Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2013, 09:11   #21
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik denk idd dat een repressief beleid niet veel effect hierop heeft, en dat sensibilisering via onderwijs op de goede weg kan helpen. We moeten niet ontkennen dat in tegenstelling tot de States waar de Black Americans veelal de criminele tour opgaan, de Afrikanen (afkomstig uit zwart Afrika) van hier niet zo gecatalogeerd staan. Zo wordt Matonge in tegenstelling tot wijken als Molenbeek, Anderlecht, Borgerocco etc. niet in een slecht daglicht geplaatst.

Dit ter illustratie dat het om een maatschappelijk probleem gaat waarbij 'ras' het moslim-bashen ticket is voor het VB. Indonesiërs zijn vaak ook moslim. Het is zelfs het grootste moslimland ter wereld. Nochtans is er in Nederland geen Indo-bashing zoals hier de Maghrebijnen gebasht worden. Paradoxaal hebben ze daar zelfs een van oorsprong Indo die aan Marokkanen bashing doet (Zijn naam begint met W......)
Ach hou toch op zeg, hier wordt ik dus niet goed van!
Wanneer het gedrag van een bepaalde groep steeds op een negatieve manier onder de aandacht komt, heeft dit verdorie niets te maken met Bashen van anderen tegenover die groep, maar met de achtergrond van die mensen zelf.
Niet wij, maar die groepen zelf plaatsen zich in een slecht daglicht, moeten we daarover zwijgen misschien? Dacht van niet, politiek correct gelul is echt niet meer aan de orde!

En nu even over het onderwerp, Van San heeft natuurlijk een punt. Binnen scholen kan er beter, met meer aandacht worden omgegaan betreffende radicalisering onder moslims, maar wie er het meest aan kan doen zijn ouders zelf, hun moskee, hun imam, hun middenveld!
Scholen kunnen hun steentje bijdragen maar dit is beperkt, wie vooral aan de slag moet zijn moslims zelf.
Andere dienstenworden maar ingeschakeld wanneer de problemen al te groot zijn, het één sluit dus het ander niet uit.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 16:06   #22
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ach hou toch op zeg, hier wordt ik dus niet goed van!
Wanneer het gedrag van een bepaalde groep steeds op een negatieve manier onder de aandacht komt, heeft dit verdorie niets te maken met Bashen van anderen tegenover die groep, maar met de achtergrond van die mensen zelf.
Niet wij, maar die groepen zelf plaatsen zich in een slecht daglicht, moeten we daarover zwijgen misschien? Dacht van niet, politiek correct gelul is echt niet meer aan de orde!

En nu even over het onderwerp, Van San heeft natuurlijk een punt. Binnen scholen kan er beter, met meer aandacht worden omgegaan betreffende radicalisering onder moslims, maar wie er het meest aan kan doen zijn ouders zelf, hun moskee, hun imam, hun middenveld!
Scholen kunnen hun steentje bijdragen maar dit is beperkt, wie vooral aan de slag moet zijn moslims zelf.
Andere dienstenworden maar ingeschakeld wanneer de problemen al te groot zijn, het één sluit dus het ander niet uit.
Helemaal mee eens. Ze zoeken de problemen meestal zelf op. Mijn kleine zus van 14 weet ondertussen niet meer wat de Eucharistie is, maar kan wel over het Offerfeest vertellen. Er zijn geen kerstvieringen meer in haar school. Er wordt niet langer voor het middageten gebeden. En zo wordt ze helemaal geindoctrineerd om de maroefjes in haar klas 'gelijk' te vinden. En dat terwijl die maroefjes hun leerkracht nog niet eens deftig in het Nederlands kunnen aanspreken. *zucht*
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 16:26   #23
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik denk idd dat een repressief beleid niet veel effect hierop heeft, en dat sensibilisering via onderwijs op de goede weg kan helpen. We moeten niet ontkennen dat in tegenstelling tot de States waar de Black Americans veelal de criminele tour opgaan, de Afrikanen (afkomstig uit zwart Afrika) van hier niet zo gecatalogeerd staan. Zo wordt Matonge in tegenstelling tot wijken als Molenbeek, Anderlecht, Borgerocco etc. niet in een slecht daglicht geplaatst.

Dit ter illustratie dat het om een maatschappelijk probleem gaat waarbij 'ras' het moslim-bashen ticket is voor het VB. Indonesiërs zijn vaak ook moslim. Het is zelfs het grootste moslimland ter wereld. Nochtans is er in Nederland geen Indo-bashing zoals hier de Maghrebijnen gebasht worden. Paradoxaal hebben ze daar zelfs een van oorsprong Indo die aan Marokkanen bashing doet (Zijn naam begint met W......)
De Indo's (afstammeling van mannelijke kolonisten en vrouwen uit de gekoloniseerde bevolking) knapten altijd al het vuile werk op voor de kolonisten, hé. Je ziet dat ook in Latijns-Amerika. In Afrika of het Midden-Oosten hadden de kolonisten daarvoor dan weer Indiërs of Joden. Het zijn een soort kapo's.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 20 november 2013 om 16:27.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 17:43   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Helemaal mee eens. Ze zoeken de problemen meestal zelf op. Mijn kleine zus van 14 weet ondertussen niet meer wat de Eucharistie is, maar kan wel over het Offerfeest vertellen. Er zijn geen kerstvieringen meer in haar school. Er wordt niet langer voor het middageten gebeden. En zo wordt ze helemaal geindoctrineerd om de maroefjes in haar klas 'gelijk' te vinden. En dat terwijl die maroefjes hun leerkracht nog niet eens deftig in het Nederlands kunnen aanspreken. *zucht*
Alhoewel ik atheist ben (niet vrijzinnig met een hekel aan de katholieke kerk), vind ik dit totaal verwerpelijk.
Vooral in Engeland vind men dat ook zo leuk. Alles wat christelijk is moet worden vermeden, en vervangen door de religie van handjekap, voetjekap en steniging als ze al geen onthoofdingen willen... En binnen afzienbare tijd heeft men zelfs geen keuze meer!
Ik wens den linkschmensch die ons dit toekomstbeeld aandoet vijf besneden kleindochters (en desnoods nog een mislukt besneden kleinzoon met een pietje van 4cm dat overschiet).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 20:02   #25
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De Indo's (afstammeling van mannelijke kolonisten en vrouwen uit de gekoloniseerde bevolking) knapten altijd al het vuile werk op voor de kolonisten, hé. Je ziet dat ook in Latijns-Amerika. In Afrika of het Midden-Oosten hadden de kolonisten daarvoor dan weer Indiërs of Joden. Het zijn een soort kapo's.
Laat maar.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 20 november 2013 om 20:05.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 20:39   #26
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En je laat dat allemaal zomaar gebeuren? Wat zegt de directie als je erop wijst dat je zus meer weet over het offerfeest dan over eucharistie? Ik zou mijn kleine zus zo vlug mogelijk uit die school sleuren.

Laatst gewijzigd door kwantum : 20 november 2013 om 20:39.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 20:42   #27
six
Banneling

Standaard

Haha, voor het middageten bidden.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 21:55   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Liever dat dan 5 keer per dag met je kont in de lucht zitten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 12:29   #29
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
En je laat dat allemaal zomaar gebeuren? Wat zegt de directie als je erop wijst dat je zus meer weet over het offerfeest dan over eucharistie? Ik zou mijn kleine zus zo vlug mogelijk uit die school sleuren.
Tja, ik heb daar geen controle over. Mijn moeder laat haar daar naar school gaan. Ik heb ook op die school gezeten, maar dat was wel voordat de grote Maroeffeninvasie daar begon. Ik spreek hier trouwens over het Xaveriuscollege in Borgerokko. Ik heb me hier nogal straf uitgedrukt, ze wordt niet echt 'geindoctrineerd', maar ik kan je alvast vertellen dat haar lessen levensbeschouwing niet meer zijn wat ze ooit geweest waren... Er wordt veel te weinig gefocusd op het Christendom, en dat terwijl het Xaveriuscollege in de kern toch een katholieke school is... De kinderen doen daar wel elk jaar iets voor Kerstmis, iets knutselen of zo, maar bij mijn weten zijn er geen kerstvieringen meer.
Oud 21 november 2013, 12:32   #30
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vond het een mooie gewoonte. Zelf bid ik niet meer voor mijn middageten, maar ik vind het wel mooi dat kinderen er eens aan herinnerd worden dat ze dankbaar mogen zijn voor hun voedsel. Al is het niet dankbaarheid tonen aan een God, per se, maar wel dat ze even stil staan en blij mogen zijn dat ze in dit land goed gevoed worden. Gewoon, wat respect aanleren. Dat wordt tegenwoordig echt niet meer gedaan als ik die maroefjes met hun grote bek (als die al niet vol zit met chips) zo bezig hoor.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 21 november 2013 om 12:33.
Oud 21 november 2013, 13:10   #31
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vond het een mooie gewoonte. Zelf bid ik niet meer voor mijn middageten, maar ik vind het wel mooi dat kinderen er eens aan herinnerd worden dat ze dankbaar mogen zijn voor hun voedsel. Al is het niet dankbaarheid tonen aan een God, per se, maar wel dat ze even stil staan en blij mogen zijn dat ze in dit land goed gevoed worden. Gewoon, wat respect aanleren. Dat wordt tegenwoordig echt niet meer gedaan als ik die maroefjes met hun grote bek (als die al niet vol zit met chips) zo bezig hoor.
Zij kan ook bidden naar God volgens de islamitische gebruiken.

De islam zou je niet misstaan. Je houdt niet van seks of alcohol en je houdt van religieuze tucht.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 13:35   #32
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij kan ook bidden naar God volgens de islamitische gebruiken.

De islam zou je niet misstaan. Je houdt niet van seks of alcohol en je houdt van religieuze tucht.
Veel moslims houden hier ook niet van.

Daarbij, deze zaken zijn helemaal niet nodig om een goede moslim te zijn. Zeker in landen als Nederland en Belgie niet aangezien hier de islamieten meer cultuur-religieuzen zijn dan mensen die zich er echt oprecht in hebben verdiept.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be