Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2007, 12:30   #21
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aangezien ik zelf MEER dan mijn deel aan belastingen betaal, ga ik er mijn slaap niet voor laten dat ik daar een aantal eurootjes van terug krijg door mijn huis te laten kuisen en strijk te laten doen.

Trouwens, als ik ze niet betaal dan moet de werkloosheidskas dat wel doen en dat zal meer kosten dan die paar eurootjes die ik bespaar aan belastingen.

Zou je niet wat andere mensen bekritiseren in plaats van iemand die op een legale manier iemand werk verschaft?
Oh maar ik bekritiseer u niet hoor, ik gaf enkel een toelichting.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 14:27   #22
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus Bekijk bericht
Als we even trachten 50 jaar vooruit te denken dan zullen de huidige allochtone babyboomers de pensioengerechtigde leeftijd naderen. Hun nageslacht zal zeker niet meer op hetzelfde ritme gekweekt hebben als zij. Dan staan ze dus voor een dubbel probleem: hier in dit land zal geen geld zijn voor hun pensioen. Ze hebben immers zelf te weinig gewerkt en dus afgedragen maar er is ook geen voldoende nakomelingschap meer om het tekort op te vangen. Maar bovendien zal hun thuisland, door hun afwezigheid de ontwikkelingsboot gemist hebben en dus ook geen soelaas kunnen bieden.
Een uitzichtloze situatie dus.
De Ahmedjes en Rachidaatjes van nu, staan er dus barslecht voor.
Daarom moeten ze, in hun eigen belang, zo spoedig mogelijk terug naar hun zandbak, om daar de goede boodschap te brengen en hun eigen stammen tot een aanvaardbaar beschavingsniveau te verheffen.
Het is hun onontkoombare plicht en vooral hun enige kans op een waardige oude dag.
één der beste redeneringen die ik de laatste tijd gelezen heb.De allochtonen moeten terug in hun eigen belang...Maar ik wed dat ze niet zullen willen...die rekenen er op dat tegen die tijd Europa een kalifaat geworden is,en de oorspronkelijke Europese bevolking hun slaven...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 11:40   #23
onkruid
Banneling

Standaard

Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
onkruid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 13:57   #24
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onkruid Bekijk bericht
dat is gelukt maar met wie moeten we debatteren ze zijn allemaal banneling?
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 18:01   #25
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Volgens de OESO is het effect van de snelbelgwet zeker merkbaar in de openbare sector.
Zo zie je: vreemdelingen uit alle macht naar hier lokken, liefst van zo ver mogelijk, liefst zo arm mogelijk, liefst zo ongeschoold mogelijk en ook de taal niet kennen. Hierzie, jobke bij de overheid. Voila, nog een politiekcorrect stemmeke derbij.

Er is trouwens iets merkwaardigs op de Nieuwsbladsite:
Ik zocht op sleutelwoord "allochtonen" en het recente artikel kwam niet voor in de lijst.
http://www.nieuwsblad.be/Search/Inde...ng=allochtonen
1873 resultaten in 0 seconden:
15/11/2008 Meer buitenschoolse kinderopvang Regio Algemeen
14/11/2008 Voedselbedeling blijft noodzaak Regio Vlaams-Brabant
13/11/2008 VDAB organiseert jobbeurs voor laaggeschoolden Regio Algemeen
10/11/2008 'Neen, we zijn geen eliteschool' Regio Algemeen
08/11/2008 Brugse Poort maakt balans op Regio Oost-Vlaanderen
06/11/2008 Vlaamse Obama staat nog niet klaar Nieuws Buitenland
06/11/2008 Nahima Lanjri (CD&V): 'Het kan snel gaan' Nieuws Buitenland
06/11/2008 Streekwinkel in Oude Abdij Regio Vlaams-Brabant
04/11/2008 Stad gaat in zee met Projectencentrum Regio Antwerpen
31/10/2008 Frank Vanhecke (VB) verliest parlementaire onschendbaarheid Nieuws Binnenland
31/10/2008 Zonnelied meteen volzet Regio Vlaams-Brabant
30/10/2008 'Vanhecke verliest parlementaire onschendbaarheid' Nieuws Binnenland
30/10/2008 REACTIE Vlaams Belang: 'Politieke lynchpartij' Nieuws Binnenland
30/10/2008 West-Vlaamse sociale economie groeit fors Regio West-Vlaanderen
29/10/2008 West-Vlaamse sociale economie groeit fors

Ik zocht dan maar op "aan de bak" en toen stond het er wèl.
http://www.nieuwsblad.be/Search/Inde...aan%20de%20bak
745 resultaten in 0 seconden:
18/11/2008 Garages Regio Algemeen
18/11/2008 Allochtonen komen te moeilijk aan de bak Economie Bedrijven
12/11/2008 Noord-Korea wil toegang 'strikt' beperken Nieuws Buitenland
10/11/2008 Prix Goncourt voor Atiq Rahimi Life Boeken & Strips
08/11/2008 65-plussers mogen voor hun klas blijven staan Nieuws Binnenland
04/11/2008 Restplastic Regio Algemeen
31/10/2008 'Bekroning was geen prioriteit' Regio Algemeen
28/10/2008 Een nieuwe hype: de bakfiets? Regio PassePartout
25/10/2008 Parmezaanse kipfilets met krokante ham Life Eten & Drinken
24/10/2008 Het recept van Jamie Oliver: Parmezaanse kipfilets met krokante, chique ham Life Eten & Drinken
21/10/2008 Europa: 'Ouderen moeten werken voor lager loon' Economie Algemeen
18/10/2008 Treinreizigers krijgen soep op Werelddag van verzet tegen Armoede Regio Algemeen
18/10/2008 Filet van konijn met romig sausje van Brugse Blomme, gefrituurd witloof en rozemarijnaardappeltjes Life Eten & Drinken
18/10/2008 Jeugdhuis Dido viert 40ste verjaardag met jong én oud Regio Oost-Vlaanderen
17/10/2008 'We hebben geen cent verdiend'
Raar hé?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 18 november 2008 om 18:03.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 20:11   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dienstensheques zijn cool, je zorgt mee voor werk, en vermijdt dat mensen rechteloos blijven binnen het arbeidscircuit. Een uitkering kost veel meer!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 09:22   #27
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Dat hoop jij, ofzo? Nu jah, als ze onze cultuur overnemen en al na een paar jaar scheiden van hun echtgeno(o)t(e) zullen ze inderdaad niet aan het kinderaantal van hun voorouders komen, zoals wij hier al een generatie lang voor getoond hebben.
En hoe zal hun thuisland zich wél ontwikkelen als zij daar zouden gebleven zijn? Hebt u een glazen bol die dat voorspelt? Dat hoger opgeleiden die emigreren hun land op die manier in de steek laten is duidelijk, maar die zullen hier wel een voldoende inkomen hebben om later voor hun eigen oude dag te zorgen.
En wie bent u om dat van hen te eisen? En waarop baseert u zich om dit van hen te eisen? Omdat ze daar toevallig geboren zijn? Waarom zouden we van u niet kunnen verlangen dat u die bevolking daar gaat onderwijzen? U lijkt er toch zoveel over te weten...
Zeg dat maar aan die vluchtelingen uit oorlogsgebieden, of ga er zelf eens heen voor een waardige oude dag...
En misschien ga je nu zelf geloven dat je een zinnig en korrekt antwoord hebt gegeven op de gestelde vragen en toekomstige problemen?
Wat blijft er eigenlijk over van jouw denkwijze? "Waar halen wij het recht om ons eigen land niet te laten vollopen met al de miserie van de wereld"?

Indien er straks een familie haveloze vreemdelingen aan jouw deur zal staan en zeggen: je moet ons hier binnenlaten, je moet ons eten en onderdak geven, je moet kindergeld betalen voor ons kroost en hou nog wat bedden klaar voor de rest van de vriendjes en familie... dan ga jij direct naar de bank om de nodige centen te gaan halen zeker???
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 09:24   #28
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
En waar gaan al die gegoede Belgen dan hun goedkope illegale kuisvrouw, babysitter en tuinman halen?
Dat is maar een splinter-probleem vergeleken met het balk-probleem dat al de rest ons oplevert!
Oud 19 november 2008, 09:26   #29
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb Bekijk bericht
Da's ook wel belachelijk, ik dacht dat het juist het VB was dat voor een terugkeerbeleid was...
Misschien moeten we beginnen denken dat alle burgers met een beetje gezond verstand dat denken, de hypocrieten daar gelaten?
Oud 29 november 2008, 17:10   #30
FDM
Banneling

Standaard

immigartie = meer centen voor de burgemeester

Mechelen telt 80.176 inwoners en dat historisch hoge aantal heeft gevolgen voor de portemonnee van de volgende burgemeester en zijn schepenen. Zij verdienen dan respectievelijk 20.000 euro en 15.000 euro bruto meer.
Als Mechelen meer dan 80.000 inwoners blijft tellen, krijgt het ook twee gemeenteraadsleden extra. Vandaag zijn er 41.
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 23:09   #31
cynicus3
Banneling

Standaard

cynicus3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 10:49   #32
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Op de draad "EU wil miljoenen immigranten toelaten in EUropa." (bij Europa) heb ik een overzichtje geplaatst van wat sommigen van onze politiekers voorstellen:

Citaat:
Een interessante studie door een Frans instituut "Population & sociétés" nr 358 juin 2000

http://www.vivant.org/site/fileadmin...ancais_358.pdf

Er zijn strekingen binnen de politieke partijen om kost wat kost de verhouding actieven/niet actieven konstant te houden. Om dat te bereiken zouden ze de beslissing hoeveel immigranten er in elk land dient opgenomen te worden laten beslissen door de EU want die instelling is volledig buiten het bereik van de burgers (congres stelling Open VLD).

Deze studie komt tot besluit dat om deze verhouding te handhaven :

Citaat:
Quant aux résultats du dernier scénario (maintien du rapport entre population d’âge actif et personnes âgées), ils sont franchement extravagants
: ils aboutissent �* 12,7 millions d’immigrants par an en Europe, soit au total 700 millions d’ici �* 2050 (pour une population initiale de 372 millions d’habitants) ; 1,7 million par an en France, soit 94 millions en 55 ans (une fois et demi la population initiale) ; et 10,8 millions par an aux États-Unis, soit près de 600 millions en 55 ans. Nous évoquerons plus loin le cas – très instructif – de la Corée.

Het is dus uitkijken naar de gevolgen van wat men eigenlijk vraagt
Die voorstellen van massale immigratie komen niet uit de lucht vallen, er zijn belangengroepen die daar winst in zien

Een website met relevante gegevens is ook http://www.migrationwatchuk.org/ ,voor zover ik kan vinden is die site niet rascistisch . De FAQ zouden we zo kunnen overnemen blijkbaar
http://www.migrationwatchuk.org/faq

bv
Citaat:
Don't we need migrants to help pay for our pensions?

This is false. Immigrants themselves grow older so the only effect, even of very large scale immigration, is to postpone by a few years the impact of an ageing population. The real answer is that, as people now live longer, they should work longer. The Turner Commission on pensions dismissed the argument that immigration would help with pensions saying that only high immigration can produce more than a trivial reduction in the projected dependency ratio over the next 50 years...and this would be only a temporary affect unless still higher levels of immigration continued in later years... This view was endorsed by the House of Lords Select Committee on Economic Affairs in their report published in April 2008.
Paul

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 7 juni 2009 om 10:55.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 11:45   #33
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb Bekijk bericht
Da's ook wel belachelijk, ik dacht dat het juist het VB was dat voor een terugkeerbeleid was...
ofwel is het sarcasme en da's een lage vorm van humor ofwel bewijs je hiermee nog eens dat de linkse kant van de discussie echt geen inbreng van waarde heeft.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 08:50   #34
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Tien jaar geleden schreef de Financial Times dat Europa verplichte euthanasie zou invoeren om het probleem van de veroudering op te vangen. Intussen zijn daartoe al de eerste stappen gezet. In navolging van hun leermeesters uit de NSDAP die een term als 'endlösung' invoerden zijn er nu 'ethische' commissies en 'professoren' die dit probleem bestuderen en nu spreken van 'humane' oplossingen. Niet vrij van enige morele remming is men nu ook al bij de kinderen beland. Ik neem aan dat dit uitschot (en ik weeg hier mijn woorden) hieraan veel geld verdient.
Zij hebben evenwel concurrentie van een andere groep die ook niet van hout pijlen weet te maken en spreekt van immigratie om het probleem op te lossen. De politieke consequenties ervan laten hen ijskoud want zij zijn bezig met wetswijzigingen in de fiscale sfeer die inkomsten uit buitenlandse onroerende goederen onbelast moeten laten, zeker als die in Toscane of de Provence gelegen zijn.
En tenslotte is er de keiharde economische markt die goedkope productiefactoren ergens haalt en daar inzet waar ze het goedkoopste zijn, om er nog enkele jaren veroudere activiteiten/industrieen aan de gang te houden.

En het volk, wel dat moet dat allemaal maar slikken.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 09:19   #35
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

goed nieuws??

http://www.knack.be/nieuws/belgie/be...cle16805.html#

Citaat:
Bevolking stijgt fors volgende decennia
08/05/2008 16:57

België zal in het jaar 2060 meer dan 12,6 miljoen inwoners tellen. Dat staat in vooruitzichten die donderdag door het Planbureau werden gepubliceerd.

Het is de eerste maal dat het Planbureau inzake de bevolkingscijfers zo ver vooruit in de tijd kijkt. Volgens het Planbureau zal de bevolking sneller aangroeien dan was voorzien in de laatste vooruitzichten uit het jaar 2000.

De belangrijkste redenen daarvoor zijn de immigratie, onder meer vanuit de nieuwe Europese lidstaten, en het hoger aantal geboortes.
Paul
Oud 19 juni 2009, 09:34   #36
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Hoe we aan dat hoger geboortecijfer komen moet je niet ver gaan zoeken, kijk eens rond in de steden....Of dat een goei zaak is, dat valt nog te bezien, 'k hoop alvast van er tegen 2060 niet meer te zijn en prijs me gelukkig dat ik geen nageslacht met deze fijne vooruitzichten belast....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be