![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch oppassen met die 'flexibilisering' van de arbeidsmarkt. Als jongere wordt het steeds moeilijker om aan een vast contract te geraken. De laatste die erbij komt is vaak ook de eerste die er terug uit moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Ze liegen, natuurlijk. Ook wel ergens begrijpelijk, ze willen de werklozen niet teveel ontmoedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hem bij mij over het feit dat het mijn absolute droombestemming is, met een grote kans dat ik dan nooit meer terugkeer. Maar eerst nog naar Amerika (het werelddeel) en nog een stuk of drie EU landen bezoeken.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 30 april 2013 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn toch de beste leerlingen van de klas?
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Hier in Belgie is werk met hopen.
Maar niet in de officiele circuit. Vb : Ik heb verlichting moeten laten plaatsen en vroeg offerte aan firma met het resultaat : tegen 48€/uur Eén van deze arbeiders kwam mij een voorstel doen voor hetzelfde werk tegen 10€/uur ( na de uren) Je mag eens raden wat het geworden is ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Helaas kan ik er goed over meespreken dat het bij die 3 punten dikwijls misloopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Je weet toch dat er fraude zware straffen bestaan. Nu in het wit moet de installateur wel 48 euro/uur vragen, een zeer groot gedeelte gaat immers naar belasting en loonkost. Maar wat houdt de installateur nog over van die 48 eur minus lasten, taksen en kosten...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nu ga ik even héél cru doen, maar het zal mij een worst wezen hoeveel die officiele over houdt van die 48€ Ik weet wel dat ik voor 38€ (verschil), veel worst kan kopen en eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
De CEO's van uitzendkantoren zijn dat ook, natuurlijk niet aan 11 € per uur. Het is daarom dat ze je vanuit Zwitserland mogen uitschelden voor ongemotiveerde luierik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er geen zak mee te maken. Wallonië is de naam van het probleem, geen BHV of iets anders.
Laatst gewijzigd door Hypochonder : 1 mei 2013 om 07:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als administratief bediende is het bijna onmogelijk geworden om nog werk te vinden. Voor hoger geschoolden in de administratie is er nog een beperkte mogelijkheid. Voor ongeschoolden zijn de job zeer beperkt. Doch voor mensen met een medische of technische opleiding zijn er jobs in overvloed. De bedrijven gaan hen zelfs van de schoolbanken plukken, om toch maar aan technisch geschoold personeel te geraken. Oudere technici van +58 krijgen van hun werkgevers de mogelijkheid om op brugpensioen te gaan, echter met de voorwaarden, dat ze zelf zorgen voor een vervanger zorgen, want de werkgevers vinden geen technisch geschoold personeel. Jongens, ik word dit jaar 54 en krijg zelfs nog geregel de vraag van werkgevers of ik niet wil veranderen en bij hen wil komen werken. Citaat:
Er zijn nog voldoende jobs op onze arbeidsmarkt, maar de meeste zijn fout geschoold. Ze zijn bang om hun handen vuil te maken en willen enkel nog een job van 9 to 5. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Werk vinden is niet moeilijk, alleen is men te kieskeurig. Het bedrijf waarvoor ik werk gaat dit jaar nog 40 werknemers aannemen. Na 65 dagen kan men reeds een vast bediendecontract krijgen.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Zoals in Vlaanderen en een 50-tal gemeenten de Verandering nu zo opvallend is...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 mei 2013 om 11:03. |
![]() |
![]() |