Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is Bart De Wever een idioot.
Ja, want hij noemt anderen idioot. 8 30,77%
Neen, want hij heeft de academische waarheid in pacht. 9 34,62%
Neen, want hij is de politieke leider van de N-VA. 8 30,77%
Neen, hij is politiek immuun voor idiootverklaringen. 12 46,15%
Who the fuck is Bart De Wever ? 12 46,15%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2012, 20:00   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht
Wel,

1) Je krijgt het voor elkaar om in je topictitel al taalfouten te maken.
2) Je viseert iemand persoonlijk.
3) Je maakt een poll die te belachelijk voor woorden is. Ik zou hem zelfs 'idioot' durven noemen.

Gelieve dit forum te plezieren en uzelf te verwijderen.

Met de allerbeste groeten,
de kleine
Het is Bart De Wever himself die als eerste tot dat nieuw dieptepunt afdaalde. Niets nieuw aan dus.

Bart De Wever is een politiek publiek persoon. Als men die niet persoonlijk mag viseren betekent dat repressie.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 20:22   #22
Nvalid
Banneling

Standaard

komt hier een rap versie van?
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 22:28   #23
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...21225_00413895

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20121203_005

http://forum.politics.be/showthread.php?t=177958

Bart De Wever maakt naar eigen zeggen er de gewoonte van om N-VA idioot te noemen. Ook als hij een argumentatie ten gronde niet ziet zitten zij de critici zelf maar idioten.

Hij zal moeten kiezen of delen. Enkel bij idioten hebben academische waarheid in pacht. Als hij zich niet wenst te onthouden van academische debatten moet hij zijn politieke carrière ondergeschikt maken ondergeschikt maken aan zijn eigen grote gelijk.
Ik moet u rechtuit bekennen dat ik op dit forum mensen die mij bekritiseren ook vaak idioten vind. Meer dan waarschijnlijk zijn ze dat ook. En zo goed als altijd zijn het mensen van de partij van de Piepkleine Leider.

Laatst gewijzigd door system : 30 december 2012 om 22:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 23:50   #24
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De grootste idioot binnen N-VA is niet D-BW maar Orakel Danny Pieters.
Men zou zich de vraag kunnen stellen of het niet idioot is om te verwijzen naar éne D-BW die bijzonder weinig personen zich zullen herinneren
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 23:53   #25
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduw Bekijk bericht
De Wever is geen idioot, verre van. Hij weet zeer goed alle contradicties die er in zijn denken (en in dat van zijn partij) zitten te verbergen. En dat wil wat zeggen want het is de schizofreenste partij die er momenteel bestaat in ons landje.
En dat ga je dan nu bewijzen natuurlijk, aan de hand van keiharde argumenten. Want anders gaan ze je misschien nog als een idioot aanzien, en dat zou jij wel niet graag willen natuurlijk
Oud 30 december 2012, 23:56   #26
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik moet u rechtuit bekennen dat ik op dit forum mensen die mij bekritiseren ook vaak idioten vind. Meer dan waarschijnlijk zijn ze dat ook. En zo goed als altijd zijn het mensen van de partij van de Piepkleine Leider.
Is Bruno Tobback nu eigenlijk groter of kleiner dan Gwendolyn Rutten?
Oud 31 december 2012, 11:14   #27
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Is Bruno Tobback nu eigenlijk groter of kleiner dan Gwendolyn Rutten?
Kleiner, hij had de hulp van papa nodig om er te geraken.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 12:02   #28
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is zeer simpel te verklaren: ik noem dat de intellectuele ondemocratische reflex. Dat heeft zich in België geuit in het cordon sanitaire en onlangs in het buiten spel zetten van NVA. Helaas voor jou is dit een forum waar iedereen kan neertypen wat hij wil dus dat zorgt voor zeer veel frustraties bij mensen zoals jij.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 12:43   #29
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is Bart De Wever himself die als eerste tot dat nieuw dieptepunt afdaalde. Niets nieuw aan dus.

Bart De Wever is een politiek publiek persoon. Als men die niet persoonlijk mag viseren betekent dat repressie.
Er is een verschil tussen over iemand zeggen dat je het niet eens bent met zijn menin en dat je hem niet zo sympathiek vindt als velen en Fuck you Bart De Wever schrijven.

Maar goed, het wordt dringend tijd dat de wetenschap zich over u gaat buigen. De wetenschap kan van u nog veel leren over obsessief-compulsieve stoornissen denk ik zo.

Pas op, ik vind het fijn dat u keer op keer blijft bewijzen dat de zaak waar u voor vecht steeds zieliger wordt.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 12:48   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht
Er is een verschil tussen over iemand zeggen dat je het niet eens bent met zijn menin en dat je hem niet zo sympathiek vindt als velen en Fuck you Bart De Wever schrijven.

Maar goed, het wordt dringend tijd dat de wetenschap zich over u gaat buigen. De wetenschap kan van u nog veel leren over obsessief-compulsieve stoornissen denk ik zo.

Pas op, ik vind het fijn dat u keer op keer blijft bewijzen dat de zaak waar u voor vecht steeds zieliger wordt.
Je doet me teveel eer aan. Ik zal het maar als een compliment beschouwen. Dit topic gaat echter niet over mij.

Mocht je de actualiteit niet gevolgd hebben, het grote excuus van Bart De Wever voor zijn "fucking idioot" of was het "wat ne idioot" die hij live in 't nieuws bracht is dat hij dacht dat hij het tegen een N-VA medewerker had.

Voor de rest noemt hij zijn mogelijke coalitiepartners regelmatig idioten:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...0017620838.htm

http://www.fora.be/showthread.php?t=78205

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 december 2012 om 12:52.
Oud 3 januari 2013, 10:33   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bart De Wever noemt ALLE partijleden "Idioten!"

Oud 3 januari 2013, 10:35   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest jij nu het enige partijlid zijn, dan misschien wel.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2013, 12:34   #33
Lucajac
Burger

Standaard

Citaat:
Als men 'idioot' zegt tegen mensen waarmee men samenwerkt, waarvan men weet dat ze zich voor hetzelfde inzetten en die men voor een groot deel zelfs persoonlijk kent, dan is dat geen echte belediging, het is meer zoiets als plagen of elkaar vriendschappelijk uitdagen. Wat het woord "idioot" betekent, hangt af van wie het zegt, tegen wie hij het zegt en in welke situatie. Persoonlijk gebruik ik ook nogal makkelijk het woord 'onnozelaar', maar echt serieus neem ik dat woord niet. Laten we zeggen dat het een weinig subtiele manier is om afkeur uit te drukken voor iets wat de ander doet of zegt, zó overdreven dat het bijna satirisch is.

Wat niet wegneemt dat er heel wat idioten en onnozelaars rondlopen...
En dat er daarvan ook een paar het echt zijn... (Wouter Beke op kop.)
Lucajac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2013, 12:45   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Lucajac

Als je jezelf afvraagt waarom Bart De Wever 'idioot' gebruikt ipv 'onnozelaar' moet je het volgende maar eens lezen:

http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=GGQ159TAC

Iedereen die niet radicaal 'neen' durft zeggen in onderhandelingen is in Vlaams Nationalistische kringen een 'nuttige idioot'. Het woord 'idioot' is zo vastgenageld in hun denken dat het er ook soms ten onpas uitkomt.

Oud 3 januari 2013, 12:59   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Lucajac

Als je jezelf afvraagt waarom Bart De Wever 'idioot' gebruikt ipv 'onnozelaar' moet je het volgende maar eens lezen:

Iedereen die niet radicaal 'neen' durft zeggen in onderhandelingen is in Vlaams Nationalistische kringen een 'nuttige idioot'. Het woord 'idioot' is zo vastgenageld in hun denken dat het er ook soms ten onpas uitkomt.
Het is met andere woorden een soort stopwoordje geworden dat alle betekenis verloren heeft en dus helemaal niet zo brutaal bedoeld is als het klinkt?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 3 januari 2013, 13:11   #36
Lucajac
Burger

Standaard

Citaat:
@Lucajac

In het geval van uw voorbeeld van Jean-Marie Dedecker ben ik ervan overtuigd dat BDW het juist helemaal niet zo serieus bedoelde. Een probleem is misschien wel dat als je een kennis "idioot" noemt waar anderen bij zijn. Dan kan diegene die zo genoemd wordt duidelijk willen maken aan die anderen dat zij (de onbekenden in het algemeen) hem niet zo hoeven te noemen. Soms zelfs als anderen er niet bij zijn, kunnen nog misverstanden optreden en ruzie ontstaan over een woord dat helemaal niet zo serieus bedoeld werd, dat misschien zelfs half onbewust als gewoonte er uitgefloept werd.

In die zin, geef ik toe dat dergelijke woorden aanleiding kunnen geven tot misverstanden. Ik weet ook niet direct wat ik daarvan moet denken, want het is werkelijk makkelijk als men gewoon eens onbezorgd en niet serieus "onnozelaar" kan zeggen. Als men met onbekenden praat, kan men misschien wat op zijn woorden letten om ze niet af te stoten, maar vaak zou ik dan ook denken "och, ze moeten er maar tegen kunnen". Misschien is het wat te veel gemakzucht, ik weet het niet.
Oud 3 januari 2013, 13:24   #37
Lucajac
Burger

Standaard

Citaat:
Maar het voorstel om het Conickplein te hernoemen getuigde wel van slechte wil. Ik zou het niet zozeer een idioot voorstel noemen, maar een klootzakken-voorstel. Dat mogen ze ook gerust slecht opnemen.

(En voor alle duidelijkheid, daarna denk ik daar ook niet meer over na. De belediging is gezegd en dan is het voor mij in orde. Wie dat voorstel gedaan heeft zal ik bij wijze van spreken volgende maand alweer vergeten zijn.)

Laatst gewijzigd door Lucajac : 3 januari 2013 om 13:27.
Oud 3 januari 2013, 15:00   #38
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag men Bart De Wever een idioot noemen ?
Op ideologisch vlak is hij een klein kind en dus een idioot.

Op politiek vlak is hij een sluwe vos.

Maar bovenal is hij een gelukzak omdat de media zo slaafs de Vlaams-nationalistisch bende het hoogste woord laten voeren.

Zonder die media zou die man zijn zoals hij 10 jaar geleden was: een zielig niemendalletje.
Oud 3 januari 2013, 15:08   #39
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Op ideologisch vlak is hij een klein kind en dus een idioot.
Heb je hem al een lidkaart opgestuurd dan?

Citaat:
Op politiek vlak is hij een sluwe vos.
Wees maar zeker.

Citaat:
Maar bovenal is hij een gelukzak omdat de media zo slaafs de Vlaams-nationalistisch bende het hoogste woord laten voeren.
De media gaan gewoon waar het nieuws te rapen valt. De reden waarom BDW zoveel aan bod komt, en ook de reden waarom de BUB niks voorstelt.

Citaat:
Zonder die media zou die man zijn zoals hij 10 jaar geleden was: een zielig niemendalletje.
Net zoals elke politicus dus. Alleen is hij er, integenstelling tot de zielige niemendalletjes van de BUB, wel in geslaagd zijn kleine partij groot te maken. en dat dan nog in een land waarvan sommigen beweren dat de bevolking qua ideologie en standpunten heel erg BUB minded en helemaal niet N-VA minded is...
Oud 3 januari 2013, 15:34   #40
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Heb je hem al een lidkaart opgestuurd dan?

Je hebt dus eigenlijk niks zinnigs te zeggen over de gevaren van nationalisme. De jaren 30 zeggen jou zeker niks? Weet je wat Einstein zei over het nationalisme of weet je gewoon niet wie Einstein is?

Wees maar zeker.

Op dat vlak zijn we het met elkaar eens, maar dat wil niet zeggen dat hij altijd gaat winnen en nog minder dat hij een goed man is. Hitler was ook een sluwe vos. Maar er zijn grenzen aan oplichterij.

De media gaan gewoon waar het nieuws te rapen valt. De reden waarom BDW zoveel aan bod komt, en ook de reden waarom de BUB niks voorstelt.

Bij de B.U.B. valt nochtans hopen nieuws te rapen. Jullie kunnen immers niet over ons en de unitaristen zwijgen.

Net zoals elke politicus dus. Alleen is hij er, integenstelling tot de zielige niemendalletjes van de BUB, wel in geslaagd zijn kleine partij groot te maken. en dat dan nog in een land waarvan sommigen beweren dat de bevolking qua ideologie en standpunten heel erg BUB minded en helemaal niet N-VA minded is...
De bevolking inderdaad, maar niet de media, die in handen zijn van de Vlaams- en Waals-nationale maffia.

Laatst gewijzigd door De Brabander : 3 januari 2013 om 15:35.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be