![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Niets kwetst méér dan de waarheid, gelukkig heb je er zelf nog niet over nagedacht.
![]() Laatst gewijzigd door tandem : 5 mei 2015 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om de regimemantra's met alle middelen in hun kop te slaan en het echte verstand, die die regimemantra's totaal tegenspreken eruit te slaan... Woorden kunnen dikwijls effectiever zijn dan kogels... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Uiteraard gaat het daarom, moest men dat morgen wel correct rapporteren dan is het overmorgen revolutie. Niet zomaar natuurlijk, men doet net alsof er nog nooit een boek geschreven werd, het is continu mist zaaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Lees dat boekje over die utopische gespletenheid nog eens, misschien was je dat vergeten, gebeurt wel vaker. De test al gedaan?
Laatst gewijzigd door tandem : 5 mei 2015 om 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat jouw mysterieuze établissement dat opleggen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht men bvb de burgers de kans geven op elk artikel in elke krant te reageren, en niet zoals we nu bezig zijn! De redactie kiest waarop de mensen mogen reageren en waarop niet. Mits natuurlijk een zeker beperking in woordgebruik enz. Mocht de regering een toelage verschaffen aan alle partijen (vanaf een bepaald aantal kiezers, niet voor zes man) voor een krant waar ze allemaal over een paar blz beschikken. Dit zou misschien beletten dat sommige zaken nooit aan bod komen omdat "regimepers" daar niet speelt. Meteen een vergelijking tussen alle standpunten en niet beperkt door een beperkte pers die zelf beslist wat we mogen weten en wat niet... Zoals het er nu aan toe gaat is het niet ideaal, inderdaad... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat zegt genoeg over de zogenaamde ''persvrijheid''. En als je dan vraagt waarom die berichtgeving anders moet zijn krijg je als antwoord dat ze ook rekening moeten houden met de gevoeligheden van andere culturen. Kloten bakker zeggen ze bij ons, de waarheid mag niet gezegd worden. Na de zelfmoord van SS stelden linksen zoals Desmet, Claes en dochter zelfs de rol van de media in vraag. Volgens hen had de media expleciet moeten vermelden dat terecht moeten staan voor verkrachting nog niet betekent dat je schuldig bent. Kortom, de media moet berichten op maat want voor andere verdachten die terecht moeten staan heb ik hun dat nooit weten vragen. Laatst gewijzigd door daiwa : 6 mei 2015 om 01:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pers speelt soms een onverwachte rol, bijvoorbeeld in het ontmaskeren van manipulatie scenario's via social media en 'lezersreacties' door politieke partijen om de tegenstander te beschadigen of letterlijk kapot te schrijven. Het type voorbeeld daarvan is -door journalisten- uitgebracht.
De website Apache.be ontmaskerde in 2011 dat Bruno Valkeniers via zijn broodschrijver Johan Sanctorum onder het pseudoniem 'Annick Verbauwen' in 't palieterke zijn interne tegenstanders Marie-Rose Morel en Frank Vanhecke liet beschadigen. https://www.apache.be/2011/07/05/hoe...ng-uitzuivert/ Laat deze 'filosoof en blogger' Johan Sanctorum nu net degene zijn naar wiens artikel ons Marie verwijst om de pers te kapitelen. Beter je huiswerk maken zou ik zeggen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() http://www.apache.be/2015/03/31/tijd...lanco-cheques/
Doorbraak en apache hand in hand voor de persvrijheid. Media21 Nu moet wel gezegd dat Sanctorum zeer slecht geplaatst is om over pers vrijheid te schrijven want mensen als hij misbruiken de media en vertonen nog minder deontologie dan de meelopers van de macht. https://www.apache.be/2011/12/14/vla...ale-media-uit/ Het zou doorbraak sieren iemand als Sanctorum de deur te wijzen. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 6 mei 2015 om 06:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
kan ik u dwingen/verplichten om meningen neer te pennen die de uwe niet zijn? kan ik u dwingen het over thema's te hebben die u geen moer interesseren? neen, maar heeft iets met persvrijheid te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar waar kon ik vroeger mijn vrije mening weergeven voordat de sociale media, een forum zoals politics.be bestond? In de kranten? Waar elke mededeling over hedendaags facisme van de francofonie onmiddellijk weggecensureerd werd voor onverdraagzaamheid, racisme, terwijl iedere onnozelaar de Vlamingen zijn oren vol kon spuwen voor vermeende banden met de jaren dertig omat hij het aandurfde het niet eens te zijn met de huidige stand van zaken... Kunnen de journalisten van de officiële media vrij hun werk doen of weten ze dat ze hun job riskeren telkens ze het durven doen? En dat laatste heeft wel met vrije media en dus met persvrijheid te maken.... Laatst gewijzigd door marie daenen : 6 mei 2015 om 07:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
niemand kan het palieterke dwingen geen onzin meer te spuien en niemand kan de morgen dwingen om het over bepaalde onderwerpen niet te hebben. de staat/regering/jij hebben niet het recht om de vrtnieuwsdienst te controleren of hun lijn te bepalen, dat garandeert de persvrijheid. dat jij het niet met hen eens bent is geen aantasting/schending of afbreuk vd persvrijheid. Citaat:
persvrijheid draait niet om werkzekerheid, persvrijheid beschermt u niet voor ontslag als ge tegen uw baas ingaat. zelfs de ontslagen journalist kan zonder enige strafrechterlijke consequentie op zijn blog tegen 200/u uit z'n nek blijven lullen. dat is het enige waar persvrijheid om draait, bescherming tegen juridische strafrechtelijke vervolging |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige wat u bewijst is dat de pers meer mogelijkheden heeft dan de doorsnee burger zodat hij die persoon heeft kunnen ontmaskeren en de vraag is nog maar of de pers hier het spel eerlijk gespeeld heeft of dat het, zoals bij hun berichtgeving over de zesde staatsmisvorming enkel om verdraaiingen, halve waarheden en hele leugens ging. Bovendien zijn er mensen die van u zeggen dat u een journalist van de morgen bent. Wie kan mij zeggen dat uzelf niet zo'n trol bent als waarvan u bruno valkeniers beschuldigde? En zelfs indien bruno valkeniers ook een trol zou zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat alles wat hij zegt verkeerd zou zijn, integendeel zelfs zou ik zeggen, dan weet die man heel, heel goed waarover hij spreekt... Ten andere ik heb al zitten zoeken waar een gewone burger die begaan is met de persvrijheid naartoe kan indien hij klachten heeft. Ik heb geen enkele link, buiten misschien bij de pers zelf zijn beklag te doen en van een kale reis terug te komen, gevonden. Indachtig dat de media enorm betoelaagd wordt met gemeenschapsgelden heb ik ook al naar een politieker gemaild. Enig antwoord was dat daar al veel klachten over gekomen waren, dat ze op de hoogte zijn en dat er aan gewerkt wordt... Maar duidelijk heeft die politieker en zijn partij daar geen enkel maar dan ook geen enkel vat op, zelfs daar waar ze veruit de grootste partij in Vlaanderen is op dit ogenblik en waarschijnlijk moest ze een vinger durven uitsteken zou ze luidskeels de jaren dertig voor de voeten geschoven krijgen zoals ze nu, ook zonder dat, steeds weer van onze vrije media moet horen... Anders gezegd de onvrije vrije media is bang dat haar vrijheid om de mensen te bedriegen haar wordt afgenomen... Weet dat ik, in de vorige eeuw de Vlaamse media heel leerrijk vond en dat ze mij enorm veel inzicht heeft bijgebracht maar dat ik mij met dat inzicht totaal, maar dan ook totaal niet meer terugvind in de huidige propagandapolitiek van diezelfde media. Nu aan u, ofwel was het vroeger erbarmelijk gesteld met onze media, iets wat ik niet geloof, voor mij hoorde ze bij de beste; ofwel scheelt er nu enorm veel..., iets waar ik honder procent achter sta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |