Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2015, 09:26   #21
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Don't feed de trol.
Niets kwetst méér dan de waarheid, gelukkig heb je er zelf nog niet over nagedacht.

Laatst gewijzigd door tandem : 5 mei 2015 om 09:26.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 09:27   #22
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Als morgen media correcte informatie verspreidt dan is het overmorgen revolutie.
Neem de proef op de som en som al je blogs op Wordpress hier op.
Oud 5 mei 2015, 09:33   #23
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Neem de proef op de som en som al je blogs op Wordpress hier op.
Hebben daar niet zoveel woorden voor nodig, dat is maar bladvulling. Doe de test zelf een keertje, dan weet je snel hoe ernstig de situatie is. Netwerking, 21 stapjes, bereid je rustig voor op het meest onwaarschijnlijke.
Oud 5 mei 2015, 09:35   #24
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel eenvoudig nochtans, gaat altijd over hetzelfde.
Tandem, het gaat hier niet over wat ze wel vertellen; het gaat hier hoofdzakelijk over wat ze verzwijgen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 09:38   #25
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben daar niet zoveel woorden voor nodig, dat is maar bladvulling.
Goed dat je in eerste persoon meervoud schrijft.

Citaat:
Doe de test zelf een keertje, dan weet je snel hoe ernstig de situatie is. Netwerking, 21 stapjes, bereid je rustig voor op het meest onwaarschijnlijke.
Is dat artikel wel peer reviewed? Ik kan je WVG aanraden.
Oud 5 mei 2015, 09:39   #26
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie je en die 400 miljoen krijgen ze niet om de mensen naar de mond te praten, maar in tegendeel om ze herop te voeden...
Om de regimemantra's met alle middelen in hun kop te slaan en het echte verstand, die die regimemantra's totaal tegenspreken eruit te slaan...

Woorden kunnen dikwijls effectiever zijn dan kogels...
Oud 5 mei 2015, 09:39   #27
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Tandem, het gaat hier niet over wat ze wel vertellen; het gaat hier hoofdzakelijk over wat ze verzwijgen...
Uiteraard gaat het daarom, moest men dat morgen wel correct rapporteren dan is het overmorgen revolutie. Niet zomaar natuurlijk, men doet net alsof er nog nooit een boek geschreven werd, het is continu mist zaaien.
Oud 5 mei 2015, 09:40   #28
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed dat je in eerste persoon meervoud schrijft. Is dat artikel wel peer reviewed? Ik kan je WVG aanraden.
Lees dat boekje over die utopische gespletenheid nog eens, misschien was je dat vergeten, gebeurt wel vaker. De test al gedaan?

Laatst gewijzigd door tandem : 5 mei 2015 om 09:41.
Oud 5 mei 2015, 16:44   #29
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in hoe het voortdurend schofferen van de Vlamingen door de Vlaamse media, het voorliegen van de Vlamingen dat het niet meer kan de oplage van de kranten zou verhogen....
De actualiteit bewijst bovendien dat het niet het geval is.
De eens wel bloeiende Vlaamse media gaat volledig ten onder en heeft alle geloofwaardigheid verloren en kan alleen maar staande blijven dank zij de loyale subsidies van de linkse vrienden.
Hopelijk worden die subsidies, door de gedwongen besparingsronden door de federale regering aan hoofdzakelijk Vlaanderen opgelegd, liever vandaag dan morgen geschrapt. Vlaanderen heeft geen geld meer om aan onnodige en bovendien desastreuse luxe uit te geven...

Gaat jouw mysterieuze établissement dat opleggen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 16:59   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Sommige groepen worden genegeerd, monddood gemaakt, de toegang tot de media eigenlijk ontzegd.
Mocht men bvb de burgers de kans geven op elk artikel in elke krant te reageren, en niet zoals we nu bezig zijn! De redactie kiest waarop de mensen mogen reageren en waarop niet. Mits natuurlijk een zeker beperking in woordgebruik enz.
Mocht de regering een toelage verschaffen aan alle partijen (vanaf een bepaald aantal kiezers, niet voor zes man) voor een krant waar ze allemaal over een paar blz beschikken. Dit zou misschien beletten dat sommige zaken nooit aan bod komen omdat "regimepers" daar niet speelt. Meteen een vergelijking tussen alle standpunten en niet beperkt door een beperkte pers die zelf beslist wat we mogen weten en wat niet...
Zoals het er nu aan toe gaat is het niet ideaal, inderdaad...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 17:10   #31
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad. Sommige groepen worden genegeerd, monddood gemaakt, de toegang tot de media eigenlijk ontzegd.
Mocht men bvb de burgers de kans geven op elk artikel in elke krant te reageren, en niet zoals we nu bezig zijn! De redactie kiest waarop de mensen mogen reageren en waarop niet. Mits natuurlijk een zeker beperking in woordgebruik enz.
Mocht de regering een toelage verschaffen aan alle partijen (vanaf een bepaald aantal kiezers, niet voor zes man) voor een krant waar ze allemaal over een paar blz beschikken. Dit zou misschien beletten dat sommige zaken nooit aan bod komen omdat "regimepers" daar niet speelt. Meteen een vergelijking tussen alle standpunten en niet beperkt door een beperkte pers die zelf beslist wat we mogen weten en wat niet...
Zoals het er nu aan toe gaat is het niet ideaal, inderdaad...
De economische crisis zou snel een einde kennen, met risico op lynchpartijen uiteraard.
Oud 6 mei 2015, 01:12   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een pers die onvoorwaardelijk gehoorzaamt aan aanbevelingen die haar door een Centrum voor GedachtenKontrole en Repressie wordt opgelegd is geen vrije pers, maar een werktuig voor het heersende regime.

http://www.pers-gerecht.be/document.php?document_id=136
Citaat:
AANBEVELINGEN VOOR DE BERICHTGEVING OVER ALLOCHTONEN.

Dat zegt genoeg over de zogenaamde ''persvrijheid''.
En als je dan vraagt waarom die berichtgeving anders moet zijn krijg je als antwoord dat ze ook rekening moeten houden met de gevoeligheden van andere culturen.
Kloten bakker zeggen ze bij ons, de waarheid mag niet gezegd worden.

Na de zelfmoord van SS stelden linksen zoals Desmet, Claes en dochter zelfs de rol van de media in vraag.
Volgens hen had de media expleciet moeten vermelden dat terecht moeten staan voor verkrachting nog niet betekent dat je schuldig bent.

Kortom, de media moet berichten op maat want voor andere verdachten die terecht moeten staan heb ik hun dat nooit weten vragen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 mei 2015 om 01:26.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 06:11   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De pers speelt soms een onverwachte rol, bijvoorbeeld in het ontmaskeren van manipulatie scenario's via social media en 'lezersreacties' door politieke partijen om de tegenstander te beschadigen of letterlijk kapot te schrijven. Het type voorbeeld daarvan is -door journalisten- uitgebracht.
De website Apache.be ontmaskerde in 2011 dat Bruno Valkeniers via zijn broodschrijver Johan Sanctorum onder het pseudoniem 'Annick Verbauwen' in 't palieterke zijn interne tegenstanders Marie-Rose Morel en Frank Vanhecke liet beschadigen.
https://www.apache.be/2011/07/05/hoe...ng-uitzuivert/

Laat deze 'filosoof en blogger' Johan Sanctorum nu net degene zijn naar wiens artikel ons Marie verwijst om de pers te kapitelen. Beter je huiswerk maken zou ik zeggen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 06:18   #34
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

http://www.apache.be/2015/03/31/tijd...lanco-cheques/

Doorbraak en apache hand in hand voor de persvrijheid. Media21

Nu moet wel gezegd dat Sanctorum zeer slecht geplaatst is om over pers vrijheid te schrijven want mensen als hij misbruiken de media en vertonen nog minder deontologie dan de meelopers van de macht.

https://www.apache.be/2011/12/14/vla...ale-media-uit/

Het zou doorbraak sieren iemand als Sanctorum de deur te wijzen.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 6 mei 2015 om 06:21.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 06:44   #35
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Houdt de persvrijheid alleen de vrijheid van de mediamensen in; dat zij mogen zeggen wat zij willen, dat zij mogen de mensen naar behoeven indoctrineren, opvoeden, vertellen wat zijzelf wensen en verzwijgen wat zij zelf willen en verdraaien waar het hun past?????

Of is de persvrijheid eerder een vrijheid die alle burgers zouden moeten hebben en niet alleen zij die een perskaart hebben...
kunt gij voor de onzin die ge hier neerpent in den bak vliegen? ik denk het niet en dat is dankzij persvrijheid.
kan ik u dwingen/verplichten om meningen neer te pennen die de uwe niet zijn?
kan ik u dwingen het over thema's te hebben die u geen moer interesseren?
neen, maar heeft iets met persvrijheid te maken.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 07:01   #36
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
kunt gij voor de onzin die ge hier neerpent in den bak vliegen? ik denk het niet en dat is dankzij persvrijheid.
kan ik u dwingen/verplichten om meningen neer te pennen die de uwe niet zijn?
kan ik u dwingen het over thema's te hebben die u geen moer interesseren?
neen, maar heeft iets met persvrijheid te maken.
U kunt mij, de gewone burger, niet dwingen, maar kunt u het zelfde zeggen van de officiële media?
Maar waar kon ik vroeger mijn vrije mening weergeven voordat de sociale media, een forum zoals politics.be bestond? In de kranten? Waar elke mededeling over hedendaags facisme van de francofonie onmiddellijk weggecensureerd werd voor onverdraagzaamheid, racisme, terwijl iedere onnozelaar de Vlamingen zijn oren vol kon spuwen voor vermeende banden met de jaren dertig omat hij het aandurfde het niet eens te zijn met de huidige stand van zaken...

Kunnen de journalisten van de officiële media vrij hun werk doen of weten ze dat ze hun job riskeren telkens ze het durven doen?
En dat laatste heeft wel met vrije media en dus met persvrijheid te maken....

Laatst gewijzigd door marie daenen : 6 mei 2015 om 07:10.
Oud 6 mei 2015, 07:14   #37
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U kunt mij, de gewone burger, niet dwingen, maar kunt u het zelfde zeggen van de officiële media?
Ja
niemand kan het palieterke dwingen geen onzin meer te spuien en niemand kan de morgen dwingen om het over bepaalde onderwerpen niet te hebben.
de staat/regering/jij hebben niet het recht om de vrtnieuwsdienst te controleren of hun lijn te bepalen, dat garandeert de persvrijheid.
dat jij het niet met hen eens bent is geen aantasting/schending of afbreuk vd persvrijheid.

Citaat:
Kunnen de journalisten van de officiële media vrij hun werk doen of weten ze dat ze hun job riskeren indien ze het durven doen?
En dat heeft wel met vrije media te maken....
daar draait persvrijheid niet om
persvrijheid draait niet om werkzekerheid, persvrijheid beschermt u niet voor ontslag als ge tegen uw baas ingaat.

zelfs de ontslagen journalist kan zonder enige strafrechterlijke consequentie op zijn blog tegen 200/u uit z'n nek blijven lullen. dat is het enige waar persvrijheid om draait, bescherming tegen juridische strafrechtelijke vervolging
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 07:31   #38
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De pers speelt soms een onverwachte rol, bijvoorbeeld in het ontmaskeren van manipulatie scenario's via social media en 'lezersreacties' door politieke partijen om de tegenstander te beschadigen of letterlijk kapot te schrijven. Het type voorbeeld daarvan is -door journalisten- uitgebracht.
De website Apache.be ontmaskerde in 2011 dat Bruno Valkeniers via zijn broodschrijver Johan Sanctorum onder het pseudoniem 'Annick Verbauwen' in 't palieterke zijn interne tegenstanders Marie-Rose Morel en Frank Vanhecke liet beschadigen.
https://www.apache.be/2011/07/05/hoe...ng-uitzuivert/

Laat deze 'filosoof en blogger' Johan Sanctorum nu net degene zijn naar wiens artikel ons Marie verwijst om de pers te kapitelen. Beter je huiswerk maken zou ik zeggen...
Ik heb uw verwijzingen niet gelezen, want ik geloof de officiele media niet meer en ik weet dat ze zonder schaamte van een mug die hen niet aanstaat een olifant maakt en er van de andere kant in slaagt vele, spijtig genoeg bestaande olifanten, onder de mat te vegen...

Het enige wat u bewijst is dat de pers meer mogelijkheden heeft dan de doorsnee burger zodat hij die persoon heeft kunnen ontmaskeren en de vraag is nog maar of de pers hier het spel eerlijk gespeeld heeft of dat het, zoals bij hun berichtgeving over de zesde staatsmisvorming enkel om verdraaiingen, halve waarheden en hele leugens ging.
Bovendien zijn er mensen die van u zeggen dat u een journalist van de morgen bent. Wie kan mij zeggen dat uzelf niet zo'n trol bent als waarvan u bruno valkeniers beschuldigde?
En zelfs indien bruno valkeniers ook een trol zou zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat alles wat hij zegt verkeerd zou zijn, integendeel zelfs zou ik zeggen, dan weet die man heel, heel goed waarover hij spreekt...

Ten andere ik heb al zitten zoeken waar een gewone burger die begaan is met de persvrijheid naartoe kan indien hij klachten heeft. Ik heb geen enkele link, buiten misschien bij de pers zelf zijn beklag te doen en van een kale reis terug te komen, gevonden. Indachtig dat de media enorm betoelaagd wordt met gemeenschapsgelden heb ik ook al naar een politieker gemaild. Enig antwoord was dat daar al veel klachten over gekomen waren, dat ze op de hoogte zijn en dat er aan gewerkt wordt...
Maar duidelijk heeft die politieker en zijn partij daar geen enkel maar dan ook geen enkel vat op, zelfs daar waar ze veruit de grootste partij in Vlaanderen is op dit ogenblik en waarschijnlijk moest ze een vinger durven uitsteken zou ze luidskeels de jaren dertig voor de voeten geschoven krijgen zoals ze nu, ook zonder dat, steeds weer van onze vrije media moet horen...
Anders gezegd de onvrije vrije media is bang dat haar vrijheid om de mensen te bedriegen haar wordt afgenomen...

Weet dat ik, in de vorige eeuw de Vlaamse media heel leerrijk vond en dat ze mij enorm veel inzicht heeft bijgebracht maar dat ik mij met dat inzicht totaal, maar dan ook totaal niet meer terugvind in de huidige propagandapolitiek van diezelfde media.
Nu aan u, ofwel was het vroeger erbarmelijk gesteld met onze media, iets wat ik niet geloof, voor mij hoorde ze bij de beste; ofwel scheelt er nu enorm veel..., iets waar ik honder procent achter sta.
Oud 6 mei 2015, 07:35   #39
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
http://www.apache.be/2015/03/31/tijd...lanco-cheques/

Doorbraak en apache hand in hand voor de persvrijheid. Media21

Nu moet wel gezegd dat Sanctorum zeer slecht geplaatst is om over pers vrijheid te schrijven want mensen als hij misbruiken de media en vertonen nog minder deontologie dan de meelopers van de macht.

https://www.apache.be/2011/12/14/vla...ale-media-uit/

Het zou doorbraak sieren iemand als Sanctorum de deur te wijzen.
Het siert doorbraak vooral om de mensen niet over te laten aan de huidige officiële regimemedia of moet ik zeggen regimepropaganda...
Oud 6 mei 2015, 07:43   #40
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Ja
niemand kan het palieterke dwingen geen onzin meer te spuien en niemand kan de morgen dwingen om het over bepaalde onderwerpen niet te hebben.
de staat/regering/jij hebben niet het recht om de vrtnieuwsdienst te controleren of hun lijn te bepalen, dat garandeert de persvrijheid.
dat jij het niet met hen eens bent is geen aantasting/schending of afbreuk vd persvrijheid.

daar draait persvrijheid niet om
persvrijheid draait niet om werkzekerheid, persvrijheid beschermt u niet voor ontslag als ge tegen uw baas ingaat.

zelfs de ontslagen journalist kan zonder enige strafrechterlijke consequentie op zijn blog tegen 200/u uit z'n nek blijven lullen. dat is het enige waar persvrijheid om draait, bescherming tegen juridische strafrechtelijke vervolging
Oké, ik kan niemand dwingen, noch iemand verbieden om iets bepaalds te zeggen of te schrijven, alhoewel er duidelijk wel machtscentra in onze 'democratie' bestaan die dat wel kunnen; maar volgens u, heb ik niet het recht om die machtscentra aan te klagen daar ze de persvrijheid in ons land om zeep hebben geholpen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be