![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze heeft dus geen poot om op te staan.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn punt is en blijft: wat zij ook gedaan heeft waardoor ze in het ziekenhuis terecht kwam mag geen invloed hebben op de manier waarop de dokters haar behandelen/opvolgen. Ik zeg nergens dat er iets misgelopen is: ik zeg enkel dat als ze gelijk heeft over dat uur per uur opvolgen, de dokters wel degelijk in de fout zijn gegaan. Ik ken ook niet het hele verhaal maar praat wel in de voorwaardelijke zin. De meesten hier lezen iets wat hen niet aanstaat en dan heeft mevrouw ineens afgedaan. 't Is niet omdat iemand een rund is dat ze geen recht heeft op degelijke medische zorg. Ik weet niet of ze gelijk heeft of niet maar dat weten jullie ook niet. Maar ik veroordeel dan ook niet en dat doen jullie wel.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 1 juni 2016 om 13:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de vrijheid van keuzes maken, ligt blijkbaar zeer sterk onder vuur aan de rechterkant. We gaan wel zeer donkere tijden tegemoet op die manier.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of van een logboek ofzo waar in genoteerd staat wie er langs is geweest en wat die gedaan heeft? Zomaar in het wilde weg roepen dat iemand die uit coma komt geen recht heeft van spreken (Want hij/zij weet van niks, hij/zij lag in coma!) is wel heel kort door de bocht. Ik heb een naast familielid ooit een jaar in coma weten liggen en geloof me: wat er met zo iemand gebeurt is best goed op te volgen, ook al is er niet altijd iemand aanwezig.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan denk ik inderdaad wat verder, dat klopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand doet iets wat 'niet kan volgens onze normen en waarden' en dan moet die persoon nadien niet komen klagen. Zever is dat. Ik vraag me af of men net hetzelfde zou gereageerd hebben als zij haar benen kwijt zou zijn gespeeld nadat ze in het ziekenhuis terecht was gekomen omdat ze bv een drenkeling achterna was gesprongen. Nee, dan was ze natuurlijk de held geweest en had ze de beste zorgen verdiend. En dat is net mijn punt: medische zorg is er voor iedereen. Ook voor degenen die 'het zelf gezocht hebben'. Stelletje middeleeuwers...
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alles 1 norm, kleur je daarbuiten, of heb je een ander kleurtje, heb je pech. Een foute keuze: spijtig, op ons kan je niet rekenen. zelfs in de middeleeuwen was het volgens mij warmer.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel er in bepaalde gevallen van extreme debiliteit er wel doorslaggevende argumenten te vinden zijn om de keuzevrijheid te beperken , maar soit. ![]() Waar het om gaat is dat je een rund moet zijn om 7 keizersnedes te ondergaan. En als je je op het artikel baseert slaat haar argumentatie op niets. En wat heeft het overigens met links of rechts te maken? Jan Van den Berghe stemt VB en die is voorstander van ongebreideld fokken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En iemand veroordelen op basis van een kranteartikel... Dat is echt wel doordacht ja. Lees zes artikels over hetzelfde voorval en je leest zes keer iets anders. De enige die hier uitspraak over kan doen is een (echte) rechter. En het is niet omdat tegenwoordig iedereen rechter denkt te zijn dat dat zo ook is.
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoveel kan de hedendaagse mens niet zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dat is nu eenmaal een mensenrecht, een mens heeft recht op fouten te maken, om verkeerde keuzes te maken zolang ze binnen de wetten vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het artikel staat 'ik ben ervan overtuigd dat ze pas na 6 uur zijn komen kijken" en dat zegt ze terwijl ze 5 dagen in coma lag. Als ik dan zeg als argument : "hoe kan ze dat nu weten" lijkt me dan toch wel gegrond. Let ook op de woordkeuze "ik ben ervan overtuigd..." dat is iets anders dan "ik ben er zeker van en ik kan dat bewijzen". ![]() Voila , terug aan u. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vooral, we kunnen het niet weten en jij gaat ze hier wel direct veroordelen. Anders zou je er geen topic over maken en zou je toon toch net iets anders zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vindt dus dat men 2 mensen met downsyndroom zomaar met elkaar moet laten fokken, zonder sterilisatie of spiraal enz... , terwijl op voorhand vaststaat dat ze : 1: nooit voor hun nageslacht kunnen zorgen. 2 : de maatschappij er maar moet voor opdraaien Ook in dit geval : dokters zeggen na 2 keizersneden is het gevaar onverantwoord groot maar ze fokt daarna nog 5 keer via keizersnede verder tegen alle adviezen en gezond verstand in. Dit is geen randgeval meer er zijn grenzen in wat de maatschappij moet dragen . De maatschappij is in deze zaak in de fout gegaan men had haar na 2 keer verplicht moeten steriliseren en al zeker na de derde keer, wegens zot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat staat niet in het artikel hé , dat zijn veronderstellingen die jij maakt op basis van niets. Ik hou me aan de inhoud van het artikel en "ik ben ervan overtuigd dat... terwijl ze in de coma ligt. Wel veel succes dan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U maakt meer veronderstellingen dan ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zoek je toch echt wel spijkers op zeer laag water hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |