Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2014, 18:56   #21
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Yep, hetzelfde antwoord kreeg ik van een stagiair. Ik kan alles. Heeft niks gehoord van mn uitleg over vorkheftrucks. Is los op de palletten ingereden, waarna ik op mn doos kreeg waarom ik een idioot daarmee liet rijden.
De jongen moet toch ergens werkervaring opdoen, de meeste werkgevers vragen dat...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 19:13   #22
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Als je nu echt zo goed bent, waarom begin je dan niet zelfstandig?
Zelfstandig worden is in België vaak één rechte lijn naar de hel.
Uw vak kennen is niet echt belangrijk.
Je moet bereid zijn om de mensen te bestelen als het je goed uitkomt, overheid EN klanten. Geloof me, velen van hen en zeker de overheid aarzelen ook niet als ze de kans krijgen.
Verwacht ook niet te veel van justitie, de loterij is er niks tegen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 19 mei 2014 om 19:14.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 19:20   #23
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Deze personen zouden profiteurs zijn en totaal geen eigenwaarde hebben. Bewust leven op kosten van de maatschappij, hoe laag kan men vallen.
Och, ik kan me wel vinden in de denkwijze van Peche.
Waarom zou je het aanvaarden om financiëel gestraft te worden door een job te aanvaarden?
Laag vallen zegt u?
Hoe laag kan je vallen als je via stakingen het land plat legt omdat een beloofde opslag mogelijk niet doorgaat?
Dat is pas laag vallen.
Oud 19 mei 2014, 20:43   #24
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De jongen moet toch ergens werkervaring opdoen, de meeste werkgevers vragen dat...
Bestaat daar geen onderwijs voor? Of willen die enkel maar ingenieurs afleveren? Het word echt lastig hoor, ingenieurs die niet tot tien kunnen tellen.
Zeker als de arbeiders slimmer zijn dan de ingenieurs.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 20:48   #25
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik kan een pigmee met een vorkheftruck leren rijden op een week. Iemand die uit een VDAB opleiding komt is hopeloos verloren. Dus liever een pigmee dan een VDAB er.
Oud 19 mei 2014, 21:06   #26
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestaat daar geen onderwijs voor? Of willen die enkel maar ingenieurs afleveren? Het word echt lastig hoor, ingenieurs die niet tot tien kunnen tellen.
Zeker als de arbeiders slimmer zijn dan de ingenieurs.
Tja, ingenieur staat zo mooi op je cv, toch wel belangrijk als je niet werkloos wilt zijn hé...
Echte werkervaring kan je niet leren op school. De basis en zo wel, maar het echt doen moet je "al doende" leren. Net als leren autorijden, de instructeurs stomen ze klaar voor 't examen, niet voor 't verkeer.
Arbeiders en ingenieurs? Laat me het zo stellen, problemen op de werkvloer zijn er bij ons meestal als er iemand vanachter een bureau uitkomt om zich te moeien op die werkvloer. Gezond verstand van zaken zit daar meestal niet in.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 00:24   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Stel.
Ik heb een uitkering van 1100 euro.
Mijn partner een uitkering 800 euro.
Dan is dat een loon van samen van 1900.
Als ik ga werken is mijn partner haar uitkering kwijt, dus ik moet al werk vinden dat boven de 1900 betaalt of ik moet de job weigeren.
En op die job van 1900 betaal je belastingen en op de uitkering van 1900 euro trek je tot een dikke duizend euro terug.
Daarboven zal ik mijn voordelen op de VDAB verliezen want voor de beste voordelen moet je minstens 12 maanden werkloos zijn.
Wanneer ze mij bellen en ze vragen "zoekt U nog werk, wat zoekt U in een job" is het precies teveel gevraagd een volwaardig loon te krijgen?
Daarbovenop, al zou ik 2300 euro verdienen, wanneer ik 200 euro benzine op rijd, meer moet eten door het verbruik en belastingen erop moet betalen, waar is het voordeel dan naartoe?
excuse me, maar over welke voordelen van de vdab heb je het? en een dikke 1000 op 1900 uitkering terug trekken, pls explain: hoe doe je dat?

euh en 200€ benzine, ik meende te verstaan dat verplaatsingskosten toch betaald worden door de werkgever? en tenslotte heb je goedkope Lijn abonnementen speciaal voor uitkeringstrekkers ...

ach en waarom moet jij meer eten als je werkt? (ik at juist minder)

Laatst gewijzigd door bembem : 20 mei 2014 om 00:27.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 00:29   #28
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel.
Als ik ga werken is mijn partner haar uitkering kwijt
you have been misinformed.
Oud 20 mei 2014, 00:41   #29
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

indeed, en die uitkering van 800 van de partner, is wellicht zelfs te hoog want als men samenwoont dan trekt die hooguit de helft ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 07:44   #30
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
indeed, en die uitkering van 800 van de partner, is wellicht zelfs te hoog want als men samenwoont dan trekt die hooguit de helft ..
De helft is 400€.
Dagtarief openbare parking in Maastricht 25€ ; 400€ is dus goed voor een halve maand uw auto te stationeren.
Kwestie van de bedragen een beetje in het juiste perspectief te plaatsen.
Oud 20 mei 2014, 08:08   #31
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
excuse me, maar over welke voordelen van de vdab heb je het? en een dikke 1000 op 1900 uitkering terug trekken, pls explain: hoe doe je dat?

euh en 200€ benzine, ik meende te verstaan dat verplaatsingskosten toch betaald worden door de werkgever? en tenslotte heb je goedkope Lijn abonnementen speciaal voor uitkeringstrekkers ...

ach en waarom moet jij meer eten als je werkt? (ik at juist minder)
Ja hoe doe je dat... Ons contract is nog niet volledig in orde.
Een volle tank kost mij ongeveer 80 euro. Ik rijd automatisch per week een bak op, ik ben verplicht tot verre verplaatsingen omwille persoonlijke redens.
Daarbovenop, toen ik tegen Holland werkte, moest ik tot 2x per week tanken.
Dat is dus 80x 4 bovenop die 240 euro al...Die eerste neem ik voor mij, die 2e zou voor het werk moeten zijn. Maar ze kwamen daar niet volledig in tegemoet... Noch had ik een wasvergoeding en dat product mocht niet in het machine thuis gewassen geworden. Dat was dan nog eens 15 euro per week bij aan wassen.Toen ik in panne viel door het stukrijden van mijn band op een stukje metaal onderweg naar huis, is de interim er niet tussen gekomen bij de verzekering. Ik geraakte niet meer op mijn werk. de haven is quasi niet te bereiken met openbaar vervoer. Daar deed ik shiften van 7 op 7 en vroeg op, laat thuis. Ik ga me niet uitspreken over de hoge loonlast, want ik hield nog zo'n 670 per week over ( vuile rotte honden). Al vind ik dat niet genoeg als je ziet aan hoeveel ze vertrok... Werkte ik uistluitend in het weekend, verwachtte ik mij aan een hoog loon, niet dus...Helft weg gewoon!
Dat was interim waarvoor ik mijn vast werk had laten staan na een werkongeval.
Als ik ambtenaar word verdien ik minstens 1600 en doe ik niets en niets op aan benzine en worden mijn klederen niet vuil...

En tijdens geheel mijn werkcarrieres, al die uren fillle omdat ze geen trace kunnen liggen! De ring is een ramp, ze zouden in plaats van rekeningrijden in te voeren de mensen moeten betalen als ze in fille moeten staan.

Laatst gewijzigd door Peche : 20 mei 2014 om 08:18.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 08:22   #32
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Rather too good informed!
Hier zijn de werkende mensen even rijk als de doppers....
Ik werk natuurlijk niet aan het loon van een multinational of Bart Dewever. Ik heb geen bedrijf en ben de arbeider in de hele soep van beslissingen.
Ik verdiende op mijn 19 technisch gezien meer als nu. Dat zegt toch iets?
Oud 20 mei 2014, 08:24   #33
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep, hetzelfde antwoord kreeg ik van een stagiair. Ik kan alles. Heeft niks gehoord van mn uitleg over vorkheftrucks. Is los op de palletten ingereden, waarna ik op mn doos kreeg waarom ik een idioot daarmee liet rijden.
Ik ben uw stagaire niet...Als een collega van mij zo zou praten over een stagaire.... Wie zet ze ook direct op de forklift zonder eerst een palletje te laten stapelen? Test gij uw personeel niet?
Ik kan mij u al inbeelden op de werkvloer...
Een forklift is niets, ik heb jaren liggen lossen en laden.
Ik heb het meer voor de Claes, vroeger manitou tot ik met de Rolls Royce ervan reed,Claes dus

Laatst gewijzigd door Peche : 20 mei 2014 om 08:25.
Oud 20 mei 2014, 08:55   #34
Peche
Banneling

Standaard

Dus als we alle onkosten even berekenen, ben je als interim arbeider desondanks de zware arbeid en vele uren, minder goed af dan een ambtenaar die vrijdag om 15h het kantoor afsluit. Die ambtenaar heeft nog een beter pensioen ook, en die treffen ze bij besparingen altijd als laatst.
Oud 20 mei 2014, 09:00   #35
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus als we alle onkosten even berekenen, ben je als interim arbeider desondanks de zware arbeid en vele uren, minder goed af dan een ambtenaar die vrijdag om 15h het kantoor afsluit. Die ambtenaar heeft nog een beter pensioen ook, en die treffen ze bij besparingen altijd als laatst.
Heb je gelijk in, dus neem deel aan examens als ambtenaar. Wat houd je tegen?
Oud 20 mei 2014, 09:02   #36
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je gelijk in, dus neem deel aan examens als ambtenaar. Wat houd je tegen?
Ik ben aan het wachten op een "gratie" van mijn module 2
Oud 20 mei 2014, 10:04   #37
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel.
Als ik ga werken is mijn partner haar uitkering kwijt, dus ik moet al werk vinden dat boven de 1900 betaalt of ik moet de job weigeren.
En op die job van 1900 betaal je belastingen en op de uitkering van 1900 euro trek je tot een dikke duizend euro terug.
Daarboven zal ik mijn voordelen op de VDAB verliezen want voor de beste voordelen moet je minstens 12 maanden werkloos zijn.
Wanneer ze mij bellen en ze vragen "zoekt U nog werk, wat zoekt U in een job" is het precies teveel gevraagd een volwaardig loon te krijgen?
Daarbovenop, al zou ik 2300 euro verdienen, wanneer ik 200 euro benzine op rijd, meer moet eten door het verbruik en belastingen erop moet betalen, waar is het voordeel dan naartoe?
Als jij gaat werken is je partner zijn uitkering kwijt? Sinds wanneer dat? En wat zijn de precieze regels daar rond volgens u? Maw, Wat mag u verdienen voor men aan de inkomsten van uw partner zit? 0€? 1000€?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 10:31   #38
Peche
Banneling

Standaard

Voor een 40h week waar ik intensieve arbeid verricht minstens 1800 netto met maaltijdcheques rond de €8 per dag en ploegenpremie aan minstens 20%, niet te hoog belast aub.
Voor een 38h week achter een bureauke als ambtenaar is 1600 netto om op te starten genoeg, vrijdag liefst gedaan in de vroege namiddag.
Voor een 60h week waarin nog zo'n 8 tot 12 uren in de weekends gepresteerd worden zo'n 3500 tot 4000 euro netto waar ik voor beloond moet worden met terugtrekking van belastingen, in plaats van gestraft. Natuurlijk zijn die overuren een beter gedoe dan pensioensparen op het einde van de rit, maar als ge dan jaarlijks een belastingsbrief eruit trekt van jewelste en ge leeft minder lang door de intensieve arbeid vraag ik me nogmaals af waar het voordeel naartoe is.
Op zich vraag ik niet heel veel. Maar als je de extra uren al zoveel belast op de loonbrief zelf, belast dan op het einde van de rit niet het gehele inkomen.
Maar belast dan de uren die gepresteerd worden volgens contract, en laat de overuren voor de arbeider.
Mag ik ook vlieglessen volgen voor de helikopter en wat overhouden?

Laatst gewijzigd door Peche : 20 mei 2014 om 10:33.
Oud 20 mei 2014, 23:40   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel.
Het grote voordeel is dat wij ons geld niet aan u moeten geven.
Kunnen we mischien ook eens een dagje thuisblijven?
Oud 20 mei 2014, 23:42   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Als jij gaat werken is je partner zijn uitkering kwijt? Sinds wanneer dat? En wat zijn de precieze regels daar rond volgens u? Maw, Wat mag u verdienen voor men aan de inkomsten van uw partner zit? 0€? 1000€?
Ach zijn partner is gewoon te lui om ook te gaan werken!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be