Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2024, 19:58   #21
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een alleenstaande moeder ook even goed in staat zijn om haar kinderen op te voeden. De vraag is alleen of dat nu toch de ideale situatie is. Net zo met een homokoppel dat een kind in huis neemt. Bizar dat ik u dat verschil moet gaan uitleggen.
Wees er maar zeker van dat het in de praktijk in uw zo hoog verheven gezin van man en vrouw het meer dan eens een povere en penible situatie is voor de kinderen die in zulke gezinnen zijn geboren en opgevoed werden.

Het komt er op aan dat het kind wordt opgevoed met de nodige genegenheid en ouderlijke liefde. Da's alles. Misschien moet u eens praten met kinderen die opgevoed werden met gelijkgeslachtige ouders .

Toemaatje.
Universiteit van Utrecht. (18 mei 2022)
“Op dit moment is het in 9 van de 27 EU-landen voor ouders van gelijk geslacht verboden om kinderen te adopteren. Een vaak gehoord argument: kinderen gaan negatieve effecten ondervinden doordat de ouders dezelfde sekse hebben.” Het onderzoek van Mazrekaj haalt dit argument onderuit. “Kinderen met ouders van gelijk geslacht doen het hartstikke goed. Dat zagen we ook al in ons onderzoek naar de onderwijsprestaties externe link. Het is dan ook belangrijk om de drempels voor ouders van gelijk geslacht die willen adopteren weg te werken.”

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 mei 2024 om 20:14.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 20:01   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als jij het zo wenst te lezen mag dat gerust. Ik ga me niet bezig houden met uw gespeelde misinterpretaties hoor
Kan je het wat duidelijker formuleren zodat jij jezelf niet misbegrepen voelt ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 mei 2024 om 20:02.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 20:15   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan je het wat duidelijker formuleren zodat jij jezelf niet misbegrepen voelt ?
Voor iedereen met een gemiddelde intelligentie is het duidelijk genoeg.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 20:17   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, er is immers ook de morele component, met daarnaast het gegeven dat uitzonderingen altijd de regel bevestigen. En die regel is nu eenmaal dat het heterokoppel de nucleus van waaruit nageslacht komt. Geen homokoppel geraakt daar immers. Dat valt nu eenmaal niet te ontkennen.
Neen, u hebt het over een biologische component en dat heeft niks met moraliteit te maken. In het kader van adoptie zijn er evenzeer heterokoppels die niet in staat zijn om kinderen te verwekken. Als u een consequente houding zou aannemen wenst u hen ook het recht te ontzeggen. Maar ik verwacht niet meteen rechtlijnigheid op dat vlak van u

Moraliteit van het verhaal is het feit dat u homokoppels anders wenst te behandelen als niet homokoppels terwijl daar geen basis voor is. Ze voeden immers even goed hun kinderen op
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 30 mei 2024 om 20:18.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 20:55   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wil je stellend een homokoppel zich in de opvoeding van kinderen dient te gedragen als een heterokoppel ?
Wat zij karakteristieke gedragingen van heterokoppels? Noem er zo eens wat op?
Oud 30 mei 2024, 20:59   #26
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen homo adoptie zijn is niet ranzig. Het is gewoon compleet achterlijk en antiliberaal. Maar als we achterlijkheid moeten cordonneren zijn we lang bezig
Homo-adoptie normaliseren is de doos van Pandora openen: dan gaan homo-mannen een kind kopen bij een draagmoeder zoals je een dwergkonijn koopt bij de Tom & Co.

In een poging om progressief en liberaal te doen wandel je dan met open ogen een Handmaid's Tale dystopie binnen.

De weg naar de hel ligt geplaveid met goede bedoelingen. Zie maar naar de chemische en chirurgische castratie van kinderen, en de wilde weldoeners die dobbermigranten gaan "redden" voor de Noord-Afrikaanse kust. Homo-adoptie heeft ook alles in zich om net zo'n nachtmerrie te worden.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 21:02   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor iedereen met een gemiddelde intelligentie is het duidelijk genoeg.
????

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 21:04   #28
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Frank (52) en Willy (82) kregen hun dochtertje (4) via Amerikaanse draagmoeder: “Onze kinderwens was niet evident, maar Antje is nu ons grootste geluk”

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 21:48   #29
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Nee gewoon achterlijk om te denken dat een homokoppel geen kind kan opvoeden zoals een heterokoppel dat kan. Maar hey, we leven in een vrij land en iedereen mag er voor mijn part een achterlijk gedachtengoed op na houden. Ik ga mensen er niet voor cordonneren
Uiteraard is dat niet achterlijk, en nog minder homofoob.
2 mannen kunnen nooit de rol van een moeder volbrengen.
Massa's studies en getuigenissen tonen dat aan.

En homoseksuelen moeten godverdomme eens ophouden met al die wetenschappelijk gefundeerde kritiek neer te zetten als discriminatie.
Oud 30 mei 2024, 21:53   #30
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240524_97314459

Dit is gewoon waar VB nog voor staat, gelijk welk gezicht van grieken opzet.
Het is nog steeds dezelfde ranzige club die volop dwepen met fascisme en die nog steeds de kantjes van racisme en discriminatie opzoeken.

Zelfs al zet je de dewinters buiten, de rest van de partij is net zo slecht.
Vanden Driessche is een zeer intelligent en integer man.

Hij zegt de dingen zoals ze zijn. Ik zou graag een debat tussen De Wever en hem zien. Het masker van de NVA zou op een pijnlijke manier afvallen.

De Standaard is trouwens een linksgezinde krant van de regimepers. Uiteraard zijn zij doodsbang voor VD Driessche. Dus proberen ze hem maar te schaden met persoonlijke aanvallen. We zijn niks anders gewend
Oud 30 mei 2024, 22:03   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Uiteraard is dat niet achterlijk, en nog minder homofoob.
2 mannen kunnen nooit de rol van een moeder volbrengen.
Massa's studies en getuigenissen tonen dat aan.

En homoseksuelen moeten godverdomme eens ophouden met al die wetenschappelijk gefundeerde kritiek neer te zetten als discriminatie.
Bron?
Oud 30 mei 2024, 22:04   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hij zegt de dingen zoals ze zijn. Ik zou graag een debat tussen De Wever en hem zien. Het masker van de NVA zou op een pijnlijke manier afvallen.

De Standaard is trouwens een linksgezinde krant van de regimepers. Uiteraard zijn zij doodsbang voor VD Driessche. Dus proberen ze hem maar te schaden met persoonlijke aanvallen. We zijn niks anders gewend
Het masker van het VB zou afvallen bedoel je.
Oud 30 mei 2024, 22:07   #33
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Belachelijke samenzweringetheorien zoals omvolking?
Je moet echt wel een idioot zijn om de omvolking niet te zien.
Moslims nemen onze middelbare scholen volledig over. Ganse gemeenten worden 1 voor 1 ingepalmd.

Er zijn helaas veel mensen die het zonlicht nog zouden ontkennen om te kunnen vasthouden aan hun politieke correctheid.
Oud 30 mei 2024, 22:11   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims nemen onze middelbare scholen volledig over. Ganse gemeenten worden 1 voor 1 ingepalmd.

Er zijn helaas veel mensen die het zonlicht nog zouden ontkennen om te kunnen vasthouden aan hun politieke correctheid.
Ook nog niet opgemerkt dat men zich zodanig fixeert op het woord, om toch maar de realiteit niet ter sprake te brengen?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 22:18   #35
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het masker van het VB zou afvallen bedoel je.
N-VA is een linkse partij die rechtse praatjes verkoopt, maar samenwerkt met de PS die staat voor het omgekeerde van alles wat de NVA beweert te beogen. Wie het debat tussen De Wever en Magnette heeft gezien, zou moeten weten dat er geen enkel raakvlak is. Gesprekken zijn zinloos en zullen er alleen toe leiden dat 1 van de 2 moet toegeven. En Magnette zal het niet zijn. Ik mag hopen dat Vlamingen niet in de val trappen en op NVA stemmen. Dat is gewoon een stem voor nog meer van hetzelfde.

Het VB zegt ten minste rechtuit waar het voor staat.
Dat gejank over fascisme en racisme is zo laagbijdegronds. Moeten we echt uitleggen waarom het niet oké is dat we geld geven aan oorlog en asielzoekers terwijl 20% van de Belgen in armoede leeft?

Dan is de samenleving nog dommer dan ik dacht. Maar dat verbaast me weinig als ik zie hoeveel dwazen zich met een experimenteel goedje lieten inspuiten tijdens de covidperiode. Velen verdedigen hun keuze vandaag de dag nog steeds. Eigenlijk vind ik het erg dat de toekomst van ons land deels bepaald wordt door het stemgedrag van mensen die dom zijn.
Oud 30 mei 2024, 22:30   #36
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Uit niets blijkt dat de betrokken persoon "openlijk met fascisme en nazisme dweept". Het is tekenend om bewust een aantal zaken bewust anders te interpreteren dan ze zijn.
Citaat:
Hij was een pure antisemiet. En hij toonde dat ook graag. Niet in het publiek, natuurlijk, maar wel in eigen kring. Ik herinner me bijvoorbeeld nog een Zwarte Cantus in Brugge – dat is er een met meer Duitse liederen – waarop hij de theelichtjes voor zich schikte in de vorm van een hakenkruis. Ik kan niet begrijpen dat zo’n figuur tot de inner circle van Tom Van Grieken behoort. Want ik ben er ook van overtuigd dat zijn overtuigingen niet veranderd zijn.”

De Standaard sprak de afgelopen weken met nog vier andere voormalige KVHV’ers en NSV’ers die spontaan begonnen over zijn “gedweep” met het Derde Rijk. Ze wijzen er ook allemaal op dat Vandendriessche op internetfora actief was onder de opmerkelijke naam “Grossfaz”. De sporen zijn nog terug te vinden op politics.be. “Grossfaz” is een verwijzing naar Adolf Hitler, die in 1940 door zijn Duitse aanhangers de “grösste Feldherr aller Zeiten” werd genoemd.
Staat nog meer in het artikel zelf, gerust eens lezen als je wat de realiteit over het VB wil zien.

Citaat:
Het woord "omvolking" verwijst trouwens niet naar een of andere "samenzweringstheorie", maar naar het gegeven dat iedereen onder ons met een minimum aan eerlijkheid kan zien gebeuren in heel wat West-Europese grote en middelbare steden.
Onzin, volgens hem is dat een opzettelijke en georchestreerde actie om de blanke bevolking te vervangen. Dat is 100% een samenzweringstheorie.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 22:34   #37
TV-verslaafde

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, er is immers ook de morele component, met daarnaast het gegeven dat uitzonderingen altijd de regel bevestigen. En die regel is nu eenmaal dat het heterokoppel de nucleus van waaruit nageslacht komt. Geen homokoppel geraakt daar immers. Dat valt nu eenmaal niet te ontkennen.
Het sterkste argument in verband met de aanwezigheid van een soort van vaderfiguur dat ik al heb gehoord is dat vrijwel alle mannen vrouwen zien als een seksueel object. De grote uitzondering in deze is een vaderfiguur. Die ziet zijn dochter(s) onvoorwaardelijk graag. Dat is een eerste aansteek tot het zelfs begrijpen van het concept liefde. Ja, als die aansteek er zelfs nooit is in een leven.

Hetzelfde met een moeder. Als ze 1 of andere emotionele trauma dump op je doen. Ze weten tenminste altijd dat dat kind van hun is. Al is zij zelf een compleet wrak. Er heerst toch wel een zekere vorm van sereniteit tussen een moeder en een zoon. Ze respecteren je "hoe moet ik dat zeggen", je private sfeer. Als die aansteek er zelfs niet is bij een moederfiguur.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 23:03   #38
k9

Standaard

Citaat:

Omvolking is de gerichte opzettelijke vervanging van de westerse inheemse bevolking door immigranten met een niet-westerse cultuur. En ja dat is absoluut onzin.

maar ok als je daar in gelooft geef gerust welke ebwijzen je daarvoor hebt dat zo goed als al die migratie opgezet is, net zo goed vand e EU samenzwering om de grenzen "open" te houden voor deze kolonisten.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 30 mei 2024, 23:04   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, volgens hem is dat een opzettelijke en georchestreerde actie om de blanke bevolking te vervangen. Dat is 100% een samenzweringstheorie.
Geen onzin. Het is nu eenmaal een realiteit. Denk maar in Antwerpen, waar de omvolking volop aan de gang is. Mocht u het nu nog niet weten: "omvolking" staat voor wat er gaande is, de allochtonen bevolking verdringt de autochtone bevolking, ongeacht of daar nu een of ander plan achter zit.

Citaat:
De stad Antwerpen heeft een historisch kantelpunt bereikt: voor het eerst zijn er meer inwoners met migratieachtergrond dan zonder. De cijfers zijn vooral beïnvloed door de jongeren. Drie kwart van de nul- tot tienjarigen heeft ouders die niet van Belgische herkomst zijn.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02...-dan-autochto/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2024, 23:05   #40
k9

Standaard

Citaat:
Het is een fascist dus ik betwijfel dat toch ergens. Nog nooit een slimme fascist gezien.

Citaat:
De wever zou de vloer met die aanvegen zoals die deed met van grieken. Niet moeilijk natuurlijk , vb heeft een gatachterlijk programma .

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be