![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() belasting in la belgique is pure diefstal
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Moest het alleen de federale belasting zijn, zou het nog meevallen. Helaas zijn er nu ook gewesten die belastingen heffen...
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ik heb 20 jaar ervaring met armoede, en ik moet zeggen dat de armoedegrens correct berekend is. Die bedraagt nu 980€ en daarvan moet je net rond kunnen komen. Ik zat er al die tijd wel onder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
D�*t is wat steeds meer mensen kotsbeu zijn. D�*t en de hemelsbrede kloof tussen hun inkomen en de miljoenenbonussen die "managers" van falende banken EN overheidsbedrijven gegund wordt door (en VOOR!) hun "verkozenen". D�*t en het FEIT dat de bank- en overheidschandalen betaald worden met door de Roverheid gepikt geld, van mensen die in verhouding nog geen habbekrats verdienen.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die €1888 is het gemiddelde. Dat wordt wel ferm scheefgetrokken door de "echt grootverdienders", van die kwispels die €30 000 in de maand net binnensleuren. Om maar een idee te geven, een "nieuwe Overheids CEO" gaat naar huis komen met om en nabij de €12000 per maand net. En da's dan niet gedacht aan de trukken die je kan toepassen met dat budget om het helemaal te veranderen. In alle geval, ik denk dat we het wel eens zijn dat als een werkgever €4000 op tafel moet leggen, om iemand €1500 netto laten over te houden, er iets ferm verkeerd loopt.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2000 liter (met warm water) is geen uitzondering aan (momenteel 0,85 / liter) = 1700 euro = 140 / maand. Elektriciteit kost al vlug 50 euro per maand. Water met afvoer en zuivering kost al vlug 50 euro per maand. Verzekering woning kost al vlug 30 euro per maand. Vaste kosten Huur 450 euro Elektriciteit 50 euro Water 50 euro Verzekeing 30 euro Verwarming 140 euro Auto 250 euro (afschrijving, verzekering, taks, brandstof) Totaal 970 euro Dan heb je niet gegeten, geen TV, geen telefoon, geen internet, geen pech met defecte toestellen, geen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar je krijgt er toch zovele fantastische dingen voor in de plaats? /spabert mode off
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat je enorm veel gaat sparen, maar genoeg om te leven. alles verandert als je begint over de alleenstaanden die met €1.100 moeten rondkomen, en zo zijn er ook teveel.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
€1400 is al iets compleet anders, maar ik ken er toch die overleven met dat geld hoor. veel luxe ga je dan niet hebben, dat is waar.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Allez kheb toch meer als dat. Gaf me een goed gevoel toen ik de krant las
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Anderzijds moet ik zeggen dat 1800 euro netto om te leven maar ??? Als ik dat dan nog maal twee zou doen, dus 3600 euro als gezin met kinderen ... Ik zou afzien. Maar ik moet mezelf als Zaakvoerder wel een heel hoog loon uitkeren. Bedrijfswagens worden heel zwaar belast en ik geef jaarlijks al een werknemersloon aan VAA uit ![]() Als ik in mijn buurt rondkijk dan zie ik heel veel villa's staan waarvan het K.I. al enkele maandlonen bedraagt. Plus wagens op de opritten die meer aan leasing kosten dan wat een gemiddeld koppel maandelijks dan verdient. Maar men leeft naar wat men verdient. Mensen die als koppel 3600 euro/maand verdienen voelen zich daar misschien bij gelukkig, anderen die meer dan 15.000 euro/maand binnen krijgen moeten hun rekenmachine erbij halen om elke maand alles betaald te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ondernemerke : 30 augustus 2013 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daarmee kan je toch al iets doen, niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je dat niet beter gaan vertellen tegen Johny Thijs? De man die zijn neus ophaalt voor 290.000 euro?
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() Weer typisch, gemiddeldes ipv. medianen... Als er daar enkele pipo's bijzitten die erg veel verdienen wordt het gemiddelde sterk opgetrokken, en de mediaan niet. Het echte interessante "gemiddelde" is weten wanneer de helft meer en de helft minder verdiend, dat is pas een interessant gemiddelde. Als 1000 man 1000 euro verdient, en 1 man 1 miljoen is het gemiddelde ook 2000, dus wat heb je daaraan
Uit cijfers VDAB van 2010: De FOD Economie becijferde dat het gemiddelde maandloon van een voltijdse loontrekkende 2.936 euro bruto bedraagt. Verder ligt het mediaanloon op 2.595 euro bruto per maand. Dit laatste betekent dat de helft van de voltijds werkende Belgen minder dan 2.595 euro verdient en de andere helft meer. Dit scheelt toch wel een slok op de borrel voor de "gemiddelde" Belg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat er zoveel BMW's, Audi's, Mercedes SUV's en andere zware wagens rondrijden, en er velen maar snoepreisjes doen het hele jaar door nu snap ik dat ook.
En toch nog durven klagen ondanks die 3.192€ die ze elke maand mogen bijschrijven. ![]() Het is dan ook algemeen geweten dat Belgen klagers zijn in hart en nieren. p.s. Ik verdiende nog nooit zo een bedrag integendeel, ik weet wat armoede is, de meeste van die klagers blijkbaar niet. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant kan je ook zien dat het gemiddelde significant hoger is dan de mediaan. Statistisch duid dit op een distributie met een dikke staart, maw. er is een aanzienlijk deel mensen dat echt buitenproportioneel veel verdient. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar je hebt toch een computer ? Misschien verplicht voor uw werk te kunnen doen ? Uitzonderlijke luxe die je jezelf toestaat ? |
|
![]() |
![]() |