![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De jongen moet toch ergens werkervaring opdoen, de meeste werkgevers vragen dat...
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw vak kennen is niet echt belangrijk. Je moet bereid zijn om de mensen te bestelen als het je goed uitkomt, overheid EN klanten. Geloof me, velen van hen en zeker de overheid aarzelen ook niet als ze de kans krijgen. Verwacht ook niet te veel van justitie, de loterij is er niks tegen. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 19 mei 2014 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zou je het aanvaarden om financiëel gestraft te worden door een job te aanvaarden? Laag vallen zegt u? Hoe laag kan je vallen als je via stakingen het land plat legt omdat een beloofde opslag mogelijk niet doorgaat? Dat is pas laag vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker als de arbeiders slimmer zijn dan de ingenieurs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Echte werkervaring kan je niet leren op school. De basis en zo wel, maar het echt doen moet je "al doende" leren. Net als leren autorijden, de instructeurs stomen ze klaar voor 't examen, niet voor 't verkeer. Arbeiders en ingenieurs? Laat me het zo stellen, problemen op de werkvloer zijn er bij ons meestal als er iemand vanachter een bureau uitkomt om zich te moeien op die werkvloer. Gezond verstand van zaken zit daar meestal niet in.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() euh en 200€ benzine, ik meende te verstaan dat verplaatsingskosten toch betaald worden door de werkgever? en tenslotte heb je goedkope Lijn abonnementen speciaal voor uitkeringstrekkers ... ach en waarom moet jij meer eten als je werkt? (ik at juist minder) ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 20 mei 2014 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() you have been misinformed.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Dagtarief openbare parking in Maastricht 25€ ; 400€ is dus goed voor een halve maand uw auto te stationeren. Kwestie van de bedragen een beetje in het juiste perspectief te plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een volle tank kost mij ongeveer 80 euro. Ik rijd automatisch per week een bak op, ik ben verplicht tot verre verplaatsingen omwille persoonlijke redens. Daarbovenop, toen ik tegen Holland werkte, moest ik tot 2x per week tanken. Dat is dus 80x 4 bovenop die 240 euro al...Die eerste neem ik voor mij, die 2e zou voor het werk moeten zijn. Maar ze kwamen daar niet volledig in tegemoet... Noch had ik een wasvergoeding en dat product mocht niet in het machine thuis gewassen geworden. Dat was dan nog eens 15 euro per week bij aan wassen.Toen ik in panne viel door het stukrijden van mijn band op een stukje metaal onderweg naar huis, is de interim er niet tussen gekomen bij de verzekering. Ik geraakte niet meer op mijn werk. de haven is quasi niet te bereiken met openbaar vervoer. Daar deed ik shiften van 7 op 7 en vroeg op, laat thuis. Ik ga me niet uitspreken over de hoge loonlast, want ik hield nog zo'n 670 per week over ( vuile rotte honden). Al vind ik dat niet genoeg als je ziet aan hoeveel ze vertrok... Werkte ik uistluitend in het weekend, verwachtte ik mij aan een hoog loon, niet dus...Helft weg gewoon! Dat was interim waarvoor ik mijn vast werk had laten staan na een werkongeval. Als ik ambtenaar word verdien ik minstens 1600 en doe ik niets en niets op aan benzine en worden mijn klederen niet vuil... En tijdens geheel mijn werkcarrieres, al die uren fillle omdat ze geen trace kunnen liggen! De ring is een ramp, ze zouden in plaats van rekeningrijden in te voeren de mensen moeten betalen als ze in fille moeten staan. Laatst gewijzigd door Peche : 20 mei 2014 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Rather too good informed!
Hier zijn de werkende mensen even rijk als de doppers.... Ik werk natuurlijk niet aan het loon van een multinational of Bart Dewever. Ik heb geen bedrijf en ben de arbeider in de hele soep van beslissingen. Ik verdiende op mijn 19 technisch gezien meer als nu. Dat zegt toch iets? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan mij u al inbeelden op de werkvloer... Een forklift is niets, ik heb jaren liggen lossen en laden. Ik heb het meer voor de Claes, vroeger manitou tot ik met de Rolls Royce ervan reed,Claes dus ![]() Laatst gewijzigd door Peche : 20 mei 2014 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Dus als we alle onkosten even berekenen, ben je als interim arbeider desondanks de zware arbeid en vele uren, minder goed af dan een ambtenaar die vrijdag om 15h het kantoor afsluit. Die ambtenaar heeft nog een beter pensioen ook, en die treffen ze bij besparingen altijd als laatst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Voor een 40h week waar ik intensieve arbeid verricht minstens 1800 netto met maaltijdcheques rond de €8 per dag en ploegenpremie aan minstens 20%, niet te hoog belast aub.
Voor een 38h week achter een bureauke als ambtenaar is 1600 netto om op te starten genoeg, vrijdag liefst gedaan in de vroege namiddag. Voor een 60h week waarin nog zo'n 8 tot 12 uren in de weekends gepresteerd worden zo'n 3500 tot 4000 euro netto waar ik voor beloond moet worden met terugtrekking van belastingen, in plaats van gestraft. Natuurlijk zijn die overuren een beter gedoe dan pensioensparen op het einde van de rit, maar als ge dan jaarlijks een belastingsbrief eruit trekt van jewelste en ge leeft minder lang door de intensieve arbeid vraag ik me nogmaals af waar het voordeel naartoe is. Op zich vraag ik niet heel veel. Maar als je de extra uren al zoveel belast op de loonbrief zelf, belast dan op het einde van de rit niet het gehele inkomen. Maar belast dan de uren die gepresteerd worden volgens contract, en laat de overuren voor de arbeider. Mag ik ook vlieglessen volgen voor de helikopter en wat overhouden? Laatst gewijzigd door Peche : 20 mei 2014 om 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen we mischien ook eens een dagje thuisblijven?
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach zijn partner is gewoon te lui om ook te gaan werken!