Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2021, 12:46   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wintertijd is de echte tijd, zomer tijd is de populaire tijd voor vtm volk.
zegt de zelfverklaarde hoogopgeleide

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 12:48   #22
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Zeer pertinent voorbeeld gegeven door Knuppel van de illusie van democratie in de zogenaamde westerse democratieën. Een thema waar elke burger een duidelijke mening over kan vormen en waar de wil van de burger toch genegeerd wordt.

Ik hoop dat we terug zullen stoppen te knoeien met het uur.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 maart 2021 om 12:49.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 12:55   #23
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Moet ik alweer mijn klok een uur lang verzetten ??
Nondemiljaardenonde ....

Da' ze't de volgende keren veurtoan zelf mer komen doen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 12:55   #24
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er is meer aan de hand met de EU.

De onmacht, onbekwaamheid, en het absolute gebrek aan democratie van deze schandelijk zwaar betaalde bende wordt niet alleen bewezen door een overbodige bagatel die niet afgeschaft geraakt, ook de aanpak van de coronacrisis en het vaccindebacle bewijst de verregaande onbekwaamheid van de postjesjagende zetelzitters in de EU.

De EU lijdt aan dezelfde ziekte als België. De gebuisde Belgische ex.premier die voorzitter is van de Europese raad bevestigt dat plaatje.
De EU begint zich meer en meer te ontpoppen als de civiele tak van de NATO. En we weten wie daar de plak zwaait. Meer dan eens handelt de EU tegen de belangen van Europa in. Zeker wat betreft thema's die de VS goed uitkomen.

Bv. Macron en Merkel onderhandelen een handelsovereenkomst met China. De EU wil onderhsnfelre akkoord alsnog opblazen, gebruik makend van het Uyghuren genocide fake news dat in de VS bedacht werd. En in Sovjet Douma stijl lopen de EU parlementairen kritiekloos die propaganda achterna. Straks wordt het handelsakkoord opgeblazen als we niet oppassen. En de Europese burger betaalt de rekening De VS tevreden.

Deze EU is niet Europa.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 maart 2021 om 12:58.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 13:50   #25
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Laat ons vooral hopen op een blijvende zomertijd. Liever wat langer licht en anders wordt het in de zomer al tegen 3u snachts weer licht.
Waarom geen superzomertijd waar we de middag om 6 uur 's avonds laten vallen. Kun je nog een halve dag op terrasjes zitten na het werk.
Oud 27 maart 2021, 14:02   #26
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waarom geen superzomertijd waar we de middag om 6 uur 's avonds laten vallen. Kun je nog een halve dag op terrasjes zitten na het werk.
Wintertijd aanhouden in de zomer is echt wel stom. Zeker met de veranderde tijden. Wie kruipt er voor 22U in zijn bed? Dan heb je 3 uur dat het donker is terwijl je in uw bed ligt.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 14:06   #27
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De EU laat ook hier een grote steek vallen.
Inderdaad, tijd voor een Europese superstaat die eigenhandig beslissingen kan doordrukken.
(tegen de N-VA /Vox - fractie in)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 14:23   #28
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Vele enquêtes die ze hieromtrent doen zijn zeer gebiased naar permanente wintertijd. Maar soms zijn er ook goede.

Maar in ieder geval, het merendeel van de Europese bevolking is voor permanente zomertijd.

Het enigste argument dat ik kan begrijpen voor wintertijd is dat ze zeggen dat vele kinderen in de donker naar school moeten fietsen smorgens. Maar zelfs met de wintertijd moeten de kinderen nog meer als de helft van de tijd in de donker naar school fietsen en savonds dan ook nog eens donker om naar huis te fietsen.

https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...SC0406&from=NL
Oud 27 maart 2021, 14:38   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Inderdaad, tijd voor een Europese superstaat die eigenhandig beslissingen kan doordrukken.
(tegen de N-VA /Vox - fractie in)
Een EUSSR dus.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 14:39   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Het enigste argument dat ik kan begrijpen voor wintertijd is dat ze zeggen dat vele kinderen in de donker naar school moeten fietsen smorgens. Maar zelfs met de wintertijd moeten de kinderen nog meer als de helft van de tijd in de donker naar school fietsen en savonds dan ook nog eens donker om naar huis te fietsen.
Ah, maar dat dateert van de tijd dat kinderen nog fysiek naar school gingen. Dat is zoooo pre-corona.
Oud 27 maart 2021, 14:41   #31
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, maar dat dateert van de tijd dat kinderen nog fysiek naar school gingen. Dat is zoooo pre-corona.
In ieder geval, donker moet het zijn als de mensen in bed liggen en de zomertijd komt daar het beste met overeen.
Oud 27 maart 2021, 16:29   #32
Shadowke

Standaard

de enige echte tijd voor onze regio is deze van Greenwich.
in de winter hebben we reeds 1 uur zomertijd en in de zomer 2 uur
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 16:32   #33
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de enige echte tijd voor onze regio is deze van Greenwich.
in de winter hebben we reeds 1 uur zomertijd en in de zomer 2 uur
Gij wilt dat de zon opkomt om 2 uur snachts?
Oud 27 maart 2021, 16:41   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk ben ik al evenzeer vierkant tegen dat geknoei met de tijd. Vooreerst heb ik een hekel aan dat zomeruur. We zijn daarmee zomaar eventjes twee uur voor op het voor mens en dier meest natuurlijke uur, namelijk dat van de zon. Over het algemeen hebben stadsmensen dat zomeruur graag, want dan kunnen ze lang zitten lullen op een terrasje. Het is eigenlijk een poging van de arrogante mens om zelfs de tijd naar zijn hand te zetten.
Het winteruur (waarbij we nog steeds één uur voor zijn op de zon) zou bedacht zijn tijdens WO1 door de Duitsers om militair-strategische reden, namelijk om het volledige gebied dat zij toen onder controle hadden gelijk te schakelen met het uur van Berlijn. Ondanks het feit dat Duitsland WO1 verloor is dat "Duitse" uur blijven bestaan. Toen met de oliecrisis in de jaren 70 van vorige eeuw dat idiote zomeruur werd ingevoerd heeft men dat "Duitse" uur een andere naam gegeven: "winteruur".
Beide vormen van geknoei met de tijd vind ik nefast. Maar, rekening gehouden met mijn vredelievende ingesteldheid én met mijn discrete plaats in de hedendaagse samenleving, kan ik ermee leven dat het winteruur verder blijft bestaan. Het zomeruur is voor mij evenwel een brug te ver. Ik heb gezegd...
Oud 27 maart 2021, 16:46   #35
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Charles Michel heeft als toenmalig premier van België meerdere pogingen gedaan om de lidstaten op één lijn te krijgen, maar wonder boven wonder mislukte de Belg.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210326_96886388

Tes wried niewoar!

Dat wordt betaald gelijk koningen en dat slaagt er niet eens in om dat volmaakt nutteloos onding af te schaffen. Goed wetend dat tachtig procent van de Europese belastingbetalers die hen betalen van die miserie af willen.

Europa lijdt aan dezelfde ziekte als België. WAAR-DE-LOZE poenpakkers
Democratie? SNOL!
Er moet eerst een" Pan -Europese Task Force" opgericht worden met een honderdtal vet betaalde " vriendjes van vriendjes " als adviseurs die de klus na enkele jaren vergaderen overdragen aan een andere werkgroep die op zijn beurt enkele jaren zal betaald worden om nutteloos te vergaderen .

Hoe langer dit op de lange baan kan geschoven worden ,hoe langer deze nutteloze "adviseurs" betaald kunnen worden.

Dus dat "probleem " zal de eerste jaren nog niet opgelost raken.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 16:50   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De EU begint zich meer en meer te ontpoppen als de civiele tak van de NATO. En we weten wie daar de plak zwaait. Meer dan eens handelt de EU tegen de belangen van Europa in. Zeker wat betreft thema's die de VS goed uitkomen.

Bv. Macron en Merkel onderhandelen een handelsovereenkomst met China. De EU wil onderhsnfelre akkoord alsnog opblazen, gebruik makend van het Uyghuren genocide fake news dat in de VS bedacht werd. En in Sovjet Douma stijl lopen de EU parlementairen kritiekloos die propaganda achterna. Straks wordt het handelsakkoord opgeblazen als we niet oppassen. En de Europese burger betaalt de rekening De VS tevreden.

Deze EU is niet Europa.
Awel sè, da verstoank'ik nie. Waddèsdadde???
Oud 27 maart 2021, 16:56   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
In ieder geval, donker moet het zijn als de mensen in bed liggen en de zomertijd komt daar het beste met overeen.
Wel, als je de actieve dag van 6 uur tot 22 uur beschouwt, dan is het "midden" daarvan 14 uur. Dus zou de zon op zijn hoogste punt moeten zijn om 14 uur. Nu is dat in Belgie ongeveer juist, omdat Belgie in de verkeerde tijdszone zit, en ja, in het zomeruur zit de zon op zijn hoogste punt rond 14 uur.
Op die manier heb je het zonlicht gecentreerd op de actieve dag.
Oud 27 maart 2021, 16:56   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Er moet eerst een" Pan -Europese Task Force" opgericht worden met een honderdtal vet betaalde " vriendjes van vriendjes " als adviseurs die de klus na enkele jaren vergaderen overdragen aan een andere werkgroep die op zijn beurt enkele jaren zal betaald worden om nutteloos te vergaderen .

Hoe langer dit op de lange baan kan geschoven worden ,hoe langer deze nutteloze "adviseurs" betaald kunnen worden.

Dus dat "probleem " zal de eerste jaren nog niet opgelost raken.
Inderdaad, dat is daarentegen weer de zalige kant aan overheidsinstellingen
Oud 27 maart 2021, 16:58   #39
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik al evenzeer vierkant tegen dat geknoei met de tijd. Vooreerst heb ik een hekel aan dat zomeruur. We zijn daarmee zomaar eventjes twee uur voor op het voor mens en dier meest natuurlijke uur, namelijk dat van de zon. Over het algemeen hebben stadsmensen dat zomeruur graag, want dan kunnen ze lang zitten lullen op een terrasje. Het is eigenlijk een poging van de arrogante mens om zelfs de tijd naar zijn hand te zetten.
Het winteruur (waarbij we nog steeds één uur voor zijn op de zon) zou bedacht zijn tijdens WO1 door de Duitsers om militair-strategische reden, namelijk om het volledige gebied dat zij toen onder controle hadden gelijk te schakelen met het uur van Berlijn. Ondanks het feit dat Duitsland WO1 verloor is dat "Duitse" uur blijven bestaan. Toen met de oliecrisis in de jaren 70 van vorige eeuw dat idiote zomeruur werd ingevoerd heeft men dat "Duitse" uur een andere naam gegeven: "winteruur".
Beide vormen van geknoei met de tijd vind ik nefast. Maar, rekening gehouden met mijn vredelievende ingesteldheid én met mijn discrete plaats in de hedendaagse samenleving, kan ik ermee leven dat het winteruur verder blijft bestaan. Het zomeruur is voor mij evenwel een brug te ver. Ik heb gezegd...
Jawel, en inplaats van met de tijd te foefelen zou je ook zelf om 6:30 uur kunnen beginnen werken en rond 15 u stoppen, dan kan je ook nog lang in het daglicht op een terrasje zitten.
Oud 27 maart 2021, 17:01   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Jawel, en inplaats van met de tijd te foefelen zou je ook zelf om 6:30 uur kunnen beginnen werken en rond 15 u stoppen, dan kan je ook nog lang in het daglicht op een terrasje zitten.
Inderdaad is het eigenaardig om de ijking te veranderen als men gewoon "vroeger" wil gaan leven...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be