Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2013, 23:53   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Er zijn nog altijd wel nonnen hé, voor zover ik weet staan nonnen ook op de pasfoto zonder kap aan, die hebben geen verplichting om die te dragen hé. Vroeger toch, nu misschien wel omdat ze voor de moslims alles aangepast hebben.

http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin...BR-NLv2012.pdf

Geen non te zien, wel een moslim uiteraard.
De lijst is dan ook niet volledig. Maar toegegeven de vergelijking gaat niet volledig op.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 00:49   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Allé, 't is weer komkommertijd.

En ondertussen moeten ambtenaren vergaderen over plastieken vergieten op mijn kosten
Dat ze eerder hebben moeten vergaderen over tulbanden kopvodden stoort u blijkbaar veel minder.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 00:51   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Vind heel dat hoofddoekenspel ook maar niks. Als men niet wil integreren, is dit wel de ideale manier om het kenbaar te maken.
Maar vraag mij toch af hoe vroeger de nonnekes poseerden voor een pasfoto.
Dat zul je dan eens aan die nonnekes moeten vragen en eventueel aan de pastoors, want die liepen vroeger ook met zo een plat gezeten pistolet brood op hun kop.

Maar vergeet niet dat het vroeger nu eenmaal algemeen was dat iemand een hoofddeksel droeg wanneer hij of zij zich buitenshuis begaf. Ik weet niet hoe de pasfoto's er beginjaren 1900 uitzagen. Waren dat toen misschien tekeningetjes?

Maar wat telt is hoe ze er nu uit zien en ik stel me daarbij de vraag, waarom mag een landbouwer die als het ware met zijn pet op gaat slapen, niet met die pet op op de pasfoto, en waarom de moslima's wel met hun kopvodden?

Als het met die pet niet mag uit hoofden van de herkenbaarheid van de persoon, dan mag het onder geen voorwendsel ook niet voor moslima's. Heeft het niets te maken met de herkenbaarheid, kan het pure pesterij genoemd worden wanneer niet moslima's ontzegd worden van met een hoofddeksel op de pasfoto te mogen. Dus eender hoe, deze wetgeving dient ontkracht te worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 maart 2013 om 01:06.
Oud 26 maart 2013, 04:56   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
En wie in een klooster woont bezit geen identiteitspapieren of wat ?
Geen idee.
Die lopen minder op straat en nemen niet deel aan het openbaar leven, ze moeten daar dus niet geïdentificeerd kunnen worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 05:40   #25
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Touched by his noodly apendage:

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 07:01   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die lopen minder op straat en nemen niet deel aan het openbaar leven, ze moeten daar dus niet geïdentificeerd kunnen worden.
Prima 'dekmantel' voor wat dan ook me dunkt ...
Oud 26 maart 2013, 07:13   #27
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Allé, 't is weer komkommertijd.

En ondertussen moeten ambtenaren vergaderen over plastieken vergieten op mijn kosten
Dat vergaderen gebeurt niet alleen op UW kosten, maar ook op de MIJNE, en die van alle andere belastingen betalende landgenoten.

Ik ben alvast heel tevreden dat die ambtenaren voor één keer vergaderen over iets waar ik WEL mee kan lachen, want doorgaans is dat allerminst het geval.

Weet u wat, ik zal die kosten van u dragen, en in ruil betaalt u mijn bijdrage voor de vergaderingen over de begroting 2013.

Deal?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 07:41   #28
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Is het punt niet dat pastafarianisme geen erkende godsdienst is?
Ik weet het niet, ik vermoed zelfs van niet. Erkende godsdiensten kunnen gesubsidieerd worden. Maar uitzonderingen toegestaan voor religies beperkt zich voorlopig nog niet tot erkende godsdiensten. Dacht ik.

Dragen Sikhs geen tulband op hun pasfoto? Nochtans geen erkende religie.
Oud 26 maart 2013, 08:16   #29
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
..........

Maar vergeet niet dat het vroeger nu eenmaal algemeen was dat iemand een hoofddeksel droeg wanneer hij of zij zich buitenshuis begaf. Ik weet niet hoe de pasfoto's er beginjaren 1900 uitzagen. Waren dat toen misschien tekeningetjes?..................
Vraag ik mij al een tijdje af. Van wanneer dateert in België het hebben van een identiteitskaart? En stond op die kaart van in het begin een foto?

Ik heb als hobby genealogie (stamboomkunde). Dan stel ik vast dat vroeger de spelling van familienamen van generatie op generatie nogal drastisch gewijzigd werd.
Oud 26 maart 2013, 09:17   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Vraag ik mij al een tijdje af. Van wanneer dateert in België het hebben van een identiteitskaart? En stond op die kaart van in het begin een foto?

Ik heb als hobby genealogie (stamboomkunde). Dan stel ik vast dat vroeger de spelling van familienamen van generatie op generatie nogal drastisch gewijzigd werd.
was die ID kaart niet een uitlopertje van het bezoekje van de mannen van den Dolf? Ik weet niet of ze voor 1940 ook een ID kaart hadden, velen konden toen zelfs nog niet lezen.

Maar heel die ID kaart is ondertussen natuurlijk achterhaald. Als men gewoon de identificatie doet aan de hand van een vingerafdruk, zouden ze veel verder staan.
Oftwel een ovalen vorm, waar men dan zijn hoofd insteekt, zonder hoofddoek of korte/lange/gekleurde/geen haren : enkel zuiver de vorm van het gezicht. Dan zijn we van dat kopvodgedoe verlost.

oei! en wat met de baardgroei? fotokoe mèt baard, pikkepikke doen, en floeps baard eraf?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 maart 2013 om 09:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 11:22   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Is het punt niet dat pastafarianisme geen erkende godsdienst is?
Inderdaad: dat is hét punt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 11:28   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
neen dat maakt niks uit.

Hindoes mogen ook in traditionele kledij op de foto, Sikhs met hun tulband.

Daarom hoeven die religies toch niet erkend te zijn.

Trouwens: wie bepaalt of een religie "erkend" wordt of niet? Is een hindoe of boeddhist dan minder waard dan een moslim? Krijgen die dan geen subsidies voor hun tempels en hun voorgangers? Dit ruikt naar discriminatie.
Ik vind zelf ook dat Pastafarians recht moeten hebben op subsidies, net zoals alle andere religies.
Tenslotte: wie gaat bewijzen dat het FSM niet bestaat? Hij heeft er net nog voor gezorgd dat we eind maart met een fikse sneeuwlaag zaten! Spreek dat maar eens tegen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 maart 2013, 11:29   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen dat maakt niks uit.

Trouwens: wie bepaalt of een religie "erkend" wordt of niet? Is een hindoe of boeddhist dan minder waard dan een moslim? Krijgen die dan geen subsidies voor hun tempels en hun voorgangers? Dit ruikt naar discriminatie.
Ik vind zelf ook dat Pastafarians recht moeten hebben op subsidies, net zoals alle andere religies.
Tenslotte: wie gaat bewijzen dat het FSM niet bestaat? Hij heeft er net nog voor gezorgd dat we eind maart met een fikse sneeuwlaag zaten! Spreek dat maar eens tegen!

Oud 26 maart 2013, 11:31   #34
BonBon
Banneling

Standaard

Er zijn wel levensbeschouwingen die vereisen dat het hoofd bedekt wordt, het is iedereen of niemand.

BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 11:35   #35
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neen dat maakt niks uit.

Inderdaad, het vliegend spagetti monster is even geloofwaardig als gelijk welke andere godsdienst, bewijs dat maar eens. Een andere sterk groeiende godsdienst zijn de Jedi, de grootste alternatieve godsdienst in Engeland en ze dragen ook kappen.

http://rt.com/news/jedi-uk-religion-census-866/

BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 12:02   #36
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Inderdaad, het vliegend spagetti monster is even geloofwaardig als gelijk welke andere godsdienst, bewijs dat maar eens. Een andere sterk groeiende godsdienst zijn de Jedi, de grootste alternatieve godsdienst in Engeland en ze dragen ook kappen.
Niet bepaald, onze aanhang is zelfs een beetje afgekalfd de laatste jaren :
Citaat:
The number of Jedi Knights have in fact nearly halved in the last decade, declining from 390,127 followers in 2001 to 176,632 in 2011.
Nou ja, in Engeland en Wales dan toch.

Maar niet getreurd :

" Size matters not "
~Yoda

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 26 maart 2013 om 12:06.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 14:50   #37
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Maar vergeet niet dat het vroeger nu eenmaal algemeen was dat iemand een hoofddeksel droeg wanneer hij of zij zich buitenshuis begaf. Ik weet niet hoe de pasfoto's er beginjaren 1900 uitzagen. Waren dat toen misschien tekeningetjes?
De verplichting om een identiteitsbewijs te hebben bestond vroeger gewoon niet. Voor WO I kon je zonder enige vorm van paspoort of identiteitskaart vrij in heel Europa rondreizen.

De verplichting om altijd een identiteitsbewijs bij je te hebben is een van die dingen die de Duitsers tijdens WO II ingevoerd hebben, en die men nadien niet afgeschaft heeft. Er zijn zo nog wel meer zaken die we aan den Dolf te danken hebben die nog steeds gelden...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 00:20   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet het punt.

Als het met een pet of eender welk ander hoofddeksel niet mag uit hoofden van de herkenbaarheid van de persoon, dan mag het ook niet om welke godsdienstige toestand dan ook.

Heeft het niets te maken met de herkenbaarheid, kan het pure pesterij genoemd worden wanneer andere ontzegd worden van met een hoofddeksel op de pasfoto te mogen. Dat het punt.
Oud 27 maart 2013, 08:37   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet het punt.

Als het met een pet of eender welk ander hoofddeksel niet mag uit hoofden van de herkenbaarheid van de persoon, dan mag het ook niet om welke godsdienstige toestand dan ook.

Heeft het niets te maken met de herkenbaarheid, kan het pure pesterij genoemd worden wanneer andere ontzegd worden van met een hoofddeksel op de pasfoto te mogen. Dat het punt.
We kunnen hierover nog ùùùùùùren zagen, zowel jij als ik.
Het punt is eigenlijk: de belgische staat erkent een beperkt aantal godsdiensten. D�*�*r ontstaat het probleem van dubbelzinnigheid.
Ik vermoed dat de Algerijnse gangster die gisteren werd doodgeschoten misschien wel een Arafat sjaaltje droeg...(?)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 09:33   #40
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Om het in het Engels te zeggen: "priceless". Hup Alain hup!
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be