Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2004, 20:58   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
I can't help it dat jij zo dom bent.
Lees Erw's argument nog eens.
En nog eens.
Misschien valt het eurootje.
Maar als je persé de politiek correcte idioot wil blijven uithangen, be my guest ...
En altijd dat gescheld... Kunnen jullie nooit eens een gesprek voeren zonder in dat kinderachtige gescheld te vervallen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 21:00   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 'faits divers" die dagelijks in naam van godsdienstwaanzin gepleegd worden hebben net heel veel relevantie in het forumdeel vreemdelingebeleid en integratie.

Is het u ontgaan Rafke, dat die 'faits divers' gepleegd worden door vreemdelingen die niet bereid zijn te integreren omdat ze hun jihad komen voeren in het gastland/continent?
We denken aan Madrid bv, georganiseerd o.a. met de hulp van 'Belgische' Marokkanen ; we denken aan 9/11 georganiseerd en gepleegd door islamitische 'vreemdelingen' die in Duitsland woonden en studeerden, etc. etc.

Merkwaardig toch hoe in de geest van multikullies de moord op meer dan 200 kinderen in Beslan, plots akkefietjes en 'faits divers' worden als ze gepleegd worden in naam van Allah.
Wat een infantiel geleuter...

Wijs mij eens één forummer aan die de aanslagen in New York, Madrid of Beslan als "akkefietjes" hebben omschreven...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 11 september 2004, 21:04   #23
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Welke oorzaak? Godsdienstwaanzin? Ga je iedereen aan een verplicht psychologisch onderzoek onderwerpen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Oorzaak - nee, de plaatsen aanpakken waar dit soort waanzin in besloten omgeving gepropageerd kan worden. Zeg maar voorkomen van indoctrinatie door toezicht en openheid. Dat we het niet moeten ontdekken n�* de boem.
Eisen tot integratie en assimilatie.
Citaat:
Hoe?
Zie vetgequote gedeelte?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 21:04   #24
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een infantiel geleuter...

Wijs mij eens één forummer aan die de aanslagen in New York, Madrid of Beslan als "akkefietjes" hebben omschreven...
Herlees gewoon al je debiel geleuter Rafke....
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 21:09   #25
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
En altijd dat gescheld... Kunnen jullie nooit eens een gesprek voeren zonder in dat kinderachtige gescheld te vervallen?
Kan jij dan nooit eens een gesprek voeren zonder in dat debiel politiek correct gezever terug te vallen? Waarom voel jij je verplicht om steeds je verstand op zero te plaatsen?
Ik krijg steeds meer de indruk dat je dit forum misbruikt om naar bruine, gekrulde moslimdates te hengelen ...
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 21:12   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie vetgequote gedeelte?
Ik herhaal mijn vraag: hoe? Ga jij daar binnenwandelen en verkondigen dat je eens effe komt controleren of er zich geen fundamentalisten onder de aanwezigen bevinden? Ga je daar elke dag iemand zetten om te controleren wat de imam zoal vertelt in de moskee? Denk je dat ALS er al potentiële terroristen aanwezig zijn, dat je dat aan jouw neus gaan komen hangen? Dat je je de plannen van hun nakende aanslagen zullen laten zien? Denk je niet dat als jij de mensen in die moskeeën - die meestal niks met terrorisme of fundamentalisme vandoen hebben - wat gaat treiteren, dat je alleen maar meer olie op het vuur gooit?

Citaat:
Oud 11 september 2004, 21:15   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herlees gewoon al je debiel geleuter Rafke....
JIJ uit een beschuldiging, beste, ik mag dan toch aannemen dat je een concrete post van mij in gedachten hebt, waar ik die aanslagen van New York, Madrid of Beslan als "akkefietjes" heb omschreven? In dat geval kan het toch niet zo moeilijk zijn om even een link te geven naar die post in kwestie, zodat iedereen kan zien dat jij de waarheid spreekt...

Ik wacht...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 11 september 2004 om 21:18.
Oud 11 september 2004, 21:17   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij dan nooit eens een gesprek voeren zonder in dat debiel politiek correct gezever terug te vallen?
Ik weet niet wat dat betekent. De term "politiek correct" betekent niets voor mij...

Citaat:
Waarom voel jij je verplicht om steeds je verstand op zero te plaatsen?
Om op jouw niveau te kunnen spreken...

Citaat:
Ik krijg steeds meer de indruk dat je dit forum misbruikt om naar bruine, gekrulde moslimdates te hengelen ...
Ja, want hier zitten nogal wat moslims te wachten op een date...

Citaat:
Oud 11 september 2004, 22:05   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JIJ uit een beschuldiging, beste, ik mag dan toch aannemen dat je een concrete post van mij in gedachten hebt, waar ik die aanslagen van New York, Madrid of Beslan als "akkefietjes" heb omschreven? In dat geval kan het toch niet zo moeilijk zijn om even een link te geven naar die post in kwestie, zodat iedereen kan zien dat jij de waarheid spreekt...

Ik wacht...
En? Nog niets gevonden?

Citaat:
Oud 11 september 2004, 23:48   #30
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke oorzaak? Godsdienstwaanzin? Ga je iedereen aan een verplicht psychologisch onderzoek onderwerpen?
Citaat:
Oorzaak - nee, de plaatsen aanpakken waar dit soort waanzin in besloten omgeving gepropageerd kan worden. Zeg maar voorkomen van indoctrinatie door toezicht en openheid. Dat we het niet moeten ontdekken n�* de boem.
Eisen tot integratie en assimilatie.
Citaat:
Hoe?
Citaat:
Zie vetgequote gedeelte?
Citaat:
Ik herhaal mijn vraag: hoe? Ga jij daar binnenwandelen en verkondigen dat je eens effe komt controleren of er zich geen fundamentalisten onder de aanwezigen bevinden? Ga je daar elke dag iemand zetten om te controleren wat de imam zoal vertelt in de moskee? Denk je dat ALS er al potentiële terroristen aanwezig zijn, dat je dat aan jouw neus gaan komen hangen? Dat je je de plannen van hun nakende aanslagen zullen laten zien? Denk je niet dat als jij de mensen in die moskeeën - die meestal niks met terrorisme of fundamentalisme vandoen hebben - wat gaat treiteren, dat je alleen maar meer olie op het vuur gooit?
U 'herhaalt' uw vraag niet. U 'licht ze toe'. U bedoelde dus de praktische manier waarop. Dat is de bevoegdheid van de overheid, niet van mij. Als ik advies mocht geven:
Preventief:
- Die nieuwe scholen exclusief voor migranten verbieden. Contact met de autochtone bevolking is een essentieel element voor assimilatie, als de integratie daardoor iets langer duurt (snelheid Nederlands leren?), dan moet dat maar. Zolang de nieuwe immigranten maar 'voeling' krijgen met onze maatschappij in al z'n aspecten. Elkaar kennen is een eerste en belangrijke stap op weg naar weren van haatgevoelens, vanuit Geloof, cultuurverschil of eender wat. Exclusieve ontmoetingsplaatsen voor immigranten moeten verboden worden als algemene regel.
- Geen immigranten toelaten als onze economie het niet aankan. Er is niks nefaster dan mensen die niks omhanden hebben door werkloosheid. Zoiets heeft gevolgen voor de hele familie. Heel veel problemen ontstaan uit verveling of een beperkt sociaal contact waardoor een eenzijdige kijk gemakkelijk veld wint.
Repressief:
- Zware en publieke straffen tegen misdadigers die moorden plegen/plannen uit ideologieën. Mits toestemming van familie de lijken tonen van slachtoffers - uitgebreide media aandacht, zowel rapportage als in-depth.
- Toestand van dergelijke gevangenen opvolgen in de media. Bijvoorbeeld na 1 jaar opsluiting/werkkampen ze voor de camera brengen en ook hun zeg laten doen.

Maar enkele ideeën...
Oud 12 september 2004, 08:17   #31
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Die nieuwe scholen exclusief voor migranten verbieden. Contact met de autochtone bevolking is een essentieel element voor assimilatie, als de integratie daardoor iets langer duurt (snelheid Nederlands leren?), dan moet dat maar. Zolang de nieuwe immigranten maar 'voeling' krijgen met onze maatschappij in al z'n aspecten. Elkaar kennen is een eerste en belangrijke stap op weg naar weren van haatgevoelens, vanuit Geloof, cultuurverschil of eender wat.
Kijk eens aan, daar kan ik het zelfs mee eens zijn.

Citaat:
- Exclusieve ontmoetingsplaatsen voor immigranten moeten verboden worden als algemene regel.
Hiermee dan weer niet, want het ruikt een beetje te veel naar discriminatie. Iedereen heeft het recht om gelijkgestemde zielen op te zoeken en zich te verenigen. Heel wat katholieken doen dat bijvoorbeeld ook elke zondagochtend. Ofwel verbied je "exclusieve ontmoetingsplaatsen" voor iedereen, ofwel voor niemand.

Citaat:
- Geen immigranten toelaten als onze economie het niet aankan. Er is niks nefaster dan mensen die niks omhanden hebben door werkloosheid. Zoiets heeft gevolgen voor de hele familie. Heel veel problemen ontstaan uit verveling of een beperkt sociaal contact waardoor een eenzijdige kijk gemakkelijk veld wint.
Onze economie kan gemakkelijk immigranten aan. Er is werk genoeg, maar immigranten krijgen vaak niet eens de kans, zelfs al voldoen ze aan de taal- en diplomavereisten. Je vindt er hier trouwens een mooi voorbeeldje van. Er bestaat m.a.w. nog te veel discriminatie, vaak zelfs op niet meer gebaseerd dan een ietwat vreemd klinkende naam.

Citaat:
Repressief:
- Zware en publieke straffen tegen misdadigers die moorden plegen/plannen uit ideologieën. Mits toestemming van familie de lijken tonen van slachtoffers - uitgebreide media aandacht, zowel rapportage als in-depth.
"Publieke" straffen??? Terug naar het schavot op het marktplein? Of verwijst het adjectief "zware" eerder naar de brandstapel op het marktplein? Wij zijn een beschaafde maatschappij die ondertussen al wat verder geëvolueerd is dan de donkere middeleeuwen.

Citaat:
- Toestand van dergelijke gevangenen opvolgen in de media. Bijvoorbeeld na 1 jaar opsluiting/werkkampen ze voor de camera brengen en ook hun zeg laten doen.
Me dunkt dat jij een ongezonde sensatiezucht hebt... Je wil persé alles in het lang en in het breed in de media uitgesmeerd zien. Wie zegt dat de gemiddelde mens dat allemaal wil zien als hij 's avonds moegewerkt in zijn zetel neerploft? Me dunkt dat het voornaamste doel van een gevangenisstraf zou moeten zijn om de crimineel terug op te voeden, zodat hij niet in dezelfde fouten vervalt wanneer zijn straf erop zit. Als je hem al bij vorbaat alle kansen op rehabilitatie ontneemt door hem als het ware een bekend figuur te maken, schiet je aan je doel voorbij...

Citaat:
Maar enkele ideeën...
Mja, niet veel soeps hé, die enkele ideeën?

Citaat:
Oud 12 september 2004, 11:44   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze economie kan gemakkelijk immigranten aan. Er is werk genoeg, maar immigranten krijgen vaak niet eens de kans, zelfs al voldoen ze aan de taal- en diplomavereisten. Je vindt er hier trouwens een mooi voorbeeldje van. Er bestaat m.a.w. nog te veel discriminatie, vaak zelfs op niet meer gebaseerd dan een ietwat vreemd klinkende naam.
Ik laat die uitspraak voor uw rekening.
Onze economie heeft minder behoefte aan werkkrachten dan u graag wilt geloven vrees ik.
Nooit gehoord van afslankingen, reorganisaties, vertrek naar het buitenland ?
Naast diplomavereisten zijn er nu eenmaal ook nog andere factoren die kunnen in rekening gebracht worden.
Een drugsverslaafde zal vermoedelijk, ondanks zijn diploma, niet zo graag aangenomen worden. Een vrouw heeft ook een handicap omdat ze nu eenmaal zwanger kan worden enz.
Dadelijk over discriminatie spreken gaat mij soms wel wat ver
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 13:59   #33
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Een drugsverslaafde zal vermoedelijk, ondanks zijn diploma, niet zo graag aangenomen worden. Een vrouw heeft ook een handicap omdat ze nu eenmaal zwanger kan worden enz.
Dadelijk over discriminatie spreken gaat mij soms wel wat ver
Bobke, sorry, maar in de letterlijke zin van het woord
is dit een contradictio in terminis vrees ik
Oud 12 september 2004, 14:10   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Hangt ervan af wat je onder discrimineren verstaat.
Voor mij betekend het, ongelijk behandelen onder dezelfde omstandigheden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 14:16   #35
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hangt ervan af wat je onder discrimineren verstaat.
Voor mij betekend het, ongelijk behandelen onder dezelfde omstandigheden.
voor mij ook
Oud 12 september 2004, 15:55   #36
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hiermee dan weer niet, want het ruikt een beetje te veel naar discriminatie. Iedereen heeft het recht om gelijkgestemde zielen op te zoeken en zich te verenigen. Heel wat katholieken doen dat bijvoorbeeld ook elke zondagochtend. Ofwel verbied je "exclusieve ontmoetingsplaatsen" voor iedereen, ofwel voor niemand.
Als de katholieken ook met bomaanslagen beginnen dat moeten die exclusieve ontmoetingsplaatsen ook verboden en/of sterk onder toezicht geplaatst worden. Dat heeft niks met discriminatie te maken maar wel met het aanpakken van een probleem: het creëren van haatgevoelens vanuit een geloof.

Citaat:
Of ze de kans niet krijgen of niet, er is een grote werkloosheid onder de eigen bevolking, en dan neem je de correcte maatregelen om dat te verhelpen (oorzaak hoge loonlasten aanpakken door de staat efficiënt te doen werken en profiteren via te hoge uitkeringen aan te pakken). NIET vreemdelingen importeren in de plaats. Dat is de gemakkelijkheidsoplossing, goedkoop buitenlands volk en eigen volk klaagt niet wegens de hoge uitkering. Goed voor de bollekes op het verkiezingsbiljet. Beide partijen content... totdat het geld op is. U kiest dus ook voor die gemakkelijkheidsoplossing. Leer misschien wat verantwoordelijkheid is?
.
Citaat:
"Publieke" straffen??? Terug naar het schavot op het marktplein? Of verwijst het adjectief "zware" eerder naar de brandstapel op het marktplein? Wij zijn een beschaafde maatschappij die ondertussen al wat verder geëvolueerd is dan de donkere middeleeuwen.
Nu verbaast u me. Ik zou bijlange zover niet gaan en ik vind het nogal extreem van u dat u dit in gedachten heeft. Voor mij is het voldoende dat er in de media speciaal veel aandacht besteed wordt aan het proces. Bijvoorbeeld op een Canvas programma, de VRT krijgt toch belastingsgeld dus dat is commercieel gezien geen probleem, en zoals reeds gezegd: het opvolgen van de gestrafte. Een interview na bvb 3 maanden gevangenis, waar hij zijn zeg mag doen voor de camera, waar men de omstandigheden toont aan de kijker (bvb werkkamp, soort arbeid enz), kortom type documentaire.

Citaat:
Me dunkt dat jij een ongezonde sensatiezucht hebt... Je wil persé alles in het lang en in het breed in de media uitgesmeerd zien. Wie zegt dat de gemiddelde mens dat allemaal wil zien als hij 's avonds moegewerkt in zijn zetel neerploft? Me dunkt dat het voornaamste doel van een gevangenisstraf zou moeten zijn om de crimineel terug op te voeden, zodat hij niet in dezelfde fouten vervalt wanneer zijn straf erop zit. Als je hem al bij vorbaat alle kansen op rehabilitatie ontneemt door hem als het ware een bekend figuur te maken, schiet je aan je doel voorbij...
Dit gaat niet om mensen te entertainen. Uw inzicht is niet om naar huis te schrijven. Dit gaat om potentiële ontwikkelingen van haatgevoelens tegen te gaan door duidelijk de gevolgen voor zowel slachtoffers als daders in de verf te zetten (2de maal dat ik u dit moet zeggen). Uiteindelijk heeft vrijwel iedereen toegang tot de media, zowel arm als rijk. Het is de meest efficiënte methode die onder de categorie 'beschaafd' valt.

Citaat:
Mja, niet veel soeps hé, die enkele ideeën?
Doelt u op de inhoud of het aantal? Als het de inhoud is: zie mijn antwoorden, als het over het aantal gaat: ik word dan ook niet betaald om maatregelen uit te vinden, u vroeg me 'hoe'. Degene die ik 1-2-3 bedacht zijn voor mij toch al een sterk begin. Dit is zoals ik zei mijn advies. Het is de taak van de overheid om de (fijne) puntjes uit te werken.
Oud 12 september 2004, 18:48   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de katholieken ook met bomaanslagen beginnen dat moeten die exclusieve ontmoetingsplaatsen ook verboden en/of sterk onder toezicht geplaatst worden. Dat heeft niks met discriminatie te maken maar wel met het aanpakken van een probleem: het creëren van haatgevoelens vanuit een geloof.
Ik zie niet in wat die ontmoetingsplaatsen met terrorisme/fundamentalisme te maken hebben. Terroristen/fundamentalisten zijn er alleszins niet op aangewezen om aanslagen te plannen, is het wel? Door die ontmoetingsplaatsen ook voor gematigde moslims te verbieden, ga je alleen het fundamentalisme maar meer in de hand werken. Je creëert als het ware zèlf die haatgevoelens die je beweert te willen bestrijden. Of is het misschien net je bedoeling om de zaken op de spits te drijven?

Citaat:
Of ze de kans niet krijgen of niet, er is een grote werkloosheid onder de eigen bevolking, en dan neem je de correcte maatregelen om dat te verhelpen (oorzaak hoge loonlasten aanpakken door de staat efficiënt te doen werken en profiteren via te hoge uitkeringen aan te pakken). NIET vreemdelingen importeren in de plaats. Dat is de gemakkelijkheidsoplossing, goedkoop buitenlands volk en eigen volk klaagt niet wegens de hoge uitkering. Goed voor de bollekes op het verkiezingsbiljet. Beide partijen content... totdat het geld op is. U kiest dus ook voor die gemakkelijkheidsoplossing. Leer misschien wat verantwoordelijkheid is?
Ik had het over "eigen volk". De mensen die hier uit vreemde ouders geboren zijn, hier opgroeiden en hier school liepen, zijn voor mij evengoed "eigen volk" als degenen die omzeggens rechtstreeks afstammen van de oudstrijders van 1302.

Citaat:
Nu verbaast u me. Ik zou bijlange zover niet gaan en ik vind het nogal extreem van u dat u dit in gedachten heeft. Voor mij is het voldoende dat er in de media speciaal veel aandacht besteed wordt aan het proces. Bijvoorbeeld op een Canvas programma, de VRT krijgt toch belastingsgeld dus dat is commercieel gezien geen probleem, en zoals reeds gezegd: het opvolgen van de gestrafte. Een interview na bvb 3 maanden gevangenis, waar hij zijn zeg mag doen voor de camera, waar men de omstandigheden toont aan de kijker (bvb werkkamp, soort arbeid enz), kortom type documentaire.
Bullshit. Gerechtigheid bereik je niet door iemands proces via de media te voeren, want dan loop je het risico dat rechters en jury zich onder druk van de publieke opinie zullen laten beïnvloeden tot uitspraken die ze onder normale omstandigheden misschien niet zouden maken. Een proces dient in alle sereniteit in een rechtszaal te verlopen, ver verwijderd van alles wat zelfs nog maar enigszins naar media ruikt. Ik dacht dat als er één punt was wat ik bij het Vlaams Blok kon appreciëren, dan was het wel dat ze de media wantrouwen (volkomen terecht overigens, wat mij betreft). En nu zou jij ineens de media gaan inschakelen in een domein waar ze ZEKER niets te zoeken hebben.

Citaat:
Dit gaat niet om mensen te entertainen. Uw inzicht is niet om naar huis te schrijven. Dit gaat om potentiële ontwikkelingen van haatgevoelens tegen te gaan door duidelijk de gevolgen voor zowel slachtoffers als daders in de verf te zetten (2de maal dat ik u dit moet zeggen). Uiteindelijk heeft vrijwel iedereen toegang tot de media, zowel arm als rijk. Het is de meest efficiënte methode die onder de categorie 'beschaafd' valt.
Je hoeft niet zo hoog van de toren beginnen te blazen, kereltje, want jouw inzicht is ook niet bepaald iets om fier over te zijn. Alle "voorstellen" die je hier tot nu toe gedaan hebt, getuigen alleen maar van een mate van ondoordachtheid die je gewoonlijk alleen bij lagere scholieren aantreft. "De gevolgen voor zowel slachtoffers als daders in de verf te zetten"? Met welk doel? Het is voor slachtoffers van een misdrijf vaak al een onoverkomelijke drempel om naar de politie te stappen (zoals dat ook bij bijvoorbeeld zedendelicten vaak het geval is) en jij zou die mensen dan nog eens achtervolgen met een horde camera's? En wie garandeert je dat de criminelen zèlf bereid gaan zijn om aan zoiets mee te werken? Wat zit er voor hen in? Eeuwige roem? Hun kans op rehabilitatie al om zeep geholpen nog voor ze hem konden grijpen? Komaan zeg...

Ontwikkelingen van haatgevoelens ga je niet tegen door van het justitiële apparaat een mediacircus te maken; je doet dat door dialoog en door proberen elkaars standpunten en waarden te leren begrijpen en vooral te aanvaarden en met een beetje geluk misschien zelfs te appreciëren.

Citaat:
Doelt u op de inhoud of het aantal? Als het de inhoud is: zie mijn antwoorden, als het over het aantal gaat: ik word dan ook niet betaald om maatregelen uit te vinden, u vroeg me 'hoe'. Degene die ik 1-2-3 bedacht zijn voor mij toch al een sterk begin. Dit is zoals ik zei mijn advies. Het is de taak van de overheid om de (fijne) puntjes uit te werken.
Het ging dus duidelijk over de inhoud... Als dit alles is wat je aan kwaliteit te bieden hebt, dan kan ik de kwantiteit alleen maar toejuichen...

Citaat:
Oud 12 september 2004, 18:57   #38
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Die Samir A. is een heuse Psycho.

Dat komt nooit meer goed. Voor ie een brug opblaast in Nederland met talloze doden als gevolg, zou het dan ook méér dan rechtvaardig zijn als hij nu z'n spuitje mag krijgen als een hond met hondsdolheid.
Oud 12 september 2004, 18:58   #39
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Toch straf hoe sommigen zich geroepen voelen om de verdediging van zo'n potentiele terrorist op zich te nemen.
Oud 12 september 2004, 19:24   #40
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in wat die ontmoetingsplaatsen met terrorisme/fundamentalisme te maken hebben. Terroristen/fundamentalisten zijn er alleszins niet op aangewezen om aanslagen te plannen, is het wel? Door die ontmoetingsplaatsen ook voor gematigde moslims te verbieden, ga je alleen het fundamentalisme maar meer in de hand werken. Je creëert als het ware zèlf die haatgevoelens die je beweert te willen bestrijden. Of is het misschien net je bedoeling om de zaken op de spits te drijven?
Terroristen richten geheime kampen op in verre landen met stiekeme steun van de lokale overheden. Ontvoeren zelfs kinderen overal ter wereld (zie canvas reportage onlangs) om ze daar te indoctrineren. De feiten bewijzen dat u ongelijk hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Erw
Citaat:
Ik had het over "eigen volk". De mensen die hier uit vreemde ouders geboren zijn, hier opgroeiden en hier school liepen, zijn voor mij evengoed "eigen volk" als degenen die omzeggens rechtstreeks afstammen van de oudstrijders van 1302.
Dan heeft uw antwoord niks te maken met hetgeen ik zei. Ik sprak over immigranten toelaten. Gelieve bij het onderwerp te blijven.

Citaat:
Bullshit. Gerechtigheid bereik je niet door iemands proces via de media te voeren, want dan loop je het risico dat rechters en jury zich onder druk van de publieke opinie zullen laten beïnvloeden tot uitspraken die ze onder normale omstandigheden misschien niet zouden maken. Een proces dient in alle sereniteit in een rechtszaal te verlopen, ver verwijderd van alles wat zelfs nog maar enigszins naar media ruikt. Ik dacht dat als er één punt was wat ik bij het Vlaams Blok kon appreciëren, dan was het wel dat ze de media wantrouwen (volkomen terecht overigens, wat mij betreft). En nu zou jij ineens de media gaan inschakelen in een domein waar ze ZEKER niets te zoeken hebben.
Dat is een veronderstelling van u die nergens op gebaseerd is. De rechter die die kippenmoordenaar tot een jaar cel veroordeelde deed dat ook in 'alle sereniteit'. Rechtszaak Dutroux kwam volop in de media en het proces was toch eerlijk. U stelt een non-argument omdat de kans dat de media-aandacht een rol speelt in de uitspraak op speculatie gebaseerd is. Met hetzelfde argument kun je ook stellen dat rechters geen rechtspraak mogen voeren daar ze een 'slechte dag' kunnen hebben.

Citaat:
Je hoeft niet zo hoog van de toren beginnen te blazen, kereltje, want jouw inzicht is ook niet bepaald iets om fier over te zijn. Alle "voorstellen" die je hier tot nu toe gedaan hebt, getuigen alleen maar van een mate van ondoordachtheid die je gewoonlijk alleen bij lagere scholieren aantreft. "De gevolgen voor zowel slachtoffers als daders in de verf te zetten"? Met welk doel? Het is voor slachtoffers van een misdrijf vaak al een onoverkomelijke drempel om naar de politie te stappen (zoals dat ook bij bijvoorbeeld zedendelicten vaak het geval is) en jij zou die mensen dan nog eens achtervolgen met een horde camera's? En wie garandeert je dat de criminelen zèlf bereid gaan zijn om aan zoiets mee te werken? Wat zit er voor hen in? Eeuwige roem? Hun kans op rehabilitatie al om zeep geholpen nog voor ze hem konden grijpen? Komaan zeg...
Gelieve bij het onderwerp te blijven. Ik moet in herhaling vallen: het gaat hier om preventieve middelen tegen het ontwikkelen van haat die voorvloeit uit een geloof en vaak leidt tot terrorisme. Niet om zedendelicten, waarmee u alwéér van een onderwerp afwijkt. Het onderwerp hier was:
Citaat:
Repressief:
Waar haal je de woorden 'garantie dat ze willen meewerken'?
Een camera op hen gericht terwijl ze bvb met kruiwagens zeulen in een werkkamp is voldoende hoor. Ik wil hen ook de kans geven iets voor de media te zèggen. Als ze berouw hebben kunnen ze misschien ook vertellen hoe ze in de fout gegaan zijn. Een indringende boodschap voor de kijker zeg maar.

Citaat:
Ontwikkelingen van haatgevoelens ga je niet tegen door van het justitiële apparaat een mediacircus te maken; je doet dat door dialoog en door proberen elkaars standpunten en waarden te leren begrijpen en vooral te aanvaarden en met een beetje geluk misschien zelfs te appreciëren.
Zie boven

Citaat:
Het ging dus duidelijk over de inhoud... Als dit alles is wat je aan kwaliteit te bieden hebt, dan kan ik de kwantiteit alleen maar toejuichen...
Doe eerst iets aan uw pertinente onwil om bij het onderwerp te blijven. Dan zal de kwantiteit van uw antwoorden tenminste te rechtvaardigen zijn en kan ik beginnen met de kwaliteit te beoordelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be