Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2013, 11:58   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, het gebeurde niet in de koepelzaal. Niet tijdens het parlementair werk.

Wel in de beslotenheid van het bureau. Wat is de volgende stap? Verbieden dat een parlementslid als ontspanning enkele bladzijden uit een roman leest in zijn bureau? Ook niet compatibel met zijn parlementair werk?
Ach ok, duiveluitdrijvingen zijn hetzelfde als een paar bladzijden uit een roman lezen...
Oud 14 juni 2013, 12:00   #22
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het heeft niet mogen baten.
De sossen, liberalen en tjeven zitten er nog steeds.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 12:02   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Het heeft niet mogen baten.
De sossen, liberalen en tjeven zitten er nog steeds.
Ja, maar de vraag is, wie van die mensen is De Grote Satan?
Oud 14 juni 2013, 12:05   #24
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als er een tijd geleden in de krant stond van dat meisje die verbrand werd met kokend water tijdens een duiveluitdrijving, dan dacht ik achterlijke mensen met middeleeuwse rituelen, eigenlijk horen die in de gevangenis.

En nu blijkt dat het VB een partij is die aan duiveluitdrijvingen doet, ik bedoel, kom nu, je bent toch geen achterlijke boer uit de middeleeuwen he Jan?
Waar lees jij iets over kokend water?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 12:09   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waar lees jij iets over kokend water?
Citaat:
Als er een tijd geleden in de krant stond van dat meisje die verbrand werd met kokend water tijdens een duiveluitdrijving, dan dacht ik achterlijke mensen met middeleeuwse rituelen, eigenlijk horen die in de gevangenis.

En nu blijkt dat het VB een partij is die aan duiveluitdrijvingen doet, ik bedoel, kom nu, je bent toch geen achterlijke boer uit de middeleeuwen he Jan?
Oud 14 juni 2013, 12:11   #26
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er problematisch eigenlijk aan?
dat iemand zoals jij, met zulke middeleeuwse opvattingen van duiveluitdrijvingen en satanverhalen, les geeft aan kinderen van 6 - 12 jarigen. Ik hoop voor hen, dat je jezelf daar kan bedwingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 12:11   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Komaan Jan, dat meen je toch niet ? Van een parlement verwacht je toch wel dat ze zich beperkt tot hun functie en wat daarbij komt. En niet dat ze binnen haar muren toelaat dat (eender welke) godsdienst daar via rituelen en samenkomsten een georganiseerd karakter krijgt ?
Wat als er morgen een aantal van onze moslim verkozenen hun tapijt meenemen om op de gestelde uren zich naar Mekka te richten en hun gebed te doen ?
Ik weet ook wel dat dit een afzeik-draadje is, maar is het los van elke persoonlijke overtuiging niet best om dat allemaal buiten het domein van het parlement te houden ? Voor alle duidelijkheid : als men morgen vraagt om een lokaal te voorzien voor samenkomst van de unie van vrijzinnige verenigingen zal ik met evenveel overtuiging "ja" zeggen als men vraagt of dat problematisch is.
blijkbaar werden de sessies gehouden in het bureel van Alexandra of in ruimtes voorbehouden voor het VB.
Niemand kan nagaan of hoofddoekparlementairen zich in de ruimtes die hen worden toebedeeld ook geen Mekka-oefeningen uitvoeren, al of niet gepaard met smeekbedes tegen Iblies of andere kwade geesten zoals djinns enzo.

Het was toch niet zo dat ze een aparte ruimte hebben opgeëist om daar hun spirituele aanroepingen uit te voeren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 12:12   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het probleem nog eens verwoorden Jan, in één woord: duiveluitdrijving.
jij gelooft dus dat er uitgedreven duivelen rondlopen in het parlement dankzij de bezweringen van Alexandra en Tanguy?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 juni 2013, 12:13   #29
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

@Xenophon

mbt die gebedsgroep vh VB natuurlijk...

Laatst gewijzigd door mvd : 14 juni 2013 om 12:13.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 12:13   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

waren het vlaams blokkers die met dat kokend water dat kind hebben vermoord? of sprenkelden die wat KOUD water rond terwijl ze wat woordjes prevelden?

Of is daar volgens jou geen verschil tussen?

Oud 14 juni 2013, 12:14   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ok, duiveluitdrijvingen zijn hetzelfde als een paar bladzijden uit een roman lezen...
natuurlijk niet! bij duiveluitdrijvingen komen de djinns je opeten!

Laatst gewijzigd door circe : 14 juni 2013 om 12:17.
Oud 14 juni 2013, 12:16   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
jij gelooft dus dat er uitgedreven duivelen rondlopen in het parlement dankzij de bezweringen van Alexandra en Tanguy?
Neen, de duivels waar ik last van heb zitten alleen in mijn hoofd.
Oud 14 juni 2013, 12:31   #33
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Wat was dat ook alweer met neutraliteit?

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...arlement.dhtml
Misschien was VB-er Jan
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 12:34   #34
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...arlement.dhtml
Misschien was VB-er en forummer Jan van den Berghe hier ook bij. Het zou kunnen in ieder geval.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 12:54   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dit heeft niks met neutraliteit te maken:

- het zijn parlementsleden, die hoeven uiteraard niet neutraal te zijn
- ze deden het in alle stilte op een discrete plaats en niet in het halfrond dat ze even platlegden om er hun gebedstonde te houden.
- ze hebben geen enkele andere parlementarier openlijk beschuldigd van een incarnatie van de duivel te zijn

als er een troep muzelmensen hetzelfde zouden doen staat heel linkiewinkie halfrond te juichen en mogen ze voor het spreekgestoelte met hun kont richting halfrond hun oefeningetjes doen...

Oud 14 juni 2013, 13:07   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat iemand zoals jij, met zulke middeleeuwse opvattingen van duiveluitdrijvingen en satanverhalen, les geeft aan kinderen van 6 - 12 jarigen. Ik hoop voor hen, dat je jezelf daar kan bedwingen.
Waarom moet Jan zich bedwingen?
Die kinderen zitten toch in een katholieke school??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 13:09   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Nu had ik gehoopt iets te kunnen lezen over de één of andere minister die moeten gaan lopen is van de VB-fractie... komen ze verdorie af met een hoop flauwe duivels...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 13:43   #38
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En dat is 1 van de vele redenen waarom ik nooit VB zal stemmen. bende idiote christenen
2
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 13:46   #39
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Je moet een onderscheid maken tussen de godsdiensten en niet aan begripsverwarring doen. Ik geef één voorbeeld :

Martelaarschap binnen het Christendom : Jezelf opofferen voor je geloof. Je krijgt bijvoorbeeld de keuze tussen opgegeten worden door een leeuw of je eigen geloof afzweren en je kiest er voor om opgegeten te worden. Derden doden komt daar niet bij. Een martelaar is een radicale getuige die zijn eigen welzijn eventueel opoffert ZONDER uit het oog te verliezen dat de andere mensen ook onze naasten zijn. Het vijfde gebod overtreden is NIET geoorloofd.

Martelaarschap binnen de Islam : Ongelovige mensen afslachten. Mensen doden en als ze terugvechten en je sneuvelt ga je naar de hemel. Een martelaar binnen de Islam is dus een ordinaire moordenaar.

Op dezelfde wijze is er een groot onderscheid tussen een exorcisme binnen het Christendom en één binnen de Islam. Ik heb reeds de eer gekend om getuige te mogen zijn van enkele Christelijk geïnspireerde duivelsuitdrijvingen en daar was niets mis mee. Misbruiken a la mensen ( half ) dood slaan of kokend water laten drinken is er binnen het Christendom niet bij. De gevallen die de laatste jaren in de pers komen rond misgelopen duivelsuitdrijvingen zijn net GEEN Christelijke aberraties. Je moet er maar eens op letten als het nog eens voor komt. Helaas is het voor de (s)linkse multiculti idioten in onze maatschappij leuker om het Christendom er bij te sleuren elke keer er iets misgaat, veeleer dan een intellectueel eerlijke discussie te voeren en toe te geven dat er sommige zaken mislopen bij vreemde culturen die bij ons goed ( en anders ) draaien.

Een leuke ( iets minder recente ) link ter illustratie :
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...1247/1.1301542

Ik ben geen VB'er, maar desondanks zie ik toch niets verkeerds aan wat Mevrouw Colen en co gedaan hebben. 't Valt me bovendien op dat er enkel wordt gezwaaid met de neutraliteit wanneer die tegen de Heilige Roomse Kerk kan worden ingezet. Kopvodden in Gent legaliseren kan dan weer wel, DAAR vormt de neutraliteit geen probleem. Ik vind dat eigenlijk wel een beetje zielig.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 13:48   #40
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat vergelijking? Hebben ze soms gebeden dat er een vliegtuig binnevliegt in het parlement of een ongelovige de keel overgesneden? Ik zie de vergelijking niet.
Zo'n reactie had ik verwacht. De radikale Christenen zijn even achterlijk dan de radikale moslims, en nee die gebruiken geen wapens/bommen, maar als je dit leest word je toch vanzelf atheïst?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be