![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen een leerling om medische redenen niet mee mocht deelnemen aan de turnles moest deze een opstel schrijven over de les en zou daarop punten lichamelijke opvoeding krijgen. Begrijpen wie het begrijpen kan. Waar ze geen rekening mee hadden gehouden in die school was dat die leerling haar opstel geschreven had over alle mankementen in de turnzaal incl. over de incapabele leerkracht. Groot alarm toen. De directie zag het eventjes niet goed meer zitten vooral na dat ze 0 op tien gegeven hadden op het opstel, dat wel degelijk taalkundig perfect goed was maar omdat er allemaal zaken in naar voor gebracht werden die de school in een negatief daglicht plaatste Waar ze ook niet op gerekend hadden was dat de leerling samen met een verklarende brief het opstel heeft doorgezonden aan het ministerie van onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
stuur ze ook ineens naar Nederland voor degelijk universitair onderwijs. sinds universiteiten in België worden gefinancierd op basis van het aantal geslaagde studenten ipv op het aantal ingeschreven studenten gaat de lat ook daar immers constant lager. Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2019 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gebrek aan gezond verstand wordt verontrustend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar via dat systeem krijgen de scholen betaald per ingeschreven leerling, niet per uitgereikt diploma. Het is ook een andere soort onderwijzend personeel dat je daar krijgt, die zitten daar echt om kennis door te geven, niet om hun pree gemakkelijk te bekomen. Maar het onderwijs is een steeds grotere ramp aan het worden. Als ik kijk naar de kleinkinderen van mijn zusters hun schoolwerken, gewoon om te wenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoogbegaafdheid is een complete ramp voor het onderwijs. Mocht het financieel kunnen is thuisonderwijs vaak een beter alternatief, en sociale contacten via sportclubs en dergelijke. Ik herhaal: het vlaamse onderwijs is tot 18 jaar een pure marteling voor hoogbegaafden, die vaak pas open kunnen bloeien op de universiteit. Het is voor velen dan al te laat....en ze zijn uit school gevallen met niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
helemaal mee eens. Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2019 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Kijk, de wonderen zijn de wereld nog niet uit
![]() Het probleem is dat we steeds minder "excellente leerkrachten" hebben, en daarmee bedoel ik leerkrachten die die hoogbegaafden kunnen prikkelen. Een fysica leerkracht die speciaal voor die hoogbegaafde nog een extra boek quantummechanica aanlevert of een uurtje op woensdag namiddag met hem of haar aan de slag gaat hieromtrent. Want voor de gemiddele hoogbegaafde is school saai, traag en simpel, waardoor ze compleet hun botten er aan vegen. En dus geen diploma halen en dan maar ergens in het beste geval het doen om de school heen, of de tik op hun zelfvertrouwen is zo groot, waardoor ze in de McDo staan of "invalid" worden. De grote influx van vreemdelingen heeft inderdaad het gemiddelde niveau op school omlaag getrokken, en dus de situatie nog erger gemaakt. Crevits is naast schauvlieghe de tweede grote ramp die vlaanderen heeft meegemaakt afgelopen jaren. Een terugkeer naar de ouderwetse structuren zou geen kwaad kunnen, en vooral, niet pretenderen dat iedereen een diploma kan of moet halen. Poetscrews en bandarbeiders zijn ook nodig. Net zoals de topingenieur of wetenschapper, maar de scholen zijn op die laatste groep totaal niet meer ingesteld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die ging er ook prat op dat van 'zijn' leerlingen er nog nooit één niet slaagde voor t wiskunde deel van t ingangsexamen geneeskunde (of Burgerlijk, toen dat nog bestond) ... Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2019 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs Einstein is van school getrapt omdat hij een ezel was. ![]() Nu zijn er velen. Je merkt dat toch? Zelfs autisten stellen nu de regels op. ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 maart 2019 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() laatst op een begrafenis geweest van een pa van één van mijn klasgenoten, we stonden daar met z'n achten ... er was er één bij zonder kinderen met diagnose(s) ... en allemaal "wij hadden dat ook allemaal ze" ... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoogbegaafden zouden dat al lang door moeten gehad hebben. Maar hebben ze dat ? Kan een hint zijn.
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De hoofdoorzaak van al die ellende is dat er geen zier discipline meer is in scholen.
Dat de ouders daar medeschuldig aan zijn komt zelfs bij hen niet op. Als je ziet dat ze zelfs naar de rechtbank stappen, omdat zoon of dochterlief zelf bepaalt dat haar uitslagen niet juist zijn, moet jij me eens vertellen wat je als school of leraar doet. En het zijn niet de arme stakkers die naar de rechtbank stappen. Maar ja studeren, grotendeels op de kap van de belastingbetaler mag ook niet te moeilijk zijn. Dat zie je wel aan onze politici universiteitsproffen. Een grote kleuterklas waar ze er lustig op los bazelen, maar presteren, 1 dikke zero. Laatst gewijzigd door subocaj : 11 maart 2019 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die ezels zei die één; kiekens zijn het zei die ander. Ik kon het niet laten te vragen " en hoe komt dat ze dan overgaan? " We moeten wel zei die leraar, anders zijn wij slechte leraars en verliezen we ons werk.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zal wel iets ingezeten hebben.
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|