![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar goed, als de school niet voldoet, zullen we thuis maar wat stimuleren hè? Bij ons kan er alvast niet gezegd worden dat het nageslacht de ouders niet ziet lezen. En lezen zullen ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
TV, zelfs west vlaams wordt al ondertiteld... Natuurlijk, als men thuis al geen "landstaal" gebruikt, dan is de achterstand wel duidelijk. En vergt het meer inspanning van de "achterstandigen" om bij te kunnen benen. Helaas doet men het nu andersom, en maakt men het een slechte zaak vooruit te geraken. Het algemene niveau moet gelijk zijn aan dat van de traagsten.... Ik vind het heel spijtig voor mijn neefjes en nichtjes, maar als het zo blijft doorgaan , komen we in een "echte democratie" terecht. Waarschijnlijk eentje waar tapijtkoppen een olympische sport is.
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() De tragedie van publiek onderwijs. Alles wat publiek gebeurt is inefficiënt en van een lagere kwaliteit dan wat de private markt produceert. Ook onderwijs.
Gelijke kansen voor iedereen. Iedereen zonder kansen is natuurlijk ook een gelijke situatie. Zoals men in de Sovjetunie even arm was (m.u.v. de apparatsjiks).
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Doe ik ook niet, hoewel de keuze dan heel beperkt blijkt.
Laatst gewijzigd door DewareJakob : 4 september 2013 om 18:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
15 jaar geleden zal waarschijnlijk de jeugd regelmatiger gelezen hebben daar waar ze zich nu nog enkel en alleen met computerspelletjes bezig houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoveel zijn die nog niet bezig met computerspelletjes hoor. Ze kunnen het wel, en ze zijn er handig in, maar niet in een verontrustende mate. Aan die leeftijd zijn ze nog echt kinderen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ik kan dus concluderen dat de lieden die de schuld leggen bij de media die vooral visueel ingesteld zijn een afname willen zien van dergelijke media?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Net alsof jonge gasten handleidingen van een game zullen lezen... Hoogstens eens snel doorbladeren terwijl het spel aan het opstarten is, daarna vliegt de handleiding de deur uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen worden mondiger en zullen dus vaker tegenstribbelen als ze geen zin hebben om lezen te oefenen. Toen mijn dochter in het eerste leerjaar zat moest ik er bij wijze van spreken met de zweep achter zitten om haar meer dan twee zinnen in één keer te laten lezen. En ik heb haar letterlijk duizenden keren gezegd dat ze meer tijd verprutst met zo te lanterfanten en mij op de kast te jagen dan met de tekst in één keer te lezen. Eén oor in, andere oor uit... Nu lijkt het wel beter te gaan.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 4 september 2013 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oeps, drie maal oeps: http://www.youtube.com/watch?v=ChAfnh0f3SI .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 september 2013 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom geen ''Vlaams''? Is dat nu ineens onze taal niet meer? Selectief winkelen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dan meestal nog tot het lezen van saaie, duffe lectuur. Laat hen één zelf gekozen boek lezen, laat hen die keuze klassikaal verdedigen, en laat hen nadien uitleggen of het een goede of slechte keuze is gebleken en waarom. Fuck Willem Elsschot, Roald Dahl en alle aanverwante Kruistochten in Spijkerbroek die traditioneel op die snert-schoollijstjes staan. Geef de jongelui ook de kans om Tolkien, Stephen King, G.R.R. Martin, Raymond E. Feist, Stieg Larsson of voor mijn part zelfs Clive Barker te lezen indien hen dat meer interesseert. Ik durf er veel op verwedden dat er al veel zullen zijn die plots een pak liever lezen. Zin in lezen moet je aanwakkeren, niet uitblussen. Keuzevrijheid is daarbij erg belangrijk.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 4 september 2013 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |