Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is "racisme" gebaseerd op superioriteit van mengrassen gevaarlijk?
Ja, zelfs al heeft de wetenschap gelijk, men moet niet pleiten voor de superioriteit van een mensengroep 1 12,50%
Ja, maar de bevindingen moeten wel au sérieux genomen worden 1 12,50%
Nee, voor mijn part mag dat gezegd worden, zolang de beweringen maar wetenschappelijk gestaafd zijn 2 25,00%
Nee, tout court, een "tegen-racisme" is politiek gezien welkom 4 50,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2014, 14:09   #21
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
a) gelieve de topicstarter te quoten.
Scroll een keer zelf naar boven, lui geval...

Citaat:
b) waar zijn uw bewijzen voor die genetisch superieure mengrassen (even gaan zoeken bij de vriendjes van Dolfke misschien)?.
Moet ik daarvoor bewijzen aanbrengen? Waarom dat? Als dat vaststellingen zijn uit studies, wie bent u of ben ik dan om die te verwerpen?

Trouwens, als u niet snapt dat mengrassen genetisch gezien beter bestand zijn tegen genetische afwijkingen die voorkomen bij bepaalde 'zuivere' rassen, kent u niks van logica en van genetica.
Hoeveel afwijkingen zijn er niet gekend waarbij beide ouder drager moeten zijn van een bepaald gen om als kind daarvan dan 25% kans te krijgen dat je dat gen van beide ouders erft en die afwijking zich dan effectief bij dat kind manifesteert? Als één van die ouders dan een kind verwekt met iemand van een ander ras waar die afwijking niet voorkomt, dan kan bij dat kind (mengras) NOOIT die genetische afwijking tot uiting komen.

Citaat:
c) u heeft er blijkbaar geen idee van dat de genenpoelen van de verschillende pure rassen (zeg ik het goed zo?) veel groter zijn dan men zou denken,
Ik denk niet dat ik veel lessen van u te leren heb op het gebied van genetica...

Citaat:
d) vergelijk aub niet met de achterlijke gewoonten om "in de familie" te huwen zodat alle kapotte genen netjes worden doorgegeven: in dat geval krijgt men genetisch minderwaardige personen, zoals U wellicht al heeft ondervonden.)?.
En denk je dat die 'kapotte' genen niet doorgegeven kunnen worden 'buiten de familie'? Als het je 'binnen de familie' kweekt, is de kans dat genetische ziektes tot uiting komen gewoon groter.

Citaat:
Dus nogmaals: mijn mening is: NEEN ik vind niet dat "mengrassen" daarom superieur zouden zijn aan de bestaande natuurlijk geëvolueerde "zuivere" rassen..
Uw mening? Uw mening is van geen tel. Het enige wat van tel is, zijn de resultaten van die studie. Trouwens, u slaagt er aan geen kanten in om het woord 'superieur' hier in het juiste kader te plaatsen. Jij breidt het woord 'superieur' hier uit tot alle eigenschappen van een ras en probeert een soort van rangschikking op te stellen van welk ras het best is. Terwijl het daarhoegenaamd niet om gaat. Beetje last van minderwaardigheidscomplexen?

Citaat:
Ik neem aan dat het woord "mengras" u een orgasme bezorgt en het woord "zuiver ras" U laat denken aan gaskamers?
Laat me U besparen wat ik denk van inteeltige broedkamers, nochtans hét middel om zo "puur" mogelijk die drie genen te behouden. Met een beetje oefening (en generaties geduld) kunnen ze dan met hun eigen grootmoeder neuken.
Ik stel anders voor dat u uw insinuaties en dwaze conclusies in het vervolg gewoon voor uzelf houdt. Ik zal zelf wel bepalen van wat ik een orgasme krijg, dank u wel.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 14:11   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Wie de gore racist hier is, ziet zelfs een blinde. En die ziet ook wie hier blijkbaar niet kan lezen.
Inderdaad.
Die zit.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 14:20   #23
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat Ayaan Hirsi Ali of Waris Dirie ongemengd zijn. Het is uitgerekend in Somalië dat er veel mensen zijn met Arabische voorouders. Dat kan men er ook aan zien. Veel Oost-Afrikanen hebben niet het typische negroïde uiterlijk van de meeste zwart-Afrikanen. En zowel Hirsi Ali als Dirie zijn daar nu juist voorbeelden bij uitstek van...
Mogelijk hebt ge gelijk. Evenwel ...
Wat mooi is en wat niet mooi is, is wel een kwestie van smaak. Een objectieve waarheid is dat niet.

Ik heb altijd de zwarte spintsters (Marlene Otey ed) op de olympische Spelen prachtig gevonden. maar ik kan mij indenken dat sommige mannen liever iets meer 'pak' hebben.
(En een vrouw die rapper loopt dan u, da's ambetant .hé.)
Maar dit allemaal terzijde.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 14:20   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Inderdaad.
Die zit.
Wie zit Rudy? en vooral waar zit die?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 14:26   #25
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

negeerlijsten zijn een zegen

het bespaart een hoop frustratie

mulatjes
Oud 20 oktober 2014, 14:28   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Liefde, passie en seks houden geen rekening met genen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 14:29   #27
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
vaststellingen uit welke studies? wat is een mengras? welk mengras? met welke rassen wordt er gemengd?
Vraag dat aan de topicopener.

Citaat:
Dus U in al uw hoogstaande wijsheid gaat ervan uit dat vb. alle blanke mensen dezelfde genen hebben?
Conclusies trekken is écht uw ding niet hé...

Citaat:
dus U denkt dat �*lle blanken hetzelfde defecte gen hebben? Nooit aan gedacht dat defecte genen vooral familiaal of erfelijk zijn? Een paar keer huwen met iemand die géén nicht of neef is kan daarbij dus al wonderen doen. Zelfs al zijn het twee negerkes, die hoeven echt niet te gaan mengen met uw uentermensch wit ras hoor.
Zie vorig punt. U snapt er wérkelijk géén hol van!

Citaat:
Ik ben al blij dat je tot tien kan tellen sukkeltje.
Ach, als ik maar tot één zou kunnen tellen, dan nog zou ik goed genoeg kunnen tellen om het aantal debielen in deze draad te tellen hoor.

Citaat:
en negerkes hebben geen kapotte genen? of chineeskes ook niet? enkel witte achterlijke racisten hebben kapotte genen volgens jou zeker?
Allé, dien uw kandidatuur voor Miss Conclusion 2014 maar in. De bloemen, de tiara en het lint liggen al op u te wachten... Kat in het bakkie!

Wat ben jij eigenlijk? Een mens met werkende hersenen of gewoon een hoop cellen die per toeval de vorm van een mens hebben aangenomen en die hier maar zever loopt te spuien?

Citaat:
maar sukkelaartje" toch! leer eens lezen! wie heeft het hier over superieure mengrassen? Dat Rudieke het niet snapt tot daar aan toe, maar dat jij evenmin weet waarover het gaat is triest.
Gelukkig demonstreer jij hier al héél dit topic dat jij kan lezen, dat jij in staat bent een juiste en op feiten gebaseerde conclusie te trekken en dat jij overduidelijk véél notie van genetica hebt... Dank daarvoor grote Leidster, dat jij het licht bent op het duister pad waarop ik mij als sukkelaar bevind.

Citaat:
Och? nog maagd?
Nee hoor, ram. Al heel mijn leven.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 20 oktober 2014 om 14:31.
Oud 20 oktober 2014, 14:30   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
negeerlijsten zijn een zegen

het bespaart een hoop frustratie

mulatjes
ik weet het! maar ik ben soms nieuwsgierig en lees hun nonsens dan toch.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 oktober 2014, 14:32   #29
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
ik weet het! maar ik ben soms nieuwsgierig en lees hun nonsens dan toch.
Hij kan jouw reactie niet lezen, o grote Leidster.
Oud 20 oktober 2014, 14:39   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Liefde, passie en seks houden geen rekening met genen.
wat een ultieme wijsheid horen we hier?

Maar in feite is het geeneens correct. Vrouwen zullen steeds proberen de partner te vinden die qua genetica alvast sterk genoeg oogt om haar en hun nakomelingen te kunnen beschermen.

Passie en sex is zuivere genetica dus.

Oud 20 oktober 2014, 14:53   #31
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
wat een ultieme wijsheid horen we hier?

Maar in feite is het geeneens correct. Vrouwen zullen steeds proberen de partner te vinden die qua genetica alvast sterk genoeg oogt om haar en hun nakomelingen te kunnen beschermen.

Passie en sex is zuivere genetica dus.
Dat verklaart nog altijd niet wat jij hier loopt te doen dan. Of het moet zijn dat een poor talent of judgement ook een soort van genetische afwijking is. Het zou al véél van uw tussenkomsten verklaren, dat wel.
Oud 20 oktober 2014, 16:27   #32
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oei... daar komt het racisme nu helemaal achter de hoek kijken. Arabieren zijn namelijk een mengvorm van BLANKEN met weetikveel...

En neen,de term "arabieren"wordt in Afrika vooral gebruikt om "moslims" aan te duiden, daarom niet het "arabische ras".
Anders kan je nog gaan beweren dat heel Ethiopië vol met arabische nazaten loopt, omdat dit ook geen typische negroide types zijn.
Zowel Ayaan als nomade Waris Dirie zijn van Somalisch/Ethiopische afkomst.

De verschillende stammen in héél Afrika verschillen ontzettend van elkaar. Ga je de San ook een arabische voorouder toekennen?
Wat heeft dat nu met racisme of anti-racisme te maken? Het is gewoon een feit dat een hoop Jemenieten en Omani's de Golf van Aden naar Afrika overstaken. Bijgevolg hoeft het toch niet te verbazen als er uitgerekend in Ethiopië, Eritrea, Djibouti en Somalië effectief nazaten van die Jemenieten en Omani's rondlopen?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 16:32   #33
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Mogelijk hebt ge gelijk. Evenwel ...
Wat mooi is en wat niet mooi is, is wel een kwestie van smaak. Een objectieve waarheid is dat niet.

Ik heb altijd de zwarte spintsters (Marlene Otey ed) op de olympische Spelen prachtig gevonden. maar ik kan mij indenken dat sommige mannen liever iets meer 'pak' hebben.
(En een vrouw die rapper loopt dan u, da's ambetant .hé.)
Maar dit allemaal terzijde.
Ik heb nergens een waardeoordeel over mooi of niet mooi gegeven. Ik heb enkel de verschillen tussen Somalis, Ethiopiërs en Eritreeërs met de rest van zwart Afrika aangegeven.
Oud 20 oktober 2014, 18:55   #34
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens een waardeoordeel over mooi of niet mooi gegeven. Ik heb enkel de verschillen tussen Somalis, Ethiopiërs en Eritreeërs met de rest van zwart Afrika aangegeven.
Ja, dat klopt. (ik was het eigenlijk eens met u, maar ik wou interessant zijn)
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 20:53   #35
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 21:53   #36
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht

Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 21:57   #37
Guinevere
Banneling

Standaard

Mengrassen zijn genetisch niet superieur, noch is het ene ras dat aan een ander ras.

Mensen blinken soms boven anderen uit door hun herseninhoud, wat ze ermee doen of hun fysieke kwaliteiten. En een flinke portie geluk (of is het het lot?).

Laatst gewijzigd door Guinevere : 20 oktober 2014 om 21:58.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 08:55   #38
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja, dat klopt. (ik was het eigenlijk eens met u, maar ik wou interessant zijn)
Dat kan ik begrijpen
Oud 21 oktober 2014, 09:01   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat nu met racisme of anti-racisme te maken? Het is gewoon een feit dat een hoop Jemenieten en Omani's de Golf van Aden naar Afrika overstaken. Bijgevolg hoeft het toch niet te verbazen als er uitgerekend in Ethiopië, Eritrea, Djibouti en Somalië effectief nazaten van die Jemenieten en Omani's rondlopen?
probeer eens meer dan één post na mekaar te lezen en de inhoud te linken aub.

Voor sommigen hier is een mengras per definitie beter dan het zogenaamde zuivere ras. Dit geldt enkel en vooral voor het zogenaamde blanke ras. oikofobie ten top gedreven natuurlijk.

Als men het dan heeft over superieure mengrassen van zwarten met arabieren, blijkt het ineens racistisch te zijn vermits arabieren natuurlijk ook een mengras met blanken blijken te zijn... en al wat wit is foei is nietwaar?

Oud 21 oktober 2014, 10:02   #40
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

euhm ik snap niet echt waar de discussie over gaat, we stammen toch allemaal uit Afrika? (in principe is geen enkel ras dus puur)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be