)
Link, link ....
DeProf_eet is offline  
Oud 21 oktober 2012, 18:31   #32
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja, je hebt gelijk. Alle garages in't land laten hun werk uitvoeren door illegale nigerianen.
Dat was ik even vergeten...

Citaat:
Niks totale onzin.
Als zelfs de NVA toegeeft dat ze met een hoop onervaren burgemeesters zitten hoef je echt niet af te komen met 'totale onzin' eh?

Misschien had je niet door dat ik een tikfout maakte met 'enkel' ipv 'enkele' maar door de rest van mijn posts in deze draad te lezen had je wellicht ook wel begrepen dat dat een tikfout was.

In ieder geval; ik zeg dat er een hoop onervaren burgemeesters aan het roer gaan komen en de NVA zegt net hetzelfde.
Als dat onzin is verwijt je de NVA dat ze onzin verspreiden.

De tikfout (waarvoor mijn excuses);
Citaat:
Oud 6 november 2012, 22:20   #33
Vlanin
Banneling

Standaard

De weddes van de 308 Vlaamse burgemeesters en hun schepenen liep in 2010 op tot 83,3 miljoen euro.
De kostprijs van de weddes van alle OCMW-voorzitters en de presentiegelden van de raadsleden in Vlaanderen bedroeg 20,3 miljoen euro.
De 44 Limburgse colleges van burgemeester en schepenen kostten in 2010 exact 11.631.923 euro. De Limburgse OCMW’s waren goed voor 3.049.417 euro aan voorzittersweddes en presentiegelden. In totaal geeft dat 14.681.340 euro, of 14.17 procent van de totale Vlaamse kost (103,6 miljoen euro).
Koploper in Vlaanderen is Antwerpen met 2,5 miljoen euro. In Limburg is dat Hasselt met 843.000 euro.
Vlanin is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be