![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovendien wens ik wel degelijk een onderscheid te maken tussen mensen die wel en mensen die niet tot inkeer komen. Natuurlijk heeft de gemiddelde volksmens daar geen zicht op: voor hem lijkt er niets veranderd, het beeld dat men van de delinquent heeft is dat van de delinquent ten tijde van de feiten of de veroordeling. Mensen die dagelijks omgaan met de gedetineerde zullen per definitie een meer genuanceerd verhaal kunnen vertellen. Als men het niet eens is met de wetgeving, moet men maar gaan demonstreren in Den Haag in plaats van die man aan zijn woning het leven zuur te maken. Het geweldmonopolie ligt bij de staat, niet bij de burger. Eigenlijk zou men al die volksmensen die daar stonden te schreeuwen moeten oppakken wegens overlast en belaging. Of uiteenslaan met een waterkanon. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind een forummer die systematisch threads opent over de slechte behandeling van pedo's ook zorgwekkend:
Adressen Nederlandse pedofielen op internet http://forum.politics.be/showthread.php?t=118853 'Douchetoezicht' op kinderen op vakantiekamp door leiding: 'normaal' of 'pervers'? http://forum.politics.be/showthread.php?t=102029 verwijdering 'pedofiele' poster uit de openbaarheid: een verderzetting van de waanzin http://forum.politics.be/showthread.php?t=118527 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Dat vergt allemaal afwegingen die de volksmens in zijn blinde, eenzijdige identificatie met het slachtoffer niét maakt. Daarom kan zijn oordeel in verfijning nooit wedijveren met het oordeel van mensen die dagelijks beslissingen van een grote complexiteit moeten nemen. De volksmens is daar eenvoudigweg niet in getraind. Indien hij ertoe gedwongen wordt, zoals wanneer hij in een volksjury moet zetelen, ondergaat hij op dat vlak een bijna tuchtigend leerproces. Dat betekent uiteraard niet dat er onder de volksmensen af en toe geen witte raaf valt te bespeuren; evenmin betekent dit dat zich onder magistraten geen beunhazen zouden bevinden. Maar ik geloof wel dat mensen op een continuüm kunnen worden geplaatst met als polen een zeer lage en een zeer hoge graad van ontwikkeling, zowel intellectueel als moreel, en dat mensen slechts kunnen vorderen op dit continuüm door een langdurig leerproces. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan de bezorgde ouders in deze zeer goed begrijpen. Op zijn minst zouden zulke mensen levenslang onder een regime geplaatst moeten worden. Willen zij een stap in de buitenwereld zetten na de voleinding van hun straf? Geen probleem toch? We plaatsen zwaar mentaal gehandicapten die een bedreiging voor zichzelf of anderen vormen toch ook in gesloten instellingen? Die komen ook buiten voor uitstappen onder constante begeleiding en bewaking. Waarom zouden we meer eieren moeten leggen onder iemand DIE BEWUST KINDEREN SCHAADT EN WAARBIJ HET RISICO OP HERVALLEN (NA 12 GEVALLEN) TOCH WEL OVERDUIDELIJK IS? Alleen al het risico op slechts één nieuw slachtoffer verantwoord voor mij een levenslange opsluiting in een gesloten instelling. Punt uit.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoeveel tijd heb je nodig om even een kind mee te slepen, te verkrachten en af te maken? Een uurtje? 20 minuten er van uitgaande dat de dader goed voorbereid is en al sterk opgewonden voor hij toeslaat? Het risico dat mogelijke (en indien we alle daders en het percentage hervallingen bekijken onvermijdelijke toekomstige slachtoffers) toekomstige slachtoffers lopen weegt voor mij zwaarder dan de rechten van dit individu. Levenslange opsluiting, voor mijn part met uitstaprechten onder strikte bewaking, is voor mij een strikt minimum.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik steun dit systeem niet, ook niet bij de verkiezingen. De mensen die de partijen steunen en daarvoor kiezen bij een verkiezing ook niet. Moesten die verkiezingen gaan om de vraag of verkrachters van kinderen al dan niet een tweede kans verdienden zou dat wat anders zijn maar... dit soort onderwerpen wordt door die partijen tijdens de verkiezingen uiteraard zorgvuldig vermeden. Reden te meer om rond zaken die een zulke sterke reactie bij de bevolking uitlokken een bindende volksbevraging te organiseren. Zoals het VB dat al jaren voorstelt dus... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Dat dat er 13 te veel zijn, daar ben ik het mee eens, maar 87 mensen levenslang opsluiten omwille van de vergrijpen van 13 anderen valt m.i. niet te rijmen met een normale rechtspraak. Dat zijn er 87 te veel - een te hoge prijs voor een (utopische) risicoloze samenleving. Nog los van het praktische en financiële plaatje van zo'n risicoloze samenleving. Een geval-per-geval-benadering is de beste garantie dat de 'prijs' in verhouding staat tot het doel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker in de technologische maatschappij waarin wij leven. Of doelde jij meer op korter termijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=UsUd-D44aho Aldus de gewone volksmens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Castreert die mannen voor ge ze terug de maatschappij in stuurt?
Iedereen content. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die tweede topic over "douchetoezicht" heeft trouwens niet met pedofilie te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid: ik gebruik het begrip 'intellectuelen' in een wat engere zin. Ingenieurs bijvoorbeeld bezitten ongetwijfeld een grote (technologische) intelligentie, maar evengoed gaat het vaak om vakidioten zonder enig historisch, cultureel of moraalfilosofisch besef, mensen die beroepshalve niet met het wezen 'mens' bezig zijn, maar met fysica en beton. Dat zijn in mijn ogen geen intellectuelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Ja, dat vat het zo'n beetje samen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben het inderdaad met je eens dat een intellectueel een brede vorm van kennis moet hebben. Wat ik alleen duidelijk probeerde te maken is dat in een technologische maatschappij die zich iedere dag weer aan het ontwikkelen is je wel een bepaalde vorm van intelligentie moet hebben. Zeker de komende 20 a 30 jaar gaat er reuze veel veranderen op dat gebied. Als jij je niet kan aanpassen, dan heb je pech gehad. Maar ik heb het gevoel dat dit nogal offtopic is. ![]() |
|
![]() |
![]() |