Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2013, 08:41   #21
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Het is allang geweten dat Knack een blad is geworden met linkse signatuur. Het is ook geweten dat linksen geen tegenspraak dulden op hun "politieke correctheid"
Maak je niet meer moe en tracht geen reacties te plaatsen. Ik lees allang de reacties niet meer op de knack website. Is toch niet objectief meer.

Je kan inderdaad je ding kwijt op HLN, maar dit is gewoon grappig en kan echt niet serieus genomen worden.

Maar reacties op knack artikels via facebook kunnen niet gecensureerd worden door knack... (alé daar ga ik toch van uit)
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 11:04   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Het is allang geweten dat Knack een blad is geworden met linkse signatuur. Het is ook geweten dat linksen geen tegenspraak dulden op hun "politieke correctheid"
Maak je niet meer moe en tracht geen reacties te plaatsen. Ik lees allang de reacties niet meer op de knack website. Is toch niet objectief meer.

Je kan inderdaad je ding kwijt op HLN, maar dit is gewoon grappig en kan echt niet serieus genomen worden.

Maar reacties op knack artikels via facebook kunnen niet gecensureerd worden door knack... (alé daar ga ik toch van uit)
Probleem is hier dat hun visie een gezicht en een identiteit krijgt. En dat is voor velen een paar stappen te ver...
Lekker anoniem blijven is de boodschap.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 11:31   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

oude discussie die om de paar maanden terugkeert. Kranten en weekbladen zijn geen forum. Ze hebben enkel een website om mensen via korte versies van hun artikelen ertoe aan te zetten hun product te kopen. De vroegere lezersbrieven zijn nu de online reacties. Maar veel gebruikers denken dat ze dit tot hun beschikking krijgen om naar eigen goeddunken het artikel te kunnen becommentariëren en liefst bij te sturen in een bepaalde richting. Vroeger publiceerde de krant alle dagen een zestal brieven en smeet de rest in de vuilbak. Nu doen ze hetzelfde, maar met de delete knop. Wat is er dan eigenlijk nieuw ? Waarom zou corelio of de persgroep hun server als een vrij forum "moeten" laten gebruiken ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 11:59   #24
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
oude discussie die om de paar maanden terugkeert. Kranten en weekbladen zijn geen forum. Ze hebben enkel een website om mensen via korte versies van hun artikelen ertoe aan te zetten hun product te kopen. De vroegere lezersbrieven zijn nu de online reacties. Maar veel gebruikers denken dat ze dit tot hun beschikking krijgen om naar eigen goeddunken het artikel te kunnen becommentariëren en liefst bij te sturen in een bepaalde richting. Vroeger publiceerde de krant alle dagen een zestal brieven en smeet de rest in de vuilbak. Nu doen ze hetzelfde, maar met de delete knop. Wat is er dan eigenlijk nieuw ? Waarom zou corelio of de persgroep hun server als een vrij forum "moeten" laten gebruiken ?
Daarin heb je gelijk maar dan mag je het niet gewoon 'commentaar' noemen of 'lezers-berichtjes', het is helemaal geen afspiegeling van wat de lezers denken maar toch doen ze alsof dit zo is.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 12:03   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Private reactiemodules, blogs, fora etc. etc. zijn niet gehouden om censuurloos hun medium ter beschikking te stellen.
Hier speelt het principe baas in eigen huis.
We laten bijvoorbeeld bij ons thuis toch ook niet iedereen aan het woord?

Anders ligt het wanneer jij zelf een website bekostigt, en wanneer dan de overheid je verplicht bepaalde zaken te verwijderen.
Dat is echte censuur, en daar ben ik in elk geval tegen.
Oud 6 juni 2013, 12:20   #26
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Private reactiemodules, blogs, fora etc. etc. zijn niet gehouden om censuurloos hun medium ter beschikking te stellen.
Hier speelt het principe baas in eigen huis.
We laten bijvoorbeeld bij ons thuis toch ook niet iedereen aan het woord?

Anders ligt het wanneer jij zelf een website bekostigt, en wanneer dan de overheid je verplicht bepaalde zaken te verwijderen.
Dat is echte censuur, en daar ben ik in elk geval tegen.
Zo bekeken is er hier meer censuur dan op de Knack website want hier volgen ze de richtlijnen van de overheid, bij Knack enkel hun eigen richtlijnen weliswaar zonder dit zo te vermelden.

In een krant is er plaatsgebrek dus het is normaal dat ze uitselecteren, niet zo op het internet.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 12:32   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Zo bekeken is er hier meer censuur dan op de Knack website want hier volgen ze de richtlijnen van de overheid, bij Knack enkel hun eigen richtlijnen weliswaar zonder dit zo te vermelden.
Sinds de anti-racismewetten (lees: muilkorfwetten) is in ons land officiëel de censuur ingesteld.
Citaat:
In een krant is er plaatsgebrek dus het is normaal dat ze uitselecteren, niet zo op het internet.
Je kan niet ontkennen dat de kranten in hun reactie-modules ideologisch-selectief met hun beperkte(?) ruimte omspringen.
Maar het is hun goede recht.
Bij jou thuis, op je blog, op het door jou betaalde forum,... ben je ook de baas over wie er wat komt verkondigen.
Houen zo.
Oud 6 juni 2013, 14:10   #28
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bij jou thuis, op je blog, op het door jou betaalde forum,... ben je ook de baas over wie er wat komt verkondigen.
Houen zo.
Blijft dus dat het censuur is, en schijnheilig, want ze willen doen geloven dat alle meningen welkom zijn, als het maar op een welvoeglijke manier gesteld is.
Dat is het geval, en toch wordt het geweerd, gewoon omdat het niet in hun linkse kraam past.
Oud 6 juni 2013, 15:34   #29
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Op een artikel (http://www.knack.be/nieuws/belgie/pr...ews?rnd=221517) waar ik reageerde, werd keer op keer mijn reactie verwijderd.
Ik blijf ze herposten (copy-paste is mijn vriend hier), maar ik merk dat heel veel posts gewist worden.
De auteur van het artikel is Walter Pauli.
Nu vraag ik mij af, op die Knack forums, zijn de moderatoren daar dezelfde als de makers van het artikel ?
Ik weet dat Pauli een linkse rakker is (komt van De Morgen), maar dat de dictatoriale trekjes zo ver gaan, wist ik niet.

Als ik zo alles samen neem dan zie ik dat steeds vaker "afwijkende" meningen gemuilkorfd worden.
Wie geen jaknikker is van alles wat de linkse media voorkauwen wordt de mond gesnoerd.
Kijk naar hoe het gegaan is bij "De Standaard".
Eerst viel het op dat steeds vaker artikels geen "Reageer" knop meer hadden.
Met de restyling van de site werd ineens het discussiegedeelte achter een betaalmuur gezet.

Wat is de volgende stap ?
Schieten op de massa, zoals in Syrië ?
De waarheid kwetst blijkbaar nog altijd, vooral bij de leiding van het forum blijkbaar.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 18:00   #30
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Censuur vanweg de linkse dictatuur
Op een artikel (http://www.knack.be/nieuws/belgie/pr...ews?rnd=221517) waar ik reageerde, werd keer op keer mijn reactie verwijderd.
Weer een persoonlijke zever draad.
Zijn jullie trollen of andachtshoeren?
Oud 6 juni 2013, 18:08   #31
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Weer een persoonlijke zever draad.
Zijn jullie trollen of andachtshoeren?
Ik had de indruk dat je jezelf aan het beschrijven was.
Oud 6 juni 2013, 18:10   #32
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik had de indruk dat je jezelf aan het beschrijven was.
Ha ha ha ha

Tenminste open ik geen persoonlijke zever draad in sectie 'binnenland'.
Oud 6 juni 2013, 18:37   #33
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha ha ha ha

Ik veronderstel dat het laatste jouw opinie is...opinies zijn zoals reten....
Oud 6 juni 2013, 21:07   #34
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik veronderstel dat het laatste jouw opinie is...opinies zijn zoals reten....
Neen, het is een feit. Ge zijt geobsedeerd door reten...
Oud 7 juni 2013, 06:59   #35
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha ha ha ha

Neen, liever elke bestaande draad vervuilen.
Dat is jouw "stijl".
Oud 7 juni 2013, 07:26   #36
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik kan zelfs niet meer reageren bij Knack. Zo diep is die nazi gazet al gevallen.
Met zulke uitspraken is dat helemaal niet verwonderlijk.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 07:36   #37
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De pers ondertussen speelt dit spel mee, en komt iedere dag met negatieve titels voor die grootste partij.
.
Je zal bedoelen dat die grootste partij er alles aan doet om elke dag in de gazetten te komen.
Dit lukt hen wonderwel want ze zoeken voortdurend de controverse op.
Actie geeft nu eenmaal reactie.
Alleen hun calimero techniek, waarmee ze tot voor kort erg goed scoorden, begint meer en meer mensen de keel uit te hangen.

Laatst gewijzigd door speurneus : 7 juni 2013 om 07:37.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 08:14   #38
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf ze herposten (copy-paste is mijn vriend hier), maar ik merk dat heel veel posts gewist worden.
De auteur van het artikel is Walter Pauli.
Nu vraag ik mij af, op die Knack forums, zijn de moderatoren daar dezelfde als de makers van het artikel ?
Ik weet dat Pauli een linkse rakker is (komt van De Morgen), maar dat de dictatoriale trekjes zo ver gaan, wist ik niet.

Als ik zo alles samen neem dan zie ik dat steeds vaker "afwijkende" meningen gemuilkorfd worden.
Wie geen jaknikker is van alles wat de linkse media voorkauwen wordt de mond gesnoerd.
Kijk naar hoe het gegaan is bij "De Standaard".
Eerst viel het op dat steeds vaker artikels geen "Reageer" knop meer hadden.
Met de restyling van de site werd ineens het discussiegedeelte achter een betaalmuur gezet.

Wat is de volgende stap ?
Schieten op de massa, zoals in Syrië ?
Al de bedenking gemaakt dat het aan jou ligt? Doe niet zo dramatisch, man. Post het hier dan kunnen we meepraten.
Schieten op de massa, wat een dramaqueen ben jij. Het is een prive bedrijf, ze doen wat ze willen. Ze zijn niet verplicht jouw reacties te posten.

Laatst gewijzigd door Tommm : 7 juni 2013 om 08:15.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 15:02   #39
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, het is een feit. Ge zijt geobsedeerd door reten...
Toch in elk geval niet met jouw reet, die stinkt me te hard.
Oud 7 juni 2013, 16:34   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
O wat erg toch! Hen onmiddellijk voor de rechter slepen!

Enige tip: het is Knack zijn site, de krant doet dus wat het wilt, inclusief uw reacties verwijderen.
Ok, of niet OK. Als men enkel reacties/lezersbrieven laat staan, als ze het eigen grote gelijk bevestigen, wat is dan de toegevoegde waarde hiervan ?
Veronderstel dat het parochieblad, een zestigtal jaren geleden, ook op dat niveau zat. Maar hoopte dat we ondertussen wel wat geevolueerd waren. Niet dus.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be