Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2014, 22:54   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bert Anciaux is niet alleen een notoire zeveraar, hij is er welhaast het rolmodel voor.
Is het daarom dat hij zich blijkbaar goed thuis voelt bij de sossen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 23:37   #22
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan heeft het geen belang meer of het vergif gelegaliseerd wordt of niet ... ???

Eén duidelijke boodschap: cannabis is foei !

.
Overdrijven voor de bestwil van de jeugd...
De jeugd word aangeraden dat blindelings te geloven zeker?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 00:12   #23
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Het zou consequent zijn om sigaretten ook te verbieden. Longkanker heeft borstkanker net voorbijgestoken als #1 killer.
Ja kan cannabis perfect gebruiken zonder tabak, je hoeft het zelfs niet te roken. Het probleem is dat we nog nooit een goede informatiecampagne gekend hebben, en er dat met deze mens ook niet zal komen. Ik begrijp hem echt niet in deze, als historicus zou hij beter moeten weten.
Oud 15 november 2014, 08:28   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseAllochtoon Bekijk bericht
alleen en uitlsuitend als de overheid extra inkomsten wil heffen,in nederland doet men daar totaal niet moeilijk over
Een vergif invoeren als staat, met als neveneffect een deel van je bevolking risico te doen lopen voor hun gezondheid, met als enig doel belastingen te innen?

Besef jij wel wat je zegt ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 november 2014, 08:30   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Overdrijven voor de bestwil van de jeugd...
De jeugd word aangeraden dat blindelings te geloven zeker?
Niemand moet iets blindelings aanvaarden.

De jeugd wordt aangeraden te geloven, of zich te informeren als ze niet willen geloven, dat het roken van tabak zeer erg ongezond is.

Diezelfde jeugd wordt hetzelfde aangeraden ivm de actuele illegale drugs.

.

Oud 15 november 2014, 08:32   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ja kan cannabis perfect gebruiken zonder tabak, je hoeft het zelfs niet te roken. Het probleem is dat we nog nooit een goede informatiecampagne gekend hebben, en er dat met deze mens ook niet zal komen. Ik begrijp hem echt niet in deze, als historicus zou hij beter moeten weten.
Je kan ook perfect cannabis niet gebruiken.
Zoals je ook perfect kunt laten om tabak te roken.

Vele goede informatiecampagnes ten spijt, moeten we vaststellen dat ...

.

Oud 15 november 2014, 08:39   #27
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Natuurlijk is De Wever een zeveraar. Net zoals Vuye en Van Overtveldt.
Het zijn Vlaams-nationalisten, dus per definitie zeveraars.
Behalve Vlaams-nationalisten die hun jas draaien en zich bekeren tot een regimepartij. D�*n zijn het plots geen zeveraars meer. Kijk maar naar Bert Anciaux.
N-VA is nu een Belgische traditionele regime partij. Ogen en oren open en wat minder je afgod aanbidden en misschien merk je het dan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 09:01   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
N-VA is nu een Belgische traditionele regime partij. Ogen en oren open en wat minder je afgod aanbidden en misschien merk je het dan.
Ogen en oren open;
maar mondje heel goed toe ...
zo overleven de mensen in extremistische regimes, waaronder alle communistische regimes.
Ben jij nog lid van de pvda ?

.

Oud 15 november 2014, 09:31   #29
Bert de wafel
Partijlid

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Citaat:
Een politicus die tegen de legalisatie van cannabis is, mag van mij een klein beetje overdrijven, om zijn gelijk te krijgen.
Dat is hetzelfde zeggen als - een politieker mag liegen om zijn gelijk te krijgen. U verpakt het alleen als een eufemisme.
Maar dat verbaast mij niets. U pleit zelfs voor inconsequentie. (Alcohol, waarschijnlijk omdat u zelf gebruiker bent).

Van een Burgervader mag je toch wel verwachten dat hij de waarheid vertelt. Zeker als hij enige vorm van respect heeft voor zijn kinderen.

Publiekelijk liegen is niets meer dan bewuste misleiding.

Laatst gewijzigd door Bert de wafel : 15 november 2014 om 09:38.
Bert de wafel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 09:48   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik kan mij niet van de indruk ontmaken, al bepaalde teksten lezende op dit forum, dat er hier veeeeeeel fans van drugs/druggebruik zitten

Weg met die rommel.
Oud 15 november 2014, 09:51   #31
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel Bekijk bericht

Dat is hetzelfde zeggen als - een politieker mag liegen om zijn gelijk te krijgen. U verpakt het alleen als een eufemisme.
Maar dat verbaast mij niets. U pleit zelfs voor inconsequentie. (Alcohol, waarschijnlijk omdat u zelf gebruiker bent).

Van een Burgervader mag je toch wel verwachten dat hij de waarheid vertelt. Zeker als hij enige vorm van respect heeft voor zijn kinderen.

In het interview vermeldt Bart De Wever nergens cannabis. En dus zeker geen cannabisdoden. Hij heeft het duidelijk over drugs in het algemeen.

Het is ook een beetje flauw om woorden tijdens een impromptu straatinterview te verdraaien.

M.a.w. alweer een fraai staaltje van De Wever-bashing.

De Wever heeft trouwens over heel de lijn gelijk wat betreft zijn drugsbeleid.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 11:17   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je kan ook perfect cannabis niet gebruiken.
Zoals je ook perfect kunt laten om tabak te roken.

Vele goede informatiecampagnes ten spijt, moeten we vaststellen dat ...

.
Zolang ze maar niet aan uw trappist komen is alles ok De miljoenen alcoholslachtoffers nemen we er dan maar al te graag bij
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 11:20   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik kan mij niet van de indruk ontmaken, al bepaalde teksten lezende op dit forum, dat er hier veeeeeeel fans van drugs/druggebruik zitten

Weg met die rommel.
Wat is uw voorstel ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 november 2014 om 11:21.
Oud 15 november 2014, 11:20   #34
Bert de wafel
Partijlid

Standaard

By kiko
Citaat:
In het interview vermeldt Bart De Wever nergens cannabis. En dus zeker geen cannabisdoden. Hij heeft het duidelijk over drugs in het algemeen.

Het is ook een beetje flauw om woorden tijdens een impromptu straatinterview te verdraaien.

M.a.w. alweer een fraai staaltje van De Wever-bashing.

De Wever heeft trouwens over heel de lijn gelijk wat betreft zijn drugsbeleid.
Misschien is het U ontgaan, maar de titel van het artikel waar ik naar verwijs heet "Discussie over CANNABISregularisatie"
Dus kan ik jou schrijfsel alleen een bestempelen als een zielige poging om verwarring te zaaien of te misleiden.
In de video vertelt hij zelf eerst dat je een goede "case" kan maken om cannabis te legaliseren ( heel de video GAAT trouwens over cannabis)

By Universalia
Citaat:

Weg met die rommel.
Inderdaad, het is frapant hoe vurig sommigen hun drug naar keuze verdedigen, zie wat De schoofzak te zeggen heeft over (zijn) Alcohol. Stoer taalbruik om je stelling te bekrachtigen.
Citaat:
...Maar voor alcohol vind ik dat overbodig.
Kan mij geen kloten schelen dat dit inconsequent is.

Laatst gewijzigd door Bert de wafel : 15 november 2014 om 11:22.
Oud 15 november 2014, 11:27   #35
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Cannabis verbieden is logisch;
- Het is dodelijk (longkanker)
- Hartkloppingen, slecht slapen
- Verslavend
- Je wordt er lui van
- Het kost geld
- Het maakt je dommer

Tegenover:
- "Het is plezant"
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 11:33   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- Verslavend
- Je wordt er lui van
- Het kost geld
- Het maakt je dommer

Tegenover:
- "Het is plezant"
Autorijden verbieden is logisch ;

Het is dodelijk.
Verslavend.
Je wordt er lui van.
Je kan er hartkloppingen en stress van krijgen
Je verpest het milieu en veroorzaakt kankers
Het kost heel veel geld.
Je kan er macho van worden
Je kan er een dikkenek in krijgen.
Je kan er slaag door krijgen.

Tegenover :

Af en toe is het eens plezant en gemakkelijk

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 november 2014 om 11:36.
Oud 15 november 2014, 11:41   #37
Bert de wafel
Partijlid

Standaard

Citaat:
- Verslavend
- Je wordt er lui van
- Het kost geld
- Het maakt je dommer

Tegenover:
- "Het is plezant"
Daar gaat deze discussie niet over, er zijn al genoeg draden op dit forum waar er gediscussieerd werd op dit vlak.

Misschien kan ik dit nog toevoegen: "Plezant" is varantwoordelijk voor jaarlijks wereldwijd 3.3 miljoen doden.(Om toch in de context van deze discussie te blijven)

Wat als cannabis jaarlijks 3.3 miljoen doden zou veroorzaken ? Geen probleem dan ?

http://www.who.int/substance_abuse/facts/alcohol/en/
Citaat:
In 2012, about 3.3 million net deaths, or 5.9% of all global deaths, were attributable to alcohol consumption.

Laatst gewijzigd door Bert de wafel : 15 november 2014 om 11:56.
Oud 15 november 2014, 11:52   #38
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Verslavend
- Je wordt er lui van
- Het kost geld
- Het maakt je dommer

Tegenover:
- "Het is plezant"
Longkanker enkel door 't te verbranden, 't zelfde als sigaretten maar aangezien je geen pakje joints per dag gaat roken (neem ik toch aan) zal dat pakken minder zijn dan tabak...
Er zijn soorten die zelfs dokters voorgeschreven worden om een betere nachtrust te hebben, dus dat klopt ook weer niet...
Verslavend is het niet, beter nog, koffie is verslavender en zorgt wereldwijd voor slachtoffers... elke dag opnieuw...
Lui? Laat ons zeggen dat zo'n cannabisgebruiker een uurtje of vier relaxter is, maar er zijn ook soorten die energie geven .
Het kost niets als je de plant kan laten groeien, zelfs zaadjes uit planten halen kost niets...

En dommer? Als je zo eens rondneust en ne keer kijkt welke miljonairs en miljardairs er cannabis gebruiken denk ik dat ze net slimmer worden...
En dan gaat het ook over zakenmensen, niet enkel over muzikanten of zo...
Tommy Chong staat nu op z'n 76 dancing with te stars te dansen, u kent hem mss wel van de Cheech & Chong-films, Anderen zoals arnold Schwarzenegger zijn nogal fitte en sportieve types... Dus lui? 'k weet niet hoor...
Al bij al zijn er zoveel verschillende soorten gekweekt dat er voor elk wat wils is, van effecten tot smaken.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 12:06   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Longkanker enkel door 't te verbranden, 't zelfde als sigaretten maar aangezien je geen pakje joints per dag gaat roken (neem ik toch aan) zal dat pakken minder zijn dan tabak...
Er zijn soorten die zelfs dokters voorgeschreven worden om een betere nachtrust te hebben, dus dat klopt ook weer niet...
Verslavend is het niet, beter nog, koffie is verslavender en zorgt wereldwijd voor slachtoffers... elke dag opnieuw...
Lui? Laat ons zeggen dat zo'n cannabisgebruiker een uurtje of vier relaxter is, maar er zijn ook soorten die energie geven .
Het kost niets als je de plant kan laten groeien, zelfs zaadjes uit planten halen kost niets...

En dommer? Als je zo eens rondneust en ne keer kijkt welke miljonairs en miljardairs er cannabis gebruiken denk ik dat ze net slimmer worden...
En dan gaat het ook over zakenmensen, niet enkel over muzikanten of zo...
Tommy Chong staat nu op z'n 76 dancing with te stars te dansen, u kent hem mss wel van de Cheech & Chong-films, Anderen zoals arnold Schwarzenegger zijn nogal fitte en sportieve types... Dus lui? 'k weet niet hoor...
Al bij al zijn er zoveel verschillende soorten gekweekt dat er voor elk wat wils is, van effecten tot smaken.
Het is altijd hetzelfde...wie de ganse dag door joints rookt zal wel redelijk lui zijn of worden.....Maar wie de ganse dag taartjes en vetten eet ook wel zeker net als iemand die de ganse dag pinten zuipt ook tot niet veel meer in staat zal zijn..om nog maar te zwijgen van de mensen die veel te veel van die relaxerende pillen van Mijnheer Doktoor nemen....Dat zullen ook niet meer de meest actieven zijn.
De producten op zich zijn minder belangrijk dan hoe je er mee omgaat.
Oud 15 november 2014, 12:08   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel Bekijk bericht

Iedereen wil wel dat je eerlijk bent, maar o wee als je de waarheid zegt ...​

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be