![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 september 2014 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De vraag gaat wel degelijk over hier in den Belziek. Ik stel deze vraag omdat er hier weer zijn die, omdat de NVA (ik schrijf dat op de manier die ik wil, voor 't geval er weer ene hier over valt ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 17 september 2014 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is goed, dan komt er zeker geen tegenstand.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je vraag is of het pensioensysteem ook voor huidige pensioentrekkers mag worden aangepast, dan is het antwoord natuurlijk ja. Daarbij mag niet gediscrimineerd worden tussen personen, maar natuurlijk wel tussen pensioenstelsels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Hoe kun je als 65 jarige nog even hard aan de band werken als die twintigers?
Pillen ?Testosteron spuiten?En daarbij ik stuur m'n robot naar het werk in de toekomst! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet omdat we nu gemiddeld enkele jaren langer leven dan 40 jaar geleden dat er daarom veel "gezonde jaren " zijn bijgekomen. De wetenschap heeft er gewoon voor gezorgd dat bepaalde ziektes nu een meer chronisch karakter hebben gekregen en dat we daardoor wat meer jaren half kreupel kunnen rondkruipen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En aangezien we werken met verschillende stelsels (zelfstandigen, werknemers, ambtenaren) die inhoudelijk sterk van elkaar verschillen is het niet onlogisch om op een andere manier te werken in het ene systeem dan in het andere. Zo is er bv geen plafond voor ambtenarenpensioen, terwijl iedereen die een beetje normaal loon heeft in de privé tegen het plafond van zijn pensioenstelsel botst. Dat is een gigantisch verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() En de generatie daarop nog veel meer, want als ze afstuderen vinden ze geen werk omdat nu de oude rotten blijven zitten op hun plaats tot hun 65. Maar als de jongeren van nu dan uiteindelijk op pensioen willen gaan moeten die ook 45 jaar gewerkt hebben. Das werken tot hun 90 he.
Laatst gewijzigd door stuyckp : 17 september 2014 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom blijven de politici vasthouden aan ouderwetse regelingen zoals nu?
het kan veel eenvoudiger. Iedereen op pensioen na 40 dienstjaren met een vast bedrag voor iedereen, geen leeftijdsbeperking. laat in geval de eerste 5 jaar werkloosheid voor de helft meerekenen. Zo kan men akkoord gaan met een minderen pensioen of men kan vrijwillige 5 jaar langer werken voor een volledig pensioen of tussenin. Schaf brugpensioen af, de statuten voor iedereen hetzelfde, Iedereen betaalt procentueel mee (solidariteitsprincipe). Is dit nu zo moeilijk?
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Studeren is geen verplichting.
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() U vindt dat dus fair.
Dat is het niet. Iemand die begint te werken op zijn 16 doet dat ook uit vrije keuze en verdient niet zo heel veel en levert ook een kleinere bijdrage voor zijn pensioen. Iemand die gestudeerd heeft doet dat ook uit vrije keuze, maar hij gaat hopelijk meer verdienen. De realiteit is dat zijn bijdrage veel hoger is, maar de contributie voor het pensioen van de persoon in kwestie is afgetopt. (Kijk maar eens na hoe een pensioen berekend wordt) Derhalve is mijn stelling dat je niet naar het aantal gewerkte jaren moet kijken maar naar wat de persoon in kwestie heeft bijgedragen. Of een middenweg tussen de 2. Laatst gewijzigd door stuyckp : 17 september 2014 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geen woord erover tijdens de verkiezingen.Maar ze zijn verkozen. En wat is het geworden?Even een paar miljard besparen,en geen elekentriek tijdens de wintermaanden.ik geloof,jij gelooft,wij geloven.Bon,ik heb geloofd,al jaren!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is er ten voordele van de 'werkverschaffing' in de onderwijssector, geen leerplicht tot 18 jaar in België. Tja, men zou beter het Chileense systeem invoeren met privé-pensioenfondsen en eigen bijdragen. Daar hebben ze via een overgangsfase met keuzemogelijkheden het oude door de staat gestuurde systeem laten afsterven. Dan heb je die problemen van onrechtvaardigheid niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al dat studeren, terwijl een computer toch alle rommel kan opslaan. Waarom is elk examen niet open boek, computer? Dan kan je tenminste inzicht testen en niet alleen geheugen....
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anderzijds kan een laaggeschoolde minder snel een derde pijl opbouwen dan een hogergeschoolde. Misschien ook afschaffen wegens oneerlijk?
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Dat er mensen de dag vandaag die al veertig jaren aan het doppen zijn.Nog altijd een uitkering krijgen.
"Ik ben nu 40 jaar aan 'de dop'. Bewust." Dat zegt H.B., een 64-jarige man met een universitair diploma. "Mooi leven gehad en niemand die ooit lastige vragen heeft gesteld. Ik heb een klein jaar gewerkt en dat was het." B. leidt een rustig leventje aan de Westkust. "Volgend jaar ga ik met pensioen." Bravo regering!En zeggen dat we weeral voor dezelfden hebben gekozen. Zeg het nog eens waarom vier regeringen in dit apenland?Aub zeg! En de politie gaat staken,geen middelen meer om aan een veilig aantal personen te geraken om dit land aan een veilige gezondheid van veiligheid te geraken! Laatst gewijzigd door fabianen : 17 september 2014 om 13:39. |
![]() |
![]() |