Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2013, 11:38   #21
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

belasting in la belgique is pure diefstal
Oud 30 augustus 2013, 11:49   #22
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Moest het alleen de federale belasting zijn, zou het nog meevallen. Helaas zijn er nu ook gewesten die belastingen heffen...
Oud 30 augustus 2013, 11:51   #23
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb 20 jaar ervaring met armoede, en ik moet zeggen dat de armoedegrens correct berekend is. Die bedraagt nu 980€ en daarvan moet je net rond kunnen komen. Ik zat er al die tijd wel onder.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:52   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
zelfs als je met twee gaat werken blijft er jaar na jaar minder en minder over.

En baajdeweej, 'k zou ze geen eten willen geven dewelke maandelijks tussen de 2200 en 2600 euro bruto opstrijken...dikwijls nog met moeilijke uren en relatief vervelend werk.
Voeg daar ook de kleine zelfstandigen bij die 7 dagen op 7 werkten om hun belastingen te kunnen blijven betalen, maar die met minder pensioen eindigen dan asiel-en andere gelukzoekers "leefloon" krijgen.
D�*t is wat steeds meer mensen kotsbeu zijn. D�*t en de hemelsbrede kloof tussen hun inkomen en de miljoenenbonussen die "managers" van falende banken EN overheidsbedrijven gegund wordt door (en VOOR!) hun "verkozenen".
D�*t en het FEIT dat de bank- en overheidschandalen betaald worden met door de Roverheid gepikt geld, van mensen die in verhouding nog geen habbekrats verdienen.
Oud 30 augustus 2013, 11:54   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
met €1.400 verdien je niet veel, te weinig om deftig te leven, daar ben ik volledig mee eens. maar met 1.888??? sorry, dat is een belediging voor al diegenen die wel rond komen met pakweg €1.600.
Met €1400 zit je nochtans in een vrij brede basis van de "werkende mens". De €1150 jobkes zijn niet zo legio meer, daar niet van. Maar er zijn nog steeds mensen die voor €950/maand 37u in de week moeten werken.... Waarom die niet op uitkering gaan, is eigenlijk onbegrijpelijk.(samenwonende of gehuwd waarschijnlijk, want dan is de uitkering echt wel idioot laag)

Maar die €1888 is het gemiddelde. Dat wordt wel ferm scheefgetrokken door de "echt grootverdienders", van die kwispels die €30 000 in de maand net binnensleuren. Om maar een idee te geven, een "nieuwe Overheids CEO" gaat naar huis komen met om en nabij de €12000 per maand net. En da's dan niet gedacht aan de trukken die je kan toepassen met dat budget om het helemaal te veranderen.

In alle geval, ik denk dat we het wel eens zijn dat als een werkgever €4000 op tafel moet leggen, om iemand €1500 netto laten over te houden, er iets ferm verkeerd loopt.
Oud 30 augustus 2013, 12:16   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ken genoeg mensen die met minder dan €1400 moeten rondkomen. Een doorsnee kassierster van bij een supermarkt bijvoorbeeld, of kuispersoneel. Vandaar het getal.

Maar kom, het verschil blijft hetzelfde, U schrijft dat U minder hebt dan €1888 per maand. €1800 is ook minder.

Daarentegenover, €450 huur is laag tegenwoordig, en dan heeft de huurder waarschijnlijk een sociale woning (twijfelachtig als alleenstaande ouwe belg zonder koters), of een woning waarbij die voor buiten aan't stoken is, en stromend water langs de muur heeft.

Dan is €70 per maand voor gas, electriciteit en water ook aan de lage kant. Da's eerder een getal voor rijke tisten die zonnepanelen hebben gelegd en een supergeïsoleerde woning hebben.

En €200 per maand voor een wagen, da's een ouwer beestje dat niet veel gebruikt wordt en binnen kan staan.
Tel maar iemand die een oudere woning heeft en met mazout moet verwarmen.
2000 liter (met warm water) is geen uitzondering aan (momenteel 0,85 / liter) = 1700 euro = 140 / maand.
Elektriciteit kost al vlug 50 euro per maand.
Water met afvoer en zuivering kost al vlug 50 euro per maand.
Verzekering woning kost al vlug 30 euro per maand.

Vaste kosten

Huur 450 euro
Elektriciteit 50 euro
Water 50 euro
Verzekeing 30 euro
Verwarming 140 euro
Auto 250 euro (afschrijving, verzekering, taks, brandstof)
Totaal 970 euro

Dan heb je niet gegeten, geen TV, geen telefoon, geen internet, geen pech met defecte toestellen, geen ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:23   #27
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat een zever.

Het gaat helemaal niet over het bedrag dat iemand verdient, maar over wat degene door wiens zweet het verdiend werd daarvan overhoudt nadat de Roverheid er met haar tengels heeft aangezeten.
/spabert mode

Maar je krijgt er toch zovele fantastische dingen voor in de plaats?

/spabert mode off
Oud 30 augustus 2013, 12:30   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb 20 jaar ervaring met armoede, en ik moet zeggen dat de armoedegrens correct berekend is. Die bedraagt nu 980€ en daarvan moet je net rond kunnen komen. Ik zat er al die tijd wel onder.
Je deed dan ook niets.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:33   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tel maar iemand die een oudere woning heeft en met mazout moet verwarmen.
2000 liter (met warm water) is geen uitzondering aan (momenteel 0,85 / liter) = 1700 euro = 140 / maand.
Elektriciteit kost al vlug 50 euro per maand.
Water met afvoer en zuivering kost al vlug 50 euro per maand.
Verzekering woning kost al vlug 30 euro per maand.

Vaste kosten

Huur 450 euro
Elektriciteit 50 euro
Water 50 euro
Verzekeing 30 euro
Verwarming 140 euro
Auto 250 euro (afschrijving, verzekering, taks, brandstof)
Totaal 970 euro

Dan heb je niet gegeten, geen TV, geen telefoon, geen internet, geen pech met defecte toestellen, geen ...
ik zeg dit met alle respect voor mensen die moeten rondkomen met minder dan mij hé. Maar als je €1888 verdiend, dan blijft er toch genoeg over van die €970 vaste kosten per maand om te leven?
Niet dat je enorm veel gaat sparen, maar genoeg om te leven.

alles verandert als je begint over de alleenstaanden die met €1.100 moeten rondkomen, en zo zijn er ook teveel.
Oud 30 augustus 2013, 12:35   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met €1400 zit je nochtans in een vrij brede basis van de "werkende mens". De €1150 jobkes zijn niet zo legio meer, daar niet van. Maar er zijn nog steeds mensen die voor €950/maand 37u in de week moeten werken.... Waarom die niet op uitkering gaan, is eigenlijk onbegrijpelijk.(samenwonende of gehuwd waarschijnlijk, want dan is de uitkering echt wel idioot laag)

Maar die €1888 is het gemiddelde. Dat wordt wel ferm scheefgetrokken door de "echt grootverdienders", van die kwispels die €30 000 in de maand net binnensleuren. Om maar een idee te geven, een "nieuwe Overheids CEO" gaat naar huis komen met om en nabij de €12000 per maand net. En da's dan niet gedacht aan de trukken die je kan toepassen met dat budget om het helemaal te veranderen.

In alle geval, ik denk dat we het wel eens zijn dat als een werkgever €4000 op tafel moet leggen, om iemand €1500 netto laten over te houden, er iets ferm verkeerd loopt.
dat wil ik zeggen hé, die €1888 per maand is mss niet fantastisch veel, maar om te leven, vind ik het genoeg. Ik heb het hier wel duidelijk over iemand die geen kinderen heeft.

€1400 is al iets compleet anders, maar ik ken er toch die overleven met dat geld hoor. veel luxe ga je dan niet hebben, dat is waar.
Oud 30 augustus 2013, 12:53   #31
Effect
Minister-President

Standaard

Allez kheb toch meer als dat. Gaf me een goed gevoel toen ik de krant las
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 13:03   #32
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Iemand die het begrijpt waarom een werknemer 100 euro/maand netto opslag geven veel meer kost dan enkel die 100 euro. En dat is het grote probleem geworden. Leg het maar eens aan een werknemer uit waarom je niet iedereen zomaar enkele euro's per uur bruto meer kunt geven.

Anderzijds moet ik zeggen dat 1800 euro netto om te leven maar ??? Als ik dat dan nog maal twee zou doen, dus 3600 euro als gezin met kinderen ... Ik zou afzien. Maar ik moet mezelf als Zaakvoerder wel een heel hoog loon uitkeren. Bedrijfswagens worden heel zwaar belast en ik geef jaarlijks al een werknemersloon aan VAA uit

Als ik in mijn buurt rondkijk dan zie ik heel veel villa's staan waarvan het K.I. al enkele maandlonen bedraagt. Plus wagens op de opritten die meer aan leasing kosten dan wat een gemiddeld koppel maandelijks dan verdient. Maar men leeft naar wat men verdient. Mensen die als koppel 3600 euro/maand verdienen voelen zich daar misschien bij gelukkig, anderen die meer dan 15.000 euro/maand binnen krijgen moeten hun rekenmachine erbij halen om elke maand alles betaald te krijgen.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 13:03   #33
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
dat wil ik zeggen hé, die €1888 per maand is mss niet fantastisch veel, maar om te leven, vind ik het genoeg. Ik heb het hier wel duidelijk over iemand die geen kinderen heeft.

€1400 is al iets compleet anders, maar ik ken er toch die overleven met dat geld hoor. veel luxe ga je dan niet hebben, dat is waar.
488 euro verschil? Gaat dit het dan goed maken?

Laatst gewijzigd door Ondernemerke : 30 augustus 2013 om 13:03.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 13:06   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
488 euro verschil? Gaat dit het dan goed maken?
daarmee kan je toch al iets doen, niet?
Oud 30 augustus 2013, 13:41   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daarmee kan je toch al iets doen, niet?
Zou je dat niet beter gaan vertellen tegen Johny Thijs? De man die zijn neus ophaalt voor 290.000 euro?
Oud 30 augustus 2013, 13:48   #36
eurobug
Burger

Standaard Gemiddelde en mediaan

Weer typisch, gemiddeldes ipv. medianen... Als er daar enkele pipo's bijzitten die erg veel verdienen wordt het gemiddelde sterk opgetrokken, en de mediaan niet. Het echte interessante "gemiddelde" is weten wanneer de helft meer en de helft minder verdiend, dat is pas een interessant gemiddelde. Als 1000 man 1000 euro verdient, en 1 man 1 miljoen is het gemiddelde ook 2000, dus wat heb je daaraan

Uit cijfers VDAB van 2010: De FOD Economie becijferde dat het gemiddelde maandloon van een voltijdse loontrekkende 2.936 euro bruto bedraagt. Verder ligt het mediaanloon op 2.595 euro bruto per maand. Dit laatste betekent dat de helft van de voltijds werkende Belgen minder dan 2.595 euro verdient en de andere helft meer.

Dit scheelt toch wel een slok op de borrel voor de "gemiddelde" Belg.
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 14:35   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Daarom dat er zoveel BMW's, Audi's, Mercedes SUV's en andere zware wagens rondrijden, en er velen maar snoepreisjes doen het hele jaar door nu snap ik dat ook.

En toch nog durven klagen ondanks die 3.192€ die ze elke maand mogen bijschrijven.

Het is dan ook algemeen geweten dat Belgen klagers zijn in hart en nieren.

p.s. Ik verdiende nog nooit zo een bedrag integendeel, ik weet wat armoede is, de meeste van die klagers blijkbaar niet.
Oud 30 augustus 2013, 14:45   #38
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daarom dat er zoveel BMW's, Audi's, Mercedes SUV's en andere zware wagens rondrijden, en er velen maar snoepreisjes doen het hele jaar door nu snap ik dat ook.

En toch nog durven klagen ondanks die 3.192€ die ze elke maand mogen bijschrijven.

p.s. Ik verdiende nog nooit zo een bedrag integendeel, ik weet wat armoede is, de meeste van die klagers blijkbaar niet.
Bruto...
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 14:47   #39
eurobug
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

De helft van de belgen verdient minder dan 2600 bruto. Voor een alleenstaande geeft dit 1640 euro netto. De helft van de Belgen moet het dus met minder doen.

Aan de andere kant kan je ook zien dat het gemiddelde significant hoger is dan de mediaan. Statistisch duid dit op een distributie met een dikke staart, maw. er is een aanzienlijk deel mensen dat echt buitenproportioneel veel verdient.
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 14:54   #40
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
ik verdien minder dan dat gemiddelde en ik heb toch nog wat over elke maand....
Extreem gierig ? Alle dagen patatten met ajuinsaus & oud brood met choco & kraanwater ? Kleding van op de voddenmarkt of persoonlijk in de vuilbakken opgeraapt ? Een ouwe Nokia van in 2000 , of geen GSM ? Nooit naar café, restaurant, bioscoop ? Je leeft in een kruipkot van 10 vierkante meter met wc in het trappenhuis, in de armste buurt van de armste stad of vergeten gat in België ?
Maar je hebt toch een computer ? Misschien verplicht voor uw werk te kunnen doen ? Uitzonderlijke luxe die je jezelf toestaat ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be