![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het groepsgevoel ervoor zorgt dat de mensen minder rekening houden met anderen, hoe snel of hoe traag ze ook rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks tegen fietsers. Verre van zelfs.
Maar als ik met mijn hond eens op een jaagpad ga wandelen vind ik ze toch wat overdreven ijverig? 't is niet de ronde van het jaagpad hé?
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik rij ook met de fiets, maar hoef me daarvoor niet uit te dossen als een kloon van Eddy Merkx, en ik rij de wandelaars niet uit hun sokken. Als je rap wilt rijden ga je het circuit maar op, of anders koop je een brommer en gaat het op de snelweg wat uithangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Voor mij is het simpel : een wagen moet rijbelastingen betalen dus roep terug een jaarlijkse belasting voor fietsen in. 100 euro/jaar voor een gewone fiets, 150 euro/jaar voor een koersfiets of mountain bike en 200 euro/jaar voor een elektrische fiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() In mijn gemeente zie ik op het vernieuwde jaagpad langs het kanaal Dessel - Schoten het verschil tussen wielertoeristen die in groep met toeristenfietsen rijden en wielertoeristen die in groep met racefietsen rijden. De eerste groep verwittigd mekaar als zij een wandelaar naderen. Als je eventjes in de berm gaat lopen om de groep te laten passeren krijg je een groet of een vriendelijke hoofdknik. De tweede categorie begint al van ver te brullen dat je opzij moet en zij rijden je met stuurse gezichten voorbij. Er heeft zelfs ene mij eens toegebruld: "Kon het nie wa rapper joeng?"
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 12 juli 2013 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
5 �* 10 % van de automobilisten zijn eikels op de baan, toch zal niemand (buiten een veruuurde groene stadsmus) het ganse automobilistenkorps op één hoopje gooien.. Een collega van mij is al 3 jaar aan het revalideren omdat hij het waagde van op een fietspad te rijden met een racefiets omdat een automobilist vond dat de uitrit van zijn werk tot op de rijbaan liep en niet begon vanaf het fietspad.. Het eerste gewonde slachtoffer van een bende wielerterroristen moet nog geboren worden..geen excuus voor irritant gedrag maar effe alles in de juiste context bekijken a.u.b. Laatst gewijzigd door Nick de Dubbel : 12 juli 2013 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zit genoeg op de fiets (pak 300 van de 365 dagen ofzo) om te weten hoe het fietsverkeer werkt hoor.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 12 juli 2013 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
PS. Ik heb een mountainbike, vluchtheuvels maken het net plezanter. Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele jaagpaden zijn eigendom van de instellingen die de desbetreffende waterwegen beheren. Zelfs al zijn die jaagpaden opengesteld voor het publiek, kunnen de desbetreffende instellingen zelf regels en beperkingen opleggen, zolang die niet in strijd zijn met de Belgische wetgeving. En ja, er zijn openbare wegen die het "jaagpad" volgen. Maar dan is die weg onderheving aan de gewone verkeersregels, met alle geboden en beperkingen opgelegd voor dat stuk weg.
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als motor-rijder weet ik dat, en moet ik ogen in alle richtingen tegelijk hebben om te voorkomen dat ik 200 meter stoofvlees word omdat er een oetlul in zijn stalen kooi uit zijn neus aan't vreten is. Da's voor fietsers nog veel meer een punt. Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
[QUOTEhttp://www.gva.be/regio-antwerpen-zu...oetganger.aspx[/quote] U weet drommels goed dat er voor ieder fietsincident tussen zwakke weggebruikers tientallen doden en gewonden vallen onder de zwakke weggebruikers door het autoverkeer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe sportief je je ook mag vinden, als je verderop een gezin ziet wandelen met speelse kleine kinderen, dan minder je vaart en dan begin je zeker niet als een overjaarse baviaan te schreeuwen. Ook ooit eens met vrienden en hun kids gaan wandelen op zo'n jaagpad (en dat zonder uit te zwermen), maar toch vond zo'n idioot het ook nodig om als schreeuwend en als een idioot voorbij te razen. Die had bovendien dan nog het leg om de straffe kerel uit te gaan hangen toen we terugriepen. Een tweede keer gaat die dat ook niet meer doen; nooit iemand zo snel zo klein zien worden door hem snoeihard woordelijk te gaan kleineren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen ondergrens op het fietsgewicht, geen grens op de kledij , en geen beperking op doping. Moet ik verder gaan? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik rij op ,zondagvoormiddag met een man of zes op een volwassen manier en door de week in mijn eentje soms...nog nooit enig probleem gehad met andere zwakke weggebruikers, wel met horendolle chauffeurs met een hoek af... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
voor elke voetganger of fietser die ze daardoor in gevaar brachten, zijn er tientallen doden gevallen aan hun kant door gevaarlijke automobilisten Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |