Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2004, 13:15   #21
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
En wat is nu het verschil tussen een fascistisch bestuur waar van vrijheid geen sprake is? Bij een 'theocratisch, islamitisch' bestuur weet ik dat mij geen schuld treft, en dat het Westen juist heeft gehandeld, zoals het Westen hoort te handelen, NIET fascistisch.

Anders gaan we de geschiedenis in als de Islamitische landen nu: marginale landen met een domme, gebrainwashte bevolking. Dit is natuurlijk ook het geval als de Islam hier de macht grijpt. Maar dan hebben we juist gehandeld. Snap je?
Jij zit duidelijk opgescheept met een gewetensprobleem, dat is iets waar links altijd al sterk in geweest is: mensen een schuldgevoel aanpraten.

Citaat:
Ik geloof er trouwens geen barst van dat de Islam hier ooit echt de macht gaat grijpen, maar kom, aangezien dit een zuiver theoretische discussie is...
De demografische evolutie toont ons nochtans het tegendeel, maar kom...
Oud 10 oktober 2004, 13:16   #22
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Nope, dat bewijst juist dat we deel uitmaken van de Westerse cultuur, die van nature open en verdraagzaam (zou moeten) zijn/is.
Wat doe je dan wanneer die cultuur bedreigd wordt door een cultuur die niet open en verdraagzaam is?
Oud 10 oktober 2004, 13:27   #23
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Wat doe je dan wanneer die cultuur bedreigd wordt door een cultuur die niet open en verdraagzaam is?
Dan heb je eigenlijk twee opties: zélf achterlijk worden, of gewoon volgens de Westerse principes verderdoen, en je niet laten kennen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2004, 13:39   #24
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Dan heb je eigenlijk twee opties: zélf achterlijk worden, of gewoon volgens de Westerse principes verderdoen, en je niet laten kennen.
Wel, ik kies voor het tweede met de nodige maatregelen om die westerse principes en verworven vrijheden veilig te stellen. Ik heb eerder de indruk dat jij dat niet doet omdat een gewetensprobleem u opgedrongen uit bepaalde hoek dat in de weg staat.
Oud 10 oktober 2004, 13:43   #25
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Hoe kun je nu op sommige vlakken voor sommigen geen vrijheid bieden, en op andere wel?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2004, 14:12   #26
denkende mens
Partijlid

Standaard

De topicstarter zei dat hij een debat op constructieve wijze wou starten maar de eerste zinnen die uit zijn pen rolden waren negatief. Voorstanders van de multiculturele samenleving mogen hier nog duizenden voordelen neerpennen, jullie zullen het toch niet aanvaarden omdat jullie te dom zijn om open te staan voor andere ideeen.

De voorstanders van de multiculturele samenleving regeren niet op deze topic omdat het geen zin heeft met de kraan open te dweilen.
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2004, 20:59   #27
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe kun je nu op sommige vlakken voor sommigen geen vrijheid bieden, en op andere wel?
Dat heet keuzes maken, we kunnen beginnen met het afschaffen van het CGKR en de UVRM.
Oud 10 oktober 2004, 21:01   #28
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
De topicstarter zei dat hij een debat op constructieve wijze wou starten maar de eerste zinnen die uit zijn pen rolden waren negatief. Voorstanders van de multiculturele samenleving mogen hier nog duizenden voordelen neerpennen, jullie zullen het toch niet aanvaarden omdat jullie te dom zijn om open te staan voor andere ideeen.

De voorstanders van de multiculturele samenleving regeren niet op deze topic omdat het geen zin heeft met de kraan open te dweilen.
Oud 10 oktober 2004, 23:22   #29
denkende mens
Partijlid

Standaard

Ja Wolf, ik weet dat het moeilijk voor je wordt maar gewoon doorbijten. Als je lang genoeg nadenkt zal je het misschien wel kunnen begrijpen.
Oud 11 oktober 2004, 19:40   #30
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Ja Wolf, ik weet dat het moeilijk voor je wordt maar gewoon doorbijten. Als je lang genoeg nadenkt zal je het misschien wel kunnen begrijpen.
Ik begrijp het maar al te goed, de multiculturele voorstanders blijven weg omdat ze met de mond vol tanden staan. Noem jij mij maar eens enkele voordelen van onze multiculturele samenleving.
Oud 12 oktober 2004, 08:28   #31
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:

Nog duizenden voordelen?
We zijn bijzonder benieuwd. Laat uw vooroordelen vallen en schrijf gerust die duizenden voordelen eens neer.
We kijken er vol verwachting naar uit ... naar de eerste muktikullie die zich niet wanhopig verbergt achter de afgezaagde excuustruus dat 'het dweilen met de kraan open is.'
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 09:57   #32
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Eén van de absolute voordelen vind ik bvb. dat al die Blok kwezels 's avonds niet meer op straat durven te komen omdat ze vrezen dat de Marokkaan die in hun straat woont hen zal kelen als een varken
Oud 12 oktober 2004, 10:47   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hoort dit bij "positief"( zeer geinteresseerd in internet) of bij "negatief"?

Citaat:
Marokkanen slaan pc lokaal aan gort - Haarlems dagblad

Een groep van 20 tot 30 Marokkaanse jongeren heeft gistermiddag het computerlokaal van het buurtcentrum Prisma in Schalkwijk kort en klein geslagen. De groep van tien ouderen die daar computerles had, kon zich op tijd veilig uit de voeten maken. De politie heeft een van de raddraaiers, een 21-jarige Haarlemmer en bekende van de politie, aangehouden.

De veldslag vormt het hoogtepunt van een al jaren slepend conflict over het gebouw Prisma aan de Laan van Angers. De voormalige gymzaal met twee kleine ruimten ernaast was jarenlang een jongerencentrum, voornamelijk in gebruik bij de Marokkaanse jongeren uit de wijken. Begin dit jaar is het gebouw opgeknapt en werd het een multifunctioneel gebouw van de welzijnsstichting Radius. Daardoor mochten ook buurtbewoners en met name ouderen ervan gebruik maken.

De jongeren moesten zich beperken tot drie inloopmiddagen. Drie weken geleden ging in het computerlokaal een cursus van start voor ouderen. ,,Die Marokkaanse jongens pikten het niet dat zij op maandagmiddag niet achter 'hun' computers mochten internetten.

"Wij zitten daar van 14 tot 15.15 uur en de jongeren mogen er vanaf half vier terecht. Daar konden ze niet op wachten. Vorige week bezetten zij het lokaal toen wij even pauze hadden. En nu stormden ze binnen, riepen dat we onze jassen en sleutels moesten pakken en wegwezen. Daarna hebben ze alles kort en klein geslagen. Werkelijk verschrikkelijk'', laat een van de cursisten later op de middag weten.

Bij Radius waren ze al bang voor een nieuwe confrontatie. De jongeren zijn het er niet mee eens dat zij tijdens hun inloopmiddag niet continu kunnen internetten, maar dat er ook een cursus is. Over de schade en hoe het nu verder moet kon cursuscoördinator Esther Loohuis gisteren nog niets zeggen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 11:00   #34
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Ik ben zeer positief ingesteld. Wat ik tegenwoordig merk is het failliet van het politiek correct denken. Als zelfs een 'Mieke Vogels' tegenwoordig zegt wat ze denkt, dan zijn we op goede weg.
Oud 12 oktober 2004, 12:16   #35
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

nog steeds geen positieve specten multikul ... ze bestaan gewoon niet!!
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 23:32   #36
denkende mens
Partijlid

Standaard

Zelf indien ik er 100 den neerschrijf, dan zullen jullie die toch neersabelen. Voor de niet-racisten hoef ik ze niet op te schrijven want die kennen ze al. Eet jij maar alle dagen friet en biefstuk, ik zal af en toe chinees, Italiaans eten. Af en toe wat couscous, tagine, ...terwijl ik naar muziek luister van Cheb kaled of Noa. Of terwijl ik naar een theaterstuk kijk van een groep uit het Antwerpse.
Oud 13 oktober 2004, 07:49   #37
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

neen een is voldoende maar zelfs dat gaat niet ... ik eet ook graag eens chinees of italiaans wat heeft dit met multikul te maken???
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 07:56   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Kom, we zullen niet moeilijk doen!

P.1. MULTICUL VERRIJKT ONS CULINAIR PALET

en nu het tweede postief punt:

P.2. ?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 11:21   #39
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

P.2. ?
Mohamed gaat voor ons, Vlaminkjes, Expeditie Robinson winnen
Oud 13 oktober 2004, 11:32   #40
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Kom, we zullen niet moeilijk doen!

P.1. MULTICUL VERRIJKT ONS CULINAIR PALET

P.2. ?
P.2. KRUISBESTUIVING

P.3. ZORGT VOOR KANSEN DIE MENSEN NOOIT IN HUN THUISLAND ZOUDEN KRIJGEN
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be