Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2016, 11:46   #21
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij zegt dat.
Maar kunt gij daar iets van hard maken ?

.
Is het vroegere krantje van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie minister van financiën betrouwbaar genoeg voor jou Schoofje ?

‘Er is niets illegaals aan De Diamantclub’

N-VA-kopstuk Jan Jambon verdedigt initiatief tot oprichting vereniging van politici !
22 december 2010
Interview Lars Bové Wat moeten we denken van De Diamantclub? Afgelopen maandag kregen alle Vlaamse politici een uitnodiging om lid te worden. De club wil de ‘waarden en belangen van de diamanthandel verdedigen’. N-VA-kopstuk Jan Jambon, oprichter en voorzitter van de club, ziet geen enkel probleem.

http://www.tijd.be/nieuws/archief/Er...1615.art?ckc=1
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 11:50   #22
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gij zegt dat.
Maar kunt gij daar iets van hard maken ?
Het is nu niet dat Meneer Jambon dat ontkent...

Citaat:
Dat Axel Haelterman de pen van dat voorstel vasthield, terwijl hij tegelijk als advocaat van de diamantsector optrad, speelt volgens Jambon "geen enkele rol". "Die linkse klojo's van Apache moeten maar eens aanvaarden dat hiervoor een democratische meerderheid was in het parlement. Dat is het enige dat telt."
http://www.gva.be/cnt/aid1473741/str...iamantsector-2

Mocht ik Armand of Léa zijn, ik zou een persconferentie beleggen en zeggen

Citaat:
Er was een democratische meerderheid was in het parlement. Dat is het enige dat telt

MR, CD&V en NVA stevig betrokken in heel dit gesjoemel. Denken jullie dat onze huidige regering dit grondig gaat uitspitten 'in het belang van de rechtsstaat'
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 13:21   #23
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Het is nu niet dat Meneer Jambon dat ontkent...

http://www.gva.be/cnt/aid1473741/str...iamantsector-2

Mocht ik Armand of Léa zijn, ik zou een persconferentie beleggen en zeggen

MR, CD&V en NVA stevig betrokken in heel dit gesjoemel. Denken jullie dat onze huidige regering dit grondig gaat uitspitten 'in het belang van de rechtsstaat'
Diamantgate - de strip
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 13:54   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wel, wel, van die diamanten-club wist ik niets (meer).

Maar ik lees wel in de Tijd, in de link die hierboven gegeven werd:

Citaat:
Interview Lars Bové Wat moeten we denken van De Diamantclub? Afgelopen maandag kregen alle Vlaamse politici een uitnodiging om lid te worden.
Nu mogen jullie mij eens uitnodigen wat er mis is met een vereniging die zo openlijk aangekondigd werd dat meerderheid èn oppositie mee mogen spelen ?
Kunt ge u nu iets democratischer voorstellen ?????

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 16:08   #25
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, wel, van die diamanten-club wist ik niets (meer).

Maar ik lees wel in de Tijd, in de link die hierboven gegeven werd:

Nu mogen jullie mij eens uitnodigen wat er mis is met een vereniging die zo openlijk aangekondigd werd dat meerderheid èn oppositie mee mogen spelen ?

.
Schoofje, maar die Vlaamse democratische vertegenwoordigers van het volk die toetreden tot dat clubje moeten dan wel het lef hebben om te zeggen en te schrijven, dat zij NIET de belangen van de gewone burger behartigen maar van een machtige lobby, en.....zich ook NIET verschuilen achter partij programma's waar zij in feite toch niet achter staan ! Want een stem voor Jambon, om het voor jouw gemakkelijk te houden, is eigenlijk een stem voor de diamant lobby !
Oud 25 november 2016, 16:44   #26
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zal eens proberen:

Criminelen zelf de wetten laten schrijven
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 17:08   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik zal eens proberen:

Criminelen zelf de wetten laten schrijven
Misschien geen slecht idee, tenslotte, slechter dan het vandaag is kan het niet.
Oud 25 november 2016, 17:34   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien geen slecht idee, tenslotte, slechter dan het vandaag is kan het niet.
Tip: het clubje v.d. orde van Malta kan hierbij een handje helpen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 22:34   #29
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Jij weet schijnbaar niet veel hamac, want jij hebt het te druk om je zelfverklaarde economische wonderkennis openbaar te maken aan dit forum

Binnen de muren van het parlement richtte Jambon een 'Diamantclub' op. Jan Jambon werd voorzitter, Willem-Frederik Schiltz, Open VLD, en toenmalig Kamerlid Servais Verherstraeten, CD&V, werden ondervoorzitter. Hun bedoeling is de belangen van de diamantsector te behartigen op parlementair niveau. Het is opmerkelijk dat volksvertegenwoordigers zo openlijk oproepen in een ‘informele club’ de belangen van één bedrijfssector te verdedigen.
En wie waren de leden van CDH en PS?

BTW, was het bovenstaande weer copy-paste of komt het voor een keer uit uw brein?

Laatst gewijzigd door hamac : 25 november 2016 om 22:36.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2016, 11:37   #30
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En wie waren de leden van CDH en PS?

BTW, was het bovenstaande weer copy-paste of komt het voor een keer uit uw brein?
Misschien madam "non" Joëlle Milquet, en voor de PS mogelijk Michel Daerden of Alain Mathon ! Wie zal het zeggen !
Die laatste is overigens een zeer goede kennis van de ex kabinetchef van.....Bart De Wever ! En zo is de cirkel mooi terug rond
Oud 26 november 2016, 11:51   #31
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien madam "non" Joëlle Milquet, en voor de PS mogelijk Michel Daerden of Alain Mathon ! Wie zal het zeggen !
Die laatste is overigens een zeer goede kennis van de ex kabinetchef van.....Bart De Wever ! En zo is de cirkel mooi terug rond
Tja...
Oud 26 november 2016, 14:16   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schoofje, maar die Vlaamse democratische vertegenwoordigers van het volk die toetreden tot dat clubje moeten dan wel het lef hebben om te zeggen en te schrijven, dat zij NIET de belangen van de gewone burger behartigen maar van een machtige lobby, en.....zich ook NIET verschuilen achter partij programma's waar zij in feite toch niet achter staan ! Want een stem voor Jambon, om het voor jouw gemakkelijk te houden, is eigenlijk een stem voor de diamant lobby !
Volledig, voor de volle 100 procent, de verkeerde conclusie die jij hier trekt.

Elke politieker met gezond verstand moet er naar streven om meer economische activiteit naar Vlaanderen te trekken, of maximaal te behouden.

Diamant is/was belangrijk voor Antwerpen en voor de Antwerpse Kempen, waar veel diamantslijpers actief zijn/waren.

De enige voorwaarde is net ..... niet in den duik, niet in het verborgene, maar open en bloot, transparant.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 26 november 2016, 14:18   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor mocht ge twijfelen, ga gratis een opleiding volgen bij de vdab:

https://cobra.vdab.be/cobra/cobra?ev...sterBeroep=218

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be