![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Wat een hysterisch gedoe van sommigen hier rond het VB.
Het toont nog maar es aan wat een klucht de politiek hier is; vorige week was er geen enkel probleem om zich laten te verkiezen met de steun van het VB, dan komen de 'toppolitici' zich moeien en is er ineens een 'impasse' die moet opgelost worden. Gelukkig vallen de sossen uit de boot (dat interesseert mij namelijk wel). Laatst gewijzigd door Cookie : 15 januari 2013 om 00:03. |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou mijn broeders van de nva Denderleeuw toch willen waarschuwen. Dat ze maar goed uit hun doppen kijken.
Want wie pakken ze binnen in hun coalitie? Drie liberalen die uit onnozele koppigheid zo lang de boel geblokkeerd hebben. Ik stel me de vraag of die drie geen caracteriels zijn, klonen van De Gucht afijn, waar zeer moeilijk mee samen te werken valt. En als het geen zo'n rare karakters zijn, dan zijn het mosselen. Ze zijn lokaal verkozen, ze hebben een programma, ze kennen hun lokale opponenten ... en daaruit hebben ze besloten om te werken zoals ze de laatste maanden gedaan hebben. En dan komt daar een grote broer, een big brother, een niet verkozen ambtenaar met politieke achtergrond (ook nog wel een blauwe) die hen een beetje gaat vertellen wat zij moeten doen. Straks komt die ook nog vertellen hoe ze moeten stemmen bij elk voorstel in hun gemeenteraad. Mocht ik in zo'n situatie zitten bij mij hier lokaal, 't zou vlug gedaan zijn: ontslag. De gouverneur mag zelf komen zetelen in de gemeenteraad waar hij niet eens woont. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Geen idee. Het gaat om het principe. Men moet rekening houden met alle partijen. Als het VB bijvoorbeeld de verkiezingen wint, dan moet daar rekening mee gehouden worden.
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat doet men ook. Ze krijgen hun zetels in alle politieke organen waarvoor ze verkozen zijn. Niks meer of minder dan andere partijen. Ook hun subsidies krijgen ze volgens dezelfde normen.
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wie 'wint' de verkiezingen ? Hij die een absolute meerderheid haalt? Hij die een zo grote minderheid behaalt dat hij incontournable is ? Hij die vooruit ging tegenover de vorige verkiezingen, zelfs al haalt hij nu net maar de kiesdrempel ? Ik rij ieder jaar mee in de kermiskoers van mijn dorp hier. Vorig jaar was ik 24° op 25 deelnemers. Dit jaar was ik 20° op 30 deelnemers. Maar ik ben nog niet tot winnaar uitgeroepen. .
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat zo iemand volstrekt onpartijdig moest zijn?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Met het redden van de democratie heeft deze farce geen barst te maken, wel met het redden van de postjes van de gecorrumpeerde machtspartijen. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zal als hij tussenkomt pleiten voor een gemeenteraad van tjeven, liberalen en sossen , niet voor een gemeenteraad van tjeven, "populisten" en liberalen. Dat had je toch zelf al begrepen niet ? ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wacht tot 24 mei 2014 (of vroeger, want dat blijft mogelijk) ... !!! .
|
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aha, als het over de N-VA gaat is de nuance dus in een keer weg. Goed, dan kunnen we ook zonder problemen stellen dat het VB de 'winnaar' was van de verkiezingen in pakweg 2004.
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ga het bewijzen ook nog. Maar niet nu. Wel na 25 mei 2014. Edit !! Maar waarom ik eigenlijk deze draad opende: om te zeggen dat er nog altijd geen w i t t e r o o k is in Dendermonde. De gouverneur zit met de zemels. . .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 januari 2013 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den Briers zou dat spelleke in Denderleeuw al lang opgelost hebben.
Maar die is toch niet bekwaam. Dien Denijs, die vroeger ook tegen de provincie was maar inmiddels na graaien en likken van vetpotten gewijzigd van idee, die boert maar aan. .
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neemt Jan junior eigenlijk ontslag uit zijn huidige functie ? Wacht hij nog even om te zien of zijn nieuwe stoel wel stevig vast staat ? |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Standaard van vandaag:
Citaat:
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet gij welke jobkes hun vaders deden ? Wanneer ze hun ontslag gaven in hun vorige functies ? Nu geef ik wel toe dat ik vragen heb/had bij het 'erven' van zijn huidige functie. Maar tegelijk toch ook al in de krant gelezen dat hij durfde er een frisse wind te laten waaien. Zowel muzikaal als op vlak van HRM. En blijkbaar kon hij wel schipperen tussen de verschillende (machts-)partijen, want anders hadden ze zijn 'muziekkorpske' wel op droog zaad gezet op subsidie-gewijze methode. En dat is al veel meer dan we wisten wat we konden verwachten van de huidige gouverneurs, die enkel bewezen hadden sub-toppers op politiek vlak te zijn. .
|
![]() |