![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik ben trouwens absoluut geen Open VLD'er, ik ben centrum-links en al helemaal geen particraat, dus ik vrees geen lage score voor Open VLD. Ik stel gewoon vast dat als anderen een rechtse regering willen Open VLD tactisch de beste keuze is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Fout. Open VLD zou niet liever willen dan een economisch rechtse regering te vormen met N-VA erbij. Het hangt enkel en alleen van de houding van de N-VA af of zo'n regering mogelijk is. Laten ze het merendeel van hun communautaire eisen vallen, dan is het mogelijk, anders niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vrees helemaal niets en al zeker geen N-VA. Die partij is pas gevaarlijk als ze samen met Vlaams Belang een meerderheid haalt. Op federaal niveau dus nooit. Op Vlaams niveau 90% kans ook nooit. Volgens mij besef je dat zelf ook wel. Ze zullen kunnen regeren, maar nooit al hun eisen binnenhalen.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 16 augustus 2013 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens eerder de indruk dat OVLD veel moeite doet om zich te distantieren van N-VA eerder dan toenadering te zoeken voor een rechtse regering te vormen (zie bvb: het afstand nemen van confederalisme door OVLD). Ook Beke heeft geen goed woord meer over voor N-VA. Bovendien biedt Di Rupo II meer zekerheid aan OVLD (en CD&V) dan een avontuur met N-VA. Postjes behouden vinden ze zeker zo belangrijk als beleid.
"When every benefit received is a right, there is no place for good manners, let alone for gratitude." - T. Dalrymple Laatst gewijzigd door Schuppezot : 16 augustus 2013 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat dat confederalisme betreft, geen enkele andere partij is vragende partij, dus als de N-VA wilt doorwegen op het beleid, dan moeten ze die eis inderdaad laten vallen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Standaard van 16 augustus 2013 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
N-VA zou al haar geloofwaardigheid verliezen als ze een regering vormen met weinig of geen communautaire agenda. Het communautaire is de corebusiness van die partij. Ze zullen niet veel compromissen inzake het communautaire willen slikken (en maar goed ook). Dat zou dus een zéér moeilijke regeringsonderhandeling worden (en dat is nog een understatement). Di Rupo II, daarentegen, kan redelijk gemakkelijk gevormd worden. Inzake het communautaire zitten alle partijen daar namelijk op dezelfde lijn: geen bijkomende bevoegdheidsoverdrachten meer.
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Maar eerst wil ik ze een aantal weken (na de verkiezingen) door het stof zien kruipen...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 augustus 2013 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gelukkig voor Vlaanderen zal Di Rupo daar geen boodschap aan hebben. De N-VA dus als Vlaamse voorvechters tegen wil en dank.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 16 augustus 2013 om 16:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Neen, ik wil hun mooie maagdelijk witte pakjesdeze keer echt besmeurd zien.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 augustus 2013 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een stukje inzicht in de psychologie van een leraar.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe lang zal de formatie duren. Mijn mening: zeer kort na de verkiezingen gaat de nva bepalen wat ze kan eisen. En dat zal ze eisen, tesamen met de boodschap dat wie het niet ziet zitten, aub zonder dralen overeenkomt met mogelijk partners, maar niet met de nva. .
|
![]() |
![]() |